به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۹/۰۲ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۴۰۰۴۷

قتل خواستگار در نزاع خونین

گروه حوادث_رسانه ها: روزنامه شرق نوشت:پسر جوان وقتی فهمید دوست صمیمی‌اش به خواستگاری خواهرش رفته کینه او را به دل گرفت و درگیری خونینی را رقم زد. متهم که جوانی ٢٧ساله به نام شکیب ‌است در منطقه ورامین این درگیری را ایجاد کرد و مدعی‌ شد وقتی فهمید دوستش رضا خواستگار خواهرش است تصمیم‌ به انتقام‌گیری گرفت.در جلسه رسیدگی به این پرونده که چندی پیش برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند. وی گفت: «مازیار و شکیب ٢٧ساله متهم‌اند بیست‌وچهارم شهریور ٩٤ به دنبال درگیری در گل‌تپه ورامین رضا ٢٠ساله را کشته‌اند. اکنون با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده برای متهمان اشد مجازات می‌خواهم. ضمن اینکه اعلام می‌کنم از نظر دادسرا با توجه به مدارک موجود در پرونده مازیار ضربات کشنده را زده و شکیب نیز ضرباتی را بر بدن مقتول وارد کرده ‌است».
 
سپس پدر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: پسرم مدتی بود با شکیب قهر کرده بود اما او و دوستش مازیار آن‌قدر با گوشی موبایل پسرم تماس گرفتند تا او را از خانه بیرون کشیدند و کشتند. پزشکی قانونی اعلام کرده است چاقویی که به قلب پسرم وارد شده علت تامه مرگ بوده است ولی من نمی‌دانم ضربه چاقو کدام‌یک از دو متهم موجب مرگ پسرم شده است. به‌همین‌دلیل از هر دوی آنها شکایت دارم و برای قاتل پسرم حکم قصاص می‌خواهم».سپس مازیار پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: «شکیب و رضا از سال‌ها پیش با هم دوست بودند اما از وقتی رضا به خواستگاری خواهر شکیب رفت رابطه آنها با هم بد شد. شکیب دیگر جواب تماس‌های رضا را نمی‌داد و می‌گفت او به خواهرش نظر داشته است. چند روز قبل از قتل نیز آنها با هم درگیر شده بودند تا اینکه ظهر بیست‌وچهارم شهریور ٩٤ من و شکیب سر کوچه ایستاده بودیم که رضا و دوستش سررسیدند و دعوا دوباره شروع شد. رضا فحاشی کرد و با چاقو به دست شکیب زد. 
 
وی ادامه داد: در آن لحظه تعداد زیادی در محل جمع شده بودند و دعوا را تماشا می‌کردند. من سعی داشتم به دعوا خاتمه دهم اما بی‌فایده بود. شکیب ضربه‌های بعدی را با شمشیر به رضا زد که او جان سپرد. من در دعوا هیچ ضربه‌ای به مقتول نزدم و در اداره آگاهی به‌دروغ اعتراف کردم که ضربه کاری به قلب رضا را من به او زده بودم. شکیب به من قول داده بود اگر قتل را گردن بگیرم رضایت اولیای‌دم را برایم جلب می‌کند. من هم به‌خاطر رفاقتم به قتل اعتراف کردم اما حالا می‌گویم بی‌گناهم. 
 
سپس شکیب در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: قبول دارم چند ضربه با شمشیر و چاقو به رضا زدم، اما ضربه کاری را مازیار به قلب رضا وارد کرد.  در پایان هیئت قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه مازیار ضربه کشنده را وارد کرده ‌بود، او را به قصاص محکوم و شکیب را تبرئه کردند اما این رأی مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دیوان عالی کشور رفت، دیوان عالی کشور نیز با تأیید حکم قصاص مازیار اعلام کرد با توجه به اینکه شکیب نیز ضرباتی را وارد کرده و این ضربات قبل از مرگ به مقتول برخورد کرده‌ است، بنابراین شکیب نیز باید مورد محاکمه قرار گیرد.
 
 
به‌این‌ترتیب روز گذشته به پرونده شکیب در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد. با توجه به اینکه شکیب با وثیقه آزاد بود در دادگاه حاضر نشد و وکیل‌مدافعش به جای او در جلسه دادگاه حضور پیدا کرد. او گفت: موکل من ضربه کشنده را نزده ‌است و از قتل هم تبرئه شده بنابراین درخواست برائت او را دارم. ضرباتی که موکل من وارد کرده نقشی در مرگ مقتول نداشته ‌است. با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
برچسب ها: حوادث قتل جنایت