به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۴/۰۳ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۳۲۳۹۱

نمایش دست‌نوشته‌های جی.کی رولینگ

گروه فرهنگي: کتابی دربردارنده دست‌نوشته‌ها و طراحی‌های دیده‌نشده «جی.کی رولینگ» در نمایشگاه کتابخانه بریتانیا نمایش داده می‌شود.
به گزارش ايسنا، «‌هایپبل» نوشت: همزمان با شروع نمایشگاه «تاریخ جادو» در کتابخانه بریتانیا، کتابی دربردارنده طراحی‌های و دست‌نوشته‌های دیده‌نشده «جی.کی رولینگ»  و تصویرگری‌های «جیم کی» در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
 
نمایش دست‌نوشته‌های نویسنده «هری پاتر»

این کتاب که «هری پاتر: سفری به تاریخ جادو» نام دارد،‌ در آرشیو کتابخانه بریتانیا نگهداری می‌شده و بیشتر مطالب آن تاکنون در جایی منتشر نشده‌اند.   نمایشگاه «تاریخ جادو» از ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ برپا می‌شود و طبق عنوانی که دارد، بازدیدکنندگان را با آثاری که درباره افسانه، جادو و جادوگری نوشته یا تصویرگری شده‌اند و در کتابخانه بریتانیای لندن نگهداری می‌شوند، آشنا می‌کند.

نمایش دست‌نوشته‌های «رولینگ» در این نمایشگاه، همزمان شده با بیستمین سالگرد انتشار اولین جلد از هفت‌گانه «هری پاتر». «هری پاتر و سنگ جادو» اولین بار در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۷ روانه بازار شد و به یکی از محبوب‌ترین مجموعه رمان‌های تاریخ جهان بدل شد. کتاب «هری پاتر: سفری به تاریخ جادو» قرار است بیستم اکتبر برای اولین‌ بار منتشر شود و در قفسه کتابخانه بریتانیا قرار گیرد. علاقه‌مندان به این کتاب می‌توانند از طریق سایت انتشارات «بلومزبری» برای پیش‌سفارش این کتاب اقدام کنند.

»هری‌پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های «رولینگ» با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. «بلومزبری» ناشر کتاب‌های «هری پاتر»، فروش جهانی این رمان‌ها را تاکنون ۴۵۰ میلیون نسخه اعلام کرده است. رمان‌های مشهور «رولینگ» تاکنون به ۷۹ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دست یافتند.