به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۵/۲۴ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۱۳۵۱۷۷

خوزستان؛رتبه پنجم استعدادهای برترکشور

گروه جامعه: رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: طی چند وقت گذشته اخباری که از استان به مرکز مخابره می شود، بیشتر ناامیدکننده است درحالیکه خوزستان در زمینه توزیع استعدادهای برتر رتبه پنجم کشور را دارد.
علیرضا زراسوندی در جلسه شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت های قانونی در بخش استخدام جوامع نخبگانی استان با تأکید بر فرزندان بومی خوزستان را در دستورکار داریم. فرزندان استانی که حداقل شاخص های نخبگانی را دریافت می کنند، بر اساس آیین نامه های موجود هیئت وزیران مسئول اشتغالزایی آنها هستیم.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان عنوان کرد: بنیاد نخبگان زیرمجموعه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری کشور فعالیت می کند که هدف از تأسیس آن برنامه ریزی و سیاست گذاری برای شناسایی، هدایت و حمایت مادی و معنوی نخبگان است. زراسوندی بیان کرد: یک سند راهبردی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور نخبگان داریم که رصدها، پایش ها، پشتیبانی و توانمندسازی نخبگان در زمینه اشتغال را پیگیری می کنیم. وی با اشاره به ارائه خدمات در دو قسمت دانشجویی و دانش آموزی گفت: بیمه اشتغال برای نخبگان پرداخت می کنیم و بنیاد ملی برای اشتغال به استان ما سهمیه ای اختصاص می دهد؛ البته تقریبا سه سال است که این کار را انجام می دهیم و قبلش در استان این مسئله نبود.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان اظهار کرد: اعطای جایزه های تحصیلی دارای استعداد و رتبه برتر بر اساس وضعیت علمی دانشگاه های استان و همچنین آیین نامه جذب و نگهداری نیروهای نخبه در بخش اجرایی و اداری را نیز داریم. زراسوندی با اشاره به لزوم توجه داشتن مدیران استانی به آیین نامه جذب نیروهای نخبه بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید به هر طریقی که امکان جذبی دارند بر اساس مصوبه هیئت وزیران نسبت به اشتغال نخبگان اقدام کنند.

وی ادامه داد: بهره مندی دانش آموختگان برتر دانشگاهی در نهادهای فناورآنه نیز از دیگر فعالیت های بنیاد است که با استفاده از آیین نامه این بخش می توان نخبگان را در اقتصاد دانش بنیان به کارگیری کرد. رئیس بنیاد نخبگان خوزستان عنوان کرد: طی چند وقت گذشته اخباری که از استان به مرکز مخابره می شود، بیشتر ناامیدکننده هست در حالی که خوزستان در زمینه توزیع استعدادهای برتر رتبه پنجم کشور را دارد. در بحث جوایز تحصیلی دوره کارشناسی نیز استان خوزستان رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

زراسوندی تصریح کرد: مدیران بر اساس ابلاغیه و مصوبات بنیاد نخبگان باید در استفاده از نیروهای ادارات از محل امریه سربازی افراد نخبه و استعدادهای برتر را در اولویت قرار دهند؛ پس از طی مراحل بسیار سختگیرانه ای معرفی نامه هایی را به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ کردیم که برخی از آنها به دلیل عدم اطلاع از بخشنامه ها همکاری خوبی نداشتند. وی خبر داد: تسهیلات جذب در نهادهای فناورآنه را داریم که بر اساس آن شرکت های دانش بنیان استان می توانند با پرداخت بخشی از حق بیمه و کارمزد نسبت به اشتغال و جذب استعدادهای برتر و نخبه اقدام کنند.