به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ - ۰۱:۱۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۱۸۴۴۴

نوه‌هاي امام هم ديگر حق اظهار نظر ندارند!

گروه مقالات: در يكي از سایت‌هاي منتقد مقاله‌ای در مورد خواهران اشراقی قرار داده شده‌است با عنوان "بی تدبیری و شهرت طلبی دو خواهر؛ حساسیت فضای مجازی و بیت امام و چند نکته". كه متن زير در نقد آن توسط يكي از كاربران بهارنيوز نگارش شده است:
نوه‌هاي امام هم ديگر حق اظهار نظر ندارند!
مسعود محمدی

1- در این مقاله آمده است که "البته این افراد [خواهران اشراقی] مي‌توانند درباره زندگی خود تصمیم بگیرند و به گونه ای متفاوت با پدربزرگشان و ارزشهایی که او منادی آنها بود، زندگی کنند. اما در این صورت باید فکری برای نسبت خود با امام بکنند"
این منطق بسیار عجیب است! بالاخره شما مستقل از این که ایشان نوه امام هستند، آیا برایشان حق اندیشیدن و اظهار نظر قایل هستید یا نه؟ آیا برای متفاوت فکر کردن باید از نوه امام بودنشان انصراف بدهند!؟ آیا خود شما حرفهایتان را در چهارچوب ارزشهای جدتان بیان مي‌کنید؟ یا فکری برای نسبت خود با پدربزرگتان کرده‌اید؟

2- در مقاله آمده "نعیمه و زهرا اشراقی، دو دختر مرحوم اشراقی که به دلیل نوه امام بودن شهرت یافته اند، " و دوباره تکرار شده که "واقعیت آن است که اگر این دو خواهر نوه امام خمینی نبودند، به هیچ وجه این میزان مورد توجه نبودند. "
اگرچه این گزاره‌ها صحیح هستند ولی کاملاً بی ربط بوده و به نزدیکان تمام افراد مهم قابل تعمیم می‌باشند. به عنوان مثال، این گزاره‌ها در مورد حسن آقای خمینی نیز صادق است!

3- در یک بند مستقل مقاله آمده که "این دو دختر مرحوم اشراقی، هر دو با دو آقازاده دیگر وصلت کرده‌ اند؛ خانم زهرا اشراقی با سید محمدرضا خاتمی، فرزند آیت الله روح الله خاتمی و برادر حجت الاسلام سید محمد خاتمی؛ و خانم نعیمه اشراقی با فرزند مرحوم آیت الله طاهری، امام جمعه اصفهان که همسر ایشان هم روحانی است. "
خوب که چی؟ نتیجه گیری؟ ازدواج نوه امام با فرزند آیت‌الله خاتمی یا طاهری کجایش عجیب است؟ چه نکته مهمی اینجا هست؟

4- با توجه به محتوای مطلب منتسب شده به خانم اشراقی و تکذیب ایشان، سوء استفاده از حساب ایشان کاملا محرز است؛ که البته، این موضوع با تشکیک سایت مذكور مواجه شده است: "اگرچه برخی فعالان فضای مجازی مي‌گویند انتشار این جوک توسط خانم اشراقی انجام شده، اما واقعیت آن است که هک کردن رمز صفحه فیسبوک افراد نیز امکان پذیر است و مي‌توان ادعای اشراقی در خصوص دستبرد زدن به حساب کاربری فیسبوک را هم به عنوان یک احتمال پذیرفت. "

5- البته برای تقویت این گمانه که آن مطلب موهن از سوی خانم اشراقی بوده است، به سابقه ایشان مراجعه کرده است: "موضوع جوک درباره همسران شهدا، اولین موضوع از این دست نیست. انتشار تصاویر خاص و آرایش کرده و غیرمنطبق با احکام اسلامی، تمجید از برخی خوانندگان دوران طاغوت و ابراز علاقمندی به آنها و... ". که البته، خوشبختانه نیازی به نوشتن نقد بر این عبارات وجود ندارد. در ادامه، سایت آینده حتی "تخطئه پوشش چادر " را نیز جزء رزومه خانم اشراقی قلمداد می‌کند! این در حالیست که حتی در عکسی که این سایت در ضمیمه این خبر از خواهران اشراقی قرار داده است، هر دو از چادر استفاده کرده اند.

6- به نظر می‌رسد که نگرانی اصلی منتقد، سوء‌استفاده‌هایی است که افراطیون از این مطلب کرده‌اند و احتمالاً و در این راستا است که بارها از عبارت "سوژه سازی" استفاده شده است. هرچند احتیاط شرط عقل است و اصلاح‌طلبان و سایر چهره‌های مردمی باید بکوشند که امنیت فعالیتهای مجازی خود را ارتقا بدهند، نباید با ترس از "سوژه سازی" افراطیون به خود سانسوری روی آورد؛ که در این صورت، افراطیون هم دیگر نیازی به "سوژه سازی" نخواهند داشت.

۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۱:۱۲
صادق خرازی هم محکوم کرده این حرکت رو!!!

روزنامه جمهوری اسلامی و سایر اصلاح طلبان محکوم کردند شما نباید حمایت کنید!!! (149947)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۲:۳۶
این همه بی انصافی برای چیه؟ صفحه آقای ظریف عزیز که هک شد کسی اینطوری برخورد نکرد! سایت هاشمی که نقلی کرد و بعدا گفتند "خودسرانه" بوده همه حمایت کردیم! این استاندارد دوگانه برای چیست؟ (150039)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۳:۴۶
ظاهرا دوستان ما مواضع خودشون را با توجه به گستاخی هکرها مشخص میکنند! (150183)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۴:۱۶
کسی نگفته اظهار نظر نکنه اما حق توهین نداره اون هم توهین به امام و خانواده شهدا که از تمام هستی خود برای کشور گذشتند (150272)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۵:۰۵
خانواده شهدا برای همه عزیزند و در سحطی بالاتر از بحث ما هستند. صحبت اینه که به جای تخریب و سوءاستفاده، بروید یه فایروال یا آنتی ویروس رو کامپیوترتون نصب کنید که هر کسی نیاید با یک keylogger و کشف رمز عبور به جان هم بیندازتتون! (150419)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۶:۲۳
صادق خرازی هم صحبتهای عجولانه اش را اصلاح کرد! مگر می (150576)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۱:۱۴
در این مملکت غیر یک اقلیت کوچک که در قدرت می باشند هیچ کس حق اظهار نظر یا بیان عقیده خلاف نظرات آنان را ندارد !!!!! (149950)
مهرداد
United States
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۲:۱۳
سایت آینده آنلاین گذاشته این مقاله رو دیگه! فیلتر هم هست! خیلی از مقالاتشم قبلا اینجا گزاشتید! راست میگه دیگه! آب به آسیاب افراطیون میریزن! برنامه دیشب 20.30 فرزند شهید همت و نشون داد! خیلی جالبه! سال 88 جزر فتنه گران بود حالا صدا و سیما نشونش میده! چرا؟ چون خانوم اشراقی آب به آسیابشون ریخت! (150019)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۴:۴۰
مگر سایت آینده را نمی توان نقد کرد!؟
اگر به بیست و سی باشه که هر روز رو یکی زوم میکنه و یک طرفه به قاضی میره! سر همین مرگ بر آمریکا چقدر شیطنت کرد! پس همه داریم آب به آسیاب اونها می ریزیم مگر اینکه خودمان را سانسور کنیم! (150347)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۲:۱۵
خانم اشراقی واقعاً مظلوم واقع شدند (150021)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۱
باید راهی باشه تا اثبات بی گناهی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (150225)
ایرانی محروم از فیسبوک و فیلتر شکن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۸
چه مظلومی؟!
سوال اگه فیسبوک خوبه چرا بنده و شما ازش محرومیم
سوال این نوه های شیرین تر از نقل و نبات از چه فیلتر شکنی استفاده می کنند و چرا انها تابع جمهوری اسلامی ایران و قوانین و مقررات اون نیستند یا مستثنی هستند
سوال چرا اینها به راحتی هر حرفی را می توانند بزنند بعد هم که گندش دراومد بگند کی بود کی بود ما نبودیم و هک کردند و ما هم مثل گوسفند سرمون رو تکون بدیم و بگیم اره شما راست می گی (150250)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۴:۵۵
مگه فیس بوک رو این بدبختها فیلتر کرده اند. همون طوری که من و شما از فیلترشکن استفاده می کنیم اینها هم استفاده می کنند! اگر گلایه ای در این باره دارید باید با رئیس جمهور محترم مطرح کنید که محبوب ترین وزیرش هم از فیلترشکن استفاده میکنه و هنوز در این باره کاری نکرده! (150391)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۷:۳۵
اينا يادگارهاى امامند با هرگونه بي احترامي به أيشان مخالفم بعدشم اين ضرغام بدون اينكه محاكمه كنه حكم ميده وباعث بي ابرويى طرفاش مي شه بايد باهاش برخورد شه (150677)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۲:۱۷
حرف حسابشان چیه این خانمها - انتخابات؟؟؟؟؟؟؟؟ (150023)
سالار
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۲:۲۸
زنده باد خانم اشراقی و بیت امام (150031)
محمد حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۳:۰۴
نوه ي امام اظهار نظر بكنه اما از خودش هروقت به خاطر تحصيلات و شعورش اونقدر مهم شد كه مردم دنبال نظرش باشن نظر بده اما تا وقتي خودشو منگنه كرده به امام حق نداره نظر خودشو به نام امام جعل كنه.... اصلاحات بازيچه نيست كه اين دو خواهر بخواهند آن را به گند بكشانند كم هزينه نداده ايم در اين چند سال كه با ندانم كاري اشراقي ها همه چيز خراب شود..... هر جا افراطيان اصلاح طلب (امثال اشراقي ها)از اصول اسلام عدول كردند كار خراب شد..... اصلاح طلب يعني سيد محمد خاتمي نه يك كلمه بيش نه يك كلمه كم..... (150082)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۴:۵۱
1- شما مثل اینکه حسابم هک شده را نمی فهمید یعنی چی!
2- اصلاحاتی که اینقدر شکننده باشد که با آزادی بیان دو خواهر تهدید شود اصلاحات نیست
3- نوه امام باشند یا نباشند حق حرف زدن دارند
4- اصلاح طلبی به "خانمی نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه" هیچ ربطی ندارد و مطئنا خود خاتمی عزیز هم با این حرف شما کاملا مخالف است و در رفتار خودشون هم این رو نشون داده اند
5- عدولی از اسلام در دوره اصلاحات رخ نداد که خرابی کار به آن مربوط باشد! کار اصلاحات از رد صلاحیت نمایندگان مجلس ششم خراب شد و مشارکت کم مردم در انتخابات دولت نهم (150378)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۳:۰۸
حدیث داریم: برای کار یک مومن( اگرآن کار خلاف عرف و.... است)70توجیه صحیح بودن را پیدا کن و حسن ظن داشته باش (150094)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۴:۰۹
از کاربران اصلاح طلب سایت بعید بود ! قرار نیست هر کسی هر چیزی گفت تایید بشه، این حرف چه راست باشه چه دروغ توهین به خانواده ی شهداست، هر چند فقط یه شوخی باشه.
تو این شرایط که اصلاحطلبان تحت فشارند بهتر نیست این خانم ها مراقب رفتار خودشان باشند ؟ گفته های این دو خواهر به سید حسن و رضا خاتمی عزیز فشار میاره و بهانه ای برای های و هوی افراطیون میشه.
این دو خواهر هم مانند همه ی مردم آزادند نظر بدن، فقط لطف کنند تو هر نظری که میدن ده بار نگن امام اینطوری گفت، امام اونطوری گفت، مشکل دقیقا همینه که وقتی از امام حرف میزنند اولا افراطیون رو مسئله حساس میشن ثانیا پای مسئول فعلی بیت(سید حسن) به میون میاد. (150254)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۴:۲۸
تا وقتی امثال حدادی وارزی وغیره هستند خانواده امام نباید هم حق اظهار نظر داشته باشند اصلا مردم ایران به کل نباید اظهار نظر کنند (150305)
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۱۵:۲۱
چه طور در برابر چرندیات فاطمه رجبی همه سکوت میکردنو خوبم حال میکردن حالا حرفو حدیثایی‏(‏ که مربوط به اینا نیست بازم احتمالا پای انحرافیا و افراطیا‏ در میونه‏)‏ انقدر سر و صدا؟ (150454)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۸ ۲۱:۵۳
والله بازیگر های سینما ی ما عکساشون در فضای مجازی خیلی موقرتر ازاین دوتاست (150914)