به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۱۴:۵۷
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۶۳۲۰۴
ما به یک ملوک طوایفی مدرن دچار شده‌ایم!

پورمحمدي: مي‌گويند درباره فساد اقتصادی حرف نزنيد دشمن سوءاستفاده می‌کند

گروه سياسي: وزیر دادگستری گفت: من در دستگاه‌های مختلف بودم. من 5 سال رییس سازمان بازرسی بودم اما نمی‌گذاشتند با متخلفان برخورد کنم. همین صدا و سیما اجازه نمی‌داد. دائما می‌گفتند تو سیاسی برخورد می‌کنی. همان چیزهایی که الآن مطرح می‌شود را من 5 سال پیش گفتم. من در جلسه غیرعلنی مجلس این موضوعات را مطرح کردم. همانجا گفتند سیاسی برخورد می‌کنید. من همانجا گفتم که وضعیت بانکی کشور مشکل دارد. وظیفه من بود. من باید می گفتم ولی تا می‌گفتم می‌گفتند سیاسی برخورد نکن. همین الان می‌گویند ذهن مردم را خراب نکنید یا دشمنان سوءاستفاده می‌کنند.
پورمحمدي: مي‌گويند درباره فساد اقتصادی حرف نزنيد دشمن سوءاستفاده می‌کند
پورمحمدی گفت: ما دغدغه و نگرانی و ناخرسندی مقام معظم رهبری را از گذشته‌ها و مناسبت‌های مختلف دیده بودیم و پیوسته در فرمایشات ایشان این نکته اشاره شده است. همانطور که مردم از وضعیتی که در دستگاه‌ها می‌بیننند که خلاف قوانین کارها انجام می‌شود، ناراضی هستند به طریق اعلا مقام معظم رهبری گلایه دارند. اتفاقاً برای همین هم این همایش برگزار شد. هم مقام معظم رهبری گله‌شان را گفتند، هم ما از قبل به این تأکید و تلاش کردیم در مبارزه با آن تلاش کنیم.

وی افزود: دولت جدید با مشکلات فراوانی روبروست. مشکلات اداری، مشکلات اقتصادی، نارسایی‌های جدی و توقعات مردم از جمله آنها هستند. دولت در شرایطی آمده که فشار تحریم هم هست. تحریم به جایگاه تأثیرگذاری رسیده است و فشار بر حوزه اقتصادی و مجاری کشور وجود دارد. دولت هم باید با فشارهای تحریم مبارزه کند و هم به مطالبات مردم جواب دهد. طبیعی است که آقا هم این را می‌خواهد و می‌خواهد نارضایتی مردم از بین برود.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دغدغه آقا فقط این همایش نیست بلکه همه همایش‌هاست. ما باید عبرت بگیریم تا دیگران هم عبرت بگیرند. زمانی که ما این همایش را برگزار کردیم، 16 ماه از تشکیل دولت می‌گذشت. این به این دلیل بود تا وقتی همایش برگزار کردیم بگوییم چه کردیم و مردم را با بی‌اعتمادی بیشتر روبرو نکنیم و نشان دهیم کاری انجام دادیم. موضوع دوم این است که نباید بگذاریم مسئله فساد از یاد برود و باید بارها تذکر داده شود. این موضوع مهم است و باید یادآوری کرد و هشدار پیوسته داد. این همایش این تذکر را در جامعه زنده نگه می‌دارد و نمی‌گذارد در مورد فساد قبح‌شکنی شود تا همه بدانیم فساد بد است.

پورمحمدی در ادامه گفت: ما در همایش به دوستان گفتیم کارهایی که در مبارزه با فساد کرده‌اید بگویید و کارهایی که قرار است در آینده نزدیک انجام دهید نیز بگویید تا ما از شما پیگیری کنیم. اتفاقاً ما رسانه‌ها را هم دعوت کرده بودیم که با جدیت این مسئله را دنبال کنند تا این مسئله در افکار عمومی به مسئله اول جامعه تبدیل شود. دولت نقادی و فشار افکار عمومی را مطالبه می‌کند. ما همچنین برای همایش نکاتی را نیز در نظر گرفتیم. برای این همایش هیچ خرجی انجام نشد. ما برای این همایش نه تبلیغ خیابانی و مطبوعاتی کردیم و نه حتی گل گذاشتیم. برای پذیرایی نیز فقط یک ناهار ساده دادیم. با این وجود در این همایش نکات برجسته‌ای مطرح شد. در این همایش تأکید کردیم که این یک همایش تشریفات نیست بلکه برای پیگیری است. در آینده نیز در بخش‌های خاص از افراد گزارش می‌گیریم و افکار عمومی را روشن می‌کنیم. یکی از تندترین سخنرانی‌های همایش برای جهانگیری بود که دولت را مخاطب قرار داد. ما مطالبه و نقد را از خودمان آغاز کردیم.

وی افزود: ما باید با طراحی جلوی سوءاستفاده دشمن را بگیریم و نگذاریم خدشه به آرامش روانی مردم وارد شود. ولی نباید صورت مسئله را پاک کرد و همه چیز را به حاشیه راند. بدون مسامحه باید برخورد کنیم. اتفاقا امروز رئیس‌جمهور آمده و نکاتی را گفته است. خوب باید از رئیس‌جمهور مطالبه کنیم که این را اجرا کن. رئیس‌جمهور 12 مورد جدی را مطرح کرده و صدا و سیما باید این را مطالبه کند. الان همه دغدغه ما شده که چرا همایش سوری بوده است. این همه مطلب در همایش گفته شده که باید پیگیری کنیم. ما در دولت جدی هستیم. ما اگر بخواهیم درمان کنیم فساد را اول باید این مسئله را قبول کنیم. در این همایش مسئولین موضوعات خوبی را مطرح کردند. این که الان دولت می‌آید و قبول می‌کند نظام اداری و بانکی اشکال دارد خوب است. خوب الان همه بیاید کمک کنید.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: قدرت و ثروت در کنار هم فساد می‌آورد و ویرانگر است. اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید قدرت و ثروت کنار هم باشد فساد می‌آورد خوب است. دولت به خود تشر می‌زند، به دیگران هم تشر می‌زند. باید این مسئله را تبلیغ کنیم و نگذاریم قدرت و ثروت به هم گره بخورد و رسانه را در اختیار خود قرار دهد و نگذارد رسانه آزادانه با مسائل روبرو شود و افکار عمومی مجیز گوی مطامع قدرت و ثروت باشد.

پورمحمدی در ادامه گفت: افراد سالم هم اگر نظارت نداشته باشند به فساد کشیده می‌شوند. واقع این است که با گرفتن 10 یا 20 یقه سفید هیچ اصلاحی انجام نمی‌شود. الان زیرساخت سلامت در دنیا دولت الکترونیک است. دیگر با پلیس و گشت پلیس نمی‌توان کنترل ترافیک کرد. این کار دوربین و ماهواره است. دولت الکترونیک باید باشد تا با مفاسد مبارزه کرد. ما دو نفر از دستگاه‌های نظارتی به دولت رفتیم که وزیر کشور و من بودیم. در آنجا دیدیم آقای رییس‌جمهور خیلی مایل به اصلاح زیرساخت‌هاست.

وی افزود: هم‌اکنون گام‌های زیادی در راستای دولت الکترونیک برداشته است. مطالعاتش از قبل وجود داشت و در دولت جدید نیز اقدامات خوبی صورت گرفت. رییس بانک مرکزی در همین همایش از چندین سامانه الکترونیک حرف زد که چندتا از آنها اجرایی شده است و چندتا در دو سه ماه آنیده نهایی می‌شود و چندتای دیگر تا سال آینده. شبکه نسیم برای کنترل حساب‌های دولتی است. سامانه مدیریتی چکاچک برای مدیریت کلیه اقدامات مربوط به چک است. سامانه پرتال ارزی برای کنترل ارز کشور. ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و امسال آنها نیز هست. ما اصرار داریم این سامانه ها به کار گرفته شود تا زمینه فساد از بین رود.

وی تاکید کرد: سال گذشته 702 هزار میلیارد تومان توسط شبکه بانکی به صورت الکترونیک مدیریت شده است. این باعث جلوگیری از فساد می‌شود. شبکه گمرک بالای 90 درصد در چندماه گذشته نظارت الکترونیک می‌شود. بیش از 70 ردصد درآمد گمرکی بیشتر شده است و فساد کاهش یافته است. اگر این طرح در همه گمرک‌ها اجرایی شود به اقتصاد کمک می‌شود چون یکی از گلوگاه های اقتصادی کشور گمرک‌ها هستند. موضوع بعدی مالیات است. خوشبختانه فاز اول که دادن اظهارنامه مالیاتی به صورت الکترونیک بود بالای 90 دردصد انجام شد. برای کنترل اموال مسئولین نیز می‌توان از همین سیستم نظارتی مالیاتی استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما حاضر شدیم چند صد میلیارد برای زودتر تمام شدن این شبکه مالیاتی کمک کنیم. از سال گذشته تا آخر سال آینده 30 هزار میلیارد درآمد گمرکی ما اضافه شده است. امسال 71 هزار میلیارد تومان درامد گمرکی داریم و این برای نظارت و جلوگیری از فرار مالیاتی افراد است. وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین زمینه‌های فساد موضوع زمین است. در حال حاضر یک کمیته جدی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی داریم که مهمترین فساد درباره زمین است. چند دستگاه در این زمینه کار می‌کنند. ما به زیرساخت‌ها رفتیم و گام‌های خوبی برداشتیم. اگر نظارت ها صورت گیرد ما می‌توانیم آینده امیدورا کننده‌ای داشته باشیم.

پورمحمدی در ادامه گفت: حتما سیاسی شدن به مبارزه با فساد آسیب می رساند. مبارزه با فساد یک نیاز جدی همه شهروندان است و سیاسی کردن یعنی حاشیه دار کردن و کند کردن حرکت آن. همه باید در مبارزه با فساد تشریک مساعی داشته باشند تا جامعه به کمالات برسد. البته نباید به خاطر اینکه برخی برخورد سیاسی می کنند، حرکت مقابله با فساد کند شود. من فکر می‎کنم برخی وقت‎ها که می گویند از گفتن این مطالب دشمنان سو استفاده می کنند باید گفت دشمنان از ضعف ما بیشتر استفاده می کنند تا اطلاع از ضعف ما. دشمنان خیلی از ضعف های جزیی ما را می دانند.

وی اضافه کرد: هنر آن است که دولت ها این مشکلات را در سریعترین حالت اصلاح کنند. رسانه باید حضورش جدی باشد حتی آنجا که سیاسی برخورد می کند. حضور رسانه بستر سلامت است. البته باید از رسانه خواست تا صادقانه برخورد کند. درکل حضور رسانه چون کمک به شفاف سازی و زنده نگهداشتن مسئله می‌کند، خوب است. وی در مورد تصویب طرح گردش آزاد اطلاعات گفت: این طرح از سال 88 تصویب شده است و تاکنون 5 سال از آن می‌گذرد. آیین نامه این مسئله ابلاغ شده است. در همان اوایل دولت این مسئله مورد بررسی قرار گرفت و ابلاغ شد. این مسئله مهم است و با این عملیات کل اعمال دولت در اتاق شیشه‌ای می‌رود و باعث سالم سازی است.

وزیر دادگستری گفت: واقعش این است که باید فساد را علنی کرد و نگذاشت در لایه های پنهانی بماند. بسیاری از قضات و کارشناسان بر این باورند که ما منع علنی کردن حکم داریم. قانون این را موضوع تعیین کرده است. باید اطلاعات آزاد شود. سیر هر محاکمه حدود 3 سال طول می کشد و ما باید دائما برای اشاره به متهمان از حروف کوچک کمک بگیریم که باعث می‌شود مردم ما را مسخره کنند. باید قانون به گونه‌ای شود که وقتی یک دادیار به مجرمیت رسید و دادستان تایید کرد، بگذاریم این موضوع اعلام شود.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: اینکه سه رئیس قوه می گویند فساد ما را اذیت می کند خوب است. رسانه ها بر موضوع فساد حساس هستند. این سرمایه ماست. دولت انگیزه جدی دارد در زیر ساخت ها عمل کند. فرهنگ اداری ما مشکل دارد . فرهنگ محیط کسب و کار و داد و ستد ما مشکل دارد. فرهنگ سازی مسئله جدی است که باید انجام شود. وی در پایان تاکید کرد: هماهنگی جدی بین قوا در این زمینه باید صورت بگیرد. ما به یک ملوک طوایفی مدرن دچار شدیم. هرکس بخش خودش را می بیند. نمی توان دولت را اینگونه اداره کرد. روان سازی و کوتاه سازی کارها مهم است. هرکالایی در گمرک بماند هر روز یک درصد از ارزش آن کاسته می شود. قبلا هرکالا 27 روز در گمرک می‌ماند ولی الان این مدت به 3 روز کاهش پیدا کرده است. این نشان از این دارد که به ارزش افزوده کمک کردیم. وقتی زمان طولانی می شود هرکس می آید و یک تکه اش را می‌کند.

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۱۹:۱۳
چرا همان 5 سال پیش نگفتی؟
چرا استعفا ندادی؟
چرا به رهبری گزارش ندادی؟
چرا ...... (269176)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۱۹:۴۵
اقاي پورمحمدي توكه رييس پازرسي بودي مگر حق نميگفتي???? خب روي حق مي ايستادي باهرقيمتي؟ نكند كه نگران صندلي خودشويد والله فصاد از همين عشق به صندلي وسمت زاييده ميشه،باحسن موافقم چرا استعفا ندادي ؟ چراگزارش به ملت ندادي ،؟ چراااااااااا؟ (269181)
685
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۰۰:۳۶
ولش کن پور محمدی را ، من درباره ی آمار زائران اربعین سوالی برام پیش اومده :
چند آمار :
جمعیت عراق : ۲۸٬۹۴۵٬۶۵۷
تعداد سنی ها : ۹٬۹۸۶٬۲۵۷
تعداد شیعه ها : ۱۸٬۰۹۱٬۰۳۶
جمعیت استان کربلا : ۶۰۰٫۰۲۶
تعداد افرادی که خبرگزاریهای ایران می گویند برای اربعین به کربلا رفته اند : ۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰
آمار را خودتان مقایسه کنید . مگه امکان داره ؟؟؟؟؟؟
قضیه از آمار دادنهای محمود هم عجیب تره . (269217)
بربری
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۴:۱۱
ول کن بابا مثل آمار زیره :
حسین ذوالفقاری صبح امروز (شنبه) در حاشیه نشست خبری خود در وزارت کشور در باره آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان، اظهار کرد: ما کسانی که مشکل روانی داشته،‌ در معرض طلاق بوده‌اند یا حتی موتورسواران مشکی‌پوش را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اکنون ما 191 هزار نفر را مورد بررسی قرار داده و به تعداد 100 هزار نفری از مظنونان رسیده‌ایم.
100 هزار نفر مظنون/اندازه ی استادیوم آزادی!!!!!!!!! (269377)
کری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۱:۱۲
حضرت آقا که چندین ساله خواستار مبارزه با فسادند و قبل از روشدن این فسادها تذکر داده وخواستار شدند
مردم هم که خواهان مبارزه با فسادند و نمیخوان پول بیت المال هدر بره و بره تو جیب یه عده مفت خور
پس کی مخالفه که این کار انجام نمیشه و کسایی که باید عمل کنند هم فقط حرف میزنن؟ (269189)
مهدی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۰:۲۵
ایشان اول تکلیف هیجده میلیارد دلاری که چند سال قبل یواشکی فرستاده شد ترکیه را مشخص کنند بعد ادعای مبارزه با فساد مالی کنند (269267)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۰۹:۲۲
من با نظر حسن موافق نیستم به دو دلیل 1- گفته اید چرا همان 5 سال پیش نگفتی؟! آقای پور محمدی درگذشته بارها دراین باره ناخرسندی خود را نشان داده اند ودرحد توان خودانتقاد لازم را به عمل آورده اند
2پرسیده اید چرا استعفا ندادی؟ عزیز من استعفا دادن مشکلی را حل نمیکند بلکه طرفذاران فساد اقتصادی ازاینکه یکی ازمزاحمین ومنتقدین کمتر بشوند خوشحال میکند نکته آخر من معتقدم عزم لازم برای مبارزه وبرخوردبا فساد به اندازه کافی درسطوح بالا وجود ندارد وکار شکنی هایی از طرف خود اربابان قدرت وثروت صورت میگیرد (269233)
کجوری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۲:۱۱
احسن

به نظرم افشاکنید مفسدان اقتصادی وبگذارید دشمن هم بفهمد ولی با قانون انان را مجازات کنید تا دشمن هم بفهمد ما هم دارای قانون هستیم وبه ان عمل می کنیم
تا بدین طریق کمتر فریب خورده دشمن در مملکت داشته باشیم (269310)
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۵:۲۵
برويد آنكس را كه با سياستهاي نسنجيده اش ،ارزش ريال ايران را در سال ١٣٩٠ طي يكهفته به ثلث كاهش داد را بياوريد و محاكمه كنيد منشاء تمام اين نابسامانيها و تورمها و اختلاسها خيانت آن كسي است كه باعث سقوط آزاد يك شبه ارزش ريال در برابر ارزهاي رايج بين الملل شد راستي اقتصاد دانها و كارشناسان كجايند و چرا حرفي نمي زنند در اين رابطه !!؟؟؟؟ (269410)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۱۹:۱۷
در مورد فساد در این همایش بطور اخص صحبت شد و یکسال و نیم است دولت شفّاف میگوید که چه بلایی سر اقتصاد مملکت آورده اند؟!آنوفت آقای خاتمی در نماز جمعه امروز گفت:البته فساد بد است و در این راه باید شایسته سالاری نمود و هم مؤمنین باشند.و در آخر میگوید آنقدر از فساد نگویید که گویا تار و پود نظام را فساد گرفته که این خود فساد است.طوری صحبت فرمودند که منفی در منفی یعنی صفر چرا؟چون شایسته تر از احمدی نژاد همین آقایان ندیدند و در همین منبر نماز جمعه ازش دفاع کردند.حالا که در زمان دولت آن آقا انهمه فساد بود (269178)
ا ت ش ب ی گ زاده
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۱:۱۰
افرین پردیس عزیز بسیار متین و در خور شان بیان کردید .بنده از اقای خاتمی یک سوال دارم اگر این اتفاق در دولت روحانی میافتاد چیکار میکردید بازم این حرفها را میزدید .پارسال یک جشن کوچیک در میلاد حضرت زهرا(ع) برگزار شد و چند تا سکه به بانوان نمونه داده شد ، اما همین اقایان پیراهن عثمان کردند و اقای حسینیان بارها اعلام کردند که فیلم ان مراسم را پخش خواهد کرد .ولی همین اقای حسینیان در برابر ان همه فساد و غارت بیت المال تا حالا نه تنها سکوت کرده بلکه پاکانی چون هاشمی و خاتمی را مفسد میداند . (269188)
علی
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۰۱:۴۶
دلیلش واضحه، چون اقای حسینیان و بقیه دوستانشان از طرف دولت پاکدست کارت هدیه و مزایای مادی و معنوی زیادی دریافت کردند (269225)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۱:۱۶
می خواستم چیزی بگویم شما گفتید دمت گرم دیگه نمیگم (269191)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۱:۲۷
تا حالا هر چه فساد رو شده خدا را شکر مربوط به قبل از این دولت است ،آیا با این وصف دولت حق ندارد کسانی که این همه بلا را سر این ملت و کشور آوردند کنار بزند؟ یک دفعه بگویید ما نارحت کشف این همه فساد قبل هستیم چرا به دروغ سخن از شایسته سالاری میزنید.نکته جالبتر اینست که خطیب نماز جمعه گفتند کسانی که میخواهند قبح به قول وی فتنه را از بین ببرند از چشم متدینین می افتند! پس در این بین جای ملت کجاست؟ (269192)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۰:۰۷
الته منظور ایشان ازمتدینین خود ایشان وامثال مصباح می باشند (269253)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۱۹:۲۳
دولت احمدی نژادی که زمان فساد بود و چپاول.حال که دولت روحانی فساد ها را رو میکند میگویند سیاه نمایی نکنید . . . پس بهتر نیست که همان شایسته سالار یعنی احمدی نژاد و تیمش را برگردانند، تا هم فساد ها مخفی بماند و هم سیاه نمایی نشود. (269179)
هموطن آذری
United States
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۱۹:۳۶
جناب اقای محمدی برادر ارجمند با عرض احترام میخواهم بپرسم وقتی نمی گذاشتند اقدامی در برابر فساد بکنید پس چرا از پستتان اسعفا ندادید و همچنان از مزایای شغلیتان استفاده نمودید این به نوعی حیف ومیل بیت المال نیست (269180)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۱۹:۴۹
اقاي پورمحمدي اين خودفساداست كه نتوني كاري كني ولي بازم به صندليه چسبيده باشي! اقاي احمد خاتمي ميگه ايقدازفسادنگيد ! واقعا چرا اينانميخان اشتباهاتشون روقبول كنند؟ تاكي؟ تاكجا ميخان سرپوش برفسادي بگذارند كه بوي گندش كل جامعه روگرفته و مردم ايران وبدبخت و فقير و محتاج 45000 تومان كرده؟ اخه ماچه گناهي كرديم كه بخاطرمصلحت حاظرنيستيد كه دست يه عده دزد روبشه مگه دزدم قرب و منزلت داره؟ اخه تاكي هيچي به هيچي بامصلحت ماست مالي ميكنيد ،وااااااي خدااااااا مردم (269182)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۱۹:۵۱
باید دستان کاسبان فتنه را در پستهای حساس ومدیریتی کوتاه بشه وگرنه بلای سید سر روحانی میره 2سال از دولت اعتدال میگذره هنوز اصولگرایان سر کارند (269183)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۲:۵۷
روحانی به نظر من خوب کار کرده
مواظب باشیم اقتدار گرایان در کمینند
انهایی که به ارکان بالای قدرت دست دارند
دوسال پی یادت نو حرف می زدی می رفتی اوین (269337)
محسن کاشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۱:۰۱
والا در هر کشور دیگری بود همه اسعفا می دادند غیر از ایران.کسی که بیت المال رو قبول نداره آخه چطور میشه خدارو باور کرده باشه.کاری که می کنند اسلام رو بیشتر از داعش زیر سئوال بریم. بهار خواهش میکنم حذف نکن. (269187)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۱:۱۵
ااقای پورمحمدی چن تا گمرگ دارید که حق دخالت ندارید ؟اقای پور محمدی رانت هایی که بعضیها دارن آیا حق مداخله دارید؟سود بانکی عین رباست آیا اسلام آن را قبول دارد؟مایحتاج مردم راحت به دستشون میرسه؟ و... (269190)
نوروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۱:۴۷
اما درباره فتنه خیلی صحبت کنن
آخه دشمن از تفرقه مردم ایران ناراحت میشه ! (269197)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۱:۵۳
بورمحمدی از جنس تدبیرو امید نیست مثل اصولگراها فکر میکند درست برعکس دکتر روحانی (269200)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۳:۲۷
سلام ،
انقدر در این 30 سال گذشته و بویژه در دولت موسوم به معجزه هزاره سوم (که الحق هم معجزه بود در بخاک سیاه نشاندن مردم) از این حرفهای تکراری اقای پورمحمدی شنیده ام،که ترجیح میدهم،بجای هر نظری،غلط دیکته ای(تایپی) بهار نیوز را متذکر شوم،که ارجح به مضامین بالاست . همایش سوری؟(همایش صوری صحیح است)
سازمان مدیریتی چکاچک؟( چکاوک صحیح است) به هر حال چون اقای پورمحمدی انشا خوانده اند، این مطلب را اشاره کردم،و گرنه،چنانچه،مزاح نمیکردند،منهم تن به این شوخی نمیدادم . (269208)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۱ ۲۳:۳۱
بیت المال را به تاراج می برند گویی مال پدرشان است و کسی کاری نمی کند . به این روش دزدی اختلاص و رشوه خواری ترویج داده می شود . (269210)
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۰۰:۴۰
جناب پورمحمدی از چندین میلیاردی که در وزارت کشور برای کمک به فقرای وزارتخانشان خرج کردند صحبتی نمی نمایند البته شاید چون عدد میلیاردش کمه (زیر 30تا ) چیز خاصی هم نباید باشد (269218)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۰۱:۰۹
فساد حاصل تجمیع قدرت و ثروت است. این همه کلام است. اقتصاد را از حالت دولتی درآورید مشکلات حل می شود. عمده فسادهای بانکی در بانکهای دولتی اتفاق افتاده. بانکهای ملی - صادرات و الان هم تجارت. بخش خصوصی به دلیل منافع خود فساد را به حداقل می رساند. بخش خصوصی را تقویت کنید دولت را واقعا واگذار کنید اتوماتیک فساد به حداقل می رسد. (269219)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۵:۰۹
ساعت بيدار باش! خيلي وقته كه بسياري از صنايع ملي و شركتها ي دولتي تحت عنوان خصوصي سازي با وامهاي كلان و با قيمتهاي كارشناسي نشده به گروهها و افرادي خاص واگذار شده و اتفاقا خيلي از صاحبان اختصاصي اين اموال و شركتها هم درمديريت اين شركتها و صنايع در مانده اند لطفا يك نگاهي به بدهي هاي چند صد هزار ميليارد توماني چند نفر خاص به بانكها بياندازيد تا خيلي چيزها دستگيرتون بشه!!!! (269402)
هلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۰۱:۴۸
امروز تو نماز جمعه میگفتن باید با فساد اداری در ایران برخورد شه...مردم فریاد میزدن مرگ بر اسراییل (269226)
غلامرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۰۵:۲۸
در مصاحبه ات جوري حرف مي زني انگار كه هيچ كاره اي بابا تو وزير دادگستري اين مملكت هستي براي اجراي عدالت هر كاري كه لازم است انجام بده تو به وظيفه شرعيت عمل كن اگر اينطور باشد كه شما ميگويد بعضي ها يا قانون را دور زده اند يا با فرا قانوني عمل كردن قوانين مدون كشوري را به سخره گرفته ا ند. (269227)
داش داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۰۸:۴۳
اگه ته دیگتان هم گرفت. اگه بچتون خیس کرد .اگه خانمت چمدونشوبست ورفت.اگه دانش آموزی زدتوگوش معلمش. اگه تحریمها افزایش یافت .اگه نون 30% گران شد.اگه دلار وسکه گران شد .اگه آقای م.ر کلی برد وخورد .اگه یخچالتون یهویی سوخت.اگه یارو سر کوچه هدایت وایستاد مشکلاتتونو حل کنه.اگه یهویی سکته زدین همش زیر سر فتنه هست آی ملت فتنه فتنه فتنه.البته فتانه هم از جنس فتنه هست بگیرید دورشو. (269231)
توجه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۰:۳۹
تمرکز و عدم گردش قدرت فساد انگیز است بقیه حرف است. (269274)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۲:۳۱
میشه بگید دشمن کیه ،بنظر من دشمن اونایی هستند که اختلاص کردند و اونایی که از اونا طرف داری می کنن (269326)
جیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۲۲ ۱۲:۵۵
تااین حدم به نظ من خیلی خوبه بابا مگه یادمون رفت
احمدی نزاد دولت منتخب امام زمان بود مگه کسی جرات می کرد کسی حرف بزنه
اخه ان روز خیلی ها پشت سرش بودند
حالا شده مثل امام حسین تنها ی تنها (269336)