به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : ۱۵۷۳۰

آخرين‌وضعيت پرونده‌"عياشي" و "سد كارون"

گروه حوادث: معاون سابق دادستان کل کشور با اشاره به حادثه سد کارون 3 گفت: افرادی که در آن حادثه کشته شدند واقعا مستضعف بودند. ديه اين افراد پرداخت شد و با فعالیت‌های قرارگاه خاتم قرار شد 14 روستا به خشکی متصل شوند. همچنین در آنجا برای ساخت دو پل مشغول فعالیت هستند.
آخرين‌وضعيت پرونده‌"عياشي" و "سد كارون"
ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور گفت: نیازی به تودیع و معارفه نبود زیرا آقای بختیاری شناخته شده‌ هستند ولی چون دستور دادند ما نیز امتثال امر کردیم. بنده مدت چهار سال در خدمت آقاي محسني بودم و سخت بود وی را تنها بگذارم ولی وقتی آقای بختیاری قبول کردند، خیلی خوشحال شدم زیرا انسانی متعهد هستند. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از آیت‌الله آملی لاریجانی تشکر می‌کنم و امیدوارم در آخر شرمنده الطاف ایشان نشوم. در مورد كارهايي كه دادستاني داشتم بايد بگويم حدود 15 نوع جلسه وجود داشت که حتما باید شخصا در آن شرکت می‌کردم. اولین آنها جلسه هیات نظارت بر مطبوعات بود. ما حدود 15 هزار نشریه در کشور داریم که باید بر آنها نظارت می‌کردیم.

همچنین انتخابات هیات منصفه از وظایف ما بود که مهر ماه سال جاری نیز انتخابات برگزار می‌شود و باید 400 منصف را انتخاب کنیم. من همچنین نماینده قوه قضاییه در شورای رقابت بودم و هشت سال است که عضو شورای امنیت کشور هستم. رئیس سازمان بازرسی کل با اشاره به فعالیت‌هایش در کمیسیون احزاب گفت: ما بیش از 200 حزب داریم که به آنها مجوز داده‌ایم و در این راستا نیز وظایفی را بر عهده داشتیم. در زمان انتخابات نیز بیش از 5 هزار استعلام فقط در رابطه با انتخابات مجلس داشته‌ایم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: در رابطه با آتش سوزی خودروها اقدامات زیادی انجام شد تا اینکه رئیس ایران خودرو را خواستند و از او تعهد گرفتند که قطعه معیوب در خودروها را تعویض کند و بعد از آن آتش سوزی‌های متوقف شد. سراج با اشاره به موضوع رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیاردی از وجود پرونده‌ای در اهواز خبر داد و گفت: شخصی به نام علی عیاشی چند صد میلیون تومان پول مردم را در این شهر برده و فرار کرده بود. من با دادستان کل یونان مذاکره کردم و قرار شد متهم را به ما بدهند ولی گفتند که کمیساریای فرانسه باید در این باره نظر بدهد که در نهایت همکاری نکردند، ولی با شناسایی اموال این فرد قرار شد پول مردم به آنها بازگردانده شود.

معاون سابق دادستان کل کشور با اشاره به حادثه سد کارون 3 گفت: افرادی که در آن حادثه کشته شدند واقعا مستضعف بودند. ما با هیاتی به آنجا سفر کردیم و اوضاع ر ا مورد بررسی قراردادیم. در تهران رییس آب نیرو و افراد دیگری را دعوت کردم و چهار خواسته از آنها خواسته که خوشبختانه هر چهار خواسته انجام شد. ما در آنجا خواستیم نیروها را برای رفع مشکلات افزایش دهند و اولین خواسته ما این بود که دیه این افراد پرداخت شود که بر این اساس به هر خانواده 114 میلیون تومان پرداخت شد. همچنین با فعالیت‌های قرارگاه خاتم قرار شد 14 روستا به خشکی متصل شوند. همچنین در آنجا برای ساخت دو پل مشغول فعالیت هستند.
مرجع : مهر

عبدالخاني
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۱۱
فردي به نام عياشي جند صدميليوني برداشته ؟ بابا مردم بدبخت كرده است بيش از جند صد ميليارد تومان از جيب مردم برده و رفته (123768)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۶:۳۹
آقا جان ماست مالی شد رفت پیش 3000 میلیارد وگرنه گرفتنش از شهرام جزایری و ریگی که سخت تر نبود (123920)
۱۳۹۲/۰۶/۱۸ ۰۰:۲۴
پس محاکمه مسیولینی که مسبب این کشتار بودند چی میشه؟ (123783)