به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۴:۰۲
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۳۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۶۶۹۴۸
صعود مقتدارنه ژاپن، عراق حریف ایران شد

ركورد در جام ملت‌های آسیا؛ جام بی‌مساوی!

گروه ورزشی: تيم ملي ژاپن با پيروزي 2-0 مقابل اردن، با 9 امتياز، به عنوان تيم اول از گروه D رقابت هاي جام ملت هاي آسيا صعود کرد و تيم ملي عراق با پيروزي 2-0 مقابل فلسطين، حريف تيم ملي ايران در مرحله يک چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا شد.
ركورد در جام ملت‌های آسیا؛ جام بی‌مساوی!
ژاپن که در دو دیدار قبلی مقابل فلسطین و عراق به راحتی به پیروزی رسیده بود، در دیدار امروز هم کار ‏دشواری مقابل اردن نداشت و در نهایت توانست با دو گل از سد حریف عبور کند.‏ همان طور که انتظار می رفت بازی با برتری ژاپنی ها آغاز شد و آنها در دقیقه 10، توانستند دروازه عامر شافی را باز کنند اما عبور ‏توپ از خط عرضی زمین قبل از پاس گل، باعث شد تا داور گل را قبول نکند.‏

اما ژاپنی ها برای رسیدن به گل برتری چندان منتظر نماندند و در دقیقه 24، کیسوکه هوندا گل اول بازی را به ثمر رساند. یک حمله ‏از سمت چپ و شوتی که با دفع ناقص عامر شافی روبرو شد، با ضربه هوندا روی توپ برگشتی، گل اول ژاپن را رقم زد.‏
شاگردان خاویر آگیره تلاش زیادی برای رسیدن به گل های بعدی در نیمه اول کردند اما درخشش عامر شافی، مانع از باز شدن ‏دروازه اردن شد. به این ترتیب این نیمه با حساب 1-0 به پایان رسید.‏

در نیمه دوم اردنی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، نمایش بهتری از نیمه دوم ارائه دادند و یکی دو موقعیت نصفه و نیمه ‏روی دروازه ژاپن به وجود آوردند اما در مجموع باز هم تیم ژاپن بود که به لطف ستاره های باتجربه اش، کاملا بر بازی مسلط بود ‏در نهایت در دقیقه 83 به گل دوم رسید.‏ یک نفوذ از موتو از سمت چپ و ارسال او به داخل محوطه جریمه، با ضربه شینجی کاگاوا، به گل دوم سامورایی های آبی تبدیل شد. ‏کیسوکه هوندا می توانست در ثانیه های پایانی گل سوم ژاپن را به ثمر برساند اما ضربه او به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به ‏این ترتیب، بازی با همان دوگل به پایان رسید.‏

عراق حریف ایران در یک چهارم نهایی

عراقی ها در این دیدار یک ضربه پنالتی را هم از دست دادند اما در نهایت توانستند با کسب پیروزی 2-0، صعودشان به مرحله بعد را قطعی کنند. بازی در نیمه ی اول با برتری عراق همراه بود ولی آنها در گلزنی موفق نبودند و همچنین فلسطین بر خلاف دو بازی قبل، سازمان یافته و منظم در دفاع ظاهر شد. 15 دقیقه اول، عراق فشار بسیاری بر روی دروازه فلسطین ایجاد کرد ولی شاگردان حکیم شاکر، موفق به گلزنی نشدند و فلسطینی ها هم در دفاع خوب ظاهر شدند.

پس از دقیقه 15، عراق کمی عقب کشید و بازی، کندتر و آهسته تر نسبت به دقایق ابتدایی پیش رفت. تا پایان، دو تیم موفق نشدند خطر خاصی به روی دروازه ی یک دیگر ایجاد کنند و بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید. عراق نیمه دوم را طوفانی آغاز کرد و خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 48، ارسال یک ضربه کرنر روی دروازه فلسطین، با ضربه سر یونس محمود، به گل حساب کار را 1-0 کرد.

حملات عراق ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 58، خطای مدافعان فلسطین، یک ضربه پنالتی نصیب عراقی ها کرد اما ضربه یونس محمود را دروازه فلسطین به زیبایی دفع کرد. بازیکنان عراق که می دانستند یک گل برتری می تواند برای آنها دردسرساز شود، به حملات شان ادامه دادند تا اینکه در دقیقه 87، یک حرکت هماهنگ از سمت راست، با ضربه یاسین از داخل محوطه جریمه، به گل دوم عراق تبدیل شد. با این پیروزی عراق 6 امتیازی شد و به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کرد.

جام ملت های آسیا؛ جام بی مساوی

مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا 2015 استراليا در شرايطي به پايان رسيد که هيچ کدام از مسابقات اين تورنمنت با تساوي به پايان نرسيد. مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با پیروزی 2 بر صفر ژاپن مقابل اردن و پیروزی 2 بر صفر عراق مقابل فلسطین به پایان رسید تا طی 24 بازی برگزار شده در این تورنمنت هیچ مسابقه‌ای با تساوی به پایان نرسد.

این اتفاق در نوع خود رکوردی جالب و جدید است. پیش از این رکورد بازی بدون تساوی طی یک تورنمنت ملی و رسمی مربوط به جام جهانی 1930 مکزیک بود که 18 بازی بدون رقم خوردن تساوی انجام شده بود. در این دوره از جام ملت‌های آسیا 16 تیم در غالب 4 گروه 4 تیمه با یکدیگر بازی کردند که در پایان تمامی بازی‌ها یک تیم به پیروزی رسید. با توجه به اینکه در مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و رده‌بندی و فینال هم یک تیم برنده می‌شود تورنمنت فعلی در استرالیا بدون تساوی به پایان می‌رسد.