به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۳ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۳۰۰۰۱
آمادگی داریم به این آقایان بی‌اطلاع؛ اطلاع‌رسانی کنیم

مدعیان را به مناظره دعوت می‌کنم

گروه فرهنگي: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نامزدهای انتخاباتی که امروز می‌گویند دولت یازدهم کاری برای فرهنگ و هنر این مملکت انجام نداده را به مناظره دعوت می‌کنم. نه تنها من بلکه تمامی همکارانم آمادگی آن را دارند که به این آقایان بی‌اطلاع، اطلاع‌رسانی کنند.
مدعیان را به مناظره دعوت می‌کنم
سیدرضا صالحی‌امیری در گفتگو با ایلنا،‌ در پاسخ به این سوال که آقای میرسلیم در تازه‌ترین سخنان خود از دوره خود به عنوان درخشان‌ترین دوران وزارت فرهنگ یاد کرده و تاکید داشته است؛ دیگر وزرای فرهنگ باید شاگردی ایشان را بکنند. شما که اکنون مصدر وزارت ارشاد را در اختیار دارید؛ درخشان‌ترین و تاریک‌ترین دوران وزارت ارشاد را مربوط به چه زمان‌هایی می‌دانید؟، گفت: هر شخصی که ادعایی دارد باید آن‌ را با مصادیق ارائه کند. ما کارنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم را منتشر کرده و حتی به اصحاب رسانه ارائه داده‌ایم.او درباره آمارهای موجود در حوزه کتاب و سینما عنوان کرد: در طول ۳۸ سال بعد از انقلاب ازسوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳ هزار و ۶۰۰  مجوز صادر شده  که حدود ۶ هزار و ۸۰۰ مورد آن در دولت یازدهم صورت گرفته است که ۴۷ درصد کل آمار تولیدات این حوزه در تمام سال‌های بعد از انقلاب را دربرمی‌گیرد.

وزیر ارشاد ادامه داد: زمانی سینماهای ما ۸ میلیون بیننده در سال داشت که در دولت یازدهم این تعداد به ۲۵ میلیون نفر رسید. همچنین فروش فیلم‌ها  از ۲۶ میلیارد تومان به ۱۷۷ میلیارد تومان رسید که این گام بسیار خوبی برای پیشرفت صعنت سینمای ماست.صالحی‌امیری در ادامه با اشاره به صدور مجوز در حوزه نشر و کتاب گفت: صدور مجوز برای انتشار کتاب از ۶۳ هزار مجوز  در سال  به ۸۸ هزار عنوان رسیده است.
او خاطر نشان کرد: کارنامه فرهنگی دولت روحانی شفاف و افتخارآمیز است و من هریک از نامزدهای انتخاباتی که ادعای خلاف این امر دارند را به مناظره در حضور اصحاب رسانه دعوت می‌کنم. نه تنها من بلکه تمامی همکاران من آمادگی آن را دارند که به این آقایان بی‌اطلاع، اطلاع‌رسانی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که میزان سانسور کتاب‌ها و فیلم‌ها؛ تعطیلی کنسرت‌ها؛ پایین کشیدن تئاترها و بسته شدن روزنامه‌ها در دولت یازدهم چه اندازه بوده و آیا عملکرد دولت در این حوزه را قابل دفاع می‌دانید، گفت: ما در حوزه نظارت و ممیزی طبق قانون عمل می‌کنیم، میزان سانسور و ممیزی در این دولت نسبت به طول تاریخ بعداز انقلاب اسلامی به پائین‌ترین حد خود رسیده است. تا آنجا که حدود ۹۹ درصد آثار در هر حوزه‌ای از وزارت ارشاد مجوز دریافت می‌کنند.

او تاکید کرد: جامعه بزرگ مؤلفان کشور با خط قرمزهای نظام آشنا هستند و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بنای خود را بر تعامل و همکاری نهاده است و در این مسیر هرگز برخورد آمرانه از نوعی که برخی انجام می‌دهند، در پیش نگرفته است.صالحی‌امیری یادآور شد: ما در وزارت ارشاد با صاحبان آثار درنهایت تفاهم و تعامل هستیم و با آنها همکاری می‌کنیم و سعی داریم مواردی که باید اصلاح شود را در یک رفت و برگشت اثر رفع کنیم.او در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ باید مشکلات و موانع را با گفتگو حل کند، اظهار داشت: سیاست ما در وزرات ارشاد حل مسائل از طریق تعامل طرفین در یک فضای دوستانه است.