به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ - ۲۳:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : ۴۹۷۲۸۸

تاكید نتانیاهو بر اتحاد اسرائیل و آمریکا 

تاكید نتانیاهو بر اتحاد اسرائیل و آمریکا 
گروه بین الملل: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، بر «نیاز هر دو کشور برای متحد شدن در برابر» تهدید ایران تاکید کرد.
بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل، نتانیاهو از بلینکن برای حمایت آمریکا از اسرائیل «در مبارزه با ایران» تشکر کرد.
این بیانیه می‌افزاید که بلینکن از «تلاش ایران از طریق حزب‌الله برای ترور نخست‌وزیر اسرائیل» در حمله پهپادی به خانه نتانیاهو در قیصریه ابراز «شگفتی» کرد و افزود که این یک حمله بسیار جدی و بی‌سابقه بود.
نتانیاهو از موضع بلینکن تشکر و تاکید کرد که این حمله پهپادی را نمی‌توان نادیده گرفت.
گفت‌وگوی نتانیاهو با بلینکن  به مدت دو ساعت و نیم طول کشید و این دیدار به گفته دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، «دوستانه و سازنده» بود.بر اساس این گزارش، نتانیاهو درباره لبنان گفت که این کشور نیازمند تغییرات امنیتی و سیاسی است تا اسرائیلی‌های آواره بتوانند در امنیت به خانه‌های خود در شمال اسرائیل بازگردند.
همچنین در مورد غزه، نتانیاهو درباره «چارچوب حکومتی» غزه در روز بعد از جنگ گفت‌وگو کرد.
آنچه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل گزارش داده جزئیاتی در مورد اینکه ساختار حاکمیتی غزه ممکن است چگونه باشد ارائه نمی‌دهد.
از زمان شروع جنگ کنونی غزه، ایالات متحده اسرائیل را برای انجام چنین برنامه‌ریزی تحت فشار قرار داده و هشدار داده که در صورت عدم انجام این کار، اسرائیل در غزه گرفتار خواهد شد.
نتانیاهو به بلینکن گفت که اسرائیل سخت تلاش می‌کند تا گروگان‌هایی را که هنوز در غزه نگهداری می‌شوند بازگرداند و حذف یحیی سنوار رهبر حماس «ممکن است تأثیر مثبتی بر بازگشت گروگان‌ها، دستیابی به همه اهداف جنگ و مسائل بعد از جنگ داشته باشد».

حزب‌الله رسما مسئولیت حمله به خانه نتانیاهو را بر عهده گرفت
حزب‌الله لبنان  با اعلام این‌که در صورت ادامه درگیری‌ها هیچ مذاکره‌ای با اسرائیل نخواهد داشت، به شکل رسمی مسئولیت حمله پهپادی به خانه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، را بر عهده گرفت.
محمد عفیف، رئیس دفتر رسانه‌ای این گروه ، در یک کنفرانس خبری در حومه جنوبی بیروت گفت که این گروه «مسئولیت کامل و انحصاری» هدف قرار دادن خانه نتانیاهو را بر عهده می‌گیرد.
او تهدید کرد حزب‌الله به تلاش برای کشتن نخست‌وزیر اسرائیل ادامه خواهد داد.
اسرائیل روز شنبه اعلام کرده بود که یک پهپاد به سمت خانه  نتانیاهو در شهر قیصریه پرتاب شده است. روز سه‌شنبه رسانه‌های اسرائیلی عکسی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد یکی از پنجره‌های خانه نخست‌وزیر اسرائیل آسیب دیده است.
بنابر گزارش‌ها نتانیاهو در آن زمان در محل حضور نداشت، اما این حمله را به عنوان تلاش برای ترور از سوی  حزب‌الله توصیف کرد و آن را یک «اشتباه بزرگ» نامید.

جنگ، غزه را به ۷۰ سال قبل برگرداند
برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) اعلام کرد که جنگ میان اسرائیل و حماس، اقتصاد فلسطین را ویران کرده و تقریبا کل جمعیت غزه را در فقر فرو برده است. به‌طوری که شاخص‌های کیفیت زندگی مانند سلامت و آموزش به سطحی برابر با ۷۰ سال پیش بازگشته‌اند.
چیتوس نوگوچی، نماینده برنامه توسعه، در جریان ارائه مطالعه‌ای درباره پیامدهای اجتماعی-اقتصادی جنگ غزه گفت: «اقتصاد سرزمین‌های فلسطینی شامل نوار غزه و کرانه باختری اکنون ۳۵ درصد کوچکتر از زمانی است که حماس حملات هفت اکتبر و جنگ کنونی را آغاز کرد.»
به گفته نوگوچی، میزان فقر در غزه اکنون به حدود ۱۰۰ درصد نزدیک شده و بیکاری به ۸۰ درصد رسیده است.او در یک کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل در ژنو گفت: «فلسطین با سطح بی‌سابقه‌ای از عقب‌گردها روبه‌روست. توسعه غزه به سطح سال ۱۹۵۵ بازگشته است.»
وی افزود که حتی در بهترین شرایط و با فرض ادامه کمک‌های بین‌المللی به شکل فعلی و بدون مانع به غزه و کرانه باختری، دست‌کم یک دهه طول خواهد کشید تا تولید اقتصادی به سطح پیش از جنگ بازگردد.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها