به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۲۰۷۶۹

پرچم‌های چینی در محرم حسینی+قیمت‌ها

گروه اقتصادي: با شروع ماه محرم تقاضا برای برخی محصولات مانند پرچم و پارچه سیاه افزایش می‌یابد.
پرچم‌های چینی در محرم حسینی+قیمت‌ها
مرکز اصلی فروش این محصولات در تهران خیابان ناصر خسرو بوده که در چند روز گذشته به شلوغی همیشگی این خیابان به دلیل افزایش تقاضا برای خرید پرچم و پارچه سیاه افزوده شده است. این محصولات مانند دیگر کالاها با وجود تولید داخلی از کشور چین وارد می‌شود، اما در چند وقت گذشته با رونق تولید داخلی و افزایش قیمت دلار حجم واردات به شدت کاهش یافته است. در این باره عضو هیات مدیره اتحادیه صباغان از افزایش 100درصدی تقاضا برای خرید پرچم خبر می‌دهد.

علیرضا خواجوی اظهار کرد: با شروع ماه محرم تقاضا برای خرید پرچم افزایش یافته است. وی ادامه داد: در چند وقت گذشته حتی پرچم ایران در کشور چین چاپ می‌شد، اما در حال حاضر با افزایش حجم تولید داخلی واردات بسیار کم شده و در چند وقت اخیر ثبت سفارش در رابطه با واردات پرچم به ثبت نرسیده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه صباغان تصریح کرد: شاید در انبارها مقداری از پرچم‌های چینی برای ماه محرم وجود داشته باشد و در چند روز گذشته برای فروش به بازار ورود پیدا کرده باشد. خواجوی در رابطه با پرچم‌های مورد استفاده در ماه محرم گفت: پرچم‌های مذهبی در سایز 50 در 70، 100 در 70، 170 در 100 در هیات‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در کنار آنها قرنیز‌های کتیبه‌ای که به صورت متری به فروش می‌رسند نیز خودنمایی می‌کنند.

وی ادامه داد: قرنیز‌های کتیبه‌ای در کارخانه‌ها با ماشین‌آلات مخصوص به صورت متری تولید می‌شود. هم‌چنین در کنار پرچم و قرنیزهای پارچه‌ای از بنر استفاده می‌شود. عضو هیات مدیره اتحادیه صباغان خاطرنشان کرد: پرچم، قرنیز و بنر به دلیل تفاوت کیفیت چاپ، دوخت و پارچه مصرفی قیمت متفاوتی دارند. وی در رابطه با پرچم محوطه‌ای یادآور شد: پرچم‌های محوطه‌ای که بیشتر در اتوبان‌ها استفاده می‌شود بنا بر کیفیت و سایر از 15 هزار تومان تا 25 هزار تومان به فروش می‌رسند.

خواجوی در پایان تاکید کرد: پرچم‌های سفارشی که بیشتر به پرچم‌های استقبال و پرچم‌های رومیزی معروف هستند به صورت سفارشی تولید می‌شوند که هر پرچم استقبال 25 در 30 بین 700 تا 1000 تومان و پرچم‌های رومیزی با پایه سنگ مرمر دانه‌ای 10 هزار تومان به فروش می‌رسند.
مرجع : ايسنا

۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۴۱
این همان فراموش کردن اهداف عاشوراست ایجاد اشتغال برای چین کمونیست . اسلام و حسین(ع) کجایند اهداف قیام امام حسین (ع) کو؟ اینره به کجا ختم می شود؟ (166788)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۴۲
وقتی که در کربلا کنار حرم امام حسین (ع) مهر چینی رو بنام مهر تربت کربلا میفروشن دیگه نباید توقع داشت (167091)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۳۵
به خدا زشته!
من که خجالت می کشم تو مراسم امام از پرچمی استفاده بشه که تو کشوری ساخته شده که هیچ سنخیتی با عقاید ما نداره و اصلا خدا رو قبول نداره!
خانم های ما باید خجالت بکشن که چادر و مانتوشون رو کشورهایی می سازن که اعتقادی به حجاب ندارن!
کلی کارخونه پارچه بافی رو تعطیل کردن کلی مزارع پنبه از بین رفت و تغییر کاربری داد فقط به این بهانه که تولید این چیزا به صرفه نیست! بیکاری الان جوونها به صرفه هست؟!
من مخالف واردات نیستم ولی تو هر چیزی این قدر وابستگی و وادادگی به خدا خجالت داره! (166855)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۴۱
برادران موتلفه واسطه بازار با کشور چین هستند . (166859)
دریاچه ارومیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۴۵
خواهشم از دولت محبوب اینه که از این چینی ها و روسها فاصله بگیرن که هر چی میکشیم از این دوتاست .ملت بزرگ ایران شایسته مصرف لوازم با کیفیت بالاست . (166867)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۵:۴۶
چین دارایی های ملت ایران رو بلوکه کرده شرم هم خوب چیزیه.ماهم باید با طبل وسیاه چین عزاداری کنیم (166905)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۰۶
آفرين دوست عزيز واقعا اهداف عاشورا فراموش شده ،همه فراموش كردن فقط شعار ميديم تو عمل هيچ . (166934)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۰:۴۷
پرچم های ساخت خودمون ۱۰۰۰ بار از این جنس های بی کیفیت چینی بهتره و متاسفم برای اونایی که از هر فرصتی برای پول درآوردن استفاده میکنن . . . شرمنده ایم امام حسین (ع) (167168)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۰۰:۲۰
با سلام و احترام
آیا باوجود اینهمه بیمارکه هزینه ی تهیه دارویشان را هم ندارند، نصب تعدادبسیارزیاد بنرهای رنگی درمعابرو خیابان های شهرها صحیح می باشد؟
آیا در 50 سال قبل مردم با نصب بنر از مراسم دینی خود آگاه می شدند؟
شما را به خدا رودربایستی را بگذارید کنار و فکری اساسی بکنید دوستان. دریکی از محله های تهران باورکنید سرتاسرخیابان را بنرهای چندمتری نصب کرده اند که هزینه اش چند میلیون ست.
درووود برامام حسین
ممنون از توجه شما (167313)