به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۱۴:۵۷
 
۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۶۹۴۲۲
معني «همه‌پرسي» هم عوض شد؛

وقتي «راه‌پيمايي» مي‌شود «رفرنداوم»!

...رفراندوم مد نظر آقاي روحاني همان مفهوم و معناي حقيقي خود را دارد. اينكه مثلا عده‌اي دلواپس و 8 درصدي! با رانت‌هاي موجود راه نيفتند و هر روز و هر هفته (آن هم بدون مجوز تجمع)، در مقابل وزارت خارجه تجمع نكنند
وقتي «راه‌پيمايي» مي‌شود «رفرنداوم»!
گروه سياسي بهارنیوز: مصادره به مطلوب كردن حضور مردم در مراسم 22 بهمن و سالگرد پيروزي انقلاب آغاز شد و در اولين گام، مدير مسئول كيهان با بهره‌برداري از آن به رييس‌جمهور كنايه زده است كه «اين هم رفراندوم»!
حسین شریعتمداری در یادداشت روز پنجشنبه کیهان با عنوان «اين هم رفراندوم» نوشت: توده‌های چند ده میلیونی مردم در حماسه حضور دیروز، دیدگاه و نظر خود را درباره چالش‌ هسته‌ای و مذاکرات پیش‌روی به وضوح و بدون‌ کمترین ابهامی بیان داشتند و رفراندوم مورد نظر رئیس‌جمهور محترم با شفافیت و صراحتی مثال‌زدنی و ماندگار صورت پذیرفت. نتیجه این رفراندوم آن که؛ حاضر نیستند امتیاز نقد بدهند و وعده‌های «نسیه» تحویل بگیرند. راه‌کار گشایش اقتصادی را در مراجعه به ظرفیت‌های داخلی - اقتصاد مقاومتی - می‌دانند و نه در چالش هسته‌ای...

گفتني اينكه رييس جمهور اخيرا موضوع برگزاري رفراندوم در كشور راجع به مسائل مهم كشور را مطرح كرد و حالا آقاي شريعتمداري، برگزاري راهپيمايي در سالگر پيروزي انقلاب را به رفراندوم! تعبير و از اين طريق به روحاني پيام داده است كه اين هم رفراندوم مدنظر شما! اين در حاليست كه معني و مفهوم حقوقي رفراندوم (همه پرسي) با برگزاري راه‌پيمايي ارتباطي ندارد زيرا اگر غير از اين باشد همه نظام‌هاي سياسي دنيا كه در ممالك خود همه‌پرسي برگزار مي‌كنند مي‌توانند با منطق آقاي شريغتمداري و حداقل براي جلوگيري از هزينه‌هاي برگزاري رفراندوم، با فراخوان يك راه‌پيمايي بگويند چون راهپيمايي برگزار كرديم، لذا رفراندوم نيازي نيست و به تعبير كيهان بگويند: «اين هم رفراندوم»!

به نظر مي رسد، آقايان، سر لاك خود حتي قصد دارند الفباي حقوقي مفاهيم سياسي را نيز به ميل خود تغيير بدهند، زيرا مي پندارند با يك جامعه ناآگاه مواجهند كه هرچه بگويند و بنويسند باورشان مي‌شود. رفراندوم مد نظر آقاي روحاني همان مفهوم و معناي حقيقي خود را دارد. اينكه مثلا عده‌اي دلواپس و 8 درصدي! با رانت‌هاي موجود راه نيفتند و هر روز و هر هفته (آن هم بدون مجوز تجمع)، در مقابل وزارت خارجه تجمع نكنند، به نام ملت ايران عليه توافق هسته اي جوسازي نكنند و يا توسط تشكيلات شهري فلان كانديداي شكست خورده در انتخابات، در همين راهپيمايي ملي 22 بهمن، هزاران بنر عليه تيم هسته‌اي ايران توزيع نكنند و...!

مفهوم همه پرسي مدنظر آقاي رييس‌جمهور با آنچه امثال آقاي شريعتمداري و دوستانشان در سر مي‌پروانند (و خودشان هم به خوبي از آن آگاهند و نتيجه‌ برگزاري هر نوع همه پرسي را هم بهتر از هر كس ديگر مي‌دانند!) يعني، نظر و اراده واقعي اكثريت ملت در مسائل مختلف و البته پيچيده كشور ملاك قرار بگيرد. در غير از اينصورت براي مثال اگر شما به خود حق مترادف دانستن «راه‌پيمايي» با «رفراندوم» را مي‌دهيد و اينگونه قصد داريد بسياري از معاني و مفاهيم حقوقي را مصادره به مطلوب كنيد به ديگران هم حق بدهيد كه مترادف‌سازي كنند. مثلا به جاي آنهايي كه خود را «دلواپسان» مي‌خوانند بگويند: «منافع از دست‌داده‌ها» و امثالهم.

حالا كه به تعبير مدير كيهان «رفراندوم مورد نظر رئیس‌جمهور» صورت پذيرفت، ظاهرا بايد از مسئولان فرهنگستان زبان فارسي هم درخواست كرد تا تجديدنظري در باره واژه رفراندوم و يا همه پرسي نموده و در مقابل واژه «همه‌پرسي» معني جديد آن را بنويسند: «راهپيمايي»! همانطور كه قبلا نگارنده از همين فرهنگستان درخواست كردم معناي واژه «فتنه» را هم به «هر نوع اعتراض» تغيير بدهند!

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۴۱
اقای شریعتمداری حواسشون باشه که انتخاباتم رفراندوم بود هدف اقای روحانی هم یاد اوری دیدگاه مردم به امثال شریعتمداری هست این اقا قبل انتخابات میگفت مردم به امثال روحانی رای نمیدن (291090)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۰۷
آفرین دقیقا یادمه که پایداریها تو تمام میزگردهای انتخاباتیشون رقیب اصلی رو قالیباف گذاشته بودن و مدام تو بوق وکرنا کرده بودن که انتخابات 92درون اصولگرایی است و اصلاحات رای ندارد وهاشمی هم همینطور.هرچه به گوششان خواندم در توهم به سر می برید، جواب جالبی می دادند:مگرنمیبینی مردم درنمازجمعه مدام علیه فتنه و اصلاحات شعار می دهند؟؟؟؟؟؟؟
آنجافهمیدم که مردم ازنظراینها یعنی چه کسی!!!واکنون نیزمردم راباتحقیرفریب خورده می دانندکه چرا به کاندیدای ایشان رای ندادند!! (291165)
آزادی سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۱۷
از کودتای 28 مردادبر علیه دکتر آزادیخواه محمد مصدق به این طرف قشون کشی خیابونی جای قانون و آرای اکثریت رو گرفت (291222)
محمد
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۹
رفراندم سراسری مردمو که مصادره کردین، سخرانی امام در بهشت زهرا (س) را بعد از سانسور ویژه مصادره کردین، انتخابات گزینشی را مصادره کردین. راهپیمایی مردم رو که مصادره کردین...
