به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۱۴۶۳۳
مطهری: بازداشت‌کنندگان میلی منفرد در حوادث 88 مقصر بوده‌اند

هر كس از جلوی ستاد آقای موسوی رد شد؛ فتنه‌گر است؟

گروه سياسي: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از نظر من؛ دکتر میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم فردی حزب اللهی، معتدل و روشن بین است.
هر كس از جلوی ستاد آقای موسوی رد شد؛ فتنه‌گر است؟
به گزارش ایلنا، علی مطهری در موافقت با وزارت دکتر جعفر میلی منفرد اظهار داشت: من می‌خواهم مواضع موافق خودم را از نگاه مخالفان وزارت ایشان که وی را فردی اصلاح طلبی تندرو عنوان کرده‌اند، بیان کنم. وی ادامه داد: مخالفان ایشان دو نگرانی دارند که به طور کلی اصولگرایان همیشه از این دو نظر به مدیریت اصلاح طلبان در دانشگاه انتقاد دارند. اولین آن‌ها تبلیغ سکولاریسم در دانشگاه و دومین مورد؛ حاکمیت تساهل و تسامح فرهنگی در این محیط علمی است. درست است که برخی اصلاح طلبان در سابقه مدیریتی خود بعضی از این موارد را دارند؛ اما باید گفت: اصلاح ‌طلبان نیز همواره از حاکمیت اصولگرایان بر دانشگاه‌ها دو خطر را احساس می‌کردند: یکی محدود شدن آزادی بیان و دوم سختگیری‌هایی که در بخش فرهنگی اعمال می‌شود.

مطهری با بیان اینکه با‌ شناختی که از دکتر میلی منفرد دارم باید بگویم که ایشان هیچیک از نگرانی‌ها را که اصولگرایان دارند با مدیریتشان ایجاد نخواهند کرد، اظهار داشت: بنده قبل از این جلسه با حجت‌الاسلام محسنی قمی(نماینده ولی فقیه وقت دانشگاه) تماس گرفتم و ایشان در مورد شخصیت دکتر میلی منفرد گفتند؛ آقای میلی منفرد فردی مؤدب، منضبط، پر تلاش، متدین و از خانواده‌ای متدین است و در زمانی که ایشان در معاونت دانشجویی وزارت علوم بودند، ما هیچ مشکلی با ایشان نداشتیم.

نماینده تهران با بیان اینکه یکی از رؤسای فعلی دانشگاه که جزء جبهه پایداری نیز هستند؛ پیامکی به بنده زدند که در آن گفتند: بنده در سه دوره آمادگی کار‌شناسی برای رزمندگان با آقای میلی منفرد همکاری می‌کردم و ایشان را فردی متدین، معتقد به انقلاب و پرتلاش دیدم که فارغ از اشرافی‌گری، فردی اهل تحرک و سفر است و در زمان ایشان تلاش‌های زیادی برای بورس کردن رزمندگان صورت گرفت. باید بگویم که آن تصوری که عده‌ای از ایشان دارند که می‌گویند تنش سیاسی در دانشگاه را دامن می‌زنند؛ درست نیست و از نظر من؛ ایشان یک حزب اللهی معتدل و روشن بین هستند.

