به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۰۴ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۱۳۰۷۱۸

دموکراسیِ خوب، دموکراسیِ بد

دموکراسیِ خوب، دموکراسیِ بد
اسماعیل حسین‌پور
سال‌هاست که تندروها دموکراسی را بر نمی‌تابند، آنها ابایی ندارند که این تفکرشان را در عیان و نهان بر لب آورند، این جماعت تنها در صورتی دموکراسی را خوب می‌دانند که کسی از تبار یا جناح شان حائز اکثریت آراء شود. آن گاه از سرِ شور و شعف ثناگوی مردم می‌شوند و از ذوق زدگیِ این دموکراسیِ خوب، فرد برگزیده را «معجزه هزاره سوم» می‌نامند ولی اگر فردی با رأی مردم انتخاب شود که همسو با تفکر این افراد نباشد، از دید تندروها این انتخاب ثمره دموکراسی بد است و این جماعت ابایی ندارند که اکثریت «نه» گفته به تفکرشان را مصداق: «اکثرهم لا یعقلون. . .» بدانند و نه تنها به منتخب ملت تبریکی نمی‌گویند بلکه به جای پذیرش نظر اکثریت، با لطایف الحیل، از پذیرش شکست شان طفره می‌روند و تمام تلاش شان را صرف تخریب منتخب ملت می‌کنند.

از دید تندروها دوم خرداد دموکراسی بد بود و دقیقا بعد از دوم خرداد 76 در حالی که ناطق نوری با منش و بینش ستودنی خود پیش از دیگران به رقیب انتخاباتی خود آقای خاتمی تبریک گفت، یکی از نشریات تندرو که نقش محوری را در تخریب چهره خاتمی داشت وقتی با «نه» بزرگ مردم ایران و با «آری» آگاهانه و خیره کننده مردم به سید محبوب روبه‌رو شد، به جای تن دادن به رأی و خواست و اراده مردم در صفحه نخست خود شعر سیف فرغانی را به چاپ رساند که: هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد. . . مردم بزرگ ایران که سکوت 8 ساله و معنادار این جماعت در قبال برخی اقدامات خیره سرانه دولت مهرورز را از یاد نبرده‌اند خوب می‌دانند سکوت 8 ساله تندروها هیچ توجیهی نداشت جز این که رئیس جمهور آنها ثمره دموکراسی خوب بود و آنها رسالت و تکلیفی برای برهم زدن تجمعات، سخنرانی‌ها و اجتماعات در آن زمان نداشتند چرا که او را ثمره تفکر خویش می‌دانستند ولی با انتخاب دکتر حسن روحانی چون مردم فردی ناهمسو با خواست این جماعت را برگزیده بودند به سکوت 8 ساله شان پایان دادند و به زعم خود برای زمین گیر کردن دولت دکتر روحانی، هجمه و هجوم هدفمندشان را شروع کردند و نه تنها با بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای و مالی خویش، بلکه با سیاه نمایی گسترده در همه ابعاد، به انکار دستاوردهای دولت پرداختند و با برجسته نمایی فقر و استضعاف جامعه یأس آفرینی کردند.

آنها نه تنها چشم بر انبوه خدمات دولت بستند بلکه با بالارفتن از دیوار سفارتخانه ها، پرتاب آجر به سمت سخنرانان، بر هم زدن تجمعات قانونی و با بسیج همه امکانات. . . سعی کردند دولت را ناکارآمد جلوه دهند ولی ملت با هوشمندی تمام «نه» بزرگی به آنها گفتند. از دید تندروها انتخاب روحانی این بار هم ثمره دموکراسی بد است و هر چند در این روزها بسیاری از سران کشورهای جهان این انتخاب خردورزانه را به دکتر روحانی و ملت ایران تبریک می‌گویند تندروها بر این باورند که نه تنها باید به او تبریک نگفت بلکه باید با تن ندادن به رأی و اراده مردم، از همان آغاز برای رئیس جمهور منتخب مردم خط و نشان کشید.

در باور این تفکر باید در اعلام نتایج انتخابات در تلویزیون، نتایج آراء را به‌ترتیب حروف الفبا اطلاع رسانی کرد. از دید تندروهایِ تقوای سیاسی از یادبرده، چون روحانی دلخواه تفکرشان نیست دموکراسی بد است و برای بر زمین زدن ثمره این دموکراسی هر بی تقوایی سیاسی جایز است. انتخاب دکتر روحانی که ثمره رأی و «آری» آگاهانه و هوشمندانه ملت بزرگ ایران است پیام روشنی به تندروهای خویش اندیش دارد که تسلیم ارده مردم شوند و دموکراسی و خواست مردم را حرمت نهند.

حزب الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۳/۰۴ ۱۹:۱۱
به نام خداوند متعال ...اگر انسانهای خداترس همیشه در صحنه باشند ..مملکت ایران گل وبلبل می شود ..همت بلندار دار که مردان روزگار ...از همت بلند به جایی رسیده اند همه ما بایدنسبت به انقلاب واسلام وولایت مثل کوه قوی باشیم..والسلام (353230)