به روز شده در ۱۴۰۳/۰۹/۰۲ - ۱۸:۵۶
 
۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۸۳۷۸۶
هر چه از دهانتان در آمد، نثار بنده فرموده اید

نامه صادق زیباکلام به حسین شریعتمداری

گروه سیاسی: صادق زیباکلام در نامه ای به مدیر مسئول روزنامه کیهان به مطالب این روزنامه درباره خود پاسخ داد. متن اين نامه در ادامه مي آيد:
نامه صادق زیباکلام به حسین شریعتمداری
بسمه تعالی
جناب آقای حاج حسین شریعتمداری
مدیر مسئول روزنامه وزین کیهان

با سلام و تحیات و آرزوی قبولی طاعات،دراین چند وقته که مذاکرات هسته ایی درجریان بوده حضرتعالی درچندین نوبت بنده را بباد انتقاد و دشنام گرفته اید.آخرین بار در مکتوب روزسه شنبه ۱۶ تیرماه است.نوشتارآخرتان در پاسخ به دو مطلب ازحقیر در خصوص هسته ایی می باشد.

در مطلب اول که در روزنامه آفتاب سیزدهم تیرماه درج شده بنده نوشته بودم از آنجا که توافق مصادف با شب های قدرمی شود جشن و شادمانی آن را همزمان با عید سعید فطر برگذار می کنیم(در آن مقطع هنوز مذاکرات به وقت اضافی کشیده نشده بود و قراربود سه شنبه ۱۶ تیر پایان یابد).

فردای آن روز یکی ازاعضاء هیات تحریریه روزنامه اعتماد تماس گرفتند و گفتند گزارشی داریم تهیه می کنیم مبنی بر اینکه اگر بالفرض مذاکرات به نتیجه نرسد مردم چه احساسی نسبت به تیم مذاکره کننده خواهند داشت؟ که بنده پاسخ دادم مردم همچنان ازآنها استقبال خواهند کرد.چون یقین پیدا کرده اند که تیم مذاکره کننده با نهایت جدیت و صداقت کار کرده اند بدون آنکه ذره ایی از مذاکرات برای خودشان، دولت یازدهم و یا طیف سیاسی شان خواسته باشند بهره برداری نمایند.

صدها ساعت مذاکرات نفس گیر و بی وقفه انجام می دهند بدون آنکه در بازگشت منتی برسر کسی بگذارند، بدون آنکه شعارهای پوک و توخالی سیاسی بدهند؛ بدون آنکه بعد از بازگشت از همان فرودگاه شروع کنند به کاسبی سیاسی از قبل مذاکرات نمودن. این رفتارآنها درمقایسه با رفتارسیاسی تیم مذاکره کننده قبلی است که سبب شده نگاه مردم به آنها متفاوت بشود. بنابراین احساس مردم به تیم مذاکره کننده فعلی مثل احساس آنها به تیم ملی فوتبال مان بعد ازشکست در برابر آرژانتین است.علیرغم باخت تیم ملی به خیابانها آمدند چون باور داشتند که تیم با تمام وجود بازی کرده بوده. روزنامه اعتماد هم آن پاسخ را در قالب یک یادداشت در می آورد و فردایش(دوشنبه ۱۵ تیر) آنرا چاپ می کند.

جناب آقای شریعتمداری عزیز، نمی دانم کجای مطالب آن دو یادداشت را جنابعالی آنقدر متناقض،سخیف، سطحی و بی پایه واساس می یابید که در کیهان روز سه شنبه(۱۶ تیر) هر چه از دهانتان در می آید را نثار بنده می فرمایید.کم سواد،شبه روشنفکر،بی اطلاع، مذبذب،سطحی نگرودمدمی مزاج از جمله اصفاتی هستند که نثارم کرده اید.

نه جناب شریعتمداری گرانمایه، بغض و کینه شما بواسطه آن نیست که چرا شنبه در "آفتاب" نوشته ام جشن توافق هسته ایی را انشالله همزمان با جشن عید فطر می گیریم و چرا فردایش درپاسخ به"اعتماد" گفته ام که اگربالفرض توافقی هم صورت نگیرد باز هم مردم همچنان از ظریف،عراقچی و تخت روانچی استقبال خواهند کرد.بغض و کینه شما ازجهات دیگری است.از بابت سئوالی است که بیست ماه پیش در خصوص فایده فعالیت های هسته ایی مان برای مملکت ازمحضرتان نمودم علیرغم آنکه هستی و نیستی کشور را ده سال است که بپای آن ریخته ایم. بعد ازتوافق ژنو درآبان۹۲ برخی ازهمفکران جنابعالی در سفارت آمریکا جمع شدند و با صدای بلند به مخالفت با آن برخاستند.آن اجتماع تولدجریانی را رقم زد که امروزه آنان را بنام "دلواپسان" می شناسیم.

جناب حجت الاسلام حمید رسایی که یکی از چهره های شاخص "دلواپسان" و یکی از پرو پا قرص ترین مخالفین دولت آقای روحانی بالاخص مذاکرات هسته ایی این دولت می باشند درآن اجتماع توافق ژنو را بدتراز ترکمنچای دانستند و ایضا مخالفت های شداد وغلاظ دیگری. دربحبوحه آن گردهمایی بنده سئوالی را در قالب یک نامه سرگشاده از محضر پرفیض جناب رسایی اعلی الله مقامه نمودم مبنی بر اینکه "هسته ایی چه گلی برسرپیشرفت و رشد و توسعه اقتصادی کشورزده است علیرغم این همه هزینه که مستقیم و غیر مستقیم(در قالب تحریم ها) از محل منافع ملی مان بپای آن ریخته شده؟". جنابعالی در کیهان بزعم خودتان تلاش نمودید تا به آن پرسش پاسخ دهید. آن رد و بدل شدن ها برای نخستین بار باعث بوجود آمدن سئوالاتی در خصوص هزینه- فایده اقتصادی واساسا نسبت سود و زیان هسته ایی با منافع ملی مان شد.هسته ایی که تا پیش ازاین خدایی می کرد و همچون بت فقط پرستش می شد،حالا مجبور شده بود تا ضرورتش را توجیه اقتصادی نماید.از آنجا که علت اصلی بت شدن و بزرگ شدن هسته ایی در کشور بیش از آنکه مبتنی برمولفه های اقتصادی و یا منافع ملی باشد متاثر ازمجموعه ای از ملاحظات ایدئولوژیک و دغدغه های سیاسی می بود هیچ یک ازمدافعین آن از جمله حضرتعالی نتواستند "هزینه - فایده "فعالیت های هسته ای مان را از منظر منافع ملی توجیه نمایند.هسته ای بیش و پیش از آنکه در خدمت مصالح و منافع ملی کشور باشد،بصورت ابزاری درآمده بود در خدمت "آمریکاستیزی".همه ناراحتی ها ونگرانی های جنابعالی وسایردلواپسان در مخالفت با روند مذاکرات وحصول توافق با آمریکا بر سر مسئله هسته ای بواسطه آنست که بدرستی احساس می کنید به نتیجه رسیدن مذاکرات باعث می شود تا فرش بهره برداری از مناقشه هسته ای در پیکار با آمریکا و غرب از زیر پایتان بدر خواهد رفت. اتفاقا حق با شماست و حصول توافق باعث می شود تا مناقشه هسته ایی را دیگر نتوانید در خدمت "آمریکا ستیزی" بکار گیرید. برای درک رابطه پیچیده مناقشه هسته ای با "آمریکا ستیزی" کافیست نگاهی به ترکیب "دلواپسان" بیاندازید.

بعنوان یک قاعده کلی،همه مخالفین مذاکرات و حصول توافق هسته ای درعین حال درطیف "آمریکا ستیزان" قرار دارند. اما جناب آقای شریعتمداری عزیز، گنبد قداست هسته ای مدتهاست که دیگر ترک برداشته. این فقط مسائل مرتبط با "هزینه - فایده " ویا ضعیف بودن توجیه اقتصادی استفاده از انرژی هسته ای برای تولید برق در ایران نیست که سئوالات جدی بوجود آورده. این پرسش که : "اگرهزینه هایی که برای برنامه های هسته ای کشورظرف یک دهه گذشته اعم ازمستقیم و غیر مستقیم(هزینه تحریم ها) صورت گرفته برای تهیه و تامین آب کشور صورت گرفته بود،آیا مردم ایران امروز خوشبخت تر نمی بودند؟" بهمراه پرسش های زیست محیطی و عدم توجه جدی به انرژی های پاک و تجدید پذیر بواسطه توجه بیش از حد به هسته ای،سبب شده اند تا پرستش بی چون و چرای بت هسته ای با دشواری های جدی دست کم در میان اقشار و لایه های کشور روبرو شود.به بنده نسبت "شبه روشنفکر" یا هرنسبت دیگری که بدهید مشکلی ازسر راهتان برنمی دارد چون برای خیلی های دیگرهم این دست پرسش ها و شبهات در خصوص بت عیار هسته ای بوجود آمده و در حال زادوولد است.

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
نوزدهم تیرماه یکهزاروسیصدونودوچهار

محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۶:۵۴
درود بر تو اي زيبا كلام (313899)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۲۸
من رو یاد دکتر شریعتی میندازه (313948)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۳۳
خخخخخخخخخخخ
دیگه دوران درود زنده باد الکی گذشته (313953)
آزاده
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۲:۴۰
زیبا کلام یک آزاد اندیش است و کسی که او را دمدمی مزاج می نامد یک متعصب که در مقابل درست یا غلط یک جریان کرنش میکنه در حالیکه زیباکلام در عین حمایت از دولت انتقاداتش را هم میکند (313993)
عاشق وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۳:۴۶
جنا آقای صلدق زیبا کلام هرگر نرود میخ آهنین به سنگ پس لطفا وقتتون گرانهاتون رو صرف این آقایون نکنید مرغ این آقایون یک پا دارد فقط (314005)
هوادار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۷:۳۹
انشاالله در انتخابات آینده مجلس پای مانده مرغ را خواهیم برید (314032)
hamid
United States
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۰:۵۴
اقای زیباکلام اگر مسئله هسته ای واستفاده ازنرزی وتکنولوزی ناشی از کاربرد ان درزندگی مردم دنیا چیز بیهوده ایست چرا تمام قدرتهای دنیا برای عدم دستیابی ایران مقابل ما صف کشیده اند (314012)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۰۸
مرد متفکر ایران (313915)
بلبل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۱:۰۵
یا نمیدانی تفکر چیست یا متفکران بزرگ این خاک را نمی شناسی.......... (314014)
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۰۸
زنده باد صادق زیبا کلام و تیم مذاکره کننده انصافا" عین واقعیت بیان کردید
خداوندا:امثال این آقای زیبا کلام که فقط دنبال حفظ و تامین منافع ملی هستند برای این ملت انقلابی حفظ بفرما.آمین یا رب العلمین (313917)
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۰۹
زیبا کلام این همه حرف رو از کجا در میاره
راسته میگن علوم انسانی ها فقط حرف میزنن
دمت گرم بازم حرف بزن (313918)
جوان ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۵۷
بچه تو برو ریاضی تو بخون
2+2=4
بیشتر از این از تو انتظاری نیست به علوم انسانی هم توهین نکن عمو (313935)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۹:۱۵
آره راست میگی از خطابه خونی جلیلی معلومه علوم انسانی ها چقدر حرف میزنند. (313962)
وجدان
United States
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۳:۰۷
باز هم حرف زدن بهتر از زر زدنه (313998)
هوادار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۷:۴۱
دلم می سوزد از جایی که می سوزد (314033)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۱۴
آقای زیبا کلام تا دیروز میگفت ما انرژی هسته ای نمیخواهیم .
حالا چی شده بیانیه انقلابی منتشر میکنه (313921)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۱۹
خب مگه اینجا چی گفته؟!
حداقل متن رو بخوان و نظر بده. (313947)
امیر
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۳۱
بخواب بابا (313951)
عطا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۲:۴۰
یه مشت انرژی هسته ای بزار تو جیبت وقتی میری خونه بزار سر سفره ببین خورده میشه یا نه. مشکل مملکت فعلا چیه؟ (313994)
مهماندار ایران ایر
Netherlands
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۲۱
جناب زیبا کلام بنده مثل شما استاد نیستم ولی کمبود اب چه ربطی به هسته ای دارد مگر بارش اسمان به هسته ای گره خورده حرف شما را اگر یک ادم نادان میزد ممکن بود قبول کنیم ولی شما چرا و چرا فکر می کنید پیشرفت در علوم مدرن حق ما نیست چرا باید غربی ها برای ما خط مشی تعین کنند افکار شما درست مثل سازمان مللی است در زمان حمله عراق به ایران که در خواست اتش بس داده بود که اگر ما قبول می کردیم چندین استان ما در حالت جنگی بسر می بردند و بدون هیچ پیشرفتی باید در جا می زدیم ضرر شما روشنفکران بیشتر از غربیهاست (313927)
دانشجو
United Kingdom
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۱:۲۰
مهماندار عزیز . دکتر زیباکلام گفته اگر هزینه ای که صرف انرژی هسته ای کرده ایم را میتوانستیم برای صرفه جویی ویا بهبود مصارف آب کنیم الان با مشکلات کم آبی و ... روبه رو نبودیم (313982)
محسن
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۱:۲۸
ممهماندار عزیز, متن بالا رو خوب بخونین. استاد صحبت از هزینه_ فایده کردن, اگر اون همه هزینه غیر منطقی و غیر عقلایی برای انرژی هسته ای شده بنابر یکسری مقاصد خاص, برای آب و محیط زیست کشور میشد اوضاع کشور و مردم الان متفاوت بود. (313983)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۳:۴۰
میشه بفرمایید ازاین همه علوم مدرن چرا به هسته ایی چسبیدید. می گویید یک روز نفت تمام می شود. خب حالا که نفت هست چرا به فکر توسعه پالایشگاه مدرن نیستید!!..چرا به فکر توسعه بیمارستانهای مدرن نیستید. چرابه فکر توسعه دبیرستان وآموزش پرورش مدرن نیستید. چرا به فکر توسعه کشاورزی و محیط زیست مدرن نیستید.واله به خدا توسعه در موشک وسانتریفیوژ خلاصه نشده. بفهم خواهش میکنم بفهم (314004)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۴:۳۷
حرکت و پیشرفت هزینه دارد آن درجا زدن و سستی و عقب افتادگی است که هزینه ندارد (314024)
بیات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۳۶
بیچاره ما ملت که چه بهایی پرداختیم در این مدت (313930)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۷:۲۴
کاملا موافقم (314029)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۳۹
اقاي حاچ حسين تورا به خدايي كه ميپرستي ديگر بس است اسمان وريسمان نباف وهمه را غير از خودت متهم نكن .ذرهاي انصاف داشته باش. (313932)
رحمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۵:۴۶
ایشان در این برهه از زمان فقط وفقط ماموریت دارد با هر صحبتی که در حمایت از دولت تدبی وامید باشد مخالفت کند ولا غیر حتی اگر خودش اعتقادی به آن نداشته باشد پس بگذارید حرفش را بزند واهمیتی برای آن قائل نشوید چون حساسیت نشان دادن به اظهار نظر های وی در ابعاد مختلف سیاسی - فرهنگی - اقتصادی و.........اجتماعی باعث شده که وی احساس توانمند بودن در همه مسائل کند وبیشتر بنویسد . (314026)
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۴۲
انرژي هسته اي با دستگاه هاي اب شيرين كن ميتونه مشكله اب رو هم حل كنه الان انرژي تو جهان حرف اول رو ميزنه همه كشور هاي پيشرفته هزينه بالايي براي انرژي هسته اي مي كنند اقاي زيبا كلام به جاي اينكه يقه تحريم كننده هارو بگيره اومده از نظام گله ميكنه كه چرا شما به دنبال هسته اي هستيد (313933)
یه سوال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۱۵
ایا برای نیروگاهی که قراره 20 میلیون دلار برق تولید کنه 60 میلیون دلار خرج کنیم عقلانیه؟ (313942)
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۱:۴۲
آب شیرین کن خورشیدی برای کشور ایران که در اکثر نقاط جنوبیش هوا آفتابیست اقتصادی تر است. (313984)
امیرازقم
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۹:۱۷
با این 160 میلیارد دلار آیا تونستید یک لیتر آب را شیرین کنید؟
آیا نیروگاه بوشهر با این همه هزینه تونسته برق یک روستا را تامین کنه ؟
عموجان ملت گشنه هستند حق هسته ایی چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (313963)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۳:۴۷
جداٌ...نمی دونستیم آب شیرین کن هم میشه باهاش درست کرد. آخه میگفتن فردو قراره به جای آب سنگین آب شنگولی درست کنه...
واقعا تاسف داره که حالا فقط بلدید بگید با هسته ایی هم میشه آب شیرین کن درست کرد. آخه انسان قهمیده 3 استان کشور دچار مرگ هیدرولوژی شدند. یعنی در زیر زمین آب جاری نیست و به زودی باید ساکنین آن را ترک کنند(میشه کویرلوت). میفهمی یعنی چه یعنی اوج تدبیر مسئولین مهترم در سالهای گذشته روی توسعه سانتریفیوژ بوده نه جلوگیری از تخریب محیط زیست. آخه انسان احمدی نژاد میفهمید محیط زیست یعنی چه (314006)
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۷:۴۴
زیبا کلام حرفش یکیه.دمت گرم دکتر جان. (313934)
شاپرک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۰۰
اینکه بگوییم بحث علم هسته ای هیچ فایده ای برای کشور ندارد! خود نوعی جهل است. و اینکه بگوییم باید هزینه و قایده آن را بررسی کنیم حرف منطقی است اما باید توجه داشت که چه کسی می تواند این موضوع را بررسی کند؟ یعنی کارشناس این ممسائل چه کسانی هستند؟ کارشناسان هسته ای یا کارشناسان سیاسی یا ..... . در شرایطی که بحث تشخص و درمان بیماران سرطانی و بحث لیزر و کاربردهای آن و بحث انرژی هسته ای و در کنار آن تولید آب شیرین فراوان و .... و کاربرد در بهبود تولیدات کشاورزی و .. همه و همه باید مورد توجه قرار گیرد. (313937)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۳:۵۴
شاپرک جان توی این ده سال تورو خدا کجا دیدی کشاورزی با هسته ایی مدرنیته شه . بابا به پیر به پیغمر برای رسیدن به این کاربردهایی که گفتی نیاز به 20000سانتریفیوژ وتولید پلوتونیم نیست نیست نیست. تولید پلوتونیوم برای سوخت فضاپیماهای ناسا و بمب اتمی به کار می آید. حالا با چه توجیهی می خای تولید پولوتونیم رو به کسی بگی. مگه تو 30سال گذشته درمان سرطان نداشتیم!شیمی درمانی و رادیودارو فقط در زمان 8سال گذشته تولید شد. اینه همش حرفه خواهرم. برای هیچکدوم ازکاربردهایی که گفتی نیاز به تاسیسات اونم 40متر زیرزمین (314007)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۴:۲۴
کارشناسا میتونن نظر بدن چی چقدر خرج داره و چقد سود...از اون ب بعد ی ادم ساده هم میتونه نفع و ضرر اونا رو با هم بسنجه و بگه در کل سود داره یا ضرر (314023)
امید
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۰۰
به واقعیت راست اقایی زیباکلام درست میگن ای کاش مردم ایران از هزیینه و فایده هسته ای با خبر میشدن ولی اینی که تا الان ازهسته ای با پوست و گوشت خون خود حس کردیم چیزیی جز فشار اقتصادی بر عامه ملت و انزاویی جهانی نبوده (313938)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۱۱
استاد افسوس که حرف زدن بااین جماعت بادهان روزه بی فایده است (313940)
ايران دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۱۸
در كشور ما كساني از ابتدا شانتاژكار بوده اند و هنوز ادامه دارد ،،با گذشت زمان و پيشرفت علم و منطق ،همچنان به هوچي گري ادامه ميدهند،،،متأسفانه آبروي فرهنگ و گفتگوي منطقي و ...را برده اند...و از همه مهمتر متأسفانه،،به چه جاهايي رسيده اند...!!! (313945)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۲۹
درکشورهای آزاددنیاتصمیم گیری درباره مسائل مهم روبه رفراندوم ملت واگذارمی کنن.مثل یونان و...واین نشانه احترام دولت ها به ملت شان است. (313949)
23
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۸:۵۶
منطق دکتر دلنشین است خدا این سرمایه را برای کشور حفظ کند (313959)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۱۹:۰۶
ای کاش تعصب های بیجا وغیر منطقی حداقل در مورد منافع مردم ومملکتمان از سوی گروه های فشار ودلواپسان تامدتی ترک می شد تا مردم یک نفس راحت میکشیدند .پس لطف کنید دست از لجاجت دیرینه بر د ارید (313961)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۰:۲۶
سخنان آینده از این آدم
اسراعیل کشوری کاملا ایده ال هست
دین را باید از سیاست جدا کنیم
فرق نظام سلطنت با ما چیه
کشور باید لاییک باشه
حجاب آزادی نیست
دین در مساجد قابل اجراست (313972)
jj ococha
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۰:۴۶
عمو حسین فقط تخصصش تو رد زدن جورج سورس تو برفه .حالا یه چیز گفته سخت نگیر شما اقای زیبا کلام (313976)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۱:۴۲
مدیر کیهان برای چی چوب لای چرخ میگذارد ؟ خدا عالم است (313985)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۱:۴۸
زیبا کلام هدفش از این سخنرانی ها و نامه نگاری ها نه واسه کل کل سیاسیه نه واسه خودنمایی فقط و فقط دغدغش اینه که با حرفاش بتونه مردم رو آگاه کنه حتی اگر عده کمی باشن وگرنه همه میدونن که نامه نوشتن به امثال اقای شریعتمداری بی فایدس چون کیهان مطالب افراطی در جهت تخریب شخصیت ها چاپ میکنه.خدا حفظت کنه زیبا کلام (313986)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۲:۰۷
فقط دقت كنيد كه كي به دكتر زيباكلام گفته كم سواد!!!!
شريعت مداري!!!!!! (313990)
دانشجوی ایرانی
Germany
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۲:۴۸
تاریخ درمورد اقای زیبا کلام قضاوت خواهد کرد، آقای زیبا کلام این دنیا گذراست، ایران عزیرمون رو فقط به خدا میسپارم..... (313996)
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۲:۵۸
درود بر زیبا کلام (313997)
۱۲۷۳
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۹ ۲۳:۵۹
واقعا آقای زیبا کلام انسان شجاعی هستند
و منافع کشور و ملت را در نظر می گیرند
خداوند ایشان را حفظ کند (314009)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۰:۴۳
آيا انرژي هسته اي توانسته لامپي را در اين كشور روشن كند ؟ هر چند هزينه هاي آن هزاران لامپ را كه مي توانست روشن كند هرگز روشن نكرده است (314011)
مردم
Romania
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۱:۳۴
آقای زیبا کلام! زیبا کلام گفتيد... (314017)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۵:۲۹
دلواپسان حق دارن بسوزن،چون مقالات جلیلی گره ای از مشکلات جامعه وتحریم ها را باز نکرد،حالا گیر دادن به زیباکلام که چرا در مورد هسته ای قلم فرسایی میکند. (314025)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۷:۲۸
زیبا کلام به تنهایی بار یک حزب احزاب سیاسی رو به دوش می کشه (314030)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۷:۵۳
استاد زیبا کلام =استاد روشنگر (314034)
مرادی کیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۲۰ ۰۷:۵۷
دکترجان همیشه کلامش زیبا،مرامش بی همتا،دوستیش پابرجا و به یادشیم همه جا (314035)