به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ - ۲۱:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۷ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۴۹۸۳۱۲

افشای پشت پرده فرود تاریخی «استارشیپ»

افشای پشت پرده فرود تاریخی «استارشیپ»
گروه علمی: در حالی که جهان شاهد لحظه‌ی خیره‌کننده‌ای از ماموریت پیشران سوپرهوی اسپیس‌ایکس پس از رساندن استارشیپ ۵ به مدار بود که اولین دریافت پیشران در هوا با کمک دو بازو طی آن انجام گرفت، تعداد کمی می‌دانستند که این رویداد تنها یک ثانیه تا تبدیل شدن به یک فاجعه فاصله داشته است.
 
به گزارش ایسنا، گرفتن اولین مرحله پیشران سوپرهوی موشک غول پیکر استارشیپ در هوا، یکی از آن رویدادهای فضایی بود که احتمالا تا پایان عمر فراموش نخواهد شد. این لحظه‌ای بود که در تاریخ ماندگار شد زیرا پیشران غول پیکر، یک رویکرد کنترل شده و قدرتمند را به اجرا گذاشت و سکوی پرتاب و برجی که آن را پرتاب کرده بود، بار دیگر آن را در میان بازوهای فولادی خود گرفت و نگه داشت.
به نقل از نیواطلس، با این حال، ما اکنون می‌دانیم که این ماموریت در یک قدمی لغو شدن بوده و سوپرهوی به طرز باورنکردنی نزدیک بود که در کف صحرا سقوط کند.

در یکی از قابل توجه‌ترین افشاگری‌های تاریخ فضا، ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس‌ایکس، پیامی را در ایکس منتشر کرد که در آن یک تصویر ویدئویی درج شده از او در حال انجام یک بازی رایانه‌ای دیده می‌شود. آن چه که باورنکردنی است این است که ماسک در حین بازی در حال صحبت با یکی از اعضای ناشناس از کارکنانش بوده است و موضوع بحث چه بود؟ استارشیپ ۵.

در طول مکالمه، کارمند ناشناس می‌گوید: من می‌خواهم در مورد آن اتفاق ترسناکی که رخ داد و کاری که ما در مورد آن انجام می‌دهیم کاملا روشن صحبت کنم، زیرا فکر می‌کنم تمرکز ما در این مورد است: رسیدن به پرواز شش.

او سپس ادامه داد: ما یک ثانیه با لغو ماموریت فاصله داشتیم، که در آن به موشک گفته می‌شد به جای فرود آمدن روی برج، روی زمین کنار برج سقوط کند.با توجه به این پست، یک خطای «go/no go abort» وجود داشت که اگر اجرا می‌شد، به سیستم کنترل پرواز گفته می‌شد که مشکلی در موشک کاملا سالم وجود دارد و یک پروتکل لغو آغاز می‌شد. در حالت ایده‌آل، این امر باعث می‌شد که سوپرهوی به سمت دریا پرواز کند یا در صحرا فرود آید، اما در این مورد، شاهد سقوطی آتشین در پایگاه فضایی اسپیس‌ایکس در بوکا چیکا، می‌بودیم.

چنین لغوهایی در تمرینات پیچیده یک ماموریت فضایی رایج است و این فرد اذعان کرد که آنها با ۱۰۰ مورد از آنها مواجه شده بودند که باعث تاخیر در پرواز استارشیپ ۵ شده بود. او ادامه داد که بررسی کامل پیش از پرواز ششم، که در حال حاضر تأییدیه اداره هوانوردی فدرال را دریافت کرده است، مورد نیاز است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها