به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۸:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۰۷ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۱۹۳۲۱

افتتاح بازار بورس اسلامی در لندن

گروه بين الملل: نخست‌وزیر انگلیس بازار جدید بورس اسلامی را در بازار بورس لندن افتتاح كرد؛ اقدامی که به منظور ایجاد بازار سرمایه‌های اسلامی صورت می‌گیرد.
افتتاح بازار بورس اسلامی در لندن
در همين خصوص دیوید کامرون گفت: لندن بزرگترین مرکز سرمایه‌های اسلامی در خارج از جهان اسلام است و امروز خواسته ما این است که همچنان به سمت جلو پیش برویم. نمی‌خواهم که لندن تنها یک پایتخت بزرگ سرمایه‌های اسلامی در جهان غرب باشد بلکه می‌خواهم لندن هم راستای دوبی به عنوان یکی از بزرگترین پایتخت‌های سرمایه‌های اسلامی جهان باشد.
بازار سرمایه‌های اسلامی به طرز چشمگیری از سال 2006 میلادی رشد کرده و انتظار می‌رود تا سال آتی ارزش سهام آن به 1.3 تریلیون پوند (2 تریلیون دلار) برسد.کوالالامپور، پایتخت مالزی به عنوان مرکز این بازار محسوب می‌شود اما لندن بی‌پروا به تلاش و کوشش خود ادامه داده است.سرمایه اسلامی مطابق با قانون اسلام یا شریعت است که بر اساس آن برخی مسائل همچون بهره و بورس بازی ممنوع شده و معاملات باید بر اساس دارایی‌های منقول صورت گیرد.
کامرون در نظر دارد تا سال آینده میلادی برای اولین بار در یک کشور غیر اسلامی، اوراق قرضه اسلامی را نیز به ارزش حدود 200 میلیون پوند اعلام کند.
اعلام خبر افتتاح بورس اسلامی همزمان با آغاز نشست اقتصادی جهان اسلام در لندن صورت گرفت. ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، حامد کرازی، رئیس‌جمهوری افغانستان و نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در میان 1800 سیاستمدار و تاجری هستند که انتظار می‌رود در این نشست که برای نخستین بار در یک کشور غیراسلامی برگزار شده، شرکت کنند.