مطهری افزود: درباره دوره مدیریت ایشان در معاونت دانشجویی وزارت علوم و اینکه می‌گویند افراد مسئله‌دار اصلاح‌طلبان بورسیه شده‌اند، باید بگویم تحقیق کردیم و دیدیم بورسیه‌های دانشگاهی زمان ایشان به افراد متدین و حزب اللهی بسیاری ازجمله آقای دکتر توکلی و رئیس بسیج اساتید فعلی تعلق گرفته است. وی در پاسخ به انتقاد برخی از نمایندگان که می‌گویند ایشان در تندروی‌های ۱۸ تیر ۷۸ نقش داشته‌اند و در میان دانشجویان معترض رفت و آمد می‌کرده‌اند نیز باید گفت: ایشان وظیفه‌شان را انجام می‌دادند. چون معاونت دانشجویی وزارت علوم بودند و باید اقدامات میانجیگری را انجام می‌دادند و گزارش دستگاه‌های امنیتی نشان از عملکرد مفید ایشان در کاهش تنش‌های دانشجویی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید اشتباهاتی که در مسئولان رده پایین نظام صورت می‌گیرد را تشدید کنیم. زیرا در این صورت آسیب‌دیدگان برخی حوادث که ناشی از برخی اشتباهات است؛ جذب گروه‌های ضدانقلاب شوند. وی با بیان اینکه در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز در حکومت اسلامی اشتباهاتی رخ داد، افزود: خالدبن ولید در هنگام فتح مکه با وجودی که پیغمبر(ص) اصرار داشت خونی ریخته نشود؛ ۸ نفر از مردم را کشت و پیغمبر(ص) از ایشان برائت جست.

مطهری خاطرنشان کرد: ایشان در حوادث ۸۸ هیچ نقشی نداشتند و ما می‌دانیم که محل نزاع تنها برای کسانی است که بعد از خطبه رهبری انقلاب به اعتراض خود مبنی ادعای تقلب در انتخابات ادامه بدهند و آنها جزء فتنه‌گران هستند ولی این دلیلی ندارد که اگر کسی از جلوی ستاد آقای موسوی رد شد؛ بگوییم وی فتنه‌گر است. وی با اشاره به اخبار مبنی بر بازداشت ایشان در سال ۸۸ گفت: خود ایشان توضیح دادند و ما توضیحات آقای دکتر نجفقلی حبیبی را شنیدیم که گفتند؛ ما در جلسات ماهانه و هفتگی بودیم که در آن فضای پرالتهاب ۶۰-۷۰ استاد را یکجا بازداشت کردند اما پس از آن چون اشتباه شده بود؛ از ما عذرخواهی و پوزش خواستند و آقای میلی منفرد نیز جزء این افراد بودند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اقدامات ویژه دکتر میلی منفرد گفت: ایجاد اولین معاونت جنگ در دانشگاه، ارتقای وضعیت خدمت‌رسانی دانشگاهی به رزمندگان، پرکاری، فراجناحی عمل کردن و رشد تدریجی مدیریتی ایشان و پله پله بالا آمدن ازجمله ویژگی‌های بارز آقای دکتر میلی منفرد است. همچنین ازجمله اقدامات ایشان قبل از انقلاب می‌توان به تأسیس پارک‌های علمی و فناوری، تأسیس کانون اسلامی دانشجویان در پاریس و تأسیس انجمن اسلامی در اروپا اشاره کرد.

مطهری با بیان اینکه میلی‌منفرد یک شخصیت علمی برجسته و استاد تمام دانشگاه و هیئت علمی پایه ۳۲ برق است، گفت: سیر انتخاب ایشان توسط رئیس جمهور نیز اینگونه بوده است که آقای روحانی از ۸ نفر از نامزدان وزارت علوم نظرخواهی کرده‌اند که به نظر شما شایسته‌ترین فرد برای وزارت کیست که همه دکتر میلی منفرد را معرفی کرده‌اند. وی در مورد برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی علوم نیز گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد از ۸۸ بند تکلیفی در برنامه‌های مصوب وزارت علوم ایشان؛ بیش از ۹۰ درصد در برنامه آقای دکتر میلی منفرد وجود داشته و مطابق برنامه است.

مطهری با بیان اینکه درحال حاضر فرصت کوتاهی تا بازگشایی دانشگاه‌ها پیش رو داریم، اظهار داشت: باید هرچه سریع‌تر در این برهه حساس؛ تکلیف وزارت علوم مشخص شود. بنابراین نیاز است که امروز آقای دکتر میلی منفرد به عنوان وزیر علوم معرفی گردند. وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر دانشگاه با مشکلات زیادی مواجه بوده‌اند، گفت: در چند سال اخیر با مشکلاتی همچون دخالت همه‌جانبه در جذب اعضای هیئت علمی، مداخله در پذیرش دانشجویان دکترا، افراط در محرومیت دانشجویان و اساتید و حاکم شدن رخوت بر فضای دانشگاه و همچنین عدم توجه به مسئله آزادی بیان در دانشگاه‌ها که مورد تأکید رهبر انقلاب بود، مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که شهید مطهری در اوایل انقلاب معتقد بودند باید یک کرسی مارکسیسم‌شناسی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد تا اساتید ما به این ایده‌ها پاسخ دهند. بنابراین می‌بینیم که لزوم توجه به کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به شدت مورد نیاز فضای علمی کشور ماست. مطهری در پایان از نمایندگان خواست که فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و بلکه براساس حجت عقلی به آقای دکتر میلی منفرد به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد دهند.

مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۲۸
افرین بر دکتر مطهری و دکتر پزشکیان که واقعا منطقی و فراجناحی و شجاجاعانه از دکتر میلی منفرد دفاع کردند انشاا... همه وزرا رای اعتماد بگیرند (110098)
bd bd bd bd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۴۵
اگر میلی منفرد سال 78 بین دانشجویان نمی رفت باز متهم به این می شد که هیچ اقدامی برای آرامش اعتراض نکرد . (110225)
ملیحه
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۳۵
برادر گرمی من فکر می کنم این غلط نباشد که بگوییم ف ت ن ه الآن در حال وقوع است چرا که جنابان امروز فقط فرمان جنگ داخلی را صادر نفرمودندمن درک خودم را نوشتم ولی می اندیشم که نتوانستم در مورد تذکر به این نکته خاموش باشم!!!! (110105)
رند
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۳۹
من یکبار به هاشمی و یک بار به خاتمی و بعد به موسوی رای دادم و به رای خود می بالم مخصوصا رایم به مهندس موسوی عزیز (110107)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۱
متاسفانه آقای منفرد وجود هر گونه عمل اصلاح طلبانه در سابقه کاری اش را تکذیب کرد به جای دفاع از آن اگر اصلاح طلب ترین عضو کابینه ایشان باشد وای به حال بقیه اعضا. امیدوارم عملکرد آقای روحانی مننجر به پشیمانی اصلاح طلبان از حمایت از وی و انصراف عارف عزیز نگردد (110111)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۲
کاش بقیه اصولگرایان هم انصاف و منطق جناب آقای مطهری را داشته باشند (110112)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۵
انصافا صحبت ها و منطق اصلاح طلبانی مثل آقای پزشکیان، نجفی و ظریف در مقایسه با نمایندگان پایداری مجلس فاصله ای به اندازه یک قرن زمان دارد (110114)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۷
مگه نمیدونی اقای مطهری ما 13 میلیون فتنه گر داریم؟؟؟!!! (110115)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۰۹
بیشتره بابا! (110235)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۱:۴۸
در سال 88 فتنه رخ داد اما سهم عمده فتنه را اصولگرایان تندرو مثل احمد نژاد رقم زدنند (110117)
یا هووو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۰۱
درود خدا بر نمایندگان منصفی مثل شما علی آقا.مردم ما شما را الگو میکنند تا 2 سال دیگه به مثل شماها رای بدن نه مثل "کوچکواری ها" (110128)
میلاد
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۰۵
عاشق مطهریم (110130)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۰۹
واقعا مطهری یه نماینده فوق العاده س. (110135)
یک دوست
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۱۱
بلاگفا رو فیلتر کردن ؟؟؟؟؟ (110138)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۱۸
در آن فضای پرالتهاب ۶۰-۷۰ استاد را یکجا بازداشت کردند!!!!

آیا اوج تاسف نیست؟آیا نباید گریست؟
شبیه برخورد با ارازل و اوباش با این اساتید رفتار شده... هر چند بعدا پوزش خواسته اند اما این هزینه به پای نظام نوشته شده... آیا همین یک مورد نشان نمی دهد که در نحوه مدیریت اشتباهات زیادی رخ داده؟! پس چرا نمی خواهند جبران کنند. (110139)
(امین)
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۲:۵۸
این کلمه فتنه داره خیلی به کشور آسیب می رسونه
برخی ها هستند که موجودیتشان در پایین آوردن دیگران و ویرانی کشور هست و به این طریق می توانند زندگی کنند
چون خود حقیرند،سعی دارند دیگران را نیز حقیر جلوه دهند که شاید به این طریق بزرگ جلوه کنند
از صحنه خارج کردن نیروهای متعهد و انقلابی و اسلامی و خدوم ملت و کشور و نظام آن هم با برچسب فتنه گر بودن،اشتباه محض هست و باعث ایجاد کینه و عداوت و دشمنی می شود

خدایی نکرده ممکن است اینقدر فتنه و فتنه می شود،روزی به صورت واقعی در کشور فتنه ای بزرگ به وجود آید (110158)
حسن
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۱
بله! از دید این آقایان هر کس اگر حتی از آقای مهندس موسوی به نیکی هم یاد کند "فتنه گر" است! جرمی که به خاطرش چه اساتید شریفی از دانشگاهها اخراج شدند! (110161)
مرتضی عب...
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۰۹
ای ول داری داداش (110166)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۱۳
واقعا این نماینده های جبهه پایداری ادم و عصبانی می کنند مثل رسایی و ...
امیدوارم اقای رییس جمهوری در نطق اخر جواب همشون و بده (110170)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۰۱
خداکند رئیس جمهور جواب این عده نماینده نما حتماًبدهد بی صبرانه منتظرم. (110206)
امين
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۰:۲۳
مردم شريف تهران آگاه باشند و به اينگونه افراد تندرو و افراطي و كاسبان فتنه در دور بعدي مجلس راي ندهند. (110959)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۱۸
پس من که توش رفتم و هم رای دادم بهش باید سنگسار بشم؟ (110172)
مهدی م
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۰۵
من که ازدیدن حرفهای زشت بعضی از نمایندگان اشگم می ریزد ومتاسفانه دارم ناامیدمیشوم .مگر اینها خواهندگذاشت روحانی کارکند؟ حالا که پخش زنده است ! اینطوری میکنند وای ....... (110208)
مهرداد
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۳
تورو نمیدونم ولی ما زود جزای کارمونو دیدیم و باتوم سار و لگد مال شدیم! (110240)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۳۳
مطهری خاطرنشان کرد: ایشان در حوادث ۸۸ هیچ نقشی نداشتند و ما می‌دانیم که محل نزاع تنها برای کسانی است که بعد از خطبه رهبری انقلاب به اعتراض خود مبنی ادعای تقلب در انتخابات ادامه بدهند و آنها جزء فتنه‌گران هستند

قابل توجه دوستان اصلاح طلب که شیفته آقای مطهری هستند
بفرمایید نوش جان همه تان
دیدید این آقا هم به فتنه گری ان دو نفر اذعان نمود (110178)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۵:۳۳
کارها و حرفهایی که علی مطهری می کنه و می زنه فقط برای رای آوری هست
هرچند که برخی از اونها درست و صحیحه ولی نیتش پاک نیست (110219)
مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۳:۴۲
افرین بر دکتر مطهری و دکتر پزشکیان که واقعا منطقی و فراجناحی و شجاجاعانه از دکتر میلی منفرد دفاع کردند انشاا... همه وزرا رای اعتماد بگیرند (110180)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۴:۲۱
علي اغا دوست دارم (110191)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۱
متاسفم برای کسانی که در حماسه 88 همراه و همگام با مردم مطالبه حق مردم میکردند وو اما امروز فقط برای رسیدن به 4 سال وزارت تمام عملکرد خویش را به زیر سوال بردند و همانند نجفی و زنگنه و آخوندی و منفرد و .... قسم جلاله میخورند که پس از 29 خرداد هیچ نکرده اند دریغ و تاسف از گفتن جمله ای در باب تغلب انجام شده !!!! شرمتان باد واقعا در قیامت بهنگام حضور در پیشگاه خداوندی با چه رویی موسوی و رهنورد و کروبی را نگاه خواهند کرد (110238)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۰:۴۴
نگفتند هیچ کاری نکردیم،گفتند اقدام غیرقانونی نکردیم. حداقل من که حرفهای آقای دکتر نجفی را شنیدم کاملا از موضع قدرت و عزت حرف زد. در این شرایط بهترین کاری که میتونن بکنن همینه، چاره دیگه ای نیست (110375)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۵
مجلسياني كه تنها بر كوس بي تقوايي و ضدولايت فقيه بودن وزرا مي كوبند...عاجزانيدندكه درحال غرق شدن برهرچيزي چنگ مي اندازند و بجز تاسف براي انها چيزي نيست (110244)
امیر
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۶
انگار مردم رای داده بودند تا روحانی عده ای را جمع بکند و بیاید در مجلس بگویند که مردم غلط کردند که رای به اصلاح طلبی دادند مردم غلط کردند که آمدند در انتخابات 88 مطالبه حق و رای خود...... کردند و من اینک به آقای روحانی و به همه آن کسانی که مردم را نمی بینند و فقط تمام هم و غمشان جلب نظر آقای جنتی است تا در دوره بعدی تایید صلاحیت بشود میگویم از این تاریخ به بعد در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد (110247)
محمود
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۱۹
رای دادیم تا بگوییم خاتمی و هاشمی و موسوی و رهنورد و کروبی و ... را دوست داریم رای دادیم و آمدیم در خیابانها شادی کردیم و شعار دادیم که موسوی رای تو رو پس گرفتیم اما زهی خیال باطل که رای ما منجر شد به اینکه در مجلس ما را فتنه و فتنه گر خطاب نمایند و وزرای ما هم بدون ذره ای مقاومت حرفشان را تایید کردند و تاسف بارتر اینکه به نوعی عذرخواهی هم نمودند شرمتان باد (110251)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۰۲
من هم به خاطر آقای خاتمی به روحانی رای دادم اما باید روحانی رو همونطور که هست بپذیریم، ما همه میدونستیم که اون اصلاح طلب نیست ولی به عنوان یه گزینه حداقلی بهش رای دادیم. اگه این وزرا هم روی مواضعشون پافشاری کنن باید از صحنه سیاسی حذف بشن اونوقت کابینه آینده هم میشه چیزی شبیه مجلس فعلی، اگه اصلاح طلبا کوتاه میومدن و توی انتخابات مجلس حضورداشتن الان شاهد این مجلس نبودیم (110389)
علی روجانی
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۲۱
درور بر همه انسانهای آزاده ای چون علی مطهری و شرم باد بر همه کسانی که با رای ملت امروز در پست وزیر دارند جولان میدهند اما اینقدر آزادگی نداشتند تا از حرکت مردم در مطالبه آرایشان دفاع کنند و امروز موسوی و کروبی را تنها گذاشته اند آیا واقعا اینان عذاب وجدان نخواهند گرفت (110255)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۲۲
جلسات رای اعتماد مثل جلسه پخش اعترافات شده! واقعا متاسفم (110257)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۶:۵۹
فرزندان انقلابيون ديروز كجايند؟
مطهري اينطوري ، بهشتي در زندان ، طالقاني فراري ضد انقلاب، منتظري اونجوري، بقيه هم دنبال رانت و پول (110283)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۸:۲۹
ظاهرا اقاي مطهري هم هنوز فتنه گر را نشناختن .فتنه گر اناني بودند كه در مناظرات تهمت زدند ومردم را خس وخاشاك خواندند. (110310)
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۲۱:۵۱
ميلي منفرد و نجفي راي نياورد،آقاي روحاني اگر قدمي عقب بكشي مديون مردم خواهي بود. (110423)
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۰۱:۱۳
از دکتر روحانی میخواهیم با انتخاب دکتر عارف به عنوان وزیر علوم جواب دندان شکنی به افراطی ها بدهند (111061)