به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۱۸۰۰۷
از ۸۵۰۰ مخالف مسلح در حلب فقط۹۰۰ نفر عضو القاعده هستند

دی‌میستورا: دمشق و مسكو، در حال نابودي كامل حلب هستند

هشداردرباره تکرار فجایع رواندا و سربرنیتسا در حلب
گروه بين‌الملل: استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه، درباره تکرار فاجعه‌ای مشابه رواندا یا سربرنیتسا در مناطق تحت کنترل مخالفان دولت سوریه در شهر حلب هشدار داد.
دی‌میستورا: دمشق و مسكو، در حال نابودي كامل حلب هستند
استفان دی‌میستورا با اعلام اینکه در شهر حلب بالغ بر ۸۵۰۰ جنگجوی مخالف و ۲۷۰ هزار شهروند عادی حضور دارتد گفت سوریه و روسیه نباید به بهانه حداکثر ۹۰۰ جنگجوی عضو جبهه‌النصره، کل بخش شرقی حلب را به طور کلی نابود کنند اما آنها مدتهاست به بهانه مبارزه با گروه هاي مسلح، مردم عادي را قتل عام مي‌كنند. وی در عین حال اعلام آمادگی کرده تا شخصا اعضای جبهه النصره (فتح الشام) در حلب را برای خروج از این شهر همراهی کند تا امنیت آنها تامین شود. حلب در ماه‌های گذشته هدف سنگین‌ترین حملات و بمباران ارتش‌های سوریه و روسیه بوده است.

مخالفان بشار اسد از جمله گروه‌ فتح الشام (جبهه النصره سابق)، در بخش شرقی این شهر مستقرند. به جز آنها ۲۷۵ هزار نفر شهروند غیر نظامی نیز همچنان در این منطقه ساکن هستند که تخمین زده می‌شود ۱۰۰ هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به این مسئله گفته که اگر روسیه و سوریه حدود ۹۰۰ جنگجوی وابسته به جبهه‌النصره را بهانه‌ای برای تخریب کامل بخش شرقی حلب کنند، «تاریخ درباره آنها قضاوت خواهد کرد».

جلسه اضطراری شورای امنیت درباره فاجعه حلب

منابع خبری گزارش دادند امروز جمعه نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت فاجعه بار بخش شرقی شهر حلب که دو هفته متوالی زیر بمباران بی رحمانه جنگنده های روسی و سوری قرار دارد تشکیل می شود. همزمان جان کربی سخنگوی کاخ سفید مجددا به روسیه هشدار داد بمباران این شهر را قطع کند زیرا صبر همه جهانیان از این همه بیرحمی در حق غیرنظامیان به سر رسیده است، وزیر خارجه فرانسه هم گفته بسار اسد کاملا اشتباه تصور می‌کند که با کشتار هموطنان خود و ویران کردن شهر حلب و تصرف خرابه های آن جنگ پایان می یابد.

فرار ۵ /۶ میلیون نفر از سوریه به دلیل جنگ داخلی

یک مقام ارشد امور بشردوستانه تیم پزشکان بدون مرز اعلام کرد، دست کم ۵ /۶ میلیون نفر از مردم سوریه از جمله پزشکان، این کشور را به دلیل جنگ داخلی ترک کرده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایکل هافمن اعلام کرد: بیشتر پزشکان و پرسنل پزشکی و درمانی کشور را ترک کرده و در کل ۵ /۶ میلیون نفر سوری از این کشور گریخته‌اند.

این مقام ارشد امور بشردوستانه ادامه داد: سوریه پیش از اینکه درگیر جنگ داخلی شود، یکی از کشورهای شناخته شده در خاورمیانه برای امورپزشکی و درمانی بود. وی اضافه کرد: با این حال با وجود مهاجرت گسترده در سوریه، هنوز تعداد پزشکان در این کشور کافی است. سوریه از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ داخلی بوده است. بر اساس اعلام استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که دست کم ۴۰۰ هزار نفر در این کشور در طول پنج سال گذشته کشته شده‌اند.