به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ - ۱۶:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۴۹۸۲۹۷

ترامپ  از «بزرگ‌ترین اشتباه» خود پرده برداشت

ترامپ  از «بزرگ‌ترین اشتباه» خود پرده برداشت
گروه بین الملل: مصاحبه سه‌ ساعته «دونالد ترامپ»، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری با «جو روگان»، محبوب‌ترین پادکستر آمریکا، به تازگی پخش شد.
در این گفتگوی مفصل، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا درباره همه چیز از «بزرگ‌ترین اشتباه» دوران ریاست جمهوری‌اش گرفته تا آنچه به رهبر کره‌شمالی گفته و امکان وجود موجودات فرازمینی صحبت کرد.
دو سال پیش، «جو روگان»، دونالد ترامپ را به‌عنوان «تهدید وجودی دموکراسی» توصیف کرد و از دعوت او به برنامه خود امتناع کرد. اما جمعه گذشته، این دو به نظر می‌رسید که روابطی دوستانه دارند و درباره علاقه مشترک‌شان به «یو‌اف‌سی» یا «مسابقات قهرمانی مبارزه نهایی» و دوستان مشترک مثل «ایلان ماسک»، میلیاردر فناوری صحبت کردند.
کمپین جمهوری‌خواهان امیدوار است این مصاحبه نفوذ ترامپ را در بین رای‌دهندگان مرد که هسته اصلی مخاطبان پادکست «جو روگان» هستند، تقویت کند. پادکست «تجربه جو روگان» ۱۴.۵ میلیون دنبال‌کننده در« اسپاتیفای» و ۱۷.۵ میلیون مشترک در« یوتیوب» دارد.
ترامپ سر راه شرکت در مبارزات انتخاباتی در ایالت «میشیگان» برای دیدار با روگان راهش را به سمت «آستین» در ایالت «تگزاس» کج کرد و تقریباً سه ساعت دیرتر در یک تجمع در «تراورس سیتی»، در ایالت «میشیگان»، حاضر شد. ایالت «چرخشی» که ترامپ و حریف دموکرات او، «کامالا هریس»، به شدت برای بردن آن مبارزه می‌کنند.
ترامپ به روگان گفت که «بزرگ‌ترین اشتباه» دوره ریاست‌جمهوری‌اش در سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۲۱ این بود که «چند نفری را انتخاب کرد که نباید انتخاب می‌کرد.»
او گفت: «آنها نومحافظه‌کاران یا افراد بد یا افرادی که وفادار نبودند،هستند.»
اشاره‌  ترامپ به نومحافظه‌کارانی است که از سیاست خارجی مداخله‌جویانه آمریکا حمایت می‌کنند.ترامپ درباره جان کلی، رئیس دفتر سابق کاخ سفید گفت: «کلی آدمی قلدر اما ضعیفی بود.»
جان کلی هفته گذشته به نیویورک تایمز گفته بود که ترامپ ، رئیس سابقش، تمایلات فاشیستی دارد.دونالد ترامپ همچنین از «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی پیشین خود به‌عنوان «احمق» نام برد اما اذعان کرد که او گاهی مفید بوده است.
رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت: «جان بولتون در زمینه‌های مشخصی خوب بود. دیوانه‌ای بود که هر بار که باید با کشوری سر و کار داشتم، وقتی این دیوانه را پشت سرم می‌دیدند، می‌گفتند اوه خدا، ترامپ می‌خواهد با ما بجنگد. او همراه بوش بود وقتی که آنها احمقانه به خاورمیانه حمله کردند.»

ترامپ به کیم جونگ اون گفت «برو ساحل»
ترامپ در این مصاحبه مفصل گفت که با وجود برخی تهدیدهای هسته‌ای بین دو کشور، او کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی، را «خیلی خوب» شناخت.او گفت که به کیم گفته: «آدم موشکی کوچولو، تو در جهنم خواهی سوخت.»
او افزود: «تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ام ما هیچ مشکلی با کره‌شمالی نداشتیم.»دونالد ترامپ گفت به کیم جونگ اون توصیه کرده که دیگر به ساخت زرادخانه تسلیحاتی «قابل‌توجه» خود ادامه ندهد.او گفت: «به کیم گفتم کار دیگه‌ای هم می‌کنی؟ چرا نمی‌ری استراحت کنی؟ برو ساحل، استراحت کن. گفتم: همیشه مشغول ساختن بمب هسته‌ای هستی، لازم نیست این کارو بکنی. استراحت کن! بگذار بیاییم کنار ساحلت مجتمع مسکونی بسازیم.»
ترامپ همچنین گفت که اگر او رئیس‌جمهور بود، روسیه هیچوقت به اوکراین حمله نمی‌کرد.او گفت: «به ولادیمیر گفتم: تو نمی‌ری.»دونالد ترامپ در این مصاحبه گفته که مرتب با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه صحبت می‌کرده است.ترامپ افزود: «نمی‌توانم به شما بگویم که به پوتین چه گفتم. چون فکر می‌کنم گفتنش مناسب نیست. اما یک روز پوتین به شما خواهد گفت که به او چه گفتم.»دونالد ترامپ گفت ولادیمیر پوتین به اوکراین حمله کرد زیرا به جو بایدن احترام نمی‌گذارد.
کاخ سفید بارها ترامپ را متهم کرده است که با دیکتاتورهای خارجی گرم می‌گیرد.
وقتی از ترامپ خواسته شد شواهدی برای ادعای کذب خود مبنی بر سرقت انتخابات ۲۰۲۰ ارائه کند، او به «جو روگان» گفت: «یک بار دیگر این کار را می‌کنیم. آنقدر مدارک مختلف می‌آورم که باورتان نشود. این انتخابات خیلی کج و کوله بود، کج‌ترین انتخابات بود.»روگان از او خواست برای این ادعایش مدرک ارائه کند.ترامپ مدعی شد که در آرای ویسکانسین تقلب اتفاق افتاده و دموکرات‌ها «از کووید برای تقلب استفاده کردند.»روگان پرسید که آیا ترامپ می‌خواهد هیچوقت برای ثابت کردن ادعایش مدرک ارائه کند؟
ترامپ گفت: «من با اختلاف باختم، نه، نباختم.»
و بعد به سرعت موضوع صحبت را عوض کرد و به این اشاره کرد که چطور ۵۱ افسر اطلاعاتی سابق به همراه جو بایدن به اشتباه گفتند که ماجراها درباره لپ‌تاپ هانتر بایدن، پسر جو بایدن غلط پراکنی از طرف روسیه بوده است.
ماجرای لپ‌تاپ پسر جو بایدن از این قرار است که این لپ‌تاپ که گفته می‌شود متعلق به هانتر بایدن است، از سال ۲۰۱۹ در یک فروشگاه تعمیر کامپیوتر رها شده بود. محتوای آن در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۲ علیه جو بایدن استفاده شد. تیم بایدن در آن زمان ادعا کرد که این یک «کمپین تخریب و دروغ پراکنی» است که توسط روسیه طراحی شده است.

آی‌کیوی هریس «بسیار پایین» است
دونالد ترامپ در این مصاحبه به رقبا و مخالفان سیاسی خود حمله کرد و متحدانش را، که احتمالا بسیاری از آنها برای مخاطبان روگان جذاب هستند، ستایش کرد.او کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا را «فردی با آی‌کیوی بسیار پایین» توصیف کرد و «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا را «یکی از بدترین فرمانداران دنیا» خواند.ترامپ، «ایلان ماسک» را که قبلاً مهمان پادکست جو روگان بوده، «بهترین مرد» توصیف کرد.او گفت که «کاملا» متعهد است که «رابرت اف کندی جونیور» را به دولت جدید احتمالی خود بیاورد.
رابرت اف کندی جونیور، نامزد پیشین مستقل ریاست‌جمهوری است که دوستی نزدیکی با جو روگان دارد. او در ماه اوت از رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه حمایت کرد.ترامپ گفت که با کندی در زمینه سیاست‌های زیست‌محیطی موافق نیست و بنابراین از او که از منتقدان واکسن است، خواسته است که «روی مسئله سلامت تمرکز کند و هر کاری که می‌خواهد انجام دهد.»

در مورد حیات فرازمینی
دونالد ترامپ گفت که وجود زندگی در فضا را منتفی نمی‌داند.او گفت: «هیچ دلیلی ندارد که فکر کنیم مریخ و تمام این سیارات حیات ندارند.»او اشاره کرد که با خلبان‌های جت که «چیزهای بسیار عجیب» در آسمان دیده‌اند صحبت کرده است.

درباره برنامه تلویزیونی «کارآموز»
دونالد ترامپ گفت برخی از مدیران ارشد شبکه «ان‌بی‌سی» سعی داشتند او را از کاندیداتوری برای ریاست‌جمهوری بازدارند تا برنامه «کارآموز» یا «اپرنتیس» خود را روی آنتن نگه دارند.او گفت: «آنها می‌خواستند من بمانم. همه افراد برجسته شبکه به دیدنم آمدند تا سعی کنند مرا از این کار منصرف کنند، چون می‌خواستند که من قراردادم برای برنامه را تمدید کنم.»
ترامپ در ۱۴ فصل از « کارآموز» یا «اپرنتیس» از سال ۲۰۰۴ حضور داشت، اما شبکه «ان‌بی‌س» پس از آغاز نامزدی او برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۵، به دلیل اظهارات «تحقیرآمیز» او درباره مهاجران، همکاری‌اش را با او قطع کرد.

سلامتی او «باورنکردنی» است
دونالد ترامپ تحت فشار دموکرات‌ها قرار دارد تا سوابق پزشکی خود را منتشر کند، چرا که هریس اخیرا سوابق پزشکی خود را منتشر کرد و نشان داد که وضعیت «سلامتی‌اش عالی» است و برای ریاست‌جمهوری مناسب است.تیم ترامپ بدون اینکه سوابق پزشکی او را منتشر کند گفته که پزشک او را در «سلامت کامل و عالی» توصیف کرده است.ترامپ در این پادکست به طور مستقیم به این موضوع نپرداخت.اما او به جو روگان گفت که در یک معاینه جسمی، که به تاریخ مشخص هم اشاره نکرد، پزشکان توانایی او را در دویدن روی تردمیل شیب‌دار، «باورنکردنی» توصیف کردند.او گفت: «من هیچ‌وقت نمی‌توانستم مثل این روی تردمیل بدوم. وقتی به من گفتند روی تردمیل بدوم و بعد آن را شیب‌دارتر و شیب‌دارتر کردند، پزشکان در بیمارستان «والتر رید» گفتند «باورنکردنی است». واقعا می‌گویم. می‌توانستم کل روز بدوم.»
با این حال، او گفت که تردمیل‌ها «خیلی کسل‌کننده» هستند و ترجیح می‌دهد با بازی گلف، سلامتی خود را حفظ کند.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها