به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ - ۱۹:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۴ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۴۹۷۶۸۱

کاهش فروش سه ماهه آیفون در چین

کاهش فروش سه ماهه آیفون در چین
گروه اقتصادی: با تشدید رقابت در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان، فروش آیفون اپل در چین در سه ماهه سوم سال جاری، ۰.۳ درصد کاهش یافت و در مقابل، فروش هواوی، افزایش ۴۲ درصدی داشت.به گزارش ایسنا، داده‌های شرکت تحقیقاتی آی دی سی در روز جمعه نشان داد اپل با ۱۵.۶ درصد سهم که ۰.۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل داشت، در بازار چین در جایگاه دوم ایستاد و هواوی با ۱۵.۳ درصد، در جایگاه سوم قرار گرفت. ویوو که عمدتا گوشی‌های ارزان قیمت می‌فروشد، با سهم بازار ۱۸.۶ درصد، برترین فروشنده بود.
 
هواوی با بازگشت یکباره در بخش گوشی‌های گران قیمت و عرضه سری «میت ۶۰» که تحلیلگران می گویند در تولید آن از تراشه های تولید چین بهره گرفته شده است، برتری اپل را به چالش کشید. این غول فناوری چینی با جدیدترین مدل   «پورا ۷۰» خود که اوایل سال جاری عرضه شد، موقعیت اپل را بیشتر به چالش کشید.

اپل در چین با مشکلات دیگری از جمله محدودیت استفاده از آیفون در برخی از سازمانهای دولتی مواجه شده است. این شرکت آمریکایی از آن زمان، تلاش کرده است با تخفیفهای چشمگیر در فروش آیفون، فروش خود را تقویت کند.

فروش سری جدید آیفون ۱۶ که از ۲۰ سپتامبر آغاز شد، تا حدودی به عملکرد مالی سه ماهه اپل در بازار چین کمک کرد. هواوی همان روز، یک گوشی تاشوی سه تکه معرفی کرد.داده‌های شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان می‌دهد که آیفون‌های جدید، شروعی قدرتمند در چین داشتند و فروش آنها در سه هفته اول پس از عرضه، ۲۰ درصد در مقایسه با مدل‌های ۲۰۲۳ افزایش داشت. طبق گزارش آی دی سی، اپل با عرضه سالانه محصول جدید خود و کسب سهم بازار ۱۵.۶ درصدی، به میان پنج برند برتر بازار چین بازگشت. انتظار می رود با افزایش تبلیغات بعدی در بازار و عرضه هدست اپل ویژن پرو، تقاضای بازار برای سری آیفون ۱۶ در آینده به تدریج محقق شود. بر اساس گزارش رویترز، در مجموع، فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سه ماهه سوم، با ۳.۲ درصد افزایش، به ۶۸.۷۸ میلیون دستگاه رسید.
برچسب ها: آیفون 16
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها