به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۲۷۱۹۲

نظر 14 مداح درباره «تیراندازی در بزرگراه»

گروه جامعه:​ طی چند روز گذشته خبری در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه محمود کریمی در اتوبان بابایی تهران به سمت یک خودرو تیراندازی کرده است.
نظر 14 مداح درباره «تیراندازی در بزرگراه»
طرفداران این مداح معروف عمل او را دفاع در مقابل «تهدید اراذ‌ل و اوباش برای مداح اهل ‌بیت» مطرح کردند و منتقدان هم به شدت به این اتفاق اعتراض کردند. با انتشار این خبر، فضای مجازی مملو از اظهارنظرهای متفاوت شد. خبر از این جهت قابل اهمیت بود که این تیراندازی نه از طرف یک شخص معمولی بلکه توسط یک مداح مشهور و گران‌قیمت پایتخت صورت گرفته است.ابولفضل ابوترابی عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم با اشاره به این موضوع گفت که ممکن است مجوز سلاح این مداح معروف باطل شود. در همین ارتباط، 14 مداح اهل بیت (ع) نیز به دو سوال پاسخ داده‌اند؛ اول در مورد اصل حادثه و دیگر آنکه آیا خودشان سلاح دارند یا خیر. پاسخ این 14 مداح در جدول زیر قابل مشاهده است. 
  مداح نظرتان درباره حادثه تیراندازی چیست؟ آیا شما اسلحه دارید؟
  سلیم موذن‌زاده اطلاعی از این موضوع ندارم مداح که نباید سلاح داشته باشد. من مداح هستم، نه نیروی امنیتی که مجوز سلاح بگیرم
  علی انسانی به من ارتباطی ندارد، مصاحبه هم نمی‌کنم -
  غلامرضا سازگار برای حمل اسلحه دولت به هر کس صلاح بداند مجوز می‌دهد و بین مداح و غیر مداح تفاوتی نیست. اگر مداح جزو افراد نظامی و امنیتی باشد می‌تواند سلاح حمل کند. سلاح ندارم
  مرتضی طاهری با توجه به شناختی که از آقای کریمی دارم این کار از ایشان سر نمی‌زند. البته باید بدانید که او ورزشکار رزمی است. خطری آقای کریمی را تهدید می‌کرد می‌توانست از این روش استفاده کند. من از ابتدای انقلاب به دلیل شرایط امنیتی از وزارت اطلاعات سلاح گرفتم اما داشتن سلاح دلیل بر استفاده از آن نیست.
  یدالله بهتاش در جریان نیستم و نظر خاصی ندارم اما مرسوم نیست که مداحان اسلحه حمل کنند. اسلحه ندارم
  علی آیینه‌چی ایشان به همراه خانواده‌شان بوده‌اند که مورد حمله قرار گرفته‌ند. ممکن بود هر کس جای آقای کریمی باشد همین کار را بکند. حمل سلاح توسط مداحان مرسوم نیست. من هم سلاح ندارم
  محمود مبینی‌پور آقای کریمی از لحاظ شغلی و اجتماعی در موقعیت خاصی هستند، پس حتما لازم بوده که داشته باشند و امثال او یا باید محافظ داشته باشند یا وسیله‌ای که از خود دفاع کنند. حمل سلاح مرسوم نیست اما از دوران فتنه به بعد ما شاهد به خطر افتادن مداحان بودیم.
  علی آهی هنوز مشخص نبوده که اسلحه برای ایشان بوده یا خیر حمل سلاح مرسوم نیست. اوایل انقلاب سلاح داشتم اما الان خیر
  محمدرضا طاهری اخبار ضد و نقیض بوده. برادر آقای کریمی ماجرا را طور دیگری شرح دادند و سایت‌ها هم از قول سردار رادان مجوز حمل سلاح او را قانونی اعلام کردند. آدم نمی‌داند قسم حضرت عباس را باور کند یا دم خروس را. سلاح داشتن یا نداشتن من مساله‌ای نیست که در سایت‌ها اعلام کنم. از ابتدای انقلاب ما مجوز داشتیم اما بحث نوع استفاده مهم است. در حال حاضر سلاح دارم.
  جواد هاشمی (تربت) در جریان نیستم سلاح ندارم
  جواد حیدری در حدی که در خبرگزاری‌ها اعلام شد خبر دارم و در جریان جزئیات نیستم. در جریان نیستم که مداحان مجوز حمل اسلحه دارند یا نه اما خودم سلاح ندارم.
  سیداحمد صالحی خوانساری من از جزئیات این حادثه خبر ندارم اما در این کشور امن، اسلحه‌کشی بازتاب خوبی ندارد. آقای کریمی رفیق من است اما بازتاب این حرکات خوب نیست ولو اینکه مجوز داشته باشد. بعضی از مداحان سلاح دارند اما نه برای اینکه در یک درگیری خیابانی اسلحه‌کشی کنند اما حمل سلاح بین مداحان مرسوم نیست. من سلاح ندارم
  محمود کریمی فاضل در جریان نیستم. مداحان مجوزی برای حمل سلاح ندارند. من هم سلاح ندارم
  اسماعیل هلالی آقای کریمی فرد ویژه‌ای است که ممکن است خودش و خانواده‌اش در معرض تهدید باشند و حتما در شرایطی قرار گرفته‌اند که مجبور به استفاده از سلاح شده‌اند. من سلاح ندارم.
       

 

مرجع : تدبير

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۸:۱۸
جان همه آدما عزیز و محترم است و این کار مداح به قول خودش معروف توهین به یک ملت و کشور است مگه اینجا تگزاز است یا سوریه و عراق که اسلحه بکشه اینجا نیروی انتظامی داره و محافظت از مردم انجام میده اگه هم که اینجور نیست پس هرکی باید یه اسلحه داشته باشه برا محافظت از خودش.پس از مقامات قضایی و امنیتی خواحان اشد مجازات برای این فرد بی قانون هستم. (195984)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۲:۳۸
میان میگن امریکایی ها سلاح دارن همدیگرو میکشن ! باز اونا همشون دارن حداقل تبعیض نیس تو اینجا فقط 1درصد دارن بقیه هم شهروند درجه 5 و 6 هستن (196179)
عالیجناب سرخ پوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۸:۲۳
حمل سلاح مرسوم نیست اما از دوران فتنه به بعد ما شاهد به خطر افتادن مداحان بودیم.
این است تاوان در افتادن با عالیجناب
بابک زنجانی هم قبل از اون مصاحبه اش که نحوه پولدار شدنش در دولت 5-6 رو گفت کسی باهاش کاری نداشت (195989)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۰۲
اون مصاحبه اش؟؟!! برفرض که بقول شما تو اون مصاحبه اش یه دروغ و چرندی گفته،شما چرا گناه عالیجناب سرخپوش رو میشوری؟! اینجا کسی حرفی از بابک زنجانی و آیت الله هاشمی آورده؟
إ إ إ اتفاقا الان اخبار صداوسیما رو گوش میدم،داره چرت و پرتای شما رو میگه!! میگه ماجرای بیست ساله!! راستی،زنجانی چند سالشه؟! یه جورایی داره زنجانی و بزرگترین حامیشو تطهیر میکنه و همه چیزو میندازه گردن آیت الله! (196112)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۸:۴۱
اسماعیل هلالی؟؟؟ (195998)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۲:۴۰
با دوستش که تو اون کلیپه بود رفته تعطیلات (196181)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۸:۴۳
ايشان ازنظر" شغلي واجتماعي " چيكاره هستند كه اسلحه داشته باشند.بايد مشخص شود ايشان چه پست امنيتي دارنداگر داراي پست امنيتي هستند بايد جوابگو باشندوگرنه درهرصورت مجرمند وبايد محاكمه شوند. (195999)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۸:۵۰
واقعا این اقایان معنی کلمه مداح رو میفهمند .ما که فهمیدیم مداح چه جور ادمی میتونه باشه.فربون مداحهای زمان امام عزیز (196003)
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۸:۵۴
شما فقط سراغ اقشار خاصی از مداحان رفته اید مداحانی که در تلویزیون دیده می شوند..... اولیای خدا در میان مردم مخفی هستند مانند بسیاری مداحان که در سطح کشور هستند اما چون میانه ی خوبی با وضعیت سیاسی کشور ندارند هیچ حرفی در تلویزیئن از اینها نمی شود...... اون مداحهای با صدق و صفا نه اسلحه دارند و نه رفتارهای سیاسی از خود نشان می دهند عاشق اباعبدالله هستند و برای مصلحت و مطرح شدن نامشان اعتقادات خود را زیر پا نمی گذارند .... (196008)
عمورسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۸:۵۷
بهترین حالت برای رفع ابهام توضیح صادقانه فرمانده پلیس تهران بزرگ میباشد که متاسفانه تاکنون کسی بصورت شفاف در این رابطه نظر نداده است و همیشه شایعه در بیخبری روی میدهد (196011)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۹:۰۰
آقای هلالی شما سلاح می خواهی چیکار؟ به قلیون بچسب اخوی...

هر کدومتون یک بخش دین جوونهای مردم رو فرو ریختید... (196014)
خ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۲:۲۷
آقای مهندس نوشته اسماعیل هلالی نه رضا هلالی (196173)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۹:۱۴
از وقتی این خبرو شنیدیم احساس امنیت نمی کنیم مداح جماعت رو چه به هفت تیرو مسلسل ... ممکنه خیلیا داشته باشن!
حرف آقای مبینی پورو بخونید مشمئز کننده بود!!! مداح مقام و مرتبه آسمانی نداره یا دردی از مردم دوا نمی کنه ! بهتره با ارزشهای دینی اخلاقیاتو در جامعه تقویت بکنیم نه اینکه با محرم و صفر تجارت بکنیم! (196025)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۹:۱۵
جهت اطلاع آقای آئینه چی: ایشون همراه سید حسن میرکاظمی (حسن رعیت) بوده که فکر نکنم ایشون خانواده محسوب بشن. ضمنا" آقای مبینی پور! مداحی چه ربطی به فتنه داره مگه اینکه مداح مربوطه با حسن رعیت سر و سیری داشته باشه و چون ایشون در اعتراضات 88 با اسلحه ترک موتور بعنوان لباس شخصی حضور داشتند حالا احساس امنیت نکنه. (196026)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۹:۱۷
مداح به صرف مداح بودن مورد تهدید واقع نمیشه مگر اینکه بخواد از این مسئله سوء استفاده بکنه فعالیتهای اقتصادی مشکوک و یا سیاست بازی و ... که اینا هم دلیل حمل سلاح و ارعاب مردم نمیتونه باشه! (196032)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۹:۳۰
چرا این آقایان خود را تفته جدا بافته دانسته وبه هرکس وهرچیز هم گیر بدهند کسی جلودارشان نیست واز طرفی فرد مورد نظر که اسلحه کشی کرده بدتر از آن بجای پاسخ مناسب طرف دیگر را که ذوج بوده اند اوباش واراذل خطاب نموده در حالی که اوباش و اراذل کار خود را انجام میدهند و نیازی هم به مراجعه کلانتری ندارند . (196045)
کامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۹:۳۵
ظرف روزهای گذشته در مورد موضوع اتفاق افتاده اظهار نظرهای مختلفی را بین کرده اند ولی یهیچ مرجعی اطلاعاتی از صحبتها و نظرات طرف دیگر دعوا یعنی کسانیکه با مداح مورد نظر برخورد داشته اند منعکس ننموده اند . (196052)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۱۹:۳۷
با این صحبتهائی که مداحان نموده اند آخه کدام اراذل واوباشی جرات نزدیک شدن به آنها را دارد ؟ (196053)
جهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۰۶
با سلام
از نظر شما درخواست میکنیم به این موضوع بیشتر بپردازید . باید این دست افراد پاسخگوی اعمال خود باشند . (196072)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۲۲
می توانست بجای اسلحه کشی با مدح و ستایش بر خورد کند. مگه میشه به صرف اینکه مداح هستند ،به روی مردم آتش حواله کنه . (196079)
سهند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۴۹
حمل سلاح طبق قانون جرم است حال انکه جان مداح مهم تر از جان دانشمندان هسته ای است علتش را نمیدانم. ای کاش شهیدان هسته ای هم محافظ و یا سلاح داشتند انانکه بی نام و نشان خدمت میکردند آن هم خدمت حسابی حال مداحان را چه خطری و چه خدمتی برای مردم است نمیدانم. حسین بن علی علیه السلام در صحرای کربلا یاری جن و ملک را نپذیرفت چون عقیده داشت خدا بخواهد حفظ می کند ولو با یک سرباز حالا این مداح که ادعای غلامی حسین بن علی علیه السلام را دارد با حمل سلاح ثابت کرد که به مشیت الهی هیچ عقیده ای ندارد لاجرم سلاح حمل کرده. (196095)
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۰:۵۰
سلام
به نظر بنده ، به خاطر اینکه این مسئله مهم روشن بشه ، و از تهمت ها و حرف و حدیث ها جلوگیری بشه ، بهتره که صدا و سیما یک برنامه ی زنده تشکیل بده که خود حاج محمود کریمی تشریف بیارن و کاملاً مسئله رو توضیح بدن و اگر خطایی سر زده باشه ، مثل مرد به گردن بگیرن .
این یک مسئله ایه که بحث حیثیت کشور در میونه . (196096)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۰۶
برای شکار رفته بود!!! (196118)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۱۶
موضوع قابل برر سی توسط مقامات قضایی و امنیتی است اظهار نظر بی مورد ممنوع لطف گذشته این برادر عزیز را زیر سوال نبرید (196122)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۲۳
از تمامی دوستان میخواهم تا بجای تهمت وافترا وشایعه پراکنی منتظر پاسخ قویه قضاییه باشند
و بی دلیل نام مداحان عزیز رو بدنام نکنند
یادمون باشه که مداح امام حسین(ع) برامون حرمت داