گروه اقتصادی: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مقرر شده از مهرماه ۲۰۰ میلیون دلار و از ماههای آتی ۸۰ میلیون دلار ارز، برای واردات لاستیک جهت حل مشکل کامیون داران اختصاص یابد.
گروه اقتصادی: «چالش قیمت». در هر محفلی که حاضر میشوید موضوعی که مورد بحث و بررسی قرار میگیرد قیمت است.این روزها سطح گلایهها به حوزه تایر خودروهای سبک و سنگین هم رسیده است.
گروه اقتصادی: لاستیک های وارداتی خودرو به بهانه نرخ ارز یکباره کمیاب و گران شد تا جایی که بازار آن با توقف موقتی عرضه روبه رو شد و در نبود نوع خارجی، ایرانی ها اوجی دوباره گرفت.
گروه اقتصادی: معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح ۴ اقدام فوری دولت برای توزیع لاستیک بین رانندگان گفت: هفته آینده اولین محموله لاستیک از محل سازمان اموال تملیکی بین رانندگان توزیع میشود.
گروه اقتصادی: در حالی مجوز افزایش ۹ درصد انواع لاستیک به صورت پلکانی از خردادماه سال جاری صادر شده، اما انواع لاستیک خودروهای سنگین در سطح بازار با قیمتی بیش از سه برابر و لاستیک خودروهای سبک با افزایشی ۵۰ تا ۶۰ درصدی نسبت به نرخ مصوب به فروش میرسند.
گروه اقتصادی: سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایرسازان در ماه های گذشته افزایش قیمت جدیدی نداشتند و آنچه در بازار مشاهده می شود، ناشی از فرصت طلبی دلالان و واسطه هاست.
گروه اقتصادی: رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک از افزایش دو برابری قیمت لاستیکهای ایرانی و وارداتی در بخش ناوگان سبک و سنگین خبر داد و گفت: با توجه به نیاز ۶۰ درصدی ناوگان جادهای به واردات لاستیک مطرح شده که ارز دولتی برای واردات این بخش اختصاص یابد.
گروه اقتصادی: بازار قطعات خودرو هم از اواسط خرداد با تلاطم روبه رو شد. برای نمونه لاستیک خودروی سواری کره ای از 470 هزار تومان به 700 هزار تومان رسیده است.