به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۳۸۰۴۶
استرالیا 2 - سوریه 1؛ فرار کانگوروها از کابوس 8 آذر

استرالیا سوریه 10نفره را بسختی حذف كرد

گروه ورزشی: استرالیایی‌ها موفق شدند با دو گل کاپیتان کیهیل در وقت های اضافی به سختی از سد تیم ملی سوریه عبور کنند تا در نهایت پنجمین تیم آسیا برای مقابله با تیم چهارم کونکاکاف نام بگیرند.
استرالیا سوریه 10نفره را بسختی حذف كرد
به گزارش "ورزش سه"، پس از آنکه دو تیم ملی استرالیا و سوریه در وقت قانونی به مانند بازی رفت با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند در پانزده دقیقه دوم وقت های اضافه این تیم میزبان بود که موفق شد توسط کاپیتان خود دومین گل بازی را به ثمر برساند و در نهایت با دفاع از دروازه خود بازی را با پیروزی به پایان رساندند تا بازهم کابوس 8 آذر برای کانگوروها تکرار نشود.

 مرحله پلی آف بازی های مقدماتی جام جهانی در آسیا، سه شنبه 18/17/96، ساعت 12:30، ورزشگاه سیدنی
 
 اخطار: متیو لگی(25) و مارک میلیگان(42) از استرالیا
 مردیک مردیکیان(48)، الماواس(79، 93)، هامویا(89) از سوریه
  اخراج: الماواس(93) از سوریه
 
 تیم ملی استرالیا: متیو رایان، ترنت سینس باری، متیو یورمان، براد اسمیت(11 آرون موی)، میلوس دگنک، مارک میلیگان، متیو لکی، تام راگیچ(96 جوریچ)، تیم کیهیل، جیمز ترویسی(73 روکاویتسیا)، رابی کروز سرمربی: آنجلوس پوستگولو
 
تیم ملی سوریه: ابراهیم آلما، جاهد البوار، موئد آجان، تامر حاج محمد، محمد الماواس، حمید میدو(75 ایسرا هامویا)، اودی الجفال(60 فارس الخطیب)، زهیر میدانی، فهد یوسف، عمر السوما، مردیک مردیکیان(1+90 اسامه عمری) سرمربی: ایمن الحکیم
 
 
شرح گل:
 *استرالیا 0 سوریه 1(دقیقه 6، عمر السوما) : سوری ها به مانند بازی رفت ضدحملات خطرناک خود را از دقایق ابتدایی آغاز کردند و در دقیقه ششم بازی و پس از یکی دو حمله ناقص از سوی استرالیایی ها موفق شدند با ارسال پاسی پشت مدافعان توپ را به عمر السوما برسانند و مهاجم گرانقیمت سوری نیز پس از گذر از مدافع مستقیم، توپ را با ضربه ای دقیق از بالای دستان دروازه بان استرالیا به تور دروازه برساند.
 

 
*استرالیا 1 سوریه 1(دقیقه 13، تیم کیهیل) : کاپیتان استرالیایی ها چند دقیقه پس از دریافت گل، کار را به تساوی رساند. ارسال دیدنی از جناح راست استرالیا توپ را به میدان مدافعان سوری به تیم کیهیل باتجربه رساند و او نیز با ضربه سری چکشی توپ را وارد دروازه تیم مهمام کرد.
 

 
 
دقایق حساس :
 
دقیقه 16 – ارسال دیگری از سوی سوری ها می توانست باعث فروپاشی دروازه استرالیا شود اما این توپ با اختلاف کمی از روی سر سوما گذشت و او نتوانست از ضربه سر استفاده کند. 
دقیقه 19 – شوت محکم استرالیایی ها از پشت محوطه جریمه دروازه سوریه را به خطر انداخت. 
دقیقه 28 – نفوذ استرالیایی ها بین مدافعان سوریه باعث شد تا متیو لکی بتواند ضربه خود را به سوی دروازه سوریه بزند اما گلر این تیم موفق به مهار این ضربه شد. 
دقیقه 30 – مهمترین موقعیت گل استرالیایی ها در این دقیقه به دست آمد اما شوت مهاجم این تیم در دوضرب و روی خط دروازه توسط آلما مهار شد.
دقیقه 35 – راگیچ با شوتی از راه دور دروازه سوریه را به شدت به خطر انداخت اما این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
 

 
دقیقه 54 – شوت راه ترویسی به سوی دروازه آلما خطرساز بود اما این دروازه بان موفق به مهار توپ شد. 
دقیقه 56 – این بار سوری ها توانستند اولین خطر خود را روی دروازه استرالیا در نیمه دوم به وجود آوردند اما توپ سوما راهی به دروازه حریف نیافت.
دقیقه 60 – ضربه سر بسیار خطرناک لکی با اختلاف کمی از کنار دروازه سوریه به بیرون رفت. 
دقیقه 62 – حرکت عمر السوما از کنار محوطه جریمه باعث شد تا وی صاحب توپ شود و پاس عرضی خود را به سوی محوطه شش قدم بفرستد اما این توپ خطرناک توسط دروازه میزبان مهار شد. 
دقیقه 67 – ضربه سر تیم کهیل بین بازیکنان حاضر در محوطه گلر سوی را به زحمت انداخت. 
دقیقه 70 – ضربه زیبای راگیچ باعث شد تا چیزی تا فروپاشی دروازه سوریه نمانده باشد اما گلر سوریه به زیبایی این توپ را راهی کرنر کرد. 
دقیقه 70 – کرنر ارسالی پس از چند برخورد بازهم به راگیچ رسید و او نیز شوت زیبایی به سوی دروازه حریف زد اما این توپ با اختلافی میلیمتری راهی بیرون از زمین شد.
دقیقه 77 - شوت راه دور لکی یکی از خطرناک ترین فرصت های این بازی را به وجود آورد اما این توپ نیز راهی به دروازه سوریه نیافت.
دقیقه 89 - بازهم راگیچ در متن حرکت خطرناک دیگری قرار گرفت و شوت سنگین خود را به سوی دروازه سوریه زد اما این ضربه با برخورد به مدافع سوری راهی کرنر شد.
دقیقه 92 – حرکت استرالیایی ها چیزی نمانده بود تا یک گل حساس برای این تیم داشته باشد اما بازهم آلما با حرکتی دیدنی توپ را دفع کرد. 
دقیقه 105 – باز هم دروازه بان سوری موقعیتی فوق العاده را مهار می کند تا بازی راهی نیمه دوم وقت های اضافه شود.
دقیقه 120 - آخرین موقعیت دیدار در آخرین دقیقه بازی نصیب سوری ها شد تا عمر السوما پشت ضربه ایستگاهی بایستد. او شوت خطرناک و محکم خود را روانه دروازه استرالیا کرد اما ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و بدین ترتیب آخرین امید سوری ها نقش بر آب شد.