به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۰۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۱۸۶۹۰

تهدیدجدیدعربستان عليه​زنانی​که​رانندگی​کنند

گروه بين​الملل:​ دولت عربستان سعودی در تلاش برای توقف جنبش زنان این کشور به منظور برخورداری از حق رانندگی هشدار داد برای ممانعت از هر اعتراضی به زور متوسل می شود.
تهدیدجدیدعربستان عليه​زنانی​که​رانندگی​کنند
به گزارش خبرگزاری رویترز از ریاض،بعدازآنکه بعضی ازاعضای شورای عربستان خواستار پایان دادن به ممنوعیت رانندگی زنان شدند،فعالان زن عربستان سعودی تصاویر و فیلم هایی را در وب سایت های اجتماعی منتشر کردند که آنها را درحال رانندگی نشان می داد. در همین حال وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: وزارت کشور تایید می کند که همه مقامات مسئول،قانون را علیه ناقضان با شدت و قدرت اجرا می کنند.با آنکه قانون مشخصی درموردمنع رانندگی زنان در عربستان سعودی وجود ندارد، زن ها نمی​توانند درخواست گواهینامه رانندگی بدهند و بعضی از آنها به دلیل نقض نظم عمومی یابه جرم اعتراض سیاسی بعد از رانندگی کردن دستگیر شده اند.

عربستان سعودی تنها کشور درجهان است که زنان در آن حق رانندگی ندارند اما تلاش ها برای لغو این قانون به مطالبات بیشتر در زمینه اصلاحات عمومی و اجتماعی منجر شده است. جنبش ˈرانندگی در 26 اکتبرˈ از سعودی ها می خواهد لوگوی این جنبش را روی خودروهای خود نصب کنند و از زنان دارای گواهینامه بین المللی درخواست دارد آن روز رانندگی کنند.
مرجع : ايرنا

۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۰:۱۲
خدا رو شکر ما شعورمون یکم از این عربستانی ها بیشتره. (153031)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۹:۵۳
اما در موارد دیگه شعور ما ایرانی ها چندان هم متفاوت نیست. آمار ها نشان می دهد بسیاری از خواهران و مادران ما که رانندگی می کنند مورد اجحاف آقایان قرار می گیرند. همسرم مجبور است بچه ام را به مدرسه برساند و برگرداند. اما کمتر روزی است که در خیابان های فرعی یک طرفه آقایانی که خلاف می رانند راه را باز کنند. بسیاری از زنان در جامعه ما به همین گونه مورد اجحاف قرار می گیرند. بارها شاهد بودم آقایان پشت چراغی که هنوز سبز نشده آنچنان بوق می زنند که راننده زن بیچاره که جلوتر ایستاده دستپاچه می شود. در تصادفاتی که مردان مقصرند به راحتی می گریزند و از قانون فرار می کنند. دیدگاه مرد سالارانه و ضد زن در جامعه ما بر گرفته از همین عرب هاست. قبول دارم که در این مورد قانون در کشور ما با شعور تر است. اما رفتار ببسیاری از مردان مملکت ما با رفتار مردان عربستانی تفاوتی ندارد. و تا این فرهنگ غلط در ما ایرانی ها تعیین کننده باشد جه سود که قانون رانندگی زن را آزاد اعلام کند یا نکند. (153374)
نیوشاک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۰:۲۸
یک کم فقط ؟؟؟؟؟؟؟ (153383)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۲۲:۲۲
بله، عملن فقط یک کم! (153428)
بیدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۴۲
زنان جامعه ما شانس آوردند،این یکم امکاناتی هم که دارند از گذشته است (153104)
۱۳۹۲/۰۸/۰۲ ۱۲:۳۶
تو ایران هم باید رانندگی زنان ممنوع شود (153169)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۳ ۰۱:۱۷
به این میگن تفکر طالبانی (153515)