گروه جامعه: مشتركين تلفن همراه مي توانند درخواست لغو ارسال پيامكهاي تبليغاتي خود را ثبت كنند.
منتظر پيامي از طرف يكي از دوستان و يا آشنايانتان هستيد كه ناگاه صداي زنگ موبايلتان بلند مي شود. با هزار اميد و آرزو به سمت گوشي خود مي رويد تا خبري كه منتظر آن هستيد را بخوانيد اما بعد از باز كردن پيامك دريافت شده، با يك متن تبليغاتي رو به ور مي شويد. متن هايي كه وقت و بی وقت برروی صفحه نمایش تلفن های همراه ظاهر می شوند، مزاحم های سمجی که هیچ مطلب مفیدی را خبر نمی دهند تنها منجر به پر شدن حافظه ی تلفن های همراه می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن قبول برخی نارضایتی ها از سوی مشترکان تلفن همراه پیرامون ارسال حجم وسیعی از پیامک های تبلیغاتی گفت: در حال حاضر کاربران می توانند با ارسال عدد 1 به 8999 به همراه اول انصرافشان را از پیامک های تبلیغاتی اعلام کنند و برای سایر اپراتورها نیز این وضعیت وجود داشته، ولی شماره ارسالی تفاوت دارد.
برای ثبت درخواست عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی در ایرانسل میتوانيد عدد ۲ را به شمارۀ پیامکی ۵۰۰۵ ارسال نماييد (هزینه ارسال پیامک به این شماره رایگان است) همچنین شما میتوانید از طریق خط ایرانسل خود با شماره ۷۰۰ تماس حاصل کرده و پس از برقراری ارتباط با اپراتور ایرانسل، درخواست خود مبنی بر عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی را ابراز نمائید. مشترکین رايتل برای قطع پیامکهای تبلیغاتی میتوانند از تلفنهای ثابت به شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ و از تلفنهای همراه با شماره ۹۹۹۰ تماس گرفته و پس از اتصال به اپراتور شماره تلفن خود را برای قطع پیامکهای تبلیغاتی به اپراتور بدهند.
اين در حالي است كه بعضي از مشتركان اپراتورها مي گويند پس از ارسال پيامك لغو دريافت محتواي تبليغاتي، پيامك هاي مرتبط با امور بانكي و همچنين سرويس هاي ويژه كه خودشان اقدام به فعال سازي آن ها كردهاند نيز قطع مي شوند، صدوقي مدير عامل اپراتور اول در این خصوص گفت: نرمافزار هاي ويژه جهت لغو پيامك هاي تبليغاتي در نظر گرفته شده است كه در آن ها اين احتمال در نظر گرفته شده است كه سرويس هاي درخواست شده از طرف مشترك قطع نشوند. كارشناسان اپراتورهاي ديگر هم همين صحبتها را ارائه ميدهند.