به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۳۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۱۰۳۶۱۶

شست و شوی مغزی هزار کودک ایزدی

گروه بین الملل: نماینده پارلمان عراق گفت: گروه تروریستی و تکفیری داعش هزار کودک ایزدی را پس از اشغال این شهر تحت آموزش های خود و شست و شوی مغزی قرار داده است.
شست و شوی مغزی هزار کودک ایزدی
«فیان دخیل» نماینده ائتلاف کردستان در پارلمان عراق در کنفرانس مطبوعاتی افزود: مسئولان عراق باید با این موضوع با جدیت برخورد کنند و اولویت خود را آزادی و نجات این کودکان که شاید شمار آنها به هزاران نفر برسد قرار دهند. دخیل گفت: هزار کودک که توسط گروه تروریستی داعش اسیر شده اند در پایگاه های نظامی آنها برای حمل سلاح و سپر انسانی به منظور جلوگیری از پیش روی به سوی آنها شست و شوی مغزی داده شده اند.

این نماینده کرد گفت: با این کودکان باید به عنوان قربانیان گروه تروریستی و تکفیری داعش برخورد شود چرا که این کودکان نسبت به آنچه برای آنها روی داده است بیگناه هستند. دخیل همچنین گزارش داد که بر حسب آمارها پنج هزار و 840 زن و کودک ایزدی با اشغال روستاهای استان نینوا توسط داعش ناپدید شده اند که برخی از آنها بخصوص زن های مسن در گورهای دسته جمعی یافت شده اند.

دفتر ربوده شدگان ایزدی در استان «دهوک» در شمال عراق پیشتر اعلام کرد که گروه تروریستی داعش مراکزی ویژه به منظور آموزش کودکان برای حمل سلاح، انجام عملیات انتحاری و اجبار به تغییر آیین خود برپا کرده است. وی همچنین افزود: دو هزار زن و کودک ایزدی با همکاری حکومت اقلیم کردستان نجات یافته اند اما هنوز سه هزار زن و کودک در چنگال داعش اسیر هستند.

منابع محلی آگاه در شهر موصل نیز پیشتر اعلام کردند که گروه تروریستی و تکفیری داعش پس از جدایی و فرار عناصر خود کودکان را برای اعدام افراد و انجام عملیات انتحاری در موصل به کار می گیرد. اندیشکده ضد تروریستی «کویلیوم» انگلیس در گزارشی که اخیرا منتشر کرد، هشدار داد که گروه تروریستی داعش در حال پرورش نسل جدید نیروهایش از سنین خردسالی است.

این دانشکده در گزارشی تحت عنوان «کودکان دولت اسلامی» بیان داشت که داعش برای تضمین آینده اش کودکان را از خردسالی برای مشاغل جاسوسی، مبلغ، سرباز و جلادی آموزش می دهد. گزارش یاد شده می افزاید: عناصر فعلی داعش، کودکان تربیت شده را بهتر و استوارتر از خودشان می دانند، چون از کودکی با افراط گرایی بارآمده اند.

«یان کوبیش » فرستاده سازمان ملل متحد در عراق نیز اعلام کرد که داعش تاکنون بین 800 تا 900 کودک را در سنین 9 تا 15 سال را ربوده است.  عراق از 19 خرداد ماه سال گذشته (93) تاکنون با بحران ناشی از اشغال مناطق زیادی از شهرهای شمال و غرب خود توسط گروهک تروریستی داعش مواجه بوده است؛ در چند ماه اخیر نیروهای مردمی و ارتش عراق موفق شده اند چند شهر این کشور از جمله الرمادی و تکریت را از دست تروریست های تکفیری داعش آزاد کنند.
مرجع : انتخاب