به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۳ - ۰۷:۲۵
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۷۱۰۹۷
ریزش پایگاه اجتماعی دولت در حال وقوع است

دولت روحاني موافق رفع حصر نیست

گروه سياسي: يك رسانه اصولگرا در تحليلي قابل تامل، با عنوان "چرا دولت موافق رفع حصر نیست؟ دولت یازدهم، فردای رفع حصر" با استناد به شواهد و اظهارات علني اطرافيان روحاني، به ضرس قاطع نتيجه‌گيري كرده است كه: اتاق‌های فکر دولت به‌خوبی آگاهند که فرجام رفع حصر برای آنان «فرصت‌ساز» نیست، بلکه «چالش‌آفرین» است.
دولت روحاني موافق رفع حصر نیست
اين سایت (برهان) با انتشار تحليلی به مسئله حصر موسوی، کروبی و زهرا رهنورد و همچنین مواضع دولت یازدهم نسبت به این مسئله پرداخته و نتیجه گیری کرده است که دولت روحانی مخالف رفع حصر است... این افزایش تصاعد هندسی التهابات سیاسی همراه با رویکرد سیاست‌ورزی سران فتنه که کنش رفتاری خود را خارج از محدوده‌ی قانون تعریف کرده‌اند، بار دیگر احتمال پیشبرد اهداف از کانال سیاست‌های خیابانی و آشوب‌طلبانه را متصور می‌سازد و این برای دولت تدبیر و امید، غیرقابل پذیرش است.

مسعود ندافان، نویسنده این تحليل در ادامه نوشته است: حال فارغ از اینکه سران فتنه در دادگاه طبق نص قانون به اشد مجازات محکوم خواهند شد، این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولتمردان پاستورنشین خواهان رفع حصر هستند؟ و برای این رخداد تکاپو و تلاش می‌کنند؟ آیا فرجام رفع حصر برای دولت یازدهم «فرصت‌ساز» یا «چالش‌آفرین» است؟ مسلماً روندپژوهی رفتار کابینه و همراهان دولت یازدهم و آینده‌پژوهی رفع حصر و ضریب اثرگذاری آن بر آتیه‌ی سیاسی دولت یازدهم بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه اين تحليل آمده است: مهم‌ترین کنش سیاسی دولتمردان پاستورنشین در قبال فتنه‌ی 1388 در صحن علنی بهارستان در روز رأی اعتماد به وزیران پیشنهادی صورت گرفت. حجت‌الاسلام روحانی رفتارهای این جریان را «اردوکشی خیابانی» توصیف کردند و عباس آخوندی از اعضای اصلی ستاد میرحسین موسوی (با اشاره به حوادث بعد از انتخابات 88) اظهار داشت: «این سؤال دردناکی از ماست وقتی شورای نگهبان مطلبی را اعلام و صحت انتخابات را اعلام می‌کند، نظر قطعی و حکم مختومه را دارد، چطور می‌شود ما بخواهیم یک کار غیرقانونی کنیم. ما یک لحظه از قانون تخلف نکردیم و همواره قانون‌مدار و تسلیم رأی راهبری بوده و هستیم.»

از سوی دیگر، زنگنه که از اعضای اثرگذار ستاد میرحسین موسوی بود، گفت: «در سال 88 از 29 خرداد به بعد مخالف بوده و هستم و هر رفتار ساختارشکنانه را مردود می‌دانم و محکوم می‌کنم.» بعد از چند ماه از اعلام مواضع دولت در قبال فتنه در جلسه‌ی رأی اعتماد، حسام‌الدین آشنا دستیار ویژه‌ی رئیس‌جمهور اظهار امیدواری برای رفع حصر در کوتاه‌مدت نمود و سپس نوبخت، سخن‌گوی دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: «دولت نسبت به مسئله‌ی حصر بی‌تفاوت نیست.» این اظهارات در حالی مطرح شد که از سوی دیگر، حجت‌الاسلام پورمحمدی پیرامون رفع حصر اظهار داشت: «در دولت بحثی و نظری در مورد شکستن حصر صورت نگرفته است.» خط «تردید» در میان اظهارات مردان سیاسی دولت به‌طور کامل نمایان است. منشأ این خط «تردید» کجاست؟ آیا این خط تردید با هدف‌گذاری سیاسی صورت گرفته است؟

1. هسته‌ی اصلی خط «تردید» دولتی‌ها این است که با رفع حصر سران فتنه، التهابات سیاسی در سطح سیاست داخلی کشور افزایش می‌یابد و این افزایش تصاعد هندسی التهابات سیاسی همراه با رویکرد سیاست‌ورزی سران فتنه، که کنش رفتاری خود را خارج از محدوده‌ی قانون تعریف کرده‌اند، بار دیگر احتمال پیشبرد اهداف از کانال سیاست‌های خیابانی و آشوب‌طلبانه را متصور می‌سازد و این برای دولت تدبیر و امید غیرقابل پذیرش است، زیرا آنان آینده‌ی سیاسی خود را به حل مذاکرات هسته‌ای گره زده‌اند و در صورت آزادی سران فتنه و شرایط فراروی این مسئله، باید تمرکز و انرژی خود را بر دو محور مهم قرار بدهند: تغییر و افزایش اولویت‌های مهم که باعث افزایش ضریب ناکارآمدی و اشتباه در ترسیم سیاست‌گذاری و اتخاذ تاکتیک‌ها می‌گردد و دیگر آنکه دولت توانایی تحمل فشار منتقدان در سطوح مختلف را ندارد.

2. دولت یازدهم دلواپس «رقیب‌سازی» برای نیروهای سیاسی خود است. این روزها ندای وحدت در اردوگاه سیاسی اصول‌گرایان طنین‌انداز شده است و از سوی دیگر، برخی از اصلاح‌طلبان خواهان خروج از چتر ائتلاف انتخابات 1392 با محوریت محمدرضا عارف و حزب نوپای «ندای ایرانیان» هستند. بنابراین با رفع حصر سران فتنه، دولت در مختصات سپهر سیاسی کشور هم‌زمان رقیب جدید (هرچند محدود و با تعداد حامیان اندک اما مُصر) را وارد بازی سیاست کرده است که منجر به این خواهد شد که اصلاح‌طلبان تندرو استراتژی «اتحاد علنی-انتقاد مخفی» را کنار بگذارند و وارد فاز «رقابت» شوند. با ترسیم این اوصاف، دولت هم‌زمان باعث افزایش اضلاع «رقیبان» و ریزش «حامیان» می‌گردد.

3. بسیاری از ناظران و تحلیل‌گران سیاسی معتقدند که خاستگاه اجتماعی دولت یازدهم ماهیتی «تلفیقی» و «لغزشی» و به‌شدت قابلیت «ریزشی» دارد و این به‌خاطر دامنه‌ی گسترده‌ی اقشار و طبقات رأی‌دهنده به حجت‌الاسلام روحانی است که برخی به دلیل وجه اقتصادی وعده‌های ایشان و برخی به دلیل ماهیت مطالبات سیاسی، نام ایشان را بر روی برگه‌های رأی نوشتند. اگر حامیان اجتماعی دولت یازدهم را که از رویکرد اقتصادی به تحلیل حمایت یا مخالفت نسبت به دولت می‌پردازند که البته بخش اعظم حامیان وی را تشکیل می‌دهند، از دستگاهی تحلیلی خارج نمایم و از منظر حامیان سیاسی به خاستگاه اجتماعی دولت بنگریم، پس از رفع حصر، وجه «تلفیقی» خاستگاه سیاسی دولت به‌شدت تغییر خواهد نمود، زیرا دولت عقبه‌ی اصلی نیروسازی و پیشبرد اهداف خود را در افکار عمومی در زمین اصلاح‌طلبان پایه‌ریزی کرده است و با این رخداد، بسیاری از اصلاح‌طلبان تندرو و جریان حامی فتنه از دولت به سمت سران فتنه تغییر مسیر می‌دهند و شاهد ریزش خاستگاه اجتماعی-سیاسی دولت یازدهم خواهیم شد. البته ورود دولت اعتدال به منازعات این‌چنین حاد سیاسی، او را از پاسخ‌گویی به خواست‌های اصلی‌ترین حامیانش که خواست‌های اقتصادی را پی می‌گیرند، بازخواهد داشت و این موضوع، ریزش دوچندان حامیان دولت یازدهم را به‌همراه خواهد داشت.

دولت یازدهم با توجه به نیازش به پایگاه اجتماعی برای پیروزی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1394 و تمرکزش بر کاهش فشار از سوی بهارستان در سطوح مختلف مدیریتی، خواهان تصاحب کرسی‌های بهارستان است و امکان ریزش پایگاه اجتماعی برای آنان هشدار جدی نسبت به آینده و آتیه‌ی سیاسی خودشان محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، با انباشت مطالبه‌ی جریان فتنه از دولت یازدهم که مبنی بر وعده‌های انتخاباتی و اظهارات پساانتخاباتی حاملان گفتمان اعتدال نسبت به رفع حصر است، اگر این رویداد در عصر استیلای دولت آقای روحانی اتفاق نیفتد، امکان ریزش پایگاه اجتماعی دولت به دلیل عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی‌اش وجود دارد. از منظر دیگر، در صورت رفع حصر، مسلماً پایگاه اجتماعی حامی سران فتنه دیگر زیر چتر گفتمانی-سیاسی اصلاحات و اعتدال قرار نخواهند گرفت، زیرا آنان منافع سیاسی خود را در فضا و شخصیت‌های دیگر صورت‌بندی کرده‌اند و با این پیش‌فرض، بار دیگر ما شاهد ریزش پایگاه اجتماعی دولت خواهیم بود.

مهم‌ترین نگرانی و دلواپسی دولت، «حفظ» و «گسترش» پایگاه اجتماعی خود در لایه‌های مختلف اجتماعی است و مقوله‌ی «رفع» حصر اصلی‌ترین «تهدید» برای پایگاه اجتماعی دولت محسوب می‌شود. بنابراین با توضیحات داده‌شده، در مقطع کنونی برای رهایی از ریزش، تاکتیک «گفتاردرمانی» و «دوگانه‌گویی» را در دستور کار قرار داده‌اند.

4. اتاق‌های فکر دولت به‌خوبی آگاه‌اند که فرجام رفع حصر برای آنان «فرصت‌ساز» نیست، بلکه «چالش‌آفرین» است و در رویکرد استراتژیک، رفع حصر لایه‌ی حیاتی دولت، یعنی استمرار هویت گفتمانی اعتدال را در قوه‌ی مجریه و قوه‌ی مقننه نشانه گرفته است، زیرا دولت با موانعی که در گزاره‌های قبلی بیان گردید، مواجه می‌گردد. به همین دلیل، دولت یازدهم کماکان خواهان ادامه و استمرار حصر سران فتنه است، زیرا در منطق رئالیستی و پراگماتیک کارگزاران دولت یازدهم، رفع حصر از اولویت بالایی برای هزینه دادن و کسب فایده برخوردار نیست، اما اتاق‌های فکر آن‌ها، حامیان این جریان سیاسی و اصلاح‌طلبان تندرو را «رها» نکرده‌اند، بلکه با اتخاذ تاکتیک «گفتاردرمانی» به‌جای راهکار «عملی»، همچنان آنان را در زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند تا از بزنگاه انتخابات بهارستان عبور نمایند و به نظر می‌رسد این تفاوت سیاست «اعلامی» و «اعمالی» نسبت به این مقوله تا انتهای زیست سیاسی خود ادامه یابد.

در خاتمه باید بیان داشت که آینده‌ی رفع حصرِ مد نظر و مطلوب دولت، در این کلام حسام‌الدین آشنا گنجانده شده است که «مسئله‌ی حصر چندجانبه است. همه‌ی جوانب را که شما حل کنید، باز یک جانب باقی می‌ماند و آن کسی است که تحت حصر است. او باید تصمیماتی بگیرد.» تصمیمی که حسام‌الدین آشنا آن را از جنس تصمیم آیت‌الله منتظری بیان می‌دارد: «درباره‌ی آقای منتظری به‌رغم اینکه شاید فرزندانشان حاضر نباشند قبول کنند، اما حصر آقای منتظری برداشته نشد، مگر اینکه آیت‌الله منتظری هم قبول مسئولیت کرد.»

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۱۵
اين بنده خدا (روحاني) حتي اجازه برگزاري كنسرت را از وزيرش (ارشاد) گرفته اند مي خواهيد رفع حصر كنه؟ تازه حصر تصويري خاتمي هم در دولت خودش ايجاد شده است و لام تا كام نه خودش و نه اون علي شمخاني يك كلام حرفي نزدند. ما سركاريم (295002)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۱۹
واقعیت این است اقای روحانی همیشه یک اصولگرا و محافظه کار بوده و هنوز هم هست و اعتقادی هم به اصلاحات و تغییر ندارد و برای ایشان مصلحت و خوشایندی و رضایت اصولگریان و ان 8 درصد مهمتر است تا عمل به وعده ها و مطاللبات رای دهندگان زیرا می دانند می توان با چند شعار اصلاح طلبانه مردم را فریب داد و بعد 4 سال گفت نگذاشتند!!!! در این دو سال اقای روحانی نشان دادن نظر مردم برای ایشان ارزشی ندارد از دادن وزارت کشور و فرمانداریها و استانداریها به اصولگریان و احمدی نژادی ها تا ...... (295047)
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۲۳:۵۹
اتاق فکرتمامیت خواهان برای به شکست کشاندن ملت و دولت چندین پروژه را بطور همزمان دنبال می کنند; پروژه های دروغ سازی, عصبانی سازی, ناکارآمدسازی و اختلاف اندازی با هدف نا امید سازی...! نحوه ی مواجهه ی آقای روحانی با ممنوع التصویر شدن آقای خاتمی و نحوه ی مواجهه ی آقای روحانی با رد صلاحیت های گسترده ی احتمالی سال آینده می تواند سنگ محک جدی برای سنجش آقای روحانی باشد...! قضاوت درباره ی آقای روحانی هبوز زود است... (295114)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۳۱
متاسفانه گویا همینطوره و فقط از ناچاری و فقط بخاطر نبود دولت کاملا اصولگرا و تندرو باید امیدوار بود و گرنه چه میتوان کرد؟؟ (295051)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۳۸
عدم پیگیری اقای روحانی در مورد ممنوع تصویری کسی که همه رای خود را از او دارد در حالی که ریس شورای امنیت است گویای همه چیز است...اقای روحانی به هیچ کس و وعده و شعار و قولی پایبند نیستند و فقط فکر مصلحت اصولگریان را می کنند....دلیل فضای بسته و لغو کنسرتها هم این است که وزارت کشور را اقای روحانی به یک اصواگرا احمدی نژادی داده اند و جای تعجب ندارد...اقای روحانی یک فرد ........مصلحت اندیش هستند ولی می دادند می توان با شعار و وعده .....مردم را سر کار گذاشت و به حکومت ادامه داد.... (295053)
....
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۴۱
همه ما سر کاریم ... چه موافق دولت باشیم چه مخالف دولت...
اون افراد پشت پرده نشین همه کاره اند و به ریش ما ابلهان میخندند... (295056)
ایرانی
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۰۰
در هر صورت باید گفت "روحانی متاسفیم" ! (295063)
امیر(قسمت اول)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۳۴
بعید می دانم دغدغه ی مردم ما در شرایط فعلی رفع حصر جناب موسوی باشد . اما بنده خواهان رفع حصر موسوی هستم زیرا هیچ کس را نباید بدون محاکمه زندانی کرد اما این درخواست را به همه ی جامعه ربط نمی دهم .
همین سایت بهار نیوز بارها از آقای روحانی طرفداری کرد و سنگش را به سینه زد اما دیدیم که چند روز پیش به خاطر انتشار عکس آقای خاتمی ، فیلتر شد . من طرفدار خاتمی نیستم و انتقاد اساسی به او دارم زیرا زمانی که 22 میلیون نفر عکسش را در دست داشتند کاری برای مردم نکرد و به بهانه ی نجابت سکوت نمود .
ادامه دارد (295003)
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۳۹
شما لازم نيست از طرف مردم اظهار نظر كني بهتره بگيد ما 8 درصديها و بعد شما حتمآ در دوره سيد خواب زمستاني خودتون بوديد. (295054)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۱۳
