به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۹
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۰۹ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۱۲۲۵۲۱

شهردار هم نگران گورخواب‌ها شد!

گروه سياسي- رسانه ها: روزنامه شرق نوشت: محمدباقر قاليباف، شهردار تهران كه زمزمه بازگشت دوباره‌اش به انتخابات رياست‌جمهوري جدي شده است، ديروز به بهانه ماجراي «گورخواب‌ها» به دولت و شخص رئيس‌جمهوري حمله كرد.

درحالي‌كه وزير كشور گفته است مسئله گورخواب‌ها به شهرداري مربوط است و متولي جمع‌آوري گورخواب‌ها و كارتن‌خواب‌ها شهرداري و وزارت رفاه است اما نامزد احتمالي اصولگرايان در يادداشتي انتقادي نوشته است: «مسئولان باید این آسیب‌ها و معضلات را از نزدیک ببینند و با آنها زندگی و برای آنها چاره‌اندیشی کنند نه آنکه بعد از انتشار وسیع در فضای مجازی از نامه یک هنرمند از آن فجایع مانند گورخوابی مطلع شوند».

رقيب ناكام روحاني در انتخابات سال ٩٢ با اشاره به اينكه این معضلات محصول نوع نگاه سرمایه‌داری و اشرافی در اداره جامعه است، گفته است: «این مدل مدیریت کشور آسیب‌ها و معضلات پنهانی نیز به همراه خود دارد که ضربات کاری‌تری بر پیکره این نظام وارد می‌کند». به گزارش «انتخاب»؛ شهردار تهران كه در ماه‌هاي نزديك به انتخابات بر حجم و گزندگي سخنان انتقادي خود نسبت به دولت افزوده، گفته است: «گزارش دیروز درباره بی‌خانمان‌هایی که در گورستان اطراف شهریار می‌خوابند، آن‌قدر تلخ و گزنده بود که فکر و ذهن هر هم‌وطنی را به خودش مشغول می‌کند. مردم ما حق دارند که مسئولان خود را در این زمینه بازخواست کنند و مسئولان باید شرمگین وجود چنین حقایقی در جامعه باشند.

مسئولان باید این آسیب‌ها و معضلات را از نزدیک ببینند و با آنها زندگی و برای آنها چاره‌اندیشی کنند نه آنکه بعد از انتشار وسیع در فضای مجازی از نامه یک هنرمند از آن فجایع مانند گورخوابی مطلع شوند. همه دولت‌ها درباره این زخم کهنه نقش دارند اما قطعا این معضلات محصول نوع نگاه سرمایه‌داری و اشرافی در اداره کشور و جامعه است؛ گورخوابی بخش عریان و عیان این معضلات است و این مدل مدیریت کشور آسیب‌ها و معضلات پنهانی نیز به همراه خود دارد که ضربات کاری‌تری بر پیکره این نظام وارد می‌کند. سوءاستفاده از درد مردم در دعواهای سیاسی ظلم است اما سخن‌نگفتن و ریشه‌یابی‌نکردن این معضلات هم صرفا با بهانه برچسب سیاسی‌زدن ظلم دیگری است. با همه توان تلاش کنیم تا مردم‌داری را جایگزین سرمایه‌داری کنیم».