به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۶
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۲۵۸۰۸

فاجعه‌اي كه تهران را فراگرفته است+عكس

گروه جامعه: آلودگی هوا در تهران، بار دیگر مدارس را به تعطیلی کشاند. عکس زیر که صبح سه‌شنبه گرفته شده، نشان‌دهنده فاجعه‌اي است که تهران را درگیر خود کرده است. مقایسه سطح فوقانی هوا که آبی است با هوای سطح شهر که خاکستری شده، بسیار گویاست.

هوای تهران "بسیار ناسالم" گزارش شده است. مدارس ابتدایی تهران و شهر ری امروز چهارشنبه هم تعطیل اعلام شدند‌ و همزمان، مراکز درمانی برای پذیرش بیماران به حال آماده‌باش درآمده‌اند. به بیماران قلبی ـ ریوی، سالمندان و کودکان هشدار داده شد.

۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۰۸:۲۳
هوا هیچ مشکلی نداره همش دروغه (191745)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۱:۵۰
بنده خدا مثه اینکه تو تهران زندگی نمیکنی؟ (191777)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۱۵
سلام دروغه چون اگر راست بود این همه آدم برای رفتن به تهران و زندگی در آنجا اینهمه تقلا نمی کردند (191867)
ممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۱۷
معلومه که بنده خدا از کارمندان مرکز آمار زمان احمدی نژاده (191934)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۱:۵۱
مطمئنی هوا مشکلی نداره؟!
از پنجره بیرونو نگاه کن؟آسمون سیاه!
داریم خفه میشیم انگار لوله اگزوز جلو بینیمونه. (191778)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۱:۵۴
وضعیت خودروهاو موتورهای فرسوده والبته بنزینهای الوده اگه حل بشه وضعیت الودگی هوا هم حل میشه . (191782)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۱۵
من هم میگم ماست سیاه است!؟ (191835)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۳۴
هرکس هوای تازه میخواد بیاد محله ما نارمک (191908)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۲:۱۲
وقتی کسی طنز تلخِ توی این کامنت را نمی‌گیرند هوا همینطور بماند بهتر است.
:( (192115)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۰۸:۳۳
آلودگی کم داشتیم هوا هم به آن اضافه شد !!! (191748)
بچه شهرستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۰۸:۳۸
بله دیگه باغ های تهران رو خراب کردن و برج روی برج ساختن و نماینده های ادوار مجلس سراسر کشور رو در این برج ها جا دادن و البته صدها داستان مهاجرت های بی پایه به تهران و یکشبه تهرانی شدن ها و ... البته که عوارض اینگونه هم دارد.!!!!!!!! (191749)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۰۸:۴۲
خب یک روز ماشین بیرون نیارن! میمیرن ؟!!! پس آلودگی نوش جانشان (191752)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۱:۵۲
به یه روز دو روز نیست که ... آلودگی بنزینا زیاده (191780)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۴۱
ایران به نسبت جمعییت خود بالاترین مصرف سرانه بنزین و گاز و گازوییل و برق جهان را دارد، چرا؟ تا موقعی که امکانات و فرهنگ استفاده از ناوگان عمومی با آموزش و واقعی کردن قیمت سوخت نهادینه نشود و بعضی خانواده ها با 2-3 خودرو در خیابانها جولان دهند، روز به روز ترافیک و الودگی و بیماریهای فراوان مردم بیشتر خواهد شد چون سالیانه حدود یک میلیون خودرو به ترافیک فعلی اضافه میشوند و اگر تمام خیابانهای کلانشهرها اتوبان دو طبقه هم شوند این مشکل حل نخواهد نشد (191812)
امیر-مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۳۴
ازهمه مهمتر خودروهای پرمصرف وبی کیفیت داخلی. (191947)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۰۹:۳۳
اگه تهران اینقدر بد هست خب ول کنید مثل ما بیاید شهرستان (191759)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۱۳
چرا الکی حرف می زنی هموطن من؟ مگر همینطوری تو میتونی شهر و دیارت رو رها کنی که من و امثال من بتونند ؟ (191832)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۱۸
نه ولی ما میتونیم از سطح توقعاتمون بر خلاف بعضیها خیلی کم تر کنیم (191935)
چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۰:۲۱
همه در سکوت دارند می میرند و... نه اعتراضی... نه تجمعی... نه حرکتی...

مردم ما به "درماندگی آموخته شده" گرفتار شدند... (191763)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۱۹
به کی اعتراض کنیم علت اصلی الودگی ترافیک وحشتناک ناشی از فراوانی استفاده از خودرو است؛ از ماست که بر ماست چون تا کسی میگوید قیمت پایین بنزین که از ابمعدنی ارزانتر،است از علل اصلی مصرف بی رویه انست و باید قیمت واقعی باشد همه مخالفت میکنند و با سالی صد ها هزار خودرو که اضافه میشود این وضع روزبه روز بدتر میشود علل دیگر مثل ضعف ناوگان عمومی و کیفبت بد بنزین علل فرعی است و تا ارزش بنزین مثل بقیه دنیا واقعی نشود هر روز دریغ از دیروز (191802)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۲۷
یه مثلی میگه ایرانیا اگه طناب مفت پیدا کنن خودشونو دار میزنن واقعن جریان این مصرف بنزین تو ایرانه (191807)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۱۴
عامل دیگرش برج سازیهای بی رویه ای است که در پایین ارتفاعات اصلی شهر توسط شهرداریهای پول پرست و برج سازان پول پارو کن ساخته شده و راه تنفس شهر را بند آورده.دودها مسیر جریان و حرکت در شهر ندارند. (191834)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۲۰
آفرین
قبول دارم حرفتو (191804)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۰:۳۱
وقتی همه چیز در تهران شده و تمام شرکتهای دولتی انجاست عاقبت همینه تمرکز جمعیت ترافیک و....بیاید حداقل به استانهایی دیگر برسید (191766)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۷:۱۴
چرا امریکا ترافیک و دو و دم ندارد؟ چون 60 سال پیش بزرگان انها نشستند و گفتند نباید امکانات در یک ایالت باشد و همه یکسان باشند بهترین بیمارستانها در سراسر امریکا ساختند و نه در فقط واشنطن ...در مرکز شهر چیزی را ساختند و در اطراف شهر همان چیز را ساختند. تقریبا همه جایی کشور مراکز استانها فشرده سازی شده و باید تمرکز زدایی کرد (191965)
eleia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۰:۵۴
شنیدم پایتخت قراره عوض بشه و سمنان پایتخت جدید بشه!!همچین اتفاقی میفته یا نه؟ (191769)
mhmod
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۱:۰۱
فاجعه ی اهواز خطرناکتره (191771)
majid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۱:۲۸
تاسف باره...جالبه تیتر روزنامه هارو امروز خوندم با چنان ذوقی خبر از آلودگی هوا دادن که ((موج آلودگی از تهران تا تبریز)) و .....((نیروهای امدادی همگی در آماده باش کامل))...که چی؟!عجب نیروهایی داریم؟!عجب تیتری زدیم؟!بخداخودمون حالیمون نیست همه داریم تریجاًبدست خودمون نابود می شیم...مگه با تعطیلی مدارس وزوج و فردکردن کاردرست میشه؟بیا گیم نت محلمون روببین پره ازبچه مدرسه ای هایی که تعطیل شدن بشینن خونه مثلا!جای حل مسئله صورت مسئله روپاک می کنیم.طبق معمول همیشه (191775)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۲۵
همیشه از این ذوق زدگیها در کار نیست برادر من. وقتی تهران آلوده است و تعطیلی باد آورده و ویلا لواسون و سفر شمال و جاده چالوس و پیست آبعلی در کار باشه این جور ذوق مرگ میشن. وگرنه ما استانهای خوزستان و ایلام و ...10 ساله مداومه که هر سال دو سومشو با ریزگردها و آلودگی بالای 200 برابر حد مجاز داریم پر پر میشیم اصلا تیتر ذوق زده و غمزده ای هم ندیدیم. هنوز معلوم نشد بارون اهواز که چند هزار نفرو روانه بیمارستان کرد منشائش چی بوده و اعلام نکردن. بعد از چند ماه. (191940)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۱۸
ایرانیها انسانهای صبوری هستند و تاریخ مهر تایید زده ، حمله مغول ، استیلای اعراب ، ورود تیمور لنگ ، هشت سال جنگ فزسایشی ، 20 سال تحریم ، وضع اقتصاذی افتضاح حالا هم وضعیت اسف انگیز هوا 100 سال هم طول بکشد صبر میکنیم تا یک اتفاقی بوجود بیآد مثلا عصر یخبندان دوباره شروع بشود یا یک ستاره دنباله دار بخوره به زمین یا چه میدونم یک چیز دیگه بشه که من نمیدونم اما ما همچون نیاکانمان صبوری پیشه می گیریم و دعا می کنیم و منتظر باقی میمانیم اوضاع خودش مرتب میشود . (191801)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۲۰
بر اثر زيادي مديريت جهاني ؟؟؟ اينگونه شده كه هوا كه طبيعي ترين چيز براي زندگيست نباشه؟ اينها قصد دارند هر چيز زنده را نابود كنند؟ برج سازي ، و خشكاندن همه درياچه ها و بنزين آلوده و غير استاندارد و .... جنگ قدرت ، به قيمت نابودي ايران و ايراني !!!!! (191840)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۳۵
شهرداری تهران بجای اینکه هر روز یه اتوبان رو افتتاح کنه یه به زدن خیابان دو طبقه افتخار بکنه تا این بنزین های آلوده رو بیشتر ,ماشینا بسوزونن ,به گسترش حمل و نقل عمومی بودجه ش رو خرج بکنه و نیاد از تلویزیون با غرور بگه حی داریم اتوبانها رو گسترش میدیم . آخرش میشه همین (191847)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۵۲
ببخشینا عکس دومی مربوط به کلانشهر تبریزه متاسفانه (191854)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۰۱
بالاخره باید تاوان این همه ظلمی که در حق طبیعت و محیط زیست روا می داریم را بدهیم. سد سازی بی رویه، قطع درختان، خشک کردن چشمه ها و تالابها که با حفر چاههای عمیق و نیمه عمیق صورت می گیرد، استفاده بی ریه از مصنوعات مضر به حال طبیعت و و و ... همگی جمع شده و یک روز گریبان ما را می گیرند. (191861)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۲۱
کسی که نان تهران را میخواهد آلودگیش هم هست وناچارا باید با آن بسازد تو پایتخت زندگی کردن همینه بیان شهرستان هواش خوبه ولی پول زیادی در کار نیست (191872)
ملكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۵۱
وقتي ما در همه شئون زندگيمون الودگي داريم الودگي هوا هم يكي از انهاست
الوگي فكري
الودگي سياسي
الودگي اجتماعي
الودگي ...
حالا چون هوا كاملا روي تنفس وريه هاي ما و... تاثير فوري ميذاره حساسيت بخرج مي ديم هر موقع براي بقيه الودگيها فكري شد حتما براي اينهم فكري خواهد شد (191886)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۴۵
هوای آلوده از کجا میاد؟ یعنی کسی هست که ندونه اینا همش مال این بنزین آشغال تولید داخله.. در تولید آشغال خود کفا شدیم هورارررر مردم دارن دسته جمعی میرن تو قبرستونو گورااااا
خود کفایی به شرط جان دادن آقایون که جاشون خوبه تو کاخها هوای تمیز گور بابای مردم (191953)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۸:۰۱
مثل شما تهرانیها به تعدادی آدم می ماند که هر کدام سوزنی به دست گرفته و به بدن خود و به بدن یکدیگر فرو می کنند و همه از درد ناله می کنند و گله و شکایت می کنند که چرا بدنهایمان این قدر دارد می سوزد (به دلیل فرو رفتن سوزن) و اصلا متوجه نستند که خودشان باعث درد ورنج خوشان شده اند وطوری ناله وشکایت وگله دارندکه انگارکسانی دیگر بر بدن آنها سوزن می زنند. بندگان خدا :آلودگی هوا از کره مریخ که بر سر شما فرود نیامده 90 درصد آن به خاطر عملکرد خودتان است.شما که برای راحتی خودتان حاضر نیستید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و خودروهای خود را سوار می شوید ودر خیابانهای شهرتان از صبح تا شب به صف می ایستید(منظور ترافیک است) باید هوای آلوده هم تنفس کنید. خودتان هوا را آلوده می کنید و خودتان هم ناراحتید که چرا اینقدر هوا آلوده است.کمی خنده دار است.!!!!! با اینکه راه حلش در دست خودتان است اما هیچ کدام حاضر به کمک کردن جهت حل مشکل نیستید. (191981)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۹:۴۳
با سلام واقعا می خواهید اگر هوای سالم داشته باشیم این جندکار راانجام بدهیم 1 تمامی وسایل عمومی را مجانی کنید (تاکسی اتوبوس مترو) و محل حقوق اینها از سوبسید دارو پرداخت شود 2 تمامی سرویسهای اداری بجای خواب درادارات رابکمک وسایل نقلیه عمومی بیایند 3 جلو گیری از رفت امد کلیه وسایل نقلیه تک سرنشین انجام شود 4 کلیه مدیران از وسایل عمومی استفاده نمایند .دراخر حداقل برای شش ماه این کار با کارشناسی انجام شود (192026)
غرب کشور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۲:۲۷
وقتی ریزگردها و هزار بدبختی برای ما مردم غرب کشور میاد کسی از پایتخت نشین ها فکری نمیکنه برای این معضل.مردم ریه هاشون پر خاک میشد.
حالا هم ... (192120)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۲:۳۸
كاملا درست ميگه اون بنده خدا. هوا هيچ مشكلي نداره. در ضمن دلفينها هم پرواز ميكنن!! (192124)