به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۳/۲۷ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۳۲۰۰۲

سرپل مک‌کارتنی دوباره «لقب» می‌گیرد

گروه فرهنگی: شماری از هنرمندان بریتانیایی از جمله سر پل مک کارتنی موسیقیدان بازمانده از گروه بیتلز، در روز تولد ملکه الیزابت با دریافت نشان افتخار تجلیل می‌شوند.
به گزارش مهر،  به نقل از تلگرام، بیل کانلی کمدین که پیشتر لقب «سر» را از ملکه الیزابت دریافت کرده، در کنار سر پل مک کارتنی بار دیگر در فهرست تقدیر ملکه الیزابت قرار گرفت. این دو این بار با دریافت نشان «ملازم افتخاری» تجلیل می‌شوند.
 
سر پل مک‌کارتنی دوباره «لقب» می‌گیرد

در این فهرست جولی والترز و جون وایتفیلد نیز جای دارند که با دریافت لقب «دیم» یا «بانو» تجلیل می شوند. جون اسپنسر که در نقش پگی وولی در سریال «آرچرها» بازی کرده نیز با دریافت نشان CBE تجلیل می‌شود.بازیگر اولیویا دهاویلند نیز به عنوان سالخورده‌ترین دریافت کننده لقب «بانو» در سن ۱۰۰ سالگی امسال در این مراسم حاضر خواهد بود.  وی بازیگر فیلم «بر باد رفته» است و دو بار جایزه اسکار را دریافت کرده و در ماه جولای تولد ۱۰۱ سالگی اش را جشن می‌گیرد. او در ۴۹ فیلم بلند بازی کرده و بازیگر نقش ملانی در فیلم «برباد رفته» بوده است.اد شیرن موسیقیدان ۲۶ ساله نیز با دریافت نشان MBE برای خدماتش به موسیقی و خیریه، تجلیل می‌شود.امیلی ساند خواننده نیز برای خدماتش به موسیقی نشان MBE می‌گیرد.دیوید ویلیامز کمدین نیز برای خدماتش به هنر و خیریه نشان OBE دریافت می‌کند.

این نشان ها و مدال‌ها عالی‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا و دارای سلسله مراتب هستند که از پایین ترین درجه یعنی MBE به عنوان عضو رتبه امپراتوری شروع می‌شود و بعد OBE درجه افسر رتبه امپراتوری، CBE فرمانده، درجه بالاتر شوالیه یا بانو و بالاترین درجه شوالیه عالی صلیب یا بانوی عالی صلیب است.