عزیز جان
هر که به اقای خاتمی انتقاد کرد که 8 درصدی و طرفدار جلیلی نیست .
بنده نسبت به سکوت آقای خاتمی در دورانی که 22 میلیون رای داشت انتقاد کردم.
من به تدارکات چی بودن انتقاد کردم
من به فیلتر سایت بهارنیوز انتقاد کردم
اما رسانه ی خاتمی هم نیستم .
در جایی که فردی مثل خاتمی تحمل نمی شود چه امیدی می توان به اصلاحات داشت ..... (295065)
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۴۸
چطور مي فرماييد سيد كاري براي مردم نكرد. آيا افزايش رشد اقتصادي كار آساني است و يا كم كردن درصد تورم. اگر مي فرماييد كار كمي است چرا دولت قبل نتوانست به اينها دست يابد يا اساسآ برايشان معيشت مردم مهم بود. آيا افكار رايج آن زمان پذيراي تمام اصلاحات سيد بود كه مي فرماييد سكوت كردند. (295073)
م جان
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۶:۰۹
شما یا معنی اصلاحات را نمی دانید یا آقای خاتمی را نمی شناسید! (295078)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۸:۴۷
حالا شما كه ميشناسي و ميداني بگو كجاش اشتباهه.درضمن شما واقعآ تو روماني هستي يا بنا به دلايلي با فيلترشكن مياي تو سايت. (295090)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۶:۴۸
عزیز جان
اگر افکار رایج آن زمان پذیرای اصلاحات نبود پس چرا به آقای خاتمی رای داد ؟ مطمئنا 22 میلیون رای سرمایه ی کمی نبود ولی آقای خاتمی به این سرمایه آتش زد و با عقب نشینیهای خود باعث شد که امروز حتی انتشار عکسش هم ممنوع شود .
دولت خاتمی در مقابل دولت هزاره ی سوم بهتر بود اما فراموش نمی کنیم که عملکرد دولت اصلاحات باعث شد احمدی نژاد سربرآورد .
الان برای همه مسلم شده است که در این ساختار اصلاحات ممکن نیست . چه خاتمی بیاید چه موسوی . (295082)
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۸:۵۶
منظورم سنگ اندازيها بر سر راه از بعضي ها در مسير اصلاحات مدنظر سيد بود بالاخره در گذر زمان با افزايش سواد عمومي و تجربه سياسي شايد بعضي نا ممكن ها ممكن شود. (295092)
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۹:۲۸
وقتی عالی ترین مقام نظام از مردمی که حتا نظام را قبول ندارند, دعوت می کنند که بخاطر کشورشان در انتخابات شرکت کنند; وقتی عالی ترین مقام نظام رای مردم را حق الناس می دانند; وقتی پیروزی آقای روحانی در انتخابات سال 92 - اگر چه با تاخیر - ولی در نهایت اعلام می شود, هم می توان به انجام اصلاحات در ساختار حقیقی نظام و هم انجام اصلاحات در ساختار حقوقی نظام امیدوار بود, اگر چه افزایش آگاهی ها و حفظ اتحاد و امید را می طلبد و نیز صبر , سعی و جهد بسیار می خواهد... (295093)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۳۶
آقاي ناشناخته اي كه به قدرت رسيدي.!
به حال خودم تاسف مي خورم كه باز هم فريب انتخابات نمايشي رو خوردم.رفراندوم گرفتن تو اين كشور تمام واقعيت ها را بيان مي كند. (295004)
بی ناام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۲۰:۳۳
زود قضاوت نکنید (295100)
امير
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۲۲:۳۴
ضعيفترين حامي احمدي نژاد سايت بهار (295109)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۳۹
من موافق حصر موسوی و کروبی هستم چون بیگناه هستن ولی به هر قیمتی هم نمیشد این ها را آزاد کرد همان طور در سیاست خارجی باید سیاست به خرج داد همان طور هم باید در سیاست داخلی سیاست به خرج داد وگرنه خود روحانی به سرنوشت آن ها دچار خواهد شد (295006)
امیر (قسمت دوم)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۴۳
اعتقاد دارم کسانی که به آزادی ،دموکراسی ، حقوق بشر ، قوانین فراعقیدتی اعتقاد دارند باید با هم همراه و متحد شوند و به سوی این خواستهای فرامسلکی حرکت کنند و گرنه عدم اتحاد آزادی خواهان یعنی شکست آزادی .
هدف ما نباید بازگشت به گذشته باشد بلکه باید برای فردای بهتر تلاش کنیم . حتی اگر روحانی مسئول رسیدگی به حصر باشد برای رفع حصر آقای موسوی تلاشی انجام نمی دهد زیرا اگر دارای این خط فکری بود به سرنوشت هاشمی در انتخابات 92 دچار می شد .
سیاست فشار از پایین -چانه زنی از بالا دیگر جواب نمی دهد . (295008)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۵۶
اتفاقا این سیاست قدیمی به خوبی جواب میده چون متسل به اراده فوج فوج توده های عظیم اجتماعی ملت ایران است. ولی موضوع این هست که هنوز به معنای واقعی فشاری از پایین رخ نداده و چانه زنی ای در بالا انجام نشده (295062)
تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۴۶
دولت باید قولهایی را که داده عملی کنه و هر کدام را نمی تونه عملی کنه به مردم بگه . مردم فهیم و باشعورند . دیگه دوره ای نیس که کلاه سر ملت بره (295009)
44
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۲۸
"تنها" جان بازم کلاه سر ملت رفت !!!!
یکی از این ملت هم من !!!!
این دولت ، دولت هاشمیه نه خاتمی و اصلاح طلبی ، دوران هاشمی رو یادت بیاد بعد می فهمی خاتمی چطور رأی آورد !!!! (295049)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۴۷
آقاي روحاني مي دانداگرحمايت اصلاح طلبان وكناره گيري آقاي عارف نبودبيشتراز2ميليون راي نمي آورد پس بايد به وعده هاي انتخاباتي خودعمل كند. (295010)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۵۷
احسنت، روحانی هیچ جایگاهی بین مردم نداره،
حسن جان دوره ی بعدی باید تو خونه باشی نه پاستور،
بای بای (295074)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۴۹
لطفا شلوغش نکنید و در بازی اصولگرایان فریب نخورید... اول از همه حرف های سید برای اصلاحات حجت است نه یک روزنامه نگار اصولگرا!!!!!!!! سید عزیز هم همواره پشتیبان دولت است دکتر عارف هم که بارها پشتیبانی کرده و گفته این دولت انشاالله 8 ساله می شود....در ثانی به محض اینکه یه شخصی گفت باید حصر باقی باشد نوبخت به اظهارات این فرد پاسخ داد و گفت این آقا نماینده دولت نیست...
تیترتان در مورد ریزش پایگاه را اصلاح کنید.....این خبری که شما زده اید آرزوی کیهان و وطن امروز و رجا هستش تا بگن روحانی اصولگراست... (295012)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۲۵
به نظر من هم باید صبر کرد تا پایان مذاکرات... دولت تمام تلاش خودش رو روی سیاست خارجی متمرکز کرده و به خاطر فشار های بی امان دلواپسان نمیتونه یه سری از اقداماتی که باعث فشار بیش از پیش افراط گران میشه رو فعلا انجام نمیده...همین چند روز پیش بود که آقای روحانی عکسی از آقای خاتمی رو در صفحه ی مجازی خودشون منتشر کردن...این نشون میده که آنقدر هم بی تفاوت نیستند...فقط منتظر فرصت هستند (295069)
اسما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۳۲
بازی اصولگرایان چیه بابا.همه سر وته یه کرباسند.سید و محمود و....همه خودین البته بین خودشون (295070)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۶:۵۱
اگر واقعا به نظر شما سید و محمود و همه یکی هستند من واقعا حرفی ندارم..... با امثال شما اصلا نمیشه بحث کرد شما به همه فحش بده راحت باش..... (295083)
لینچان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۸:۲۱
اقا محمد مگه اسما دروغ میگه .رییس جمهور اصولا کاره ای نیست تو مملکت .واقعا نمیفهمین اینو اااا (295087)
بماند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۱:۵۷
بعنوان يك راي دهنده به اين دولت فكر مي كنم اين مقاله زياد بيراه نيست، دولت هيچ تلاش قابل قبولي در اين زمينه نداشته و فشارها روز به روز به اصلاحات و آقاي خاتمي زياد مي شود. اين دولت در مورد مسائل داخلي توفيق چنداني نداشته و مهار تورم هم به قيمت ركود بي سابقه بوده و آقايون فقط دل به مذاكرات بستند. دولت فراموش كرده كه راي خود را چطوري به دست آورده با اين اوصاف فكر مي كنم اگر آقاي جليلي رييس جمهور مي شد بهتر بود. (295013)
آنتی ویروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۰۲
چه بخواهید چه نخواهید رای اون 50 درصد به روحانی بخاطر مشکلات اقتصادی دوسال آخر احمدی نژاد و تشتت خود اصولگرایان بود نه شعارهای صدمن یه غاز اصلاح طلبان .البته شاید طرفداری جمعی با تفکرات اصلاح طلبی در رای آوردن روحانی تاثیر داشت اما نه اونقدر که 50 درصد رای بیاره.که اگر غیراز این بود نماینده واقعی اصلاحات یعنی عارف کناره گیری نمیکرد.دولت روحانی هم تا همین الان ریزش زیادی کرده چون مردم میفهمند که کی واقعا کار میکنه و کی حرف میزنه.. (295014)
27
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۲۵
بله مردم مسلمآ مي فهمند كي كار مفيد مي كنه و البته اون شخص محمود نيست كه تو كارهاي مضر براي كشور پيشتازه. (295048)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۰۵
اين تحليل كاملا هدفمند و در راستاي تفرقه افكني در ائتلاف بين اعتدال و اصلاح بوده و زمينه سازي تصاحب كرسي هاي مجلس دهم توسط حضرات ميباشد. آنچه كه مهم است اينست كه اخيرا نيز بزرگان اصلاحات نظير ...، دكتر عارف و ديگران عنوان كرده اند كه اصلاح طلبان بناي عبور از روحاني را ندارند. ازطرف ديگر مقوله رفع حصر نيازمند شرايط خاص خود است كه با فراهم شدن شرايط قطعا به وقوع خواهد پيوست. (295015)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۲
باز به احمدی نژاد که با اشتباهات فراوان مدیریتی حداقل مرد بود و به وعده هایش حداقل در ظاهر عمل کرد و بسیاری از معضلات کشور را عریان کرد.و لی متاسفانه روحانی.... بیشتر دنبال منافع گروهی خود است تا منافع ملی ایران....حقیقتا اگر روحانی می خواست و اراده می کرد می توانست جلوی زیاده خواهی های مجلس بایستد ولی حیف که او نمی خواهد. او همان اشتباهی را که هاشمی کرد وقتی نماینده مجلس را در برابرش زدند و او خندید، حالا روحانی هم با سیاست و شیوه هاشمی جلو می رود که قطعا اشتباه است و ناامیدی ... (295017)
هادی
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۲
متاسفانه دولت اقدامات لازم رو نکرده .من خودم به شخصه تورم بشه صفر درصد و یا توافق هم بکنن ولی در رابطه با آزادی های سیاسی و رفع حصر کاری نکنن من دیگه به روحانی رای نمیدم.فک میکنم گولمون زده.اصلاح طلبان باید خود را برای انتخابات بعدی آماده کنند. (295018)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۴
من یه ویدیو تو اپارت گذاشتم عملا فرمودند دولت امیدوار هست شرایطی ایجاد بشه در یک سال اینده اینو دمه انتخابات 92 گفت تا رفع حصر شود تا بعدش بیان دوباره فتنه کنند و جوانان بی گناه رو به کشتن بدند یعنی منظورم اینه که دولت موافق است (295019)
نسل اولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۵
ما براساس وعده هایش و توصیه خاتمی به روحانی رای دادیم (295020)
حق با شماست
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۵۹
متاسفانه هم او اشتباه کرد هم ما که به او گوش کردیم.
البته من ایشان را به عنوان یک مصلح بزرگ مذهبی میدانم وبرایشان احترام زیادی قایل هستم اما ایمان دارم ایشان شخصیتا" به درد سیاست وتصمیم گیریهای مهم سیاسی نمی خورند. (295075)
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۸:۵۲
در انتخابات سال 92 نه آقای خاتمی اشتباه کردند که از آقای روحانی حمایت کردند و نه مردم اشتباه کردند که به سخنان ایشان گوش کردند; اشتباهات آقای خاتمی به دوره ی دوم ریاست جمهوری شان و از سال 80 تا 84 بر می گردد که مدام عقب نشینی کردند و حتا از مسوولیت رهبری و هدایت اصلاحات شانه خالی کردند... (295091)
شاهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۵
انتظار نداریم روحانی خلف وعده کند (295021)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۲۸
آقای روحانی بایدبداندکه مشکلات اقتصادی ما ریشه درمسایل سیاسی دارد تا زمانیکه توسعه سیاسی محقق نشود اقتصاد ماهم به سامان نمیرسد حتی اگر همه تحریمهابرداشته شود.عقب ماندگی کشورماریشه درتفکری دارد که فکر میکند با بگیر ببند قدرت دوام پیدامیکند.بدون شک بالای۹۰درصدتوان اقتصادی کشور صرف بخشی میشود که تمایل دارند بهر قیمت درقدرت بمانند باعلم باینکه میداند اکثریت مردم روش آنها رادرحکومتداری. نمی پسندند.آقای روحانی گذر پوست به دباغخانه میافتد. (295022)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۳۳
نمی دونم منتشر میکنی یا نه فقط خواستم بگم
زنده باد م.... (295023)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۶:۰۰
یعنی آوردن اسم نخست وزیر دوران دفاع مقدس هم جرمه که سانسور میکنی!!؟؟ (295076)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۴۶
خدا به نویسنده این مطلب شفای عاجل عنایت بفرماید (295024)
تحلیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۵۵
تحلیل جالبی بود (295026)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۵۵
یک کلام

دولت در این باره تصمیم گیرنده نیست و اهرم های فشار در جای دیگر قراردارند! (295027)
حسین
Europe
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۲:۵۹
تحلیل کاملا صحیحیه واقعیت دردناکه اما باید پذیرفت روحانی همه رو بازی داد تا رای بیاره . روحانی یک سیاسی امنیتیه با رای اصلاح طلبا ریس جمهور شد طبیعیه نسبت به رهبراشون بی تفاوت نباشه (295028)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۰۰
حالا کسی رو ممنوع التصویر و حصر رسانه ای نکنن رفع حصر پیشکش آقایون..
اگه آقای روحانی بعد انتخابات به دیدار آقای خاتمی میرفت و ازش کمک میخواست هرگز دلواپسان به مرحله حصر رسانه ای نمیرسیدن و حالا سکوت رضایتمندانه دولت در این اتفاق تلخ رو متاسفانه شاهدیم!!!!!!
آقای روحانی خودتون هم خیلی خوب میدونید یکی از علل مهم رای مردم به شما کدوم وعدتون بوده پس به طرفداران دولت دهن کجی نکنید خواهشا.. (295030)
----------
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۰۱
امیدواریم قبل از رفع حصر بالغوکنندگان کنسرت ها برخورد شود (295031)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۰۵
سوال چرا سردمدار متقاضیان رفع حصر جریان های پنهان وابسته به اصولگرایان هستند (از جمله رسایی و دوستان .....)؟ پاسخ به سوال را باید در صحبت سردار نقدی که در مصاحبه ای نگران اتصال فتنه با انحراف بوده است جستجو نمود. واقعیت این است که اگر قرار بر محاکمه باشد قطعا احمدی نژاد هم محاکمه خواهد شد اما نکته در این است که در محاکمه علنی قطعا کروبی و موسوی در دفاع از خود از اخلاق خروج نخواهند کرد اما معلوم نیست احمدی نژاد چه بگوید و چه اسراری .... را برملا ننماید. (295032)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۰۶
تحلیل خیلی سطح پایین
سایتتان را با این نوشتارها پایین نیاورید (295033)
خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۱۰
حس می کنم باز بوی اختلاس میاد... اینا هر وقت داره گندشون درمیاد یه همچین مقالاتی می نوسند تا به قول خودشون همه رو به چالش بکشند و اذهان عمومی رو به جهت خاصی سوق بدن...باشه بابا کاریتون نداریم چیکار کردید باز؟؟بگو خاله نترس! (295034)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۱۳
عجب تحلیل آبکی و نادرستی! (295035)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۲۳
اعتراف تلویحی به اینکه افراد در حصر دارای پایگاه اجتماعی قابل توجه هستن تو این مقاله هست و نکتش اینه که نویسنده ترس خودش از این پایگاه اجتماعی رو میخواد به دولت نسبت بده.نویسنده عامدانه یا جاهلانه مطالبه اصلی رای دهندگان به روحانی رو اقتصادی میدونه انگار شب انتخابات که پیروزی روحانی اعلام شد تو هیابونا نبوده و شعارای مردمو نشنیده.سردرگمی نویسنده اصولگرا در تحلیل این گره کور سیاسی کاملا مشهوده (295037)
کر بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۲۴
بابا ای مسخره بازیا رو تموم کنید .ای کاش به جای اینهمه وقت که صرف این آقایون می کنید یه کمم به روند افزایش قیمت ها فکر می کردید و چاره ای می اندیشید .آقای مطهری شما که اینقد دنبال رفع حصر این آقایونید و یقه خودتونو تو مجلس جر می دید یه بارم به خاطر مردم تو مجلس طوفان به پا کنید می دونی چرا این کارو نمی کنید چون مردم بی چاره قدرتی ندارن که از شنا حمایت کنن اما طرفداران این آقایون تو انتخابات آینده حسابی از خجالت شما در میان .بنده به شدت موافق رفع حصر این آقایونم اما فعلا مشکل اصلی کشور این نیست (295038)
44
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۳۳
پس مشکل شکم شماست ؟؟؟؟
این اقایون برای من و شما و امسال ما دچار حصر شدن اونوقت میگی مشکل این بزرگان نیستن!!!!!؟؟؟؟
اگه همین بزرگان سکوت میکردن الان تو حصر بودن؟؟؟؟
درست فکر کن !!! (295052)
عجب
Germany
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۳۱
اگرروحانی نسبت به رفع حصرعزیزان دربندمان بیتفاوت باشد بطور یقین بنده درانتخابات اینده به ایشان رای نخواهم داد .وسلااااااام (295039)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۳۵
تعیین تکلیف آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد چه به صورت آزادی اون ها و یا برگزاری دادگاه علنی و عادلانه، یعنی عمل به قانون اساسی و تحقق وعده های دولت یازدهم و این نه تنها باعث ریزش حامیان دولت نمی شه، بلکه صداقت و تعهد دولت یازدهم رو نشون می ده. در ضمن بیش تر مردم از این سیاست بازی ها و مصلحت سنجی های کاسب کارانه خسته شدن. ما سیاستی می خوایم که عین دیانت ما باشه و در دین ما هم ظلم به افراد به هیچ وجه و با هیچ توجیهی پذیرفته نیست. (295041)
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۳۶
من نمی دانم؟ واقعا اصلاحات اینقدر ندار است که به شخصیت تاریخ مصرف گذشته ای مثل خاتمی و...دل بسته؟یعنی بهتر از خاتمی کسی دیگری ندارند؟ خاتمی اگر بیل زن بود باغچه خودش را بیل می زد. زمان آقای خاتمی با آن همه کوتاه آمدن و گفتگوی تمدن و پروتکل الحاقی و...آخر توسط آقای بوش به عنوان محور شرارت معرفی شدیم و نزدیک بود به ایران حمله کنند.اقتصاد هم که بر عکس آنچه در بوق و کرنا می کنند،که آی ملت خاتمی فلان کرد و بهمان کرد، مالی نبود(اگر اقتصاد خاتمی خوب بود مردم به نماینده خاتمی رأی می دادند نه احمدی نژاد) (295042)
تالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۴۵
در پاسخ به اظهارات آقای اژه ای: یعنی اگر بخواهند خبر مربوط به تشییع آقای طباطبایی را بنویسند و آقای خاتمی بر پیکر ایشان نماز خوانده باشند باید بنویسند آقای علم الهدی نماز خوانده؟ یا بنویسن اصلا نماز خوانده نشده؟یا بدلیل شرکت آقای خاتمی در مراسم تشییع ایشان اصلا خبر را ننویسند. یا بنویسند تشییع جنازه ای در کار نبوده. یا بنویسند تشییع جنازه با حضور سران فتنه بر گزار شده؟ لطفا تکلیف را روشن کنید. (295043)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۴۷
این روزها ندای وحدت در اردوگاه سیاسی اصول‌گرایان طنین‌انداز شده است!!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ (295044)
ميهن پرست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۳:۵۷
فكر كنم بازم بازيمون دادن!!!!! (295045)
شهروند
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۱۵
قبلا هم گفتم روحانی کلاه گشاد اصولگرایان بر سر مردم جهت کشاندن آنها پای صندوقهای رای بود..خاتمی عزیز هم وسیله ای شد برای کسب قدرت روحانی (295046)
کاملا" با شما موافقم
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۴۶
اما روحانی هیچ رایی نداشت و این اشتباه خاتمی بود (مانند همیشه!)

اصولگرایان با وعده بازگرداندن مدیریت دانشگاه آزاد به خانواده هاشمی اورا مدیریت کردند

هاشمی هم به شیوه خودش سید محمد خاتمی را مدیریت کرد تا عارف اصلاح طلب را از صحنه انتخابات خارج و مردم را به نفع رای به روحانی (محافظه کار اصولگرا) تشویق کند

عمرن اگر روحانی وهاشمی اجازه بازگشت اصلاح طلبان به قدرت را بدهند! مگر اصلاح طلبی که تعهد بدهد مانند خود آنها محافظه کار باشد ومنافع انها را تامین کند!! (295072)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۳۰
ما که از همه مطالباتمون نا امید شده ایم .
کنسرت ها که پشت به پشت لغو میشن و مسائل دیگه هم که ولش کن اصلا صحبت نکنیم بهتره . میترسم بهار رو دوباره فیلتر کنن (295050)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۴۰
چشم نخوريد ايشالله با هم جناب ندافان و سايت برهان!!! با اين تحليل فوق آبکي تون!! چطور تا حالا شماها رو ندزديدن، من يکي نميدونم! ضمنا" اگر قرار به صرفا" حرافي و لفاظي باشد، ما هم کم از شما نداريم! لذا جناب آشنا بفرمايند (برغم اينکه شايد فرزندانشان حاضر نباشند قبول کنند) يا نفرمايند، تفاوتي در اصل قضيه نميکند، چون فرزند برومند فقيه عاليقدر اظهارات جناب ايشان را تکذيب نمودند. (295055)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۴۵
تحلیل بسیار سطحی و فاقد درک جامعه شناختی از رای 24 خرداد. شاید دولت علاقه ای به رفع حصر حداقل در شرایط کنونی نداشته باشه ولی مطمننا انجام اینکار پایگاه اجتماعی دولت رو قوی تر میکنه نه ضعیف تر چونکه افرادبیشتری به حضور فعال در انتخابات امیدوار میشن و رایهای خاکستری بیشتری به صحنه میاد و از روز روشنتره که این رایها به سوی کدوم جریان میره! ضمنا بسیار بعیده محصوران هم بعداز آزادی فعالیت سیاسی چشمگیری بکنند چرا که اولا فضای سیاسی جامعه متفاوت شده و در ثانی اونها هم تمایلی به حرکات اعتراضی تند ندارند (295057)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۴۷
باید کارها را اولویت بندی کنیم .اگر نکنیم همه چیز را از دست می دهیم. فرض کنید دوستان از حصر آزاد شدند آیا مگر این اجازه را دارند که لیدر شوند؟! اولین قدم انتخاب روحانی بود.اولویت های دیگر: 1- حل مساله هسته ای 2- کاهش مشکلات اقتصادی و تا حدی سیاسی 3- انتخابات مهم مجلس و مهم خبرگان 4- رفع حصر (295058)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۵۰
عزیزان حصر دارد گسترده تر ومحکم تر میشود . امریکا واسراییل از حصر بهره می برند بیابید دوستداران اسراییل چه کسانی هستند (295059)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۴:۵۰
اصلاح طلبان به جای اتکا وتوقع از دولت /دولتی که مشکلات فراوان دارد/به ظرفیت های درونی جریان خویش بیش از پیش توجه کنند وانها را فعال کنند وبا انسجام در جریان اصلاح طلبی به دنبال اول اکثریت قاطع مجلس شورای اسلامی در دور بعدی ودوم همکاری عاقلانه با دولت در جهت اهداف دولت وسوم فشار به حاکمیت مستقلا بدون وابستگی به دولت جهت براورده شدن خواسته هایشان ازمجرای قانونی وبا رایزنی وفشار مردمی وافکار عمومی باشند این نصیحت خیر خواهانه به بزرگان جریان اصلاحات است (295060)
بهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۳۸
درجواب اقا حامد می گویم برو نسیم انلاین :علی مطهری:باتوجه به عملکرد شورای نگهبان اکثریت مجلس اینده اصلاح طلب نخواهدبود.البته شایدیک اقلیت قوی تشکیل شود. (295071)
نگران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۵:۱۹
فقط مواظب باشیم که این انتقادات به رای اوری مجدد نالایقان در مجلس منجر نشه (295068)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۸:۴۶
دقیقا هم برای همین هدف این حرفا رو تو جامعه پخش میکنن! نمونش رو به خوبی میشه توی ادعای "وحدت اصولگرایان" دید! (295089)
آرام
Russian Federation
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۶:۰۷
اگه روحانی با رای مردم و اصلاح طلب ها بازی و معامله کند او را به خداوند قهار واگذار می کنم. بهار لطفا سانسور نکن. (295077)
جالبه!
Romania
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۶:۱۶
یه عده ایی دارند با زندگی مردم بازی می کنند ...... یه عده ایی هم همه چیز را به خدا واگذار می کنند..... چرا خدا به ما عقل داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (295079)
رامبد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۶:۴۳
یک بار اقای صفارهرندی (وزیرارشاددولت نهم) مهر92 در مورد رفع حصر گفت که این موضوع یک توهم بیشتر نیست امروز حرف اقای صفارهرندی ثابت شده.اقای شریعتمداری(سردبیر محترم روزنامه ی کیهان) هم همین صحبت هارا مطرح کرد:(روحانی خود به حصرحکم داده) .نتیجه : حصر تا سالها ی اتی ادامه خواهد یافت. (295081)
منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۷:۲۷
....همه مردم خواستار رفع حصر هستند ولی تریبونی برای ابراز وجود ندارند این مطلب باید از پایگاههای مردمی شروع شود تا دولت و قوه قضائی را مجبور به تصمیمی عاقلانه بگیرند در نماز جمعه ها و جاهای مختلف اقدام اعلام عمومی کنند ....والا دلواپسان بر حصر خود ادامه میدهند. (295084)
بهنام
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۸:۱۶
من با توصیه های حامد موافقم اکثریت مجلس بعد مهم است بعدشم یقین دارم اقای دکتر روحانی به عهدشان وفا دارند وفقط کمی وقت نیاز دارند ونتظر فرصت مناسب هستند اتحادمان را در مقابل افراطی ها حفظ کنیم ومردم را بی جهت نا امید نکیم این بالاترین خیانت است بهار نیوز مواظب باش جز خاین ها نباشی ! (295086)
هدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۲/۱۲ ۱۹:۳۹
متاسفانه تقریبا دیگه اکثریت نا امید هستند . آخه دو سال داره میشه و هیچی از مطالبات عملی نشده (295097)