به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۳ - ۱۸:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۹۷۴۸۷

 حمله اسرائيل به ایران عقب افتاد

 حمله اسرائيل به ایران عقب افتاد
گروه بین الملل: روزنامه بریتانیایی تایمزنوشت: در پی افشای اسناد محرمانه مرتبط با تدارکات اسرائيل برای حمله تلافی‌جویانه به ایران، اسرائيل ناگزیر به تعلیق این حمله شده است.
بنابر این گزارش که با استناد به یک منبع اطلاعاتی تهیه شده، حتی با این وجود که هیچ‌گونه هدف احتمالی در اسناد مزبور ذکر نشده، اسرائیل نگران است که  ایران به کمک جزئیات ارائه شده قادر باشد الگوی حملات را پیش‌بینی کند.
به گزارش تایمز، اسرائیل یک طرح جایگزین برای این حمله آماده کرده است، اما پیش از اجرا باید آن را در شرایط جنگی شبیه‌سازی کند.
این منبع اطلاعاتی گفت: «نشت اطلاعاتی اسناد آمریکایی حمله را به دلیل نیاز به تغییر برخی راهبردها و مولفه‌ها به تاخیر انداخت. حمله تلافی‌جویانه در پیش است، اما وقوع آن بیش از انتظار طول می‌کشد.»
کانال تلگرامی Middle East Soectator روز پنجشنبه گذشته مدعی شد که دو سند محرمانه آژانس ملی اطلاعات مکانی وزارت دفاع آمریکا را که مرتبط با تدارکات نظامی اسرائيل برای حمله تلافی‌جویانه قریب‌الوقوع به ایران است را منتشر کرده است. این کانال تلگرامی نزدیک به ایران مدعی شد که این اسناد از طریق «منبع آگاه در سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده» به دستش رسیده است.
انتشار این اسناد با واکنش گسترده‌ای روبرو شد و اف‌بی‌آی اعلام کرد که تحقیقاتی را برای یافتن علت و منبع افشای این اطلاعات آغاز کرده است. اف‌بی‌آی همچنین اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که آیا افشای این اطلاعات نشت اطلاعاتی بوده و یا از طریق هک انجام شده است.
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل  در جمع خلبانان نیروی هوای ارتش این کشور گفت: «پس از حمله ما به ایران، همه متوجه خواهند شد که شما در مراحل آماده‌سازی، تمرین و آموزش چه کرده‌اید.»
مقامات اسرائیلی طی سه هفته گذشته بارها تاکید کرده‌اند که حمله‌ای تلافی‌جویانه را انجام خواهند داد. در همین مدت، دولت آمریکا تلاش کرده تا اسرائیل را از حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران منصرف کند.



 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها