به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۷:۰۴
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۱۴۵۶۱
دفاعیات صادقانه‌ای كه نيم ساعت مجلس را در سكوت كامل فرو برد

اولين وزير پيشنهادي، تندروهاي مجلس را مات كرد

گروه سياسي: سخنراني نيم ساعته محمدعلي نجفي، كه صبح امروز در شروع جلسه سوم مجلس براي بررسي وزيران پيشنهادي آغاز شد، چنان تاثيرگذار و صادقانه ايراد شد كه صحن علني مجلس در طول اين زمان يكي از آرام‌ترين و ساكترين دقايق خود را پشت سرنهاد. همه نمايندگان و ميهمانان حاضر در مجلس سراپا به سخنان او گوش مي‌دادند و چند بار با فرياد احسنت اظهارات او را تاييد مي‌كردند. به نظر مي‌رسد نطق دفاعي امروز نجفي نقش بزرگي در راي اعتماد به او ايفا كند و تصميم فراكسيون اصولگرا براي ندادن راي به او را كاملا زير سئوال برده است خصوصا اينكه نجفي با نطق گيرا و مستدل خود، همه ادعاهاي واهي حميد زاكاني كه در جلسه عصر ديروز بيان شده بود را نقش بر آب نمود و به نمايندگان اثبات كرد افراطيون مجلس در پي اهداف خاص و سياسي خود هستند و بر همين اساس در حال حاضر و خصوصا به دليل مطالبه عموم فرهتگيان، اصولگرايان تندروي مجلس براي ندادن راي اعتماد به اين وزير توانمند و باتجربه، بشدت دچار تشتت راي شده اند.
اولين وزير پيشنهادي، تندروهاي مجلس را مات كرد
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان باید در انتخاب و تقویت حس دینی آزاد باشند وگرنه اگر تحمیل شود دین‌گریز خواهند شد، گفت: هر تصمیمی در آموزش و پرورش باید فارغ از شتاب‌زدگی و سیاست‌زدگی و مبتنی بر هماهنگی میان اعضای کلی نظام تعلیم و تربیت اتخاذ شود.
دكتر محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش که در دفاع از خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار کرد: اینکه مباحث مربوط به وزارتخانه‌ها و آن هم آموزش و پرورش اولویت پیدا کرده گرچه براساس حروف الفبا بوده اما به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم درآینده مجلس و دولت به تقدم آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه قلمروی فعالیت آموزش و پرورش از هر لحاظ بزرگترین و موثرترین قلمروی خدمات دولت است، گفت: هیچ خانواده‌ای در کشور نیست که نسبت به آموزش و پرورش و تصمیمات آن حساس نباشد البته از این مهمتر رسالتی است که بر دوش آموزش و پرورش در کشور گذاشته شده است و آن پرورش نسل آینده کشور و انسان‌هایی شایسته و کارآمد است که از نظام جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌هایش دفاع کند.

نجفی تصریح کرد: فعالیت آموزش و پرورش چون با روح و ذهن حساس کودکان،‌نوجوانان و جوانان سر و کار دارد بسیار ظریف‌،پیچیده و عمیق است لذا هر تصمیمی در آموزش و پرورش باید فارغ از شتاب‌زدگی و سیاست‌زدگی بوده و مبتنی بر هماهنگی میان اجزای کلی نظام تعلیم و تربیت اتخاذ شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش استفاده از تجربیات گذشته و پیروی از اندیشه و برنامه‌های راهبردی را از ضروریات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: یکی از ضعف‌های گذشته فقدان برنامه راهبردی در آموزش و پرورش بوده است. لذا در سالیان گذشته بعضی از تصمیمات ضد و نقیض گرفته شده است.
محمد علی نجفی افزود: باید یک برنامه عملیاتی در اجرای سند تحول در آموزش و پرورش ایجاد شود. برخلاف آنچه که روز گذشته آقای زاکانی در مجلس بیان کرد، بنده هیچ قصدی برای تغییر در سند آموزش و پرورش ندارم بلکه معتقدم باید مجمعی از نخبگان برای بررسی سند تحول به منظور3 هدف اصلاحات احتمالی، تهیه نقشه راه برای سند و بررسی محتوایی سند تشکیل شود. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: اینکه برخی نمایندگان می‌گویند در دوران وزارت بنده برای حذف معاونت پرورشی از این وزارتخانه ایجاد و 6 سال بعد این حذف صورت گرفت؛ مسئول وقت این مسئله آقای حسین مظفر بود و ایشان در حال حاضر اینجا حضور دارد؛ بنده کجا زمینه سازی کردم که 6 سال بعد معاونت پرورشی حذف شود.

- ما به موضوع پرورش در وزارت آموزش و پرورش هویت دادیم؛ روح و جان همه اجزا آموزش پرورش باید دین باشد. معتقدم با تحمیل نمی‌شود دانش اموز را طرفدار دین کرد بلکه دین گریز می‌شود.
- بنده چون 35 سال است که این حکومت دینی است دارم به این حکومت خدمت می‌کنم. بنده بهترین پیشنهادها را برای کار در آمریکا داشتم، حتی قبل از پایان تحصیل.
- 80 درصد فرهنگیان از بازگشت بنده به آموزش و پرورش دفاع می‌کنند؛ در دوره بنده فعالیت‌های دینی در اموزش و پرورش اوج گرفت و فرهنگ نماز در دوره بنده شکل گرفت.
- اینکه گفته می‌شود من تربیت معلم‌ها را تعطیل کردم، یک تهمت است.
- از عجایب روزگار این است که به من اتهام می‌زنند که شما مخالف دانشگاه فرهنگیان هستی. من خودم گفتم این دانشگاه باید تشکیل شود. البته معتقدم باید این دانشگاه ساماندهی شود.
- معتقد به اجرای نظام 6-3-3 در آموزش و پرورش هستم اما باید اشکالاتش مرتفع شود.
- بلایی که امروز سر آموزش و پرورش آمده ناشی از سیاست‌زدگی و عوام‌زدگی‌ها و شعارزدگی‌هاست.
- مسائل سیاسی را مخالفان من عمدتاً مطرح کردند که پاسخ دادن به آنها زمان می‌برد.
- برای من فرصت پاسخگویی در کمیسیون آموزش هم پیش نیامد.
- بنده به عنوان عضو شورای شهر، بر اساس مصوبه این شورا، با عده‌ای دیگر، سر زدیم به خانواده‌هایی که خسارت و لطمه دیدند و زنی که شوهرش را به ناحق از دست داده؛ این زن را اگر ما کمک نکنیم و احساس نکند پناهگاهش همین نظام است به دامن رسانه‌های بیگانه می‌روند. این کار را شما باید به عنوان نماینده تهران میکردید. ما گزارش این دیدارها را به مقام معظم رهبری و شورای امنیت ملی دادیم. حالا ما بدهکاریم؟

- جان و اساس و محور نظام، مقام معظم رهبری است. بنده و سایر بزرگواران که قبول کردند وارد میدان اجرایی شوند در این شرایط، روشن است که برای مردم و نظام و معتقد به ولایت و پایبند به ولایت هستیم. این چه سوالی است که می پرسید رهبری را قبول دارید؟ کسی که میخواهد وزیر شود مگر ممکن است قبول نداشته باشد؟ مگر وزیر شدن چه دارد؟

- من نمیخواستم بیایم. تکلیف کردن روحانی و اصرار معلمان باعث شد بیایم. حدود 700 معلم به من ایمیل زدند. به من گفتند ختم قرآن کردیم که بیایی. شمامیخواهید رای بدهید یا ندهید باید حجت شرعی داشته باشید. در این چند روز تمام سعی‌ام را کردم که سوال نمایندگان را جواب بدهم.
- من زمانی که رهبری رئیس جمهور بودند و موسوی نخست‌وزیر، در سال 67 آمدم آموزش و پرورش. مرتضی محمدخان شاهد است که ایشان فرمودند امروز موسوی به شما پیشنهادی می‌کند امروز و شما رد نکن. پیشنهاد وزارت بود. من به خاطر مقام معظم رهبری وزیر شدم.
- من در دانشگاه شریف تدریس می‌کردم، یک کلمه حرف سیاسی نمی‌زدم.
- درباره فتنه 88، جزو فعالان سیاسی در سال 88 بودم. روز سه‌شنبه بعد از انتخابات از دفتر رهبری تلفن شد و گفتند بیایید در جلسه ای شرکت کنید. من از طرف هیچ ستادی در جلسه شرکت نکردم، به دعوت دفتر مقام معظم رهبری رفتم. آقا خودشان جلسه را اداره میکردند و خودشان وقت می‌دادند. بعد از پیشنهادات ما، جمع‌بندی ایشان این بود که نباید خلاف قانون کار کنیم. قانون شورای نگهبان را مسئول کرده. گفتند شورا برود بررسی کند حرفشان فصل الخطاب است. من قبل از فرمایش رهبر انقلاب در 29 خرداد هم مطیع فرمایشات ایشان بودم.

- من در هیچکدام از راهپیمایی‌های سال 88 قبل و بعد از 29 خرداد شرکت نکردم.
- ما سعی کردیم آبی روی فتنه بریزیم که خاموش شود. برخی بنزین ریختند و هنوز هم می ریزند.
- قبل و بعد مصاحبه‌ام درباره صحبت‌های آقاي کروبی را نمی‌گویند. ما شایعه را بررسی کنیم بگوییم دروغ است بهتر است یا لاپوشانی کردن و کشاندن به رسانه های ضدانقلاب.
- می گویند شما با میدان 9 دی مخالف بودی. اگر می‌گویید دلیلش را هم بگویید. می‌خواستند اسم میدان حق شناس را تغییر دهند که من به این خاطر مخالف بودم و گفتم میدان و خیابان دیگری را 9 دی نام بگذارید.
- من یک تحلیلگر و فعال سیاسی هستم و بینش سیاسی داشتم و دارم اما معتقدم در نظام اجرایی کشور و بخصوص آموزش و پرورش، اعمال بینش و سلیقه سیاسی ظلم به نظام است و در آموزش و پرورش خیانت به امانت مردم است.
- هیچگاه در طول فعالیت‌های اجرایی خودم، بینش سیاسی خود را دخیل نکردم. فراجناحی عمل کردم.
هیچکدام از وزرای پیشنهادی به آقای روحانی تحمیل نشدند.
آقای زاهدی گفته بود نظر اعضای کمیسیون آموزش، یکی از اعضای کمیسیون است برای وزارت آموزش و پرورش. من همین را به آقای روحانی منتقل کردم. ایشان تکلیف را به دوش خود من گذاشتند.
-هیچ توقعی ندارم که رای بدهید یا ندهید. بر اساس حجت شرعی و وجدان خود تصمیم بگیرید.
- اگر رای آوردم سعی می‌کنم با مجلس تعامل کنم. آمده شده‌ام برای سوختن پای نظام. ما آماده سوختن برای نظام هستیم.

مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۱۶
من فرهنگی از دفاع منطقی ملایم و بامتانت ایشان خوشحال شدم انشاا... رای اعتمادبگیره (108671)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۴۷
نشان داد که یک مشت کوتوله چگونه 8 آزگار ممکلت را مفلوک کردند. حرمت همه را شکستند و اگر کشیده مردم در 24 خرداد نبود اینها پروژه بعدی شان عبور از رهبری بود. (108690)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۵۹
اگر اعتدال و اخلاق را قبول دارید پس ظاهر افراد را مسخره نکنید کوتاهی قد که گناه نیست! (108845)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۰:۱۴
کوتوله فکری منظورشونه. (109105)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۰:۵۵
احتمالا منظور دوستمون کوتوله های سیاسی است (109130)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۲:۲۰
آقای محترم خوبین شما؟کوتوله به هیچ وجه به قد مربوط نیست.منظور کوتوله های سیاسی هستند.کسانی که در شان جایگاهی که توش فرار گرفتند نیستند. (109178)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۳:۵۳
در ادبيات سياسي كوتوله به كساني كه قد كوتاه دارند گفته نميشه بلكه كساني كه كوته فكرند منظور نظر اند .
شما هم بجاي قضاوت از روي احساس كمي مطالعه بفرماييد . (109255)
امير
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۰:۳۲
در افكار و انديشه هم قصور و كوتاه بودند (109273)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۲:۱۵
کسی را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است..... .احسنت به این استاد دانشگاه شریف .که علیرغم میل باطنی خودش .به پیشنهاد دوست بزرگش و پیشنهاد ممتازترین قشر زحمت کش مملکتمان یعنی 99 در صد از آموزگارها لبیک گفته است. بنازم به آن رشادتت در تمام سخنرانی .که بی پروا همه چیز را گفتی و چه خوب گفتی که فقط عاقلان دانند و کور دلان بگذار که در ظلمت و کدورت روان پریشان خود و دل خود باقی بمانند. (108756)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۰۱
یعنی کلا کاش بعضی از ادما می فهمیدن بدون داد و فریاد ( گردن کشی و چماق ) هم میشه صحبت کرد (108792)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۵:۱۴
قابل توجه بزرگواری و قدسی (108916)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۸:۱۵
ایشون فرق آیت الله حق شناس رو با ی ملاک نمی دونه اونوقت می خاد. وزیر هم بشه (109034)
خندان
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۰:۴۴
من فرهنگی نیستم ولی فرهنگیان را دوست دارم! (109120)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۱:۱۱
درود بر شما (109286)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۲:۳۶
من فرهنگي هم همينطور اما از كلمه فتنه اي كه به زبان آوردند دل آزار شدم! (109184)
نبات
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۲:۵۴
انشااله، من از یه خانواده فرهنگیم، دوره ایشون که با دوره دانش آموزی خودم هم یکی بود خیلی بهتر بود ، الان بچه ها همیشه بلاتکلیفند
رای خواهد گرفت انشالله (109198)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۱۸
خیلی خیلی قشنگ حرف زد.واقعا به تمامی معنا اقاست.کاش مجلسی ها کمی هم به خواسته ی مردم توجه کنند و با رای بالا این فرد متخصص راهیه وزارت کنند. (108673)
غلامرضا
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۲:۳۱
همه ما فرهنگی و غیره فرهنگی با فرستادن پیام روی گوشی نماینده های شهرمون در مجلس انها را به حمایت از دکتر نجفی دعوت کنیم
من اگر بخیزم تو اگر برخیزی همه برمی خیزند (108770)
من به جای نماینده شهرم شرمندم
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۴:۵۵
ببخشیدنماینده شهرما که البته نماینده واقعی هم نیست تنها کاری که بلده اینه که ببینه رسایی ودارودسته اش چی میگن همونو تکرار کنه.نهایتا رای خنثی میده. (108906)
dbdbdbdbdbbd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۵:۴۶
نشون داد واقعا لیاقتش رو داره (108951)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۵:۲۹
خوش بحالتون ، ما تو تهران به كي اس ام اس بفرستيم ؟؟ :( (109352)
milad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۱۹
نجفی نمونه بارز و دست چین شده از کسانیست که همراه سید بزرگ محمد خاتمی هستند
با ادب و وقار جواب مخالفانش رو داد بدون تهمت زنی
درود بر نجفی (108674)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۳۶
به اميد راي اوردن ايشان،‌ البته با اين نماينده هاي ..... چي بگم؟!!!!! (108682)
بختیار
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۳۶
مهمترین اصل اصول گرایان فعلی:
فتنه نامیدن دیگران اصل بقاست. (108683)
ایوب
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۳۸
عالی بود عالی! (108684)
آباندخت
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۲:۱۶
اینایی که یکی یکی منفی گرفتن دستشون منفی میدن
شاید منظورشون اینه که این طرز حرف زدن و دوست ندارن،اون چماقدارها را بیشتر میپسندن (108758)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۴۲
واقعا لذت بردم (108685)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۴۴
آقاي دكتر، بسيار زيبا صحبت كرديد. از شما كمتر از اين هم انتظار نمي رفت......... (108686)
سيامك
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۴۵
مطالب وبيانات اقاي دكتر نجفي نشان از پختگي ايشان در رهگذر زمان است واين بلوغ ميتواند چراغ راه اصلاح طلبان براي گذر از وضع موجود باشد (108689)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۹:۰۷
نه واقعا شما كه منفي داديد يعني خواستيد بگيد كه ايشون هنوز به بلوغ نرسيدن يا چون مثل نماينده هاي شما نتونستن بي ادبانه صحبت كنند ناراحتيد نه خدايي اين كجاش منفي داشت اخههههههه (109066)
یزدان
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۴۸
واقعا به عنوان یک رسانه ای لذت بردم.
این همه صحبت مستدل ،شفاف وسریع که چقدرسلیل وپرجاذبه بودواقعا نشان داد که باید آدم برزگی چون نجفی وزیر وزارتخانه ای بزرگ باشد که منش بزرگی دارد همان بزرگ منشی که درگفتارش نشان داد.تجربه گران سنگش امید بخش فرهنگیان است. (108691)
دکترحاتمی
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۰:۵۰
دفاعیه ایشان عالی بود.
درصورت عدم رای اعتمادمعاون رئیس جمهورشود. (108692)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۳۴
دفاعیه ایشان عالی بود

ولی دستور صادر کردید؟ :)) (108727)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۰۰
خیلی عالی صحبت کرد. واقعا مملکت به چنین افراد فرهیخته نیاز داره تا دوباره جون بگیره (108702)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۹:۰۹
اخه به چي منفي دادي يعني مملكت به ادمهاي ادم حسابي احتياج نداره..... به چماق دار احتياج داره عادت كردي كه... يه منفي گرفتي دستت راه افتادي شرط ميبندم معني هيچ كدوم از حرفهارو نفهميدي (109067)
ميرحسين
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۰۲
همه حاميان اصلاحات و پيروان امام از منطق بيان و عمل برخوردارند (108703)
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۰۳
ایشان گفتند 80 درصد.
بدانید طرفداران ایشان (با توجه به عملکرد و سابقه درخشانش) بیشتر از این رقم است.
وای بر ما اگه دیگر این چنین نمایندگانی بخواهیم. (108704)
آموزش عشایری
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۰۳
من نمی دانم اینا از وزارت اطلاعات بیشتر خبر دارند؟
این نماینده های تندرو فتنه 88 شده یک بهانه تا مخالفان خود را به راحتی قیچی کنند.
ما فرهنگیان از امدن نجفی امیدوار شدیم و ایشان را دوست داریم.
کاش شرایط طوری بود تا مجلس از بین فرهنگیان نظر سنجی میکر تا ببیند مردم چقد خواستار دکتر نجفی اند.

نان خوری و خودشیرینی و سرکوب به بهانه فتنه 88 تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (108705)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۰۶
منافق بوقلمون صفت است مانند شیطان کردار زشتش را در پوشش گفتار زیبا میپوشاند ویعد که خرش از پل گذشت رفتار زشتش اشکار میشود.خداوند خوار ورسوایشان کند (108706)
!!!
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۲:۲۸
با کی هستی؟ (108766)
سعید
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۰۵
شما بهتره ساکت بشی. (108795)
يك فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۱:۳۰
سابقه آقاي دكتر نجفي نشون ميده كه كردارشون هم مثل گفتارشون زيباست، شما برو فكري به حال خودت كن كه از ادب و اخلاق بي بهره اي. (109150)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۱:۵۶
این رفتار احمدی نژاد در 8 سال گذشته بود (109168)
اصلاح طلب
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۲:۳۸
18 میلیون - 4میلیون =12 میلیون (109186)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۵:۳۳
١٤ ميليون. (109355)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۵:۳۳
خدا تمام افراطي ها را رسوا مي كند. (109354)
يك معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۰۸
اگر راي نياورد يعني نمايندگان راي ندهند جواب آنها را در انتخابات دوره بعد مجلس خواهيم داد بخصوص جواب آقاي زاكاني را (108709)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۱۹
آدم تعجب میکنه.افراد فرهیخته و دانشمندی مانند آقای نجفی که از گنج های ایران است اینگونه مورد حمله قرار میگیره. (108718)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۵:۳۸
يعني از اين مجلس توقع ديگري داشتيد ؟؟
از آقاي لاريجاني هم متشكرم كه جوابيه برادرش و رسايي را كامل خوند ولي براي هاشمي همش تاكيد ميكرد بايد فقط انقد زمان بهش داد و خوند. (109358)
مرتضی عبد...
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۲۰
واقعا دفاعیاتش عالی بود فکر کنم تمام تند رو ها دهنشونو میبندد.. (108720)
یک فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۲۲
سخنان ایشان منطقی مستدل همراه با ادب و اخلاق بود و موجب افتخار برای فرهنگیان.دوره ایشان بهترین دوره برای ما فرهنگیان بود. ما آرزوی اداره مدارس منطبق با شیوه های علمی را داریم و امیدوارم با حضور ایشان این امکان فراهم گردد. (108722)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۳۸
ناسلامتی ایشون اصلاح طلب هستن....تو بحث و مناظره یک اصولگرا هیچوقت حریف یک اصلاح طلب طراز اول نمیشه... (108728)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۴۸
فوق العاده بود. واقعا ایشون فرزند شایسته ی ایران هستند. (108732)
بهرام
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۵۰
من بعنوان يك دبير دعا ميكنم اقاي نجفي راي بياره شايد آموزش پرورش هم بعد از 20 سال يه پيشرفتي داشته باشه (108734)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۱:۵۹
نصر و من الله و فتح قریب
من فرهنگی هم از مشهد -ناحیه 5 دعا می کنم . (109170)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۵۰
هرکس کارنامه درخشان تری دارد رو این عده قلیل مجلسی ها قبول ندارند (108735)
حسن
Serbia
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۱:۵۸
به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگیان خوشحالم که وزیری کاردان مثل آقای نجفی معرفی شده اند. امیدوارم مجلس کینه توزی های جناحی را کنار بگذارد و با توجه به نطق عالی دکتر نجفی در مجلس با رای اعتماد به ایشان مقدمات رشد وزارت آموزش و پرورش را فراهم کند. (108739)
محسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۲:۱۶
هر کسی با شما موافق نباشد تندرو و افراطی بوده و متهم به طالبانیسم و تحجر خواهد شد . (108759)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۲:۰۳
نمی دانم شما فرهنگی هستید یا خیر اگر افرادی به امثال فرشیدی رای اعتماد بدن که لیاقت مدیریت یک اداره را نداشت و برای آقای نجفی با این سولابق درخشان سنگ اندازی کنند نام این نمایندگان را چه می توان گذاشت؟ (109171)
حسين تبريزي
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۰:۰۶
و هر كس با جناح اقليت شما موافق نباشد متهم به فتنه گري و جاسوسي و نا مسلماني و .... (109264)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۱:۳۰
احسنت بر شما
شما ها رویکردتون مثل گروه پایداری است اونا میگن هر که با ما نیست بر ماست و این یعنی افراط.اینجا هم هر کسی برخلاف شما کامنت بزاره برچسب افراطی بودن میخوره (109294)
دانش اموز
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۲:۲۶
معلمان و فر هنگیان در جامعه نقش هایشان را بخوبی ادا نمی کنند .و گرنه زاکانی ها و رسایی ها نباید رای بیاورند و م............ (108763)
پيمان
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۲:۴۵
خسته نباشي دكتر خدا قوت.اميدوارم لابي در كار نباشه براي رد شما. (108784)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۲:۵۱
جناب نجفی عزیز به برای خدا و برای مردم بسوز فقط همین
نه برای چیزای بی ارزش دیگه (108787)
فرهنگی
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۲:۱۴
گویند که سنگ لعل شود در مقام صبر
دولتی که میخواهد کوهی از مشکلات به جا مانده از دولت احمدی نژاد را حل کند با ید بتواند نمایندگان مجلس را با صبر و متانت با خود همراه نماید. (109174)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۰۰
ان شاء الله رای اعتماد بگیرند ، اگر نگرفتند اصلاح طلبان برای شهرداری تهران از آقای نجفی استفاده کنند . (108791)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۵:۴۴
مخالفم ، تخصص ايشان در وزارت آموزش است ونماينده ها هم بايد راي بدن. (109360)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۰۷
دکتر نجفی بسیار منطفی و زیبا صحبت کردند درست مثل کلاس معادلاتشان من که از دیدار مجدد استادم لذت بردم اما حیف که عده ای از نمایندگان مجلس پیرو منطق نیستند. به امید مجلس بعدی... (108796)
امیر عباس
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۰۸
واقعا دست مریزاد خیلی مردانه بود واسه رای التماس نکرد (108798)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۲۱
كسي كه نميفهمه رو ميشه تحمل كرد ولي كسي كه خودشو به نفهمي زده رو نه...مخالفان نميخوان ايشون باشه حتي شده با چماق...متاسفانه فكر نميكنم ايشون راي بياره البته اميدوارم حدسم اشتباه باشه (108808)
الف
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۳:۳۱
به عنوان یه فرهنگی میگم خداکنه این لیاقت رو داشته باشیم که کسی مثل ایشون وزیر ماباشه. (108814)
جزیرتی
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۴:۱۴
متاسفانه عده ی از نمایندگان بهانه ی فتنه ی 88 رابرای ردصلاحیت وزرای پیشنهادی مطرح می کنند وبجای رهبری سخن می گویند تا شایبه ایجاد شود.نمیدانم این افراد مثل رسایی چجوری نماینده ی مجلس شده اند ؟خدا به داد ما برسد بااین نماینده ها . (108870)
دبیری
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۴:۲۶
فقط نجفی از عهده آموزش وپرورش بر می آید (108887)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۴:۲۷
مات نکرد بلکه داشت با احساسات بازی میکرد که البته در عالم سیاست احساسی حرف زدن و با الفاظ و دین مردم بازی کردن جایی نداره. (108890)
پيمان
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۲:۱۰
بابا كوتاه بيا!سياست شناس!لفظ شناس!دين شناس!روان شناس!بابا همه چي شناس! (109173)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۵:۱۲
اوووه یه

روزنامه های تندرو به ترتیب تندروی: رسالت-کیهان-جام جم

روز نامه های اصلاح طلب به ترتیب اقتدار:مردم سالاری-شرق-خراسان-ابتکار-اعتماد

وسایت هم سایت بهارنیــــــــــوز عزیز (108915)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۶:۲۰
گمانم زاکانی در طول مجلس هشتم و نهم همان یک روز در جلسه با بزرگان شرکت کرده که در هر فرصتی که برایش پیش می آید میگوید : شنبه بعد از انتخابات 88 خدمت آقایان ..... رسییدیم (108971)
فرهاد
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۶:۲۸
من هم به عنوان یک معلم نه برای خود بلکه به خاطر فرزندم که در ابتدای تحصیلاتش میباشد امیدوارم ایشان که چنین فرهیخته میباشند به طوری که مهمترین مشکل سیستم آموزشی 6-3-3را بیان کردند توسط نمایندگان تایید شوند. (108978)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۸:۱۶
این حرفها را نمایندگان مخالف حتما می شنوند اما باید به گوش کسانی فرو رود که نماینده ای مثل رسایی را انتخاب کردند (109035)
امید
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۸:۲۷
دکتر نجفی ، عاشقت شدم! (109046)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۸:۴۱
آقای نجفی نمادی از اعتدال ، تخصص ، دانش و مدیریت هستند امیدوارم رای بیارن و مجلس از افراطی گری دوری کند (109055)
بهمن
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۹:۴۰
شنیده بودم گزینه آقای خاتمی واسه ریاست جمهوری بوده، حقا که در حد و اندازه رئیس جمهور ظاهر شد (109078)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۱۹:۵۴
آقای نجفی مرد بسیار شریفی هستند و شایسته ی وزارت. اما لطفا تصحیح بفرمایید که ایشان درجه ی دکتری ندارند. پس ایشان را آقای "دکتر" نجفی خطاب کزدن وجهی ندارد. ممنون. (109087)
امید
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۰:۴۳
دکتری نداره ؟
دکتری داشت میگرفت به خاطر وطن ول کرد و برگشت.
باید بهش گفت پروفسور.
دکتر چیه؟ (109276)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۰:۰۵
تمام فرهنگیان و معلمان واقعا از اینکه آقای نجفی می خواد وزیر بشه خوش حال اند. (109095)
مهشاد
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۱:۲۸
نه تنها من بلکه همه با نظرات دکتر تجفی موافقیم امیدواریم ایشون رای اعتماد را بیارند چون مملکت به همچنین وزیرانی نیازمند است . خدا قوت (109149)
معلم
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۱:۳۳
خدا كند كه بيايي ودردهاي اين چند ساله را التيام باشي .اين سالها صرفا بخاطر راي ونقطه نظراتمان چه بي مهريها كه نكشيديم.خدا كند كه بيايي.... (109153)
مهبد
United States
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۱:۳۳
به عنوان یک دانش آموز خوشحالم که یک مرد متفکر و سیاستمدار قراره وزیر ما بشه (109154)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۱:۳۸
نجفی گزینه ی ما برای ریاست جمهوری بود. وزارت براش کوچیکه. (109159)
مجتبی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۲:۰۷
احسنت بر صداقت ومتانت نجفی.
اقایانی که دین ندارید و تهمت میزنید لااقل آزادمرد باشید. بنازم بر اصلاح طلبان و بدانید خورشید اصلاحات هرگز خاموش نمیشود. (109172)
بهنام
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۳:۰۷
نظرات و اعلام مواضع شفاف و روشن آقای دکتر نجفی در جلسه رای اعتماد امروز مجلس و بیان صریح دفاعیات خود همراه با بیان دیدگاه ها و برنامه های ایشان در توسعه آموش و پرورش و اجرای مناسب و منطقی طرح های تحولی وزارت آموزش و پرورش و بیان حقوق حقه معلمان از دید اینجانب نشان حضور یک فر به تمام معنا نخبه و دارای ارزش های فنی و تخصصی بالا داد. رای نمایندگان محترم مجلس هر چه باشد ارزش های ایشان برای جامعه فرهنگی که در بطن برنامه ها و مشکلات اساسی آموزش و پرورش هستندنمایان شد. امیدوارم مقدرات الهی بر اسفاده وزارت آموزش و پرورش از تجربیات ایشان قرار گیرد. (109206)
۱۳۹۲/۰۵/۲۲ ۲۳:۰۹
بی شک ایشون یکی از نقاط قوت کابینه دکتر روحانی هستند بسیار زیبا و شیوا سخن گفتند. (109208)
ايمان-جيرفتي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۰:۰۱
واقعا كي راست ميگه كي دروغ؟اساس باور كردن حرفاي آقاي نجفي وزير پيشنهادي ويا دكتر زاكاني مخالف ايشون چيه؟زاكاني راست ميگه يا نجفي؟ما كه نميتونيم بگيم خدايي نكرده نجفي دروغ ميگه يا زاكاني!ولي نميشه دوتا حرف متضاد هم زده بشه و هر دوتا راست باشه!فقط براي نمونه ميپرسم آيا ميدان حق شناس نام يك مالك قديمي است يا نام آيت الله حق شناس؟خواهشا مستدل جواب بدين. (109261)
صادق
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۱:۵۹
آقای زاکانی برای شما متا سفم من دبیر باززنشسته هستم بهترین وموفقترین وزیر بعد از انقلاب است تا کی سیاستکاری بس کنید (109309)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۲:۱۴
پدر و مادر من هردوشون معلمن و از اینکه قراره نجفی وزیر آموزش و پرورش بشه خیلی خوشحالن ! خوشحال و امیدوار ! نماینده محترم اگر واقعا نماینده مردم هستی دل ملت رو شاد کنید . شما رو به هر چی که می پرستید این فتنه رو تمومش کنید خشته شدیم به قرآن از شنیدن ایک کلمه! (109313)
رشید
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۳:۴۶
برای همیشه در قلبم ماندگار شدی آقای دکتر نجفی (109332)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۴:۱۳
کاش فیلم دفاع ایشان در سایت آپلود کنید (109333)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۷:۳۶
بادرود
با توجه به کرامت ومتانتی که دارید لطفا از بزرگواری برحذر باشید چون ایشان چماق دارند (109370)