به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۷/۲۰ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۱۳۸۱۳۲
آغاز هفته نهم لیگ برتر فوتبال ايران

طلسم خوزستان هم برای برانکو شکست

طلسم خوزستان هم برای برانکو شکست
گروه ورزشي: در ادامه هفته نهم لیگ برتر و از ساعت 17 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه غدیر اهواز استقلال خوزستان و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری سه بر یک پرسپولیس خاتمه یافت. علی علیپور در دقایق 16 و 18 و شجاع خلیل‌زاده در دقیقه 28 گل‌های پرسپولیس و رضا کرملاچعب در دقیقه 34 برای استقلال خوزستان گلزنی کردند.
 
پرسپولیس با این پیروزی 17 امتیازی شد و ضمن صعود دوباره به رده دوم جدول با یک اختلاف امتیاز و یک بازی بیشتر پشت سر پارس جنوبی جم قرار گرفت. شاگردان عبدالله ویسی در این دیدار با ترکیب گودرز داوودی،  عقیل کعبی، موسی کولیبالی ، میثم دورقی، فرید بهزادی کریمی، رضا کرملا چعب، سلمان بحرانی، کلودیو مارینی ( از دقیقه 63 - سابا تاوادزه)، حسین بهرامی، علیرضا زندوی و ابوالفضل علایی به میدان رفتند.
 
بوژیدار رادوشوویچ، حسین ماهینی ، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان(از دقیقه 80 - احسان الوان‌زاده)، سیامک نعمتی (از دقیقه 90 شایان مصلح)، گادوین منشا( از دقیقه 65 - بشار رسن) و علی علیپور برای سرخپوشان بازی کردند. محمدحسین زاهدی‌فرد داور این دیدار در دقیقه 38 موسی کولیبالی، مدافع استقلال خوزستان را از زمین بازی اخراج کرد.
 
شرح بازی:
پرگل‌ترین دیدار پرسپولیس در نیمه اول با پیروزی 3  بر 1 این تیم به پایان رسید تا 10 نفره شدن حریف، شرایط را برای پیروزی آنها در این جدال مهیا کند.
برانکو در شرایطی که 5 بازیکن اصلی تیم خود را به دلیل مصدومیت و محرومیت و البته خستگی در اختیار نداشت برابر استقلال خوزستان قرار گرفته و توانسته با گلزنی علی علیپور و شجاع خلیل زاده یک پیروزی سه گله در نیمه اول را شکل دهد.
عملکرد موفق خط میانی پرسپولیس با حضور مسلمان و نعمتی و کمال کامیابی نیا این فرصت را در اختیار منشا و علیپور قرار داده تا فرصت های مناسبی روبروی دروازه استقلال خوزستان به دست بیاورند و علیپور با دو گل خود و شجاع خلیل زاده نیز با یک گل از روی ضربه سر پیروزی شیرینی در نیمه اول ثبت کنند. استقلال خوزستان ناهماهنگ و نامطمئن در خط دفاعی و درون دروازه شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد که نگرانی را در بین هواداران آنها برای تکرار نتیجه سنگین مقابل ذوب آهن تقویت می‌کند. حتی گل رضا کرملاچعب که باانگیزه ترین بازیکن استقلال خوزستان بود نمی‌تواند این امیدواری را برای تغییر نتیجه در ادامه مسابقه شکل دهد و باید دید 45 دقیقه دوم به چه شکل پیش خواهد رفت.
برخلاف تصور، پرسپولیس در نیمه دوم نتوانست از 10 نفره شدن حریف برای ثبت گل‌های بیشتر سود ببرد و این مساله به نظر می‌رسد بیشتر به خاطر ذخیره انرژی برای جدال مقابل الهلال عربستان باشد.
عبدالله ویسی در نیمه دوم با فراخواندن بازیکنان جوانش و پرس سنگین روی بازیکنان پرسپولیس توانست مانع از شکل گیری حملات پردامنه سرخپوشان شود و البته 10 نفره بودن آنها مانعی برای تدارک حملات برای کم کردن فاصله بود. 45 دقیقه دوم را می‌توان صحنه جنگ‌های فیزیکی بین بازیکنان دو تیم نامید که البته آبی‌های خوزستانی در آن موفق‌تر ظاهر شدند و در پایان نیز توانستند از یک شکست تحقیرآمیز جلوگیری کنند.
با این حال این شکست برای ویسی که در لیگ پانزدهم با تکیه بر خط دفاعی قدرتمند خود توانسته بود عنوان قهرمانی را جشن بگیرد، اکنون یک زنگ خطر بزرگ محسوب می‌شود و باید دید ویسی موفق به عبور از این چالش خواهد شد یا خیر. برانکو ایوانکوویچ نیز با ریسکی بزرگ با غیبت 5 بازیکن تیمش (علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، وحید امیری، مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده) یک برد شیرین را کسب کرد تا  تیمش طعم سه امتیاز را بچشد. او اکنون تمام تمرکز خود را روی لیگ قهرمانان قرار خواهد داد و باید دید مقابل الهلال نیز موفق به تکرار این مانور گلزنی خود خواهد شد یا خیر.
 

 
شرح گل‌ها:
 
استقلال خوزستان 1 پرسپولیس 0: (دقیقه 16): در شرایطی که گادوین منشا پشت محوطه صاحب فرصت تک به تک با داوودی شده بود، ضربه اش توسط دروازه بان استقلال خوزستان دفع شد اما علیپور ضربه برگشتی را از فاصله 25 متری به سمت دروازه نواخت تا گل اول سرخپوشان ثبت شود.
 
استقلال خوزستان 0 پرسپولیس 2 : (دقیقه 18، علی علیپور): باز هم محسن مسلمان با پاسی پشت مدافعان، علی علیپور را راهی دروازه استقلال خوزستان کرد تا او با ضربه ای دقیق گودرز داوودی را تسلیم و گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند.
 
استقلال خوزستان 0 پرسپولیس 3: (دقیقه 26، شجاع خلیل زاده): ارسال دیدنی حسین ماهینی روی تیر دوم را شجاع خلیل زاده پیش تاخته به زیبایی وارد دروازه استقلال خوزستان کرد تا شرایط برای ویسی سخت تر شود.
 
استقلال خوزستان 1 پرسپولیس 3: (دقیقه 34، رضا کرملاچعب): ارسال پشت محوطه جریمه پرسپولیس، رضا کرملاچعب را در شرایط تک به تک با بوژیدار قرار داد که ضربه نه  چندان مطمئن این بازیکن گل اول استقلال خوزستان را به ثبت رساند.
اتفاق ویژه:
پرسپولیس بعد از 10 نفره شدن حریف بار دیگر نتوانست گلی به ثمر برساند. این اتفاق در جدال برابر الهلال عربستان نیز تکرار شده بود و اکنون به اتفاقی ویژه برای این تیم تبدیل شده است.
برانکو ایوانکوویچ اما توانست طلسم عدم پیروزی خود مقابل استقلال خوزستان را در استادیوم غدیر بشکند و بعد از اینکه دو بار در این استادیوم ناکام ماند، اینبار به یک برد یکطرفه دست یافت .
علی علیپور نیز با دبل خود در این بازی توانست اتفاقی ویژه در فوتبال خود رقم بزند و اولین دبل دوران فوتبالی خود را ثبت کرد.
 
جیمی جامپ در اهواز (عکس)
یک جیمی جامپ در بازی دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس به زمین آمد اما خیلی زود توسط عوامل برگزار کننده مسابقه دستگیر شد. در حالی که آرام آرام تعداد ورود جیمی جامپ ها به زمین فوتبال کمی فروکش کرده اما در بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس یک جیمی جامپ در نیمه اول مسابقه به زمین آمد اما خیلی زود توسط عوامل برگزار کننده مسابقه به بیرون هدایت شد. 
 

این جیمی جامپ که لباس استقلال خوزستان را به تن داشت دوان دوان از جایگاه تماشاگران به زمین مسابقه آمد اما ماموران انتظامی خیلی زود ماجرا را فیصله دادند.
 
شکست آقا فیروز در اولین گام؛
پیکان 1 - گسترش فولاد 0؛ کسی جلودار ‌پیکان نیست!

در ديگر ديدار پنجشنبه، تیم فوتبال پیکان با گلزنی مدافع خود به پنجمین پیروزی پیاپی دست یافت. دیدار دو‌تیم‌پیکان و‌گسترش در شرایطی آغاز شد که تحت تاثیر دو‌ موضع  قرار داشت. یکی‌چهار پیروزی پیاپی پیکان و اینکه این روند ادامه می یابد و‌دیگری بازگشت فیروز‌کریمی به لیگ برتر بود. نیمه اول شاهد بازی جذابی از سوی دو‌تیم‌نبودیم و‌بدون گل حساب کار به پایان رسید. نیمه دوم هم‌ با همین روند ادامه یافت ولی در دقیقه ۷۵ مهران موسوی مدافع پیش کشیده پیکانی ها گل برتری تیمش را که تا پایان هم پابرجا ماند‌ به ثمر رساند تا با حفظ این نتیجه پیکان به پنجمین‌پیروزی پیاپی دست یابد و‌فیروز کریمی‌ در اولین گام‌ ناکام شود.