به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ - ۱۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۴۹۷۵۴۲

وعده کمک یک میلیارد دلاری به لبنان

وعده کمک یک میلیارد دلاری به لبنان
گروه بین الملل: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه  میزبان کنفرانس بین‌المللی کمک به لبنان در غیاب نمایندگان ایران و اسرائیل بود.
رهبران جهان در یک کنفرانس بین‌المللی در پاریس وعده داده‌اند که برای کمک به بهبود بحران انسانی در لبنان، یک میلیارد دلار کمک کنند.بیش از ۸۰۰ میلیون دلار از این پول صرف کمک به تامين غذا و خدمات بهداشت و درمان و آموزش یک میلیون آواره لبنانی خواهد شد.بقیه این پول به‌ منظور کمک به برقراری ثبات در لبنان، به تقویت ارتش این کشور اختصاص خواهد یافت.مقام‌های لبنان می‌گویند از زمان آغاز حمله عمده اسرائیل به لنبان در سه هفته پیش، بیش از ۲۵۰۰ نفر کشته و بیش از یک میلیون نفر هم آواره شده‌اند.
هدف از این کنفرانس جمع‌آوری کمک‌های مالی و بشردوستانه برای کشور جنگزده لبنان است. رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنان خود در جلسه افتتاحیه این کنفرانس وعده داد که کشورش ۱۰۰ میلیون یورو به لبنان کمک خواهد کرد.امانوئل ماکرون که در کنار نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان نشسته بود اظهار داشت: «جنگ باید در اسرع وقت به پایان برسد، باید در لبنان آتش‌بس برقرار شود.»
نخست‌وزیر لبنان نیز از جامعه جهانی خواست تا برای برقراری آتش‌بس در کشورش تلاش کند. فرانسه امیدوار است تا بتواند در کنفرانس پاریس نیم میلیارد یورو کمک مالی برای لبنان جمع‌آوری کند.این رقم ۱۰۰ میلیون یورو بیشتر از رقمی است که سازمان ملل متحد خواستار جمع‌آوری آن شده است.
رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین وعده داد که پاریس به تجهیز ارتش لبنان کمک خواهد کرد تا امکان اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل در جنوب لبنان فراهم شود. این قطعنامه سال ۲۰۰۶ پس از جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و اسرائیل صادر شد.آلمان اعلام کرده است که با اهدای ۹۶ میلیون یورو از کمک‌های بشردوستانه در لبنان حمایت خواهد کرد.
دولت لبنان تخمین می‌زند که هر ماه برای مواجهه با بحران جاری به ۲۵۰ میلیون دلار کمک نیاز دارد.

 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها