به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۵ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۱۳۰۱۴۱
گفت و‌گوی «بهار» با مدیر گالری «ژاله» به بهانه استقبال مخاطبان از نمایشگاه «دیلیت» :

کشف استعدادها هدف ماست

یکتا تاجیک
کشف استعدادها هدف ماست
محمد رضا سلطانی، مدیر گالری «ژاله» درباره رویکرد گالری ژاله در گفتگو با «بهار» گفت: «توجه ما بیشتر به هنر معاصر و نیو مدیا است و از کارهای این چنینی استقبال می‌کنیم که شامل ویدئو آرت، اینستالیشن و عکس باشد. البته این نوع از نمایشگاه از نظر برگزاری و چیدمان، اجرای سختی داشت ولی این فضا در اختیار آرتیست قرار دادیم و همه تلاش مان را کردیم که به بهترین شکل برگزار شود.»
وی در ادامه با اشاره به همزمانی افتتاحیه با مناظره ابراز خوشحالی کرد: «با وجود این از نمایشگاه به خوبی استقبال شد و بازدید تا آخرین دقایق برقرار بود و هم ما و هم آرتیست راضی بودیم.»

مدیر گالری «ژاله» در پاسخ به این سؤال که آیا نمایشگاه قابل توجه بود یا چون خانم درویش شاگرد کیارستمی است، نمایشگاه مورد استقبال قرار گرفت؟ ، گفت: «نمایشگاه که آثار خوبی را به نمایش می‌گذارد. قطعا این که ایشان از شاگردان کیارستمی است در بازتاب آن بی تاثیر نبود اما به نظرم معرفی کار خیلی خوب و حرفه‌ای انجام شد و اگر این نمایشگاه جای دیگری بود که اطلاع رسانی درستی درباره آن صورت نمی‌گرفت، به خوبی الان دیده نمی‌شد.»
وی در ادامه افزود: «به صرف این که یکتا درویش شاگرد، استاد کیارستمی هستند یا نمایشگاه، متفاوت است، مورد استقبال قرار نگرفت. نمایشگاه‌های متفاوت بسیاری در گالری‌های شهر به نمایش گذاشته می‌شوند ولی سعی ما این بوده است که معرفی و پرزنت نمایشگاه «دیلیت» به نحو احسن صورت بگیرد و به خوبی در معرض دید  علاقه مندان قرار گرفت.»  سلطانی در واکنش به این سؤال چرا رویکرد گالری به سمت هنر مدرن و نیو مدیاست آیا فکر می‌کنید هنر آینده از آن این هنر است؟ ، اظهار داشت: «هنر آینده فقط منوط به نیو مدیا نیست و قصد نفی دیگر هنرها را نداریم اما معتقدیم که مدیاهای جدید اثر بیشتری بر مخاطبین دارند. باید مدیا و هنرهای جدید به همه معرفی شود و چه بسا خیلی دیر هم این اتفاق در ایران در حال رخ دادن است.»

وی با اشاره به سختی اجرای این نوع از نمایشگاه‌ها گفت: «این نوع نمایشگاه‌ها ساده نیستند و اجرای آن سخت است و هم بسیار پر هزینه اند. با این حال به نظرم گالری‌ها باید به این سمت پیش بروند و توجه بیشتری به این هنر نوین داشته باشند. در این نوع نمایشگاه‌ها در طول روزهای برگزاری باید مراقبت زیادی صورت بگیرد تا به مانند روز افتتاحیه برگزار شود و همه چیز در جریان باشد که این برای گالری دردسرآفرین است و مثل نصب کردن تابلوها روی دیوار نیست.»

مدیر گالری «ژاله» درباره شیوه برگزاری مدرن گفت: «از طریق هنر نیو مدیا می‌توانیم با گالری‌های حرفه‌ای دنیا رقابت کنیم و ضمنا این نوع نمایشگاه زبان بصری بهتری دارند و روی مخاطب اثرگذارترند. ضمن اینکه هنرمندان هم بهتر می‌توانند حرف خود را منتقل کنند.»وی همچنین افزود: «بهتر است گالری‌ها از شیوه کلاسیک دور شوند و وارد اجراهای مدرن‌تر و به روز‌تر شوند و رویکرد قدیم را متحول کنند. فکر می‌کنم همچنان خیلی از گالری ها، این نوع اجراها را سخت می‌پذیرند یا هزینه زیادی را طلب می‌کنند.» لازم به ذکر است علاقه مندان می‌توانند از نمایشگاه «دیلیت» ، هر روز تا ۱ خردادماه بین ساعت ۱۵ تا ۲۱بازدید فرمایند. گالری «ژاله» در خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، پلاک ۳واقع شده است.
مرجع : روزنامه بهار