به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۱۵۱۱۷

وظیفه نظام حفظ كرامت شهروندان است

گروه سياسي: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:مهمتر از خلق یك حماسه، حفاظت از آن است تا فرصت‌طلبان و شكست‌خوردگان سیاسی، آن را آلوده به اقدامات افراطی و تفریطی نكنند.
وظیفه نظام حفظ كرامت شهروندان است
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار چند گروه مختلف از ایثارگران، آزادگان و تشكّل‌های دانشجویی، با بیان مقاطع حساس تاریخ معاصر ایران از سال 1342 تاكنون، گفت: در تمام این 50 سال هر وقت مشكل یا بن‌بستی در حركت جامعه ایحاد می‌شد، فقط حضور مردم بود كه گره‌ها را باز و ادامه مسیر را ممكن می‌كرد.
وي برای بیان مصادیق این مقاطع سرنوشت‌ساز، به 15 خرداد 42، 17 شهریور 56، 22 بهمن 57، دفاع مقدس، دوران سازندگی و انتخابات 24 خرداد اشاره كرد و گفت: وقتی اراده خداوند و حركت مردم همزمان می‌شود، دیگر نمی‌توان جلوی تدبیر عمومی و تقدیر الهی را گرفت. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خویش با تأكید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منكر، نظارت همگانی بر عملكرد مسئولان را ضروری و همیشگی دانست و با بیان معنای لغوی و اصطلاحی نقد، گفت: انتقاد سازنده، سرمایه‌ای ارزشمند برای دولت‌هاست تا با شناسایی معایب و محاسن كارها، در راه اداره بهتر جامعه تلاش كنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رویكرد اعتدالی در فضای سیاسی و اجتماعی فعلی جامعه را محصول درایت جوانان و همت مردم دانست و گفت: مهمتر از خلق یك حماسه، حفاظت از آن است تا فرصت‌طلبان و شكست‌خوردگان سیاسی، آن را آلوده به اقدامات افراطی و تفریطی نكنند. هاشمي رفسنجاني آزادگی را مرام و آزادی را حق مردم حق‌طلب دانست و به فلسفه كراهت ایجاد زندان‌ها در جوامع انسانی پرداخت و تأكید كرد: وظیفه جمهوری اسلامی حفظ كرامت شهروندان و شرط اخلاق انسانی، شكستن حصارهای امنیتی و ایجاد رفاه اجتماعی برابر برای اقلیت‌ها و اكثریت‌های قومی، مذهبی، دینی، نژادی و سیاسی است.

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۲:۰۳
اشکال برخورد با کرامت است، بعضی​ها کرامت را در بازداشت جوانان در پارک بخاطر آب​ بازی می​دانند. (118309)