به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ - ۱۷:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۹۸۲۶۱

قیمت نفت برنت ۷۲ دلار و ۶۸ سنت شد

قیمت نفت برنت ۷۲ دلار و ۶۸ سنت شد
گروه اقتصادی: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۳۷ سنت معادل ۴.۴۳ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۶۸ سنت رسید.به گزارش بازار، به نقل از رویترز، قیمت نفت بیش از ۳ درصد در معاملات روز دوشنبه پس از حمل ضعیف رژیم صهیونیستی به ایران کاهش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳ دلار و ۳۷ سنت معادل ۴.۴۳ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳ دلار و ۳۰ سنت معادل ۴.۶۰ درصد کاهش ۶۸ دلار و ۴۸ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی بیش از ۴ درصد در هفته گذشته به خاطر بی‌ثباتی‌های ناشی از احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران و همچنین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش قیمت داشتند.
رژیم صهیونیستی مدعی شده در بامداد روز شنبه کارخانه‌های موشک سازی و تاسیسات نظامی ایران را در تهران و غرب ایران مورد هدف قرار داده است.بدین ترتیب نگرانی در مورد حمله تلافی‌جویانی رژیم صهیونیستی که باعث بالا رفتن قیمت نفت در هفته‌های گذشته شده بود کاهش یافته است.

تحلیلگران انتظار دارند تمرکز بازار به مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و حماس برگردد که به تازگی از سر گرفته شده است.بانک سرمایه‌گذاری سیتی پیش‌بینی خود از قیمت نفت برنت در سه ماه آینده را از ۷۴ دلار در هر بشکه تا ۷۰ دلار پایین آورده است.

انتظار می‌رود اجرایی شدن طرح افزایش تولید اوپک پلاس هم به تعدیل قیمت نفت کمک کند.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس سیاست تولید خود را در ماه اکتبر بدون تغییر نگه داشتند. بدین ترتیب تولید این ائتلاف از ماه دسامبر افزایش خواهد یافت.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها