به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۱:۲۷
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۳ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : ۲۳۴۷۱
رسانه‌های کره جنوبی:

رهبرکره​شمالی عمه‌اش را برکنار کرد/عکس

گروه بين‌الملل: عمه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همیشه به عنوان زنی قدرتمند در پشت صحنه سیاسی این کشور به همراه شوهرش شناخته می‌شود و همیشه رسانه‌ها توجه خاصی به این خانواده داشته‌اند. منابع اطلاعاتی کره جنوبی حالا از کنار گذاشته شدن تدریجی این خانواده از قدرت با برکناری شوهر عمه رهبر کره شمالی از قدرت خبر داده‌اند.

به گزارش مهر، رسانه‌های کره جنوبی که همیشه به دنبال اخبار محرمانه از همسایه شمالی خود هستند حالا به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور گزارش شده که چانگ سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از مقام ارشد خود در ارتش این کشور برکنار شده است. جزئیات این مسئله اعلام نشده اما گفته می‌شود دو معاون چانگ سونگ تائک به اتهام فساد اعدام شده‌اند. این خبر هنوز تائید نشده اما در صورت صحت مهمترین تغییر و تحول در ساختار قدرت این کشور مرموز به حساب می‌آید.

کیم کیونگ هی، که اکنون ۶۵ سال سن دارد خواهر کیم جونگ ایل، و همسرچانگ سونگ تائک، دومین چهره قدرتمند کره شمالی است. کیم کیونگ هی توانست با دریافت درجه ژنرال ۴ ستاره به اولین زنی تبدیل شود که موفق به کسب این درجه در کره شمالی شده است. گفته مي‌شود که خواهرها و برادرهای رهبر سابق کره شمالی بسیار به هم نزدیک هستند. زمانی کیم جونگ ایل گفته بود که همه باید مثل کیم کیونگ هی وفادار باشند. به همین خاطر گفته می‌شود که او، به عنوان عمه کیم جونگ اون نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های کره شمالی پس از مرگ برادرش دارد.

چانگ سونگ تائک، شوهر کیم کیونگ هی یکی از نزدیک‌ترین افراد به کیم جونگ ایل بوده است. سال ۲۰۱۰ او عضو کمیسیون دفاع ملی کره شمالی شد که قدرت و نفوذ بسیاری در کره شمالی دارد. به همین خاطر بسیاری او را فرد شماره ۲ کره شمالی می‌دانند. او را صاحب قدرت بسیاری در ارتش کره شمالی می‌دانند و نفوذ او در این حوزه حمایت نظامیان از کیم جونگ اون را به دنبال داشت.