به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۹ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۴۲۱۹۰

زمین، گرمترین سال‌ها را سپری می‌کند

گروه جامعه: سازمان ملل متحد در گزارشی درباره افزایش گرمایش کره زمین، با تاکید بر اینکه زمین گرمترین سال های خود را سپری می کند، درباره این پدیده عمیقا ابراز نگرانی کرد.
زمین، گرمترین سال‌ها را سپری می‌کند
سازمان ملل متحد در گزارشی نوشت: کره زمین طی سال های 2015 ،2016 و 2017 گرمترین سال های خود را سپری کرد. در این گزارش آمده است که این میزان گرمایش زمین که در سه سال اخیر به وقوع بپوست، هرگز در تاریخ این کره خاکی ثبت نشده است. پیشتر نیز 'گری لوئیس' نماینده سازمان ملل در تهران با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود نسبت به پیش رو بودن یک سال گرم دیگر در کره زمین هشدار داده بود.
 
گرمایش جهانی پدیده‌ای است که افزایش میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس‌ها را به دنبال داشته است. در یکصد سال گذشته، کره زمین به طور غیرطبیعی حدود 0٫74 درجه سلسیوس گرم‌تر شده است. گفته می‌شود گرم‌شدن کره زمین، در سال 2100 باعث خشکسالی شدید، گرمای سوزان و توفان‌های وحشتناک خواهد شد. روند گرم شدن کره زمین در حالی است که به تازگی آمریکا از توافقنامه پاریس که کشورهای امضاکننده، بر کاهش گازهای گلخانه ای برای جلوگیری از افزایش دمای کره زمین تعهد کرده بودند، خارج شده است. به گفته کارشناسان، این خروج، به بحرانی تر شدن روند گرمای زمین ابعاد تازه ای می بخشد.