به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۱۴۸۲۸

يك بيانيه‌دانشگاهي جعلي ديگر هم لو رفت

گروه سياسي: گروهي از اعضای فعال دفاتر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) در پاسخ به بیانیه جعلی منتشره در سایت خبرگزاری فارس در حمايت از رييس اين دانشگاه، به نام این تشکل بیانیه‌اي منتشر كردند كه بخش‌هايي از آن در پي مي‌آيد:
آن جریان و گفتمان افراطی (که ادبیات اش از سر روی آن بیانیه مي‌ریزد)، در حماسه سیاسی مردم در یوم الله 24 خرداد، مشخص شد که تنها چهار میلیون رای دارد و قاطبه‌ي مردم مومن و مسلمان ایران به آن وقعی نمی نهند. نامه دهندگان به قوه قضاییه باید بدانند که نمی توان سلیقه‌ي خود را آن گونه که از آن نامه پیداست، "مطالبه و درخواست دانشجویان و دانشگاهیان کشور" نامید!

«الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِكَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»
به نام پروردگار هستی بخش. او که هر چه داریم از اوست و جز او، شایسته پرستش نیست. اکبر است و هر که در مقابل او و در محضر او، کبر بورزد، بسان مورچه ای خوار و خفیف محشور مي‌گردد و این حالت نه تنها برای قیامت، که در این دنیا نیز، فردی حقیر و ناچیز است. در جایی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مي‌فرمایند: "گردنکشان متکبر در روز رستاخیز به صورت مورچه ای محشور مي‌شوند و مردم آنان را به خاطر بی اعتنایی شان به خدای بلند مرتبه، لگد مال مي‌کنند." پس باید بدانیم و بدانند که خود برتر بینی در هیچ یک از متون دینی و سیره ائمه علیهم السلام جایگاهی ندارد و در دستگاه خداوندی نیز مذموم مي‌باشد.

در روزهای اخیر نمی دانیم، چه فردی و یا اندک افرادی، به نام انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی، بیانیه صادر مي‌کنند و در حمایت از رئیس این دانشگاه و مشی هشت ساله‌ي حاکم بر این دانشگاه و کل وزارت علوم، سخن به میان مي‌آورند. شما در آن شبه بیانیه! که به صورت نامه ای خطاب به قوه قضاییه در خبرگزاری فارس منتشر شد، شکایتتان را به قوه قضائیه کردید ولی ما دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی (ره) شکایت خود را اولا به پیشگاه خدا و بعد از آن به پیشگاه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف مي‌بریم و به ایشان عرض مي‌کنیم که در این زمانه در کشوری که متعلق به ایشان است، مردم با لکنت زبان با بالادست خود سخن مي‌گویند و نه تنها با لکنت که پاره ای از اوقات سکوت را بر سخن گفت ترجیح مي‌دهند و زمانه آنگونه ای نیست و رؤسا آنگونه نیستند که جد بزرگوارتان و اول امام ما شیعیان به مالک فرمودند: مالک مبادا مردم در مقابل تو با لکنت زبان سخن بگویند.

اما بیش از پیش نکته‌ي مشکوک و جالب وجود دارد و آن این است که بخش عمده ای از شورای مرکزی انجمن اسلامی فعلی دانشگاه که از فیلترهای سخت گیرانه‌ي انتخاباتی دانشگاه نیز رد شده اند نیز ادبیات متن منتشر شده (شبه بیانیه‌ي منتشر شده در سایت خبرگزاری فارس) را قبول ندارند و انتساب این متن به (انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ) را تا کنون شفاهاً تکذیب نموده اند. چه اینکه متن بدون مشورت با حتی یک نهاد یا گروه دانشجویی تدوین شده است!

و اما در باب آنچه در آن نوشته، فتنه و فتنه گری خوانده شده است، باید بگوییم که این روزها در ادبیات ما و مخصوصا در ادبیات سیاسی ما رایج شده است و آن اینکه هر کس را بخواهیم و اراده کنیم به فتنه و فتنه گری ارتباط مي‌دهیم و به هر که بخواهیم، بر چسب ضد ولایت فقیه و ضد نظام اسلامی مي‌چسبانیم و برچسبی کارساز تر از این در میدان رقابت برای مخالفان پیدا نمی کنیم. و ما فتنه را از زبان مولی الموحدین علی (ع) بیان مي‌کنیم که مشحص شود که فتنه گر ما دانشجویان هستیم یا دوستان افراطی و کاسب "فتنه"؟

حضرت مي‌فرمایند: فتنه از گذرگاهی مخفی و نا پیدا روی مي‌آورد و سختی و زشتی آن در پایان آشکار مي‌گردد. ... دیر نپاید که پیرو از پیشوای خود و رهبر از پیرو خود بیزاری مي‌جوید و با کینه از یکدیگر جدا مي‌گردند و به هنگام ملاقات بر یکدیگر لعنت مي‌فرستند.این در حالی ست که ریسمان استوار دین گسیخته مي‌شود. سیمای واقعی حقیقت پوشیده گشته، آب چشمه‌هاي حکمت فروکش کرده و ستمگران به سخن آمده اند. آن فتنه، بادیه نشینان (و ضعفا) را با آهن لجام مرکب خود بکوبد و با فشار سینه اش در هم شکند. شما را به این بخش از پیام مولا علی (ع) ارجاع مي‌دهیم که در زمان فتنه "آب چشمه‌هاي حکمت فروکش کرده و ستمگران به سخن آمده اند".

چشمه‌هاي حکمت و علم، مگر به غیر از رودخانه‌هاي با برکت اساتید دانشگاه، به دست مادانشجویان میرسد؟ بی شک وقتی هیچکسی نتواند حرفی بزند،متکلم وحده خود راعین حق خواهد یافت و به معتدلین برچسب حرکت بین حق و باطل خواهد زد. با درک و نقد این چهارچوب است که مي‌توان "اسلامی سازی بخش نامه ای" را از "اسلامی سازی اخلاقی و ساختارگرایانه" تفکیک کرد.
این‌ها همه مسائلی هستند که "کاسبین فتنه" از درک آن عاجز اند.

این جریان و گفتمان افراطی (که ادبیاتش از سر روی آن بیانیه مي‌ریزد)، همان جریانی است که در حماسه سیاسی مردم در 24 خرداد مشخص شد که تنها چهار میلیون رای دارد و قاطبه‌ي مردم مومن و مسلمان ایران به آن وقعی نمی نهند. نامه دهندگان به قوه قضاییه به اسم انجمن اسلامی باید بدانند که نمی توان سلیقه‌ي خود را آن گونه که از آن نامه پیداست، "مطالبه و درخواست دانشجویان و دانشگاهیان کشور" نامید.اگر جز این است،پس به راحتی مي‌توان در باب موافقت دانشجویان و دانشگاهیان با ادبیات آن نامه نظرسنجی کرد: "هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین"!

کسانی که در نامه‌ي خود مي‌گویند: "در هشت سال گذشته محیط علمی بر دانشگاه علامه طباطبایی حاکم بوده است"، افت رتبه علمی دانشگاه و همچنین جذب تعداد زیادی از اساتید هیئت علمی با درجه‌ي "مربی"(فوق لیسانس یا دانشجوی سال اول و دوم دکترا) را در این دانشگاه (آن هم در رشته هایی مثل اقتصاد و علوم تربیتی و مدیریت و روان شناسی و ...) چگونه تحت عنوان "توسعه‌ي علمی و کمک به ارتقاء کیفیت هیئت علمی" توجیه مي‌کنند؟ اتفاقی که ما از سرپرست جدید وزارت علوم جناب آقای دکتر جعفر توفیقی،انتظار داریم تا آن را بصورت جدی و فارغ از سویه‌هاي سیاسی بررسی نماید.

.... به جاست که یاد بگیریم از رهبر معظم انقلاب که با آن همه مشغله‌هاي کاری و فکری، هر ساله تریبونی را در اختیار دانشجویان قرار مي‌دهند و با متانت و صبر و بردباری، تمامی نقد‌ها و پیشنهادهای دانشجویان گوش مي‌دهند و با درایت و دلسوزی، پاسخ دانشجویان را مي‌دهند. حال چگونه است که رئیس یک دانشگاه یک فضایی را برای تشکل‌ها و دانشجویان قرار نمی دهد تا دانشجویان اعتراضات خود را به گوش مسئولین برسانند. ما در شرایطی هستیم که همین نقد ساده و بدون توهین را نیز مجبوریم بدون ذکر نام نویسندگان و حمایت کنندگان منتشر نماییم و تنها منتشر کنندگان را در جریان کیفیت و کمیت امر قرار دهیم که این عدم امنیت، خود بیانگر سنگینی فضای دانشگاه علامه طباطبایی است!

از سویی باید پرسید که آیا ما دانشجویان بهانه را به دست دشمنان این کشور مي‌دهیم؟یا آنهایی که ادبیات افراطی را به اسم انقلابی گری سر لوحه کار خود قرار دادند؟ ما دانشجویان منتقدِ معتدل که صدایمان به چند شهر آنطرف تر هم نمی رسد، بر خلاف کسانی که خود را دانشجوی به اصطلاح "ارزشی" مي‌نامند، خود را مترادف کل جریانات دانشجویی نمی انگاریم و به نام کل دانشگاه بیانیه نمی دهیم!

همچنین صرف نظر از مذموم بودن نفس انتشار بیانیه بدون هماهنگی با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه، در ارتباط با شکایت دوستان نویسنده‌ي آن نامه از رسانه‌هاي مجازی، باید گفت: شاید رسانه ای در چند بند بخاطر وجود نیروی جوان، تندرَوی کند. ولی انتساب آن به صهیونیسم و طرح دعاوی قضایی،خود راه و روشی "افراطی" و تندروانه است. این تهمت‌ها به دانشجویان و اساتید دانشگاه علامه طباطبائی و سکولار خواندن آن‌ها و قلم به دست مزدور خواندن جامعه‌ي خبرنگاری در متون مشابه و اتهام به رسانه‌ها و صاحبان قلم،تهمتی نارواست. هرچند باز هم تاکید مي‌کنیم که مطالبی که لحن "کودتا" را بکار بردند تایید نمی کنیم و معتقدیم آن مطالب اقدامات مثبت عمرانی و ساختاری در دانشگاه را لحاظ نکرده اند.

در پایان سخنی کوتاهی از جنس دانشجویان با رئیس جمهور محترم داریم. جناب آقای دکتر روحانی، از شماتقاضا مي‌کنیمتا اعتدال و ملاطفت را به دانشگاهها و فضای مقدس علمی برگردانید و زمینه‌ي لازم را برای شکوفایی علمی دانشگاه‌ها (به خصوص در حوزه‌ي مظلوم علوم انسانی) فراهم آورید. شرایط را برای جلوگیری از افزایش موج فرار مغزها (که در دولت‌هاي نهم و دهم بنا بر آمار دقیق افزایش پر شتاب داشته است) مهیا سازید و در ایجاد فضای آزاد اندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری مي‌باشد، ما را یاری رسانید. به دانشگاهها بیایید و فضای دانشگاهها را از نزدیک مورد ارزیابی قرار دهید و خود شاهد گفته‌هاي ما باشید و نهایتاًقضاوت را به عقلا بسپاریم.
الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالَاتِ اللَّهِ وَ یخْشوْنَهُ وَ لا یخْشوْنَ أَحَداً إِلا اللَّهَ وَ کَفَى بِاللَّهِ حَسِیباً
جمعی از فعالان دفاترانجمن اسلامیدانشگاه علامه طباطبائی(ره)

۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۰:۵۰
اینها فقط اختلاس هاشون واقعیه (115047)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۷:۴۸
جناح راست اگه بخاد به همین رویه ادامه بده همون چهارمیلیون هوادار رو هم از دست میده. یهو نگاه میکنه می بینه فقط برادر حسین مونده و یه چن نفر دیگه!
بزرگان اصولگرا باید دست به خونه تکانی اساسی بزنند. افراطیون و افکار تندروانه را از خود دور کنند ، از تهمت زدن و برچسب چسباندن دست بردارند ، از جریان های انحرافی از جمله پایداری برائت جویند ، صف خود را از اختلاسگران جدا کنند و اجازه محاکمه آن ها از جمله عامل اصلی اختلاس بیمه را بدهند ، به رای مردم احترام بذارند و اجازه دهند روحانی با کابینه منتخب خودش کار کنه. بعد چهار سال دیگه با افکار اصلاح شده و یه نامزد معتدل و منطقی بیان ، شاید افاقه کرد. (115074)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۲۲
در جواب سینا باید بگویم که اصولگرایان . . . . هیچ تغییری نمی کنند. (115090)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۱:۰۸
شما حتم دارین اینها راست می گن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (115049)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۱:۳۶
بله حتم داریم این دانشجویان درست می گویند. (115107)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۳:۳۲
پس در این توهم خودتون بمانید و حالشو ببرید... (115194)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۲۲:۴۸
فعلا که شما افراطی ها با اینکه باختید توهم اینو دارید که مردم شمارو می خواهن . (115382)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۱:۳۶
بله داریم. (115108)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۱:۳۷
مگه از جونشون سیر شدن دروغ بگن؟ (115109)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۶:۱۴
فیلم جناب توفیقی به توفیق خداوند بیرون امده اگر از او طلب کمک میکنی ؟
باید به تو بگویند فتنه گر (115066)
شيرژيان گنفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۴:۳۵
خيلي جمله بنديت افتضاحه، حداقل. . . . (115231)
حسین
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۲۰:۵۱
به فرض محال کار توفیقی چه ربطی به این بنده خداها داشت ؟معلوم است که شما به دنبال اتهام وامنیتی کردن دانشگاهید. (115351)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۷:۰۰
اینها به هیچ چیز جز منافعشون اعتقاد ندارن و حاضرن شرفشون رو قربانی منافعشون کنن! (115067)
پریسا
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۹:۵۵
دل آدم آتیش میگیره... (115081)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۰۹:۵۸
متن زيبايي بود با ادبياتي شايسته دانشجويان. (115082)
سبز
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۱۸
خوشبحال اون 4 مليون نفرى كه تو اقليت هستن! تو سايتهاى خودشون اجازه دارن هر نو توهين و افترايى رو نسبت به بزرگان محبوب ملت بزنن و كسى هم نمىتونه بهشون كوچكترين تعرضى كنه! هر نظر توهين آميز و هر مدل فحش و ناسزايى رو به بزرگان اعتدالگرا و انقلابى منتشر مىكنن بدون اينكه از فيلتر شدن بترسن! تازه نظردهنده هاى اين اقليت زورگو تو همه سايتها همه نوع تهمت و فحشى رو به محبوب مل میدن و اونوقت با سينه كفترى اسم و فاميلشون رو هم بطور كامل میزارن!
مطمئنم همه شماها مىدونيد كه اين اقليت با انتقاد اكثريت چه برخورد. . . . . داره! (115089)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۱:۰۲
موافقم ، خوش به حالشون. (115099)
احمد
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۲۲
بهار جان مىدونم كه خيلى از نظرات حق و منصفانه رو بخاطر فيلترينگ و تخته شدن در اين وبسايت نمىتونين منتشر كنين و از اين بابت فقط و فقط با دلى پرخون شرمنده نظردهنده ها مىشين! واسه همينم اگر يه وقت نظراتم رو منتشر نكنى مطمئن باش من يكى دلگير نمىشم!!!!! (115091)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۴۶
از این جماعت چیزی جز دروغ شنیده اید؟! (115096)
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۱:۵۸
اتفاقا با این فیلترینگ گسترده و دستگیری زوزنامه نگارها و خبرنگارای داخلی باعث شدن مردم برن سایت بالاترین و کلمه و ... بخونن ! (115118)
یک استاد
۱۳۹۲/۰۵/۳۱ ۱۲:۴۱
با سلام؛ بنده یکی از اساتید دانشگاههای تهران هستم؛ چندی پیش، خبری در سایتهای فارس نیوز، تسنیم نیوز و ... پخش شد که اشاره ای به نامه حدود 3000 نفر از اعضای هیأت علمی به دکتر روحانی داشت و لیست اسامی تمامی اعضاء هیأت علمی که نامه را امضاء کرده بودند، در این خبر آمده بود.
1- صرفنظر از محتوای ناه، نام بنده در لیست بود در حالیکه بنده نه تنها هیچ امضایی نکرده بودم بلکه از موضوع هیچ اطلاعی نداشتم!
2- چه لزومی دارد که اسم اعضاء هیأت علمی در این نامه منعکس شود؟
3- در شرایطی که رهبر انقلاب تأکید بر دوری جستن دانشگاهیان از سیاست دارند، این اقدام توسط چه افراد یا گروهی و با چه هدفی صورت گرفته است؟! (115137)