همه این ها اگر در تایید فسادهای بی شمار مالی، اداری و بانکی و بیمه ای است.
حرف شما درست است! و شرکت آنها چیزی جز تایید این همه فساد و ناکارآمدی نیست. (291342)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۲:۰۷
نه دوست گرامی.شما با نخ حاج حسین پا در چاه نگذارید.مه راهپیمایی که هیچ انتخاباتی رفراندم نیست.رفراندم معنا و ارزش منحصر به فرد خود را دارد.راهپیمایی که داستانی است اما انتخاباتها رای به برنامه احزاب یا انتخاب افراد است.رفراندم نظر خواهی از مردم در باره یک مورد مشخص نظیر یارانه یا انرژی هسته ای آن هم در پای صندوق رای و البته با نظارت ناظران بی طرف است.حالا عده ای که عادت دارند به نام مردم چک بی محل بکشند وچون نتیجه را می دانند برای فرار به جلو این مزخرفات را می نویسند.رفراندم همان رفراندم است... (291328)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۳
احسنت.عالی بود (291339)
امیر از خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۰۷
مـــــــــــــــن شـــــــــــمــــــــــا را بــــــــــه چـــــــالـــــــــش
ســـــــــــطـــــــــــل خـــــــــــــــــــاکــــــــــــ
دعــــــــــــــــوتــــــــــــــــــــــــــ
مـــــــــــــی کــــــــــــــــنـــــــــــــــــم.
من دوستان بهار نیوز را به چالش سطل خاک دعوت می کنم . (291182)
سعید
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۴۸
جنبش سبیل گذاشتن هم بد نیست جواب می ده.
به خصوص برای رفع حصر. رفع فساد، رفع اختلاس، رفع افراطی گری، و رفع افکار چون شریعتمداری.... (291195)
انشا... مشکل خوزستان دلاور حل خواهد شد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۴۲
امیر،انگار همچنان در توهم بسر می بری ، ببین پسرک ، این مشکل آن زمانی سر باز کرد که رئیس آن دولت در حال سخنرانی بود و فریاد می زد اون ممه را لولو برد و آب بریز اونجا که داره میسوزه،در مجلس و جاهای دیگه بگم بگم راه انداخت در دانشگاه کلمبیادرحال سخنرانی بود و مشغول پاره کردن کاغذ پاره های سازمان ملل بود و در حال قهر 11 روزه بود، آن روز نه تو و نه اون ، هیچکدام یادتون نبود که امروزی هم خواهد آمد و خوزستان قهرمان دچار این معضل خواهد شد زیرا مشفول مدیریت جهانی بودید!!! (291242)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۳:۰۵
آفرین.خیلی قشنگ گفتی (291340)
انشا...مشکل خوزستان دلاور حل خواهد شد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۴۸
پس آقای امیر من به تو یادآوی می کنم برو حلقه منحرفین و رئیس آنان را به چالش سطل خاک دعوت کن و بگذارید تا دولت تدبیر و امید این معضل استان خوزستان و کل کشور را انشاالله حل نماید. فهمیدی!!؟ (291245)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۴۹
مشکل شریعتمداری ندانستن است.22 بهمن یک چشن ملی است اما رفراندوم در عام سیاسی ،خواستن و یا نخواستن است،فاصله ایندو عمل زمین تا آسمان است.آرزومندیم روزی شریعتمداری هم به جمع سواد داران بپیوندد. (291215)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۲:۱۴
نه پردیس جان اتفاقا مشکل اینها زیادی دانستن است.از عمق بحران خوب خبر دارند...اگر کسی شک دارد وقدری صداقت یکبار در سانه اعلام شود که هرآنکس مخالف ادامه حصر است نه روز جمعه که ساعت 6 صبح اواسط هفته به خیابان بیاید.نه زوری هست نه تبلیغی .آن را رفراندم تفسیر کنند اگر مرد میدان هستند. (291331)
محمد آزاده جانباز بسیجی جنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۵۹
شریعتمداری بسیار ...... کرده است که راه پیمایی مردم را به نفع تفکر کمتر از 8درصدی خود مصادره کرده است. ملت راه پیمایی کردن تا جشن اتقلاب را گرامی بدارند و از دولت پشتیبانی کنند و از افراطیون ابراز بیزاری اگرچه افراطیون هم در لابلای جمعیت برای مبارزه با دولت و ملت تلاش کردند ولی چون در اقلیت تمام بودند ساکت شدند وگرنه آنها آشوب گری را خوب بلد هستند و همچنین موج سواری را ولی بعید می بینم که ملت دوباره به آنها اجازه بدهند موج سورای نمایند (291218)
92 درصدی
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۱۰
8 درصدی را خوب اومدی ، اصلن عالی بود ، سعی کنید این جمله را دائما به دلواپسان یاد آوری کنید چون که اینها حافظه ی ضعیفی دارند. (291235)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۰۲
همیشه پیگیرنظرات حسین آقاهستم تابدونم چه خبره وکجا باشم (291249)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۴۵
. . . اما مردم نه بخاطر عملکردمسئولان ونه بخاطر شریعتمداری ونه بخاطر افراطیون بلکه دفاع از آرامانهای انقلاب ونه بخاطر احمدی نژاد ورسایی و افراد رشوه بگیر و رشوه خور وپول بگیر از رحیمی که بخاطر اصل نظام آمده بودند.راهپیمایی را به نفع حزب وجناح خاصی مصادره نکنیم. (291266)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۲۶
اگر این رفراندوم است لطفا در مقابل برای دیدگاه اصلاح طلب جامعه هم فقط یکبار فرصت راه پیمایی بدهند . نمی خواهد اینقدر امکانات مملکت را صرفش کنند . لطفا فقط تضمین کنند سلامت شرکت کنند را .تا لااقل اصلاح طلبان بفهمند در جامعه چقدر وزن دارند . قطعا یکطرفه بازی نباید رفت . (291314)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۳۳
یک رفراندوم دیگر :
بیشتر مردم هر روز میروند سر کار . پس همه با نظر شریعت مداری موافقند و رفراندوم انجام و هر روز ایشان پیروز هستند و اختیار قلع و قمع مخالفان را دارند . اگر کسی قبول ندارد خوب . . . هر روز رفراندوم شریعتمداری است . (291318)
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۴۸
اتفاقا شما همون نیستی که پس از انتخابات و کمنر شدن را ی آقای چیز گفتی چیز شده (291091)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۲۰
اول ادب داشته باش چون این مسخره کردنی که میکنی یروز باید از طرفت حلالیت بگیری البته اگر انسانی.
دوم انتخابات 88 سراسر تخلف بود از جواب دادن به نامه های ریاست جهموری همون روز رای گیری تا پخش مواد غذایی و از همه مهمتر گفتن آمار دروغ که دلایل روشن و کافی برای ابطال انتخابات وجود داشت.تو همین آمریکایی که شما داری میگی مرگ بر اون بعد از تجاوز دروغ بزرگترین رذیلت اخلاقیه که متأسفانه 8 سال مملکت دست کسی بود که بودجه بیت المال رو پول امام زمان میدونست و خودشو نایب امام زمان و . . . شاخصترین خصوصی (291170)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۴۱
تهرانی جان! چیز چیز گفتن که بدتر از ممه گفتن..لولو گفتن..و....بازم بگم، بگم!!!!
در ضمن. جلوی کتاب خدا وایستا، تنهای تنها! خدا را گواه بگیر بعد به درونت مراجعه کن ببین چیز گفتن بد تره یا اینهمه اختلاس و دزدی! (291228)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۰۵
سیب زمینی.سهام عدالت.پنجه هزار تومنی ها .بگم بگم (291250)
گردی از توده ملت
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۰
از بدیهیات است که در رفراندم مردم آزادانه و بدون مزاحمت، حوسازی، تهدید، هوچی گری و غیره در فضایی کاملا آرام بتوانند نظر خود را درباره موضوعی که به آینده و حتی سرنوشت خود و فرزندانشان گره خورده است نظر خود را بگویند و هیچ قیمی هم نخواهند. البته روشن است که امثال کیهان که خود راس کل فتنه و آتش بیار معرکه و تفرقه افکن هستند با نگرانی از نتیجه رفراندم نتوانند آن را برتابند. (291092)
وای
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۱۲
چه ادبیاتی به به. راستی پس چرا بعد از رفراندوم 88 تو خیابون مملکت اتیش میزدن (291184)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۰۷
کیاآتیش میزدن وباچه هدفی (291251)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۱۵
مردم نیامدن بگن مرده باد زنده باد .یاچپ یا راست. چرا راهپمایی رومصادره میکنید.مردم اومدن بگن بهمن خونین جاویدان تا ابد زنده بادا قران. (درصمیمیت سیال فضا خش خشی میشنوی) (291255)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۰۶
مثل اینکه فراموش کردی خانم وای!مردم در سال 88 به دفاع و سراغ آرائ خودشان می گشتند! (291276)
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۱۲
جان خودت ریز گرد نیستی (291185)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۱
تمامی معانی صدرانقلاب را تحریف کردند؛ آزادی، جمهوری، استقلال،اسلامیت، رفراندوم، حق اعتراض، آزادی بیان، حقوق اقلیت ها و... . یادمان می ماند و به نسل های بعدمان خواهیم گفت که چگونه انقلاب پس ازرحلت بنیانگذارش تحریف شد و چپ هایی که نورچشم امام بودند..... امروز به گوشه ای خزیدند و یادرزندان سکناگرفتند. بزرگترهابه ما آموخته اندهدف انقلاب چه بوده و امروزدرکدام مسیراست!ای کاش امام،طالقانی،بازرگان،بهشتی و... زنده بودند و غارت میراثشان رامی دیدند (291093)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۲
تنها راه شناخت سلیقه ی مردم صندوق رای و انتخابات آزاد است ........... (291094)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۱۳
آقا امیر گل :تا زمانی که معنا و مفهوم واقعی این انتخابات "آزاد" مشخص و آشکار نشود سلیقه واقعی ملت استقرار نخواهد یافت.چون هر کس از نظر خود انتخابات آزاد را هر طور دوست دارد معنا و مفهوم می بخشد! (291281)
بانشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۲۵
مثل انتخابات سال 88 (291312)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۲
اره خیلی چیزا عوض شده....قدیما به ربا میگفتند نزول الان به ربا میگند . .سود ...به دلال قدیمی الان میگند ....واسطه و الا خیلی چ ای دیگه... (291095)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۲
سلام من از شما تعجب میکنم که وقتتونو صرف پیام های چنین افرادی میزاریدراگر ما به صحبتهای اینها توجه کنیم خیلی خوشحال میشن و دنبال همین عکس العمل ها از ما هستن چه زیبا گفت که جواب ابلهان خاموشیست (291096)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۵۰
این گفتارت نشانه ازادگی و بلوغ فکری و رشد دمکراسی در شماست (291162)
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۰۹
درود برتو.
من هم معتقدم که دنبال دیده شدن هستند و بس! (291166)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۱۸
فرمایش شما متین ، اما فراموش نکنیم برای قسمتی از جامعه ما جواب دادن به این جور آدمها نیاز است (291284)
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۴
به فرموده رهبرمون ما که با توافق خوب موافقیم... اگر مذاکره کنندگان ما توافق بد انجام دهند کارشان خیانته ... و هیچ خیانتی بدتر از خیانت پشت جبهه نیست(رئیس جمهور عزیز) (291097)
madeleine
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۳۵
تو حالت خوب نیستا انگار.. منظورش یه چی دیگه بود.. تندروی نکن بچه.. یکیش امثال همین آقا (291212)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۵
ادامه:
برای همین است که به راحتی می توان به این پرسش پاسخ داد: چرا آنان که ابتدای انقلاب درراس قدرت و تاثیرگذاری بودند یا کنارکشیده اند ویا خانواده هایشان دست ازحمایت قدرتمردان کشیده اند!!!
من شمارادعوت می کنم به این که هرسال دردهه ی فجرپای حرف آنانی بنشینید که خودازاستخوانداران انقلاب بودند تا دستتان بیاید که چه می خواستیم و چه شد!!!دقت کرده اید سخنرانان تاریخ انقلاب چه قدرکم سن و سال شده اند؟؟؟ علت ندارد؟؟؟ بهارهردوراچاپ کن که بغض فروخورده ی منتظری ها بود این پیام.
یادشهیدان راه آزادی بخیر! (291098)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۰۳
این پیام حرف دل بسیاری از حداقل 60 میلیون ایرانی است.
وظیفه همگانی است تا در سالگرد درگذشت انقلابیون بزرگ همچون طالقانی و منتظری و بازرگان و مطهری و ... مراسمی باشکوه با هدف رساندن صدای این افراد به تمام جامعه امروزی برگذار شود تا همگان بدانند که انقلاب از کجا به کجا رسید.
وارثان انقلاب ملت بودند نه آقایان و آقازاده ها (291203)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۲۲
نفرمودید چگونه برگزار شود؟!!! (291285)
خس خاشاكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۵
پس راهپيمايي هاي بعدازانتخابات 88چي بود؟ (291099)
حرف زدن
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۱۲
تو که خس و خاشاکی بیش نیستی حرف نزن (291183)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۰۵
خخخخخ، آقا من هم خس و خاشاکم!!!!
اما حرف میزنم....
فریاد میزنم...
بی عدالتی آقایان را فریاد میزنم
به کوری چشم بعضیا (291204)
sam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۵۸
خس و خاشاک امثال شمایین که جاتون تو زباله دونی تاریخ بیش نیست (291247)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۱۲
مثل اینکه یادت رفته خیزش خس و خاشاک چشم آدم خوش خیال و خوشخواب رو کور میکنه و موجب میشه...
حواست باشه کوچولوی نازنازی! (291253)
88
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۲۴
اشتباه مثبت زدم منفی درست است! (291286)
//
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۳:۱۶
حقا فرهنگ غنی ای ترویج داده آن دکتر رفته در قبر !!! (291346)
مرید ومقلد امام(ره)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۷
شر افتا" وانصافا" حیفم می اید در این ستون اسمی از شریعتمدار برده شود چرا که رفتار وعملکرد این گروه از هما ن اوایل انقلاب با روش وافکار ستودنی حضرت امام در تقابل وتضاد بود اما در زمان ایشان خیلی شفاف خود را آفتابی نمی کردند وجرات وشها مت آن را نداشتند که اینگونه به بررگان ویا ران امام وانقلاب بتازند به نظر این حقیر این گروه قلیل به مثابه کف رو دریا می باشند که هر از گاهی خودی را نشان می دهند اما ملت امام باور وبزرگ ایران این گروه را نمی بیند تا چه رسددر مقابل اینها بیستند (291100)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۳۱
عزیزم فرمایش شما متین ، اما چکار کنیم اینان با ریا و تزویر خودشان پیرو ولایت جا دادن و مخالفین شخص خود را ضد ولایت میدانند در حالی که ضد ولایت واقعی ایناند لیکن چاپلوسی میکنند (291287)
قدرت
Spain
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۸
معنی رفراندم عوض نشده است ، اگر به 36پیش برگردید و اگرمثل آقای روحانی حقوق دان می بودید، می فهمیدید که امام خمینی با رای مردم در تظاهراتهای آن موقع به رهبری انتخاب شدند و قانون اساسی آنرا پذیرفت و تایید کرد.البته ببخشیدها
..............
(291102)
حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۴۵
قدرت گرامي! فقط جهت اطلاع؛ براي قانون اساسي جديد، رفراندوم برگزار شد (12 فروردين 1358) (291160)
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۰۱
به قول شما دلواپسان ملاک حال الان افراده 40 سال پیش چه ربطی به الان داره؟ (291248)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۳۸
خب!!!
یه بار برگزار شد دیگه... نمیشه که هر روز و هرسال به خاطر هرموضوعی رفراندوم برگزار کرد. میشه؟؟؟ (291293)
بی حقوق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۱۹
کاش منم مثل روحانی حقوقدار بودم (291225)
راننده تاکسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۳۴
نابرده رنج گنج......................!بی حقوق گرامی به خودت برگرد! (291290)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۴۲
قدرت میشه چرت نگی امام همه چی را بعد از رفراندوم 12 فروردین 1358 قبول کرد و اگر مردم رای نمیدادند امام هم مثل حضرت علی کنار میکشید ! (291241)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۳۳
واقعا جای بسی تاسف دارد که رفراندوم را چنین معنا کنید! (291288)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۰:۵۸
ما مردم اصفهان هم در تجمع استقبال از روحانی نشان دادیم میزان محبوبیت ایشان را پس دیگه انتخابات و یا لایحه عدم کفایت سیاسی نمیخواد (291103)
تونی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۰۷
آقای حسین شریعتمداری
ملّت بزرگ ایران جواب شما را در انتخاب رئیس جمهور در سال گذشته دادند ولی کو گوش شنوا وچشم بینا
تا کور شود هرکه نتواند دید (291104)
عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۱۳
نمیدونم برادر حسین ازکجا فهمید هرکی راهپیمایی کرده طرفدار اون بوده!........ (291105)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۱۴
مردم پلاکارتها را که با خودشان نیاورده بودند بلکه پلاکارتها رابین راه به آنها داده بودند!!! (291106)
دیدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۰۷
میتونستن نگیرن!! (291164)
معینی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۱۵
خواسته هر ایرانی عزت و سربلندی کشورش است. تیم مذاکره کننده باید به پشتوانه حضور مردم در راهپیمایی در مذاکرات حضور پیدا کند و از تهدیدهای آنها نترسد. کاش در سالگرد پیروزی انقلاب دعواهای سیاسی را کنار می گذاشتیم و به فکر حل مشکلات معیشتی مردم بودیم البته با نگاه به داخل نه نگاه به دست دیگران!
دیگران به دنبال منافع خودشان هستند چه چین و روسیه و چه امریکا و دارودسته اش. (291168)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۴۲
یعنی فقط دنبال این هستین که کی حرفی مخالفتون میزنه تا منفی بدین!!! بابا یه کم انصاف هم خوب چیزیه. (291294)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۱۴
یه پیشنهاد هم من میدم: به جای واژه «بهارنیوز» از این به بعد بگویید «مخالف با هر کاری که نتیجه اش خلاف نظرم باشه » .
چون میگی "به دیگران هم حق بدهید که مترادف سازی کنند مثال به جای آنهایی که خود را «دلواپسان» میخوانند بگویند «منافع از دست داده ها» و امثالهم."
خب بی انصاف مگه این کارو چند ماهه انجام ندادی و به هر کسی که به این دولت انتقاد می کنه نمیگی «منافع از دست داده» ؟؟؟
این هم خوبه : به جای واژه «بهارنیوز» این این به بعد بگویید «مخالف هر نقدی که منتقدان دولت می گویند حتی اگر سازنده باشد» (291107)
شیخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۴۲
سید! کدام نقد یکی از آنها را بگو ،تا آنوقت فکری برای بهار نیوز میکنیم.در ضمن همینکه نظر شما را درج کرده آیا خود موید نقد پذیری نیست؟ برو فارس نیوز-جوان واز همه بهتر کیهان وو (291295)
درد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۱۵
تاریخ ایران خیلی چیزها رو دیده!!
ولی کیه که درس بگیره، شریعتمداری هم الان سرمست از این روزگاره ولی یک روزی میرسه که بفهمه چه اشتباهی کرده. (291108)
راد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۰۲
ان شالله (291233)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۱۱
أيشان فعلا به صلاح خود ميداند كه نفهمد چون نان او در نفهميدنش است (291305)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۱۷
انقلاب الان شده رانت برای یکعده اقلیت که همه چیز را به انحصار خود درآورده اند و همه چیز را راحت توجیه می کنند تا مبادا موقعیت خود را از دست بدهند . خدایا صدای ما را فقط تو می شنوی . (291109)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۲۰
ای بابا کیهانه دیگه به دل نگیرید. فرهنگ لغت مخصوص به خودش را دارد!!!!! (291110)
دکتر سیماکلاغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۲۲
دلواس های متحجر همه اصطلاحات دمکرانیک و حقوق بشری را تغییر دادند اخیرا هم به زمستان مطبوع خوزستان نام فصل خاکستان گذاشته اند (291111)
هیراد
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۲۶
همین که نگفته راهپیمایی چند صد میلیونی یا مثلا میلیاردی (کنتور که نداره)، جای تعجب داره! (291112)
فضولباشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۳۲
کل جریان راست و تمامیت خواه واژه رفراندوم برایش حکم بسمه ا... را برای جن دارد چون میدانند در بهترین حالت بیشتر از 15الی20 درصد آرای ملت را در بهترین حالت هم ندارن و این جریان با در دست داشتن حداقل 80درصد مراکز قدرت و ثروت با مگس وزن بودن در سپهر سیاسی ایران تن به همه پرسی واقعی و انتخابات آزاد و قانونی نخواهند داد.... (291114)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۳۶
گل گفتی... (291115)
بشارت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۳۹
آقای کیهان اربابتون روسیه با اون همه عظمتش در برابر اوکراین کوتاه اومد چون دید فقط توهمات ولجبازی و طمع داره بیچارش میکنه.صدر اعظم آلمان در اشاره ای تلویحی به پوتین گفته سری که درد نمیکنه دستمال واسه چی میبندی؟شما و پایداری ها میخاین کنترل همه ایران و جهان رو در دست بگیرین اما دارین جایگاه خودتون رو هم از دست میدین. (291116)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۱۵
اينان از أداره.كردن يك نانوايي عاجزند حالا مي خواهند كنترل دنيا را در دست بگيرند زهي خيال باطل !!!!! (291308)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۳۰
شما افراطي ها كمترين جايگاهي در نزد مردم نداريد پس بيخود حضور مردم را در راهپيمايي مصادره به مطلوب نكنيد اگر ادعا ميكنيد راهپيمايي مساوي با رفراندم است پس چرا از رفراندم هراس داريد؟!!! (291316)
جمشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۴۳
اگه میدونستم رفراندومه شرکت نمیکردم (291117)
محسن کاش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۴۴
من هم در راهپیمایی 22 شرکت کردم که همان رفراندوم است و رای به ریاست جمهوری اقای جلیلی است و هم رای به نماینگی مجلس اقای رسایی است و هم به بهترین روزنامه ی دنیا کیهان است و خیلی چیزای دیگم است.من چقدر کار کردم خودم خبر ندارم (291118)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۴۷
احسنت به این قلم (291119)
امیر
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۵۰
چقدر شما عقده ای هستیدشما92%اگر محمود قلبها بیایید اگر.شما اصلاحطلبها به منتقدین چه برچسب ها میزنید (291120)
شیخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۴۴
به نظرت خوب دقت کن دوباره بگو!!! اشتباه مثبت زدم ببخشید (291296)
تورا به امام حسین چاپ کن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۵۲
شما هم ترسویید. من قبول دارم که رفراندومه.
اما درصد شرکت کننده ها چند نفره.
5 کیلومتر در یک خیابان 24 متری پر جمعیت . با فرض هر متر مربع 3 نفر میشه 360 هزار نفر جمعییت.
تهران چند نفره؟؟ (291122)
شاسمخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۰۲
تو اون تراکم در هر متر مربع 3 نفر بود////؟؟؟ (291179)
راه ساده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۰۶
حق گرفتنيه نه دادني. هر ملتي بايد براي حقوقش بجنگه چه با ديپلماسي چه با توپ و تفنگ. براي گرفتن حقتون 8 درصديها رو به حاشيه ببريد (291220)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۲۹
موافقم
92 درصدیها به صحنه بیایید البته اعتقاد دارم 8 درصدیها کمتر شدند چون عده ای به خاطر اعتقاد پاک مذهبی آنطرف رفته بودند و الان قطع امید کردن از اینها. (291259)
لبو فروش
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۰۴
انگار جنابعالی توهم جمعیت دارید!!!! (291234)
رضا
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۱۸
تو حساب کتاب بلد نیستی برو حساب کتاب یاد بگیر بعد بیا در یک رزسانه که فقط نظرات موافق با خود را چاپ میکنه نظر بده .....برو ببین در خیابانهای تهران و اطراف ازادی چه خبر بوده ....بهار نیوز اگر وجدان داری چاپ کن. (291224)
شیخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۴۸
دیدی چاپ!کرد خوشت آمد انتقاد پذیری یعنی این ، در ضمن چون عصبانی بودی غلط املایی دارید (291298)
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۱:۵۷
ازبیچاره گی وبدبختی دارند مفاهیم ومعناهاراهم عوض میکنند. (291125)
رحيمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۰۵
سلام اگراين راهپيمايي ها ملاك بودچرا حضرت امام دراول انقلاب باوجود ان همه راهپيمايي وشركت گسترده مردم دران بازاصراربه برگزاري همه پرسي درباره نوع حكومت وقانون اساسي داشتند پس بانظراقاي شريعتمداري بايد حضرت امام هم اعلام راهپيمايي مي كردند وهمه راتمام شده مي پنداشتند. (291126)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۱
جناب شریعتمداری حرف های تکراری و نخ نما شده ی شما دیگه خریداری نداره حتی حال کسایی که تا دیروز حرف های شما براشون کمی مهم بود هم داره به هم میخوره (291128)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۱۶
نمردیمو معنی رفراندومم فهمیدیم.حیف که نمیشه خیلی حرفا رو زد... (291131)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۲۵
از کی تا حالا راهپیمایی حکومتی شده رفراندوم؟ رفراندوم یعنی صندوق رای اونم از نوع آزاد. (291132)
کار، آزادی، جامعه ی مدنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۱۷
برادرمن بیست و دوم بهمن راهپیمایی ملی است اینها سعی دارند آن را حکومتی کنند تا من و شما را ازقدرت کناربزنند. باهوش باشیدمگرماشهیدنداده ایم، مگر خانواده های ما اجنبی اند؟مگرپدران ما زخم چشیده ی انقلاب و جنگ نیستند؟؟؟
باهوش باشید ما سبزرنگ هاهم دراین کشورسهم داریم؛ این است استراتژی جدید سیدمحمدخاتمی که ازهوش او ناشی می شود (291169)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۳۰
به آقای شریعت مداری راجع به رفراندوم باید مثل بچه ای که میخوان بهش آمپول بزنن گفت : نترس زود تموم میشه ! (291133)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۳۷
وقتی یکی بدون اینکه کمترین پاسخگویی بدهد مدیر مسئول یکی از قدیمی ترین و پر تیراژ ترین روزنامه های ایران را بر عهده دارد معلومه که هر چه دلش خواست می گوید (291135)
محمد آزاده و جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۴۰
شریعتمداری بسیار ...... کرده است که راه پیمایی مردم را به نفع تفکر کمتر از 8درصدی خود مصادره کرده است. ملت راه پیمایی کردن تا جشن اتقلاب را گرامی بدارند و از دولت پشتیبانی کنند و از افراطیون ابراز بیزاری اگرچه افراطیون هم در لابلای جمعیت برای مبارزه با دولت و ملت تلاش کردند ولی چون در اقلیت تمام بودند خفه شدند وگرنه آنها آشوب گری را خوب بلد هستند و همچنین موج سواری را ولی بعید می بینم که ملت دوباره به آنها اجازه بدهند موج سورای نمایند (291136)
سرزمین مادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۵۰
درود بر روحانی عاقل ،درود بر اصلاحات ،درود بر تفکر درود بر پیامبر باطنی (عقل مومن)،من نمیدونم چرا این آقایون حیا نمیکنن مگه اینا وجدان ندارن؟آبرو ندارن؟آنقدر مال حرام خوردن که کلام حق رو نمیپذیرن (291137)
نخودچی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۰۵
شما اصلاح طلبان نخود یادتون میره کارش خوبه بهتر از اضلاحاته ها (291181)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۲۰
ببخشید کسی زبون اینو فهمید؟
عزیزم تازه زبون باز کردی؟؟؟؟
چه با نمک حرف میزنه (291207)
naeima
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۲:۵۸
کلا آقای شریعتمداری زیاد از این افاضات میکنند!
شما خودتون رو عصبانی نکنید!
بی توجه از کنارش عبور کنید! (291138)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۰۱
چيزهايي که اين موجود و امثال وي دارند، ما مردم عمرا نميتونيم داشته باشيم : رو، زر و زور و زورگويي، دروغ و سوء استفاده از دين و مذهب، هرکه عقيده ام را قبول کند با من است و هر که نه برمن، يقه دراني به بهانه هاي مختلف، بي قانوني و ريشخند کردن قوانين و ضوابط قانوني، هدف وسيله را توجيه ميکند!! و حالا چيزهايي که ما مردم داريم و اين موجودات عمرا نميتوانند داشته باشند : شرم و حيا، احترام به قانون و آراي عمومي، حفظ حرمت دين و مذهب، عقايد هرچه باشند محترمند، زشت شمردن دروغ ... لذا حرجي برشون نيست. (291139)
کارشناسدر همه امور
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۰۴
این اقای شریتمداری دین اسلام ومسلمانی را هم عوض کرده تهمت دروغ ناسزا را هم به اسلام ومسلمانی معنی کرده است. (291141)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۰۷
جناب شریعتمداری هنوز فرق روزنامه را با تریبون شخصی نمیداند ! چگونه باید فرق فستیوال ملی و رفراندوم را بداند ؟ (291142)
لبو فروش
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۰۷
یک سوال اساسی
اگه راهپیمایی 22 بهمن 93 رفراندومه پس 25 خرداد 88 چیه (291143)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۲۲
بابا اون که چیزی نبود، فقط 4،5 نفر خس و خاشاک بودن...
فقط اشتباهی عکس 25خرداد 88 رو زدن جای 22 بهمن 93، کلا اشتباهی بود!
باور کنین... (291210)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۰۸
راهپیمایی های دولتی در هر جای دنیا هم برگزار شود معنای خاصی ندارد و همیشه به عنوان یکی از مراسم آن جشن رسمی به حساب گرفته می شود. (291144)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۱۲
چونکه نتیجه رفراندوم پیشاپیش برایشان روشن هست سعی در عوض کردن معنی رفراندوم را دارند. (291145)
جواد..
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۱۶
رفراندوم یعنی آنکه مردم یک جامعه با آزادی کامل، و نبودن انحصار رسانه ای درباره یک موضوع تصمیم و رای دهند.
نه آنکه مردم مثلا در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس آن هم با یک شرایط خاص و محدود شرکت کنند آنرا رفراندم و تاییدی برای خود بگیریم و آنرا به نفع خود مصادره کنیم. هرگز
و نه آنکه شرکت عده ای از مردم که بر حسب کارمند یا دانش آموز بودن، در آن باید شرکت کنند و عده ای شاید برای تفریح با خانواده می آیند آنرا به حساب تایید خودمان منظور کنیم. هرگز (291146)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۱۸
اولا اقای شریعت مداری هدف ملت ایراناز انقلاب انرژی هسته ای نبود که اگر بود سی چن سال قبل انرژی هسته ای تکمیل شده بودنه الان اونم نه توسط روسیه که به بد قولی شهره است و هنوز ما رو سر میدواند بلکه توسط المان و فرانسه دوما این انقلاب برای ارزشهای انسانی بود یعنی ملت نمیخواستن یک نفر برای همه تصمیم بگیرد بلکه میخواستن خودشون سرنوشت خودشون روتعیین کنن سوما اگه شما طرفدار ولایت بودی این قدر جلوی پای مذاکره کنندگان سنگ اندازی نمیکردی چون خود رهبر گفت این ها بچه های انقلابن (291147)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۱۹
آقای شریعتمداری یک بار مردانگی کن روی حرفی که زدی لوازمش راقبول کن.سلمنا ماهم میگوییم راهپیمایی یعنی رفراندوم.اگر راست میگویی بگذارند یک راهپیمایی بافراخوان اصولگرایان برگذارشود ویک راهپیمایی با فراخوان اصلاح طلبان مرد نباشیم اگر هرکدام جمعیتشان بیشتر بودنتیجه اش راقبول نکنیم (291148)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۲
سال88 راهپیمایی رفراندوم نبود حالا شده رفراندوم ؟؟ رفراندوم فقط با رای و انتخابات معنی می یابد چون ممکنه بعضیها راهپیمایی نیان اما در انتخابات بیایند! (291149)
پارسا
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۳
چرا در کشور ما اجازه هیچ رفراندومی داده نمیشه مگه ملت ما انقلابی نیستند پس ترس چی هست! (291150)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۳
تفسیر به رای یعنی ... (291151)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۳
بابا این شریعتمداری هم برای خودش دنیایی داره (291152)
آراس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۴
اینها با این حرفاشون به شعور مردم ایران مسخره می کنند شریعتمداری تاریخ انقضایش گذشته زیاد به حرفهایش بها ندهید توی لجن تهمت هایش داره غرق میشه (291153)
جواد..
Canada
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۵
و مهمتر آن است که اگر یک رفراندوم واقعی اتفاق افتاد آنرا به نفع منافع خود تفسیر نکنیم.
همچنانکه مردم ایران در 12 فروردین 58 به جمهوری اسلامی رای دادند فقط برای بهبود شرایط اقتصادی آنطور که از مصاحبه های مردم هم ظاهر است. چون مردم آن موقع هم دیندار بودند نماز می خواندند...شاید خیلی اعتقادات محکمتری هم داشتند. ولی متاسفانه آن رفراندوم در جهت منافع عدهای خاص و با تفسیر بهبهود مسایل فرهنگی مصادره شد. که البته آن هم اتفاق نیفتاد. (291154)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۶
آقای شریعت مداری و همفکراش همیشه دوست دارن همه چیز رو «کفِ خیابون» حل و فصل کنن!! (291155)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۲۹
من (8%) هشت درصدي نيستم من انقلابي ام !
من جز 170 نماينده ي رشوه بگير نيستم ، من جز 18 ميليون نفري هستم كه خواستار بستن دهان ياوه گويان اختلاس گر و اتهام زنم. (291157)
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۳:۳۶
اتفاقا اگر صرف حضور در راهپیمایی22 بهمن را رفراندوم بنامیم وفرض کنیم در تهران مثلا2الی3 میلیون شرکت کرده اند پس تکلیف چند میلیونی که شرکت نکرده اند چه می شود؟!!! مگر نه اینکه در رفراندوم اکثریت باید نظر واحد بدهند؟ دفاع این آقایان از انقلاب بیشتر شبیه دوستی خاله خرسه است که بدون دوراندیشی وعاقبت گفته شان هرچه به فکرشان می رسد سریع به زبان میارن. (291158)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۳۷
2 تا 3 میلیون !!!!!!!!!
این آمار را از کجا آوردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (291172)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۵۷
تو که نیومدی از کجا میدونی نبوده؟ (291200)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۳۱
آقای مدیر سایت لطفا منتشر کن.
اگه آقایون اینقدر طرفدار داشتند اینهمه از به صحنه آمدن مردم وحشت نداشتند. (291261)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۵۶
شما این آمارو از کجا نیاوردی؟؟؟؟؟؟؟؟ (291301)
m o s t a f a
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۸
اگه این رفراندوم مد نظر اقای شریعتمداری انهم بعد انهمه تبلیغات رسانه میلی هست . پس چرا نمیگذارید طرفداران اقای موسوی و کروبی به خیابانها بیایند تا ببینی رفراندوم یعنی چی . خفه کردن طرف مقابل نمونه ای از رفراندوم شماست که فقط نمونش در ایران و کره شمالی و روسیه و چین دیده میشه . (291176)
مجتبي
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۰۴
حرف هاي شريعتمداري ارزشي براي مردم ندارد پس خواهشا زياد جدي نگيريد! حرف هايي كه ميزنه همراه با كينه و دشمني هست اينا ملت ايران خوب درك كردند! (291180)
خسرو از ایلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۲۳
پیامی روشن برای شهر دار تهران دارم شهر داری که نمی دونم با چه انگیزه وپشتوانه ای درمقابل رای مردم تهران بررگ می ا یستد وبا هزینه این مردم فهیم با نوشتن پلاکارت وبنر به فرزندان انقلابی این ملت این چنین گستاخانه هتک حرمت وبا عث تفرقه می شودتا به حال 3بار برای انتخابات ریاست جمهوری نوشتی وشکست خوردی اگر 50بار دیگر بنویسی رای نخواهید آورد چرا که ثابت کردی با این ملت همیشه بیدار نیستی واز وابستگان گروه افراطی ودر تقابل با رای ملت هستی درود بر خاتمی هاشمی عارف وروحانی . (291189)
شیخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۵۲
زنده و جاوید باد ایلام همیشه قهرمان و درود بر تمام ایلامیهای شجاع،غیرت مند،مهمان نواز، (291299)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۰۱
البته از این بیشتر انتظار از آقای شریعتمداری و امثالهم نمی رود ،تصور میکنند ما 22بهمن رفتیم از عقاید افراطیون حمایت کنیم !!. . . .در ضمن آقای روحانی باید بداند شخصیت این افراد در خور و شان رفتار مانند محمود هستند ،صبوری هم حد و مرزی دارد (291302)
حسینی الکیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۴۹
خودت بهتر می دانی آنها که در مراسم 22 بهمن شرکت کردند، آنها یی نیستند که برای تو فرش قرمز
پهن می کنند و بهتر می دانی آنها که شرکت نکردند اگر شرکت می کردند شماره جمعیت حیرت آور می شد! (291196)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۵۰
«توماس فریدمن» سرمقاله‌نویس مشهور روزنامه نیویورک‌‌تایمز اظهارات همکار خود را تائید کرده و می‌نویسد؛ «ما در تحلیل ایران به جای درک آنچه توده‌ها می‌خواهند به سراغ گروههای مخالف جمهوری اسلامی رفته‌ایم، گروههایی که ساخته و پرداخته خودمان بودند، تصور ما این بود که انقلاب‌اسلامی ایران هم مانند سایر انقلاب‌ها بعد از مدتی‌ به دو بخش موافق و مخالف تبدیل می‌شود و با یک جریان مردمی روبرو خواهیم شد که از انقلاب ترجمه‌ای همراه و همساز با آمریکا خواهد داشت و می‌توانیم با حمایت از این جریان باردیگر ایران خارج (291197)
ابوالکیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۵:۵۰
نکند با زدن این حرف ها احساس نخبه گی هم می کنی؟! (291198)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۶:۵۵
آوارگان سوری که به ترکیه پناهند شده و در حاشیه شهر آنکارا در چادر زندگی می‌کنند با فرارسیدن فصل سرما و بارش برف شرایط سخت و دشواری دارند... (291216)
ان پی تی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۰۶
من یک نطامی ام،نمیدونم تیرازکیهان چندتاست،ولی اینومیدونم اگه نهادهاهای نطامی اونونمیخریدن تیرازش به صدتاهم نمیرسید،دعایی نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعاته ولی روزنامه اش داره به یک نهاد تاتیرگذارتبدیل میشه ولی این شریعتمداری روزنامه ش را به یک بولتن درجه چندم تقلیل داد.. (291221)
حسین - ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۷:۲۵
ا آقای شریعتمداری از اون اشخاصی هست که هیچ اعتقادی به رفراندوم ندارد چون این افراد اصولا حقی برای مردم قائل نیستند و اگر جایی برایشان نفع داشت از اسم رفراندوم استفاده می کنند آن هم برای مصادره به مطلوب خود (291226)
دکتر سیما کلاغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۱۱
راس میگه. باید دانشگاه انگلیس درس خونده باشی تا بدونی رفراندوم چیه یا یه چند سالی تو امریک زندگی کرده باشی یا یه جایزهای چیزی از سازمانهای بین المللی داشته باشی یا دو ملیته باشی (291279)
سیمای کلاغ یا کلاغ سیما؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۳:۵۴
منظور شما عضو جبهه ی پایداری آقای آقا تهرانی با گرین کارت آمریکایی که نیست؟؟؟ (291351)
وایییییییی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۸:۱۶
جاج حسین چه خوب است خود را با سنگ مهک رای مردم! در هر جای ایران که فکر می کنید بیشترین حامی را دارید! در انتخابات مجلس اسفند 94! مهک بزنید!!!!!! (291236)
حسینی الکیهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۱۴
1.فکر نمی کنم حتی یک دهم درصد شرکت کنندگان در این راهپیمایی حاضر باشند افکار و اندیشه های کیهان را چراغ راه خود قرار دهند
2. در رفرنداوم همه می آیند و شما بهتر می دانی همه یعنی چند نفر! (291254)
ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۳۰
رفراندم به نفع شماست بیایید با صندوق(بدون تقلب) اثبات کنید.کسی حرفی نداره شریعتمداری (291260)
رفراندوم
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۴۰
رفراندوم ساده است آقایشریعتمداری شماره پیامک اعلام کنید نظر خود را اعلام کنیم برنامه نود برای این کار پیشنهاد خوبی است
هزینه اش گردن مردم سودش نصیب ایرانسل و همراه اول (291263)
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۱۹:۵۷
آقا رفراندوم که ترس نداره شما اگه مطمئنی که مردم چی می خوان نباید از رفراندوم بترسی دیگه. به نظرم آقایون دلواپس نتیجه رفراندوم هستند چون بعدش دیگه نمیتونن با مردم مردم کردنشون امتیاز بگیرن. (291273)
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۱۴
منم با آقای شریعتمداری 100درصد موافقم بهرحال حضور اکثریت ملت در راهمپیایی 22 بهمن یعنی موافق بودن با اصل نظام تحمل سختی ها و مقاومت در بربر زیاده خواهی بنظرم اگه رفراندوم هم گذاشته شود بیشتر از این جماعت رای مثبت به نظام میدادند چونکه واقعا اگه اینها مخالف نظام و قوانین حاکمه بودند هرگز نمیامدند همانطور که در عصر پهلوی به مقابله برخواستند. کاملا حرفهای آقای شریعتمداری منطقیست در یک کلام. (291282)
قلمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۰:۴۷
روزی 10تاروزنامه (کیهان)به دکه میدن فرداش 9تای اون مرجوع میشه (291297)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۰۵
در 2 خرداد 76 دیدیم بیش از 90 درصد ملت به امثال شریعتمداریها "نه" بزرگ گفتند! اما قدرت مطلقه در دست شریعتمداریهاست! امیدواریم رأی مردم در آینده بتواند قدرت مطلق را به قدرت نسبی و در حال گذار ، تبدیل کند. (291303)
از سار کاشان
United States
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۳۰
همه برای انقلاب و حمایت از دولت اعتدال آمدیم (291317)
برای مدیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۱:۴۲
این صفحه رو فعلا در راس خبرها قرار بدین مهمه (291321)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۲:۰۸
سلام ،
اقا جان ! در هر چیزی،اگر کمی نمک باشه که بد نیست ! نمیشه که فقط روزنامه های جدی نویس و خشک روی دکه ها باشه ! بالآخره ما مردم،به شوخی و طنز و این جور چیزها هم نیاز داریم دیگه ! نداریم ؟ چرا والاه ! داریم! حالا اینکه نمک کیهان کمی زیادی ( چی گفتم!) شوره و یخورده هم به تلخی میزنه،دیگه،اینه دیگه! طعمش هم مانند مرامش،دوگانه است!این تیترها را ببین و لبخندی بزن و رد شو ! همین ! (291329)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۲۴ ۲۲:۴۲
علتش کهولت سنی است بایستی مدیر مسئول کیهان سریعا بازنشسته شود چون در دنیای خودش سیر میکند (291336)