به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ - ۱۵:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۴۹۷۷۶۱

مسئله نگران کننده فضای مجازی برای والدین نسل Z

گروه تکنولوژی: برخی متفکران و جامعه‌شناس‌ها معتقدند که تحولات تکنولوژیک در حوزه رسانه موجب سرعت‌گیری تفاوت‌های بین نسلی می‌‌شود. تفاوت نسل‌ها تنها به تفاوت میان جوانان و بزرگسالان که همیشه مدنظر بوده است، بازنمی‌گردد. بلکه، تفاوت‌های اجتماعی و فرهنگی ظریفی حتی میان نسل‌های مختلف نوجوان و جوان وجود دارد که غالبا به آن توجه نمی‌شود.
آی نو
آی نو
 بسیاری از والدین نسل Z یا بهتر است بگوییم نسل نت و اینترنت، نگرانی‌های بسیار از حجم مواجه فرزندانشان با فضای مجازی دارند. در قدم اول برای حل این چالش بهتر است کمی با فضا ذهنی نسل «Z» آشنا شویم. دنیای فناوری‌ برای نسل زد درست مانند زندگی واقعی است.
آن‌ها دانشگاهی به نام یوتیوب دارند، در سینمایی به نام نتفلیکس فیلم تماشا می‌کنند و موسیقی را مستقیماً از ساند کلود و اسپاتیفای می‌شنوند. شاید بگویید بسیاری دیگر از مردم نیز همین‌گونه از اینترنت استفاده می‌کنند، اما مسئله این است که نسل زد نخستین نسلی به‌شمار می‌رود که روش‌های قبلی بهره‌گیری از فناوری را تجربه نکرده است.
همین مسئله استرس‌زا و نگران کننده است. کودک و نوجوانان ما مدام گوشی‌های مستعطیل شکل را در دست دارند و بدون هیچ محدودیتی و همچنین مراقبتی به اطلاعات مختلف دسترسی پیدا می‌کنند. نسل«Z» در معرض میزان بی‌سابقه‌ای از فناوری قرار گرفته‌است در ادبیات بین‌الملل بعنوان نسل مهاجرین به شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند که در فضای مجازی متولد شده و رشد یافته‌اند.

اهمیت نقش والدین نسبت به فعالیت مجازی فرزندان
در اینجا نقش پدر و مادر اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. مهم‌ترین الگو هر فرزندی، پدر و مادر خود است اما به شرطی که در این برهه حساس زمانی، به جای اینکه پدر و مادر یک تعداد قوانین سخت و بدون پشتوانه برای مراقبت کودک خود طراحی کنند، آگاهی خود را نسبت به مسئله فضای مجازی، محدودیت و فرصت‎های پیش رو بالا ببرند.
ما نمی‌توانیم صورت مسئله را پاک کنیم، یعنی استفاده از فضای مجازی را ممنوع کنیم! بلکه می‌توانیم رسانه‌هایی را در دسترس بچه‌ها قرار دهیم که مطمئن هستیم محتوای امن، آموزشی و سرگرم کننده دارد. می‌خواهیم شما را با یک اصطلاح جدید آشنا کنیم.

سیستم آموزشی VOD یک راحل امن و مناسب
سیستم آموزشی VOD آی نو پیشنهاد ما برای حل نگرانی برای فضای مجازی والدین است.اگر کودکان ما در پلتفرم‌های مختلفی مثل یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و.. درحال گشت و گذار باشند ممکن است محتوا و حتی کلمه‌هایی را بشنوند که برای سن آنها و همچنین روح و روان کودکان مناسب نباشد. پس بهتر است ما رسانه‌ای را در اختیار بچه‌ها قرار دهیم که علاوه بر آموزش در قالب نمایش و بازی هم یاد بگیرند و سرگرم شوند.
VOD مخفف عبارت Video on Demand، به معنای (ویدئو هنگام درخواست) است، که روشی جدید را برای دسترسی به محتوای ویدئویی ارائه می‌دهد. پلتفرم‌هایی وجود دارند که ویدئوهای VOD را میزبانی می‌کنند که ما یا کودکانمان به طور مداوم با آنها در ارتباطیم مثل سرویس‌های پخش فیلم، مانند نماوا و فیلیمو از مثال‌های رایج پلتفرم VOD هستند.

مدرسه مجازی ای نو

مدرسه مجازی آی نو بهترین ارائه دهنده سیستم آموزشیVOD
مدرسه مجازی آی نو یک بستر امن و آموزشی است که محتواهای مختلف علمی را برای فرزندان شما در قالب VODهای آموزشی تهیه کرده‌اند. آی‌ نو یک مدرسه‌ی حرفه‌ای و تخصصی درست وسط اینترنت است که یک تیم از طراحان آموزشی و معلم‌‌های حرفه‌ای و کاربلد را دور هم جمع کرده تا محیطی مناسب و قابل رشدی در فضا مجازی و آموزش برای کودکان ایجاد کند.
به این دلیل که کودکان محتوای ویدئویی را نسبت به انواع دیگر محتواها مثل ایمیل، اینفوگرافیک و مقالات وبلاگ به دلیل شرایط سنی، میزان سواد و سایر موارد ترجیح میدهند، مدرسه مجازی آی نو سیستم آموزشیVOD را پیشنهاد می‌کند.

ویدیو آموزشی پلتفرم‌های VOD بدین صورت است که از قبل ضبط می‌شود و در یک سایت ذخیره می‌گردد. به این شکل هر زمانی که مخاطب بخواهد می‌تواند به ویدیو دسترسی داشته باشد و هر قسمتی را که مایل باشد تماشا کند. اما در روش‌های غیر از VOD مخاطبان فقط زمانی می‌توانند به ویدئو دسترسی داشته باشند که تهیه کننده یا ارائه کننده ویدیو آن را به نمایش بگذارد. برای مثال می‌توان به پخش زنده برنامه‌های تلویزیون یا کلاس‌های آنلاین اشاره کرد.
سیستم آموزشی VOD آی نو نیز به همین صورت است. محتواهای مختلف علمی را به شیوه‌های نوین مثل بازی نمایشی، نمایش عروسکی، ویدیوهای آموزشی و... ارائه می‌دهد. با وجود مدرسه مجازی آی نو، والدین بدون هیچ نگرانی کودک و نوجوان خود را در این فضا تنها بگذارند.
مدرسه مجازی آی نو به عنوان یک بستر مجازی قابل اعتماد و آموزشی در فضای مجازی برای کودکان محسوب می‌شود. شما می‌توانید به سایت آی نو مراجعه کرده و در قسمت روزنامه دیواری، از جدیدترین اطلاعات و محتواهای علمی اطلاع پیدا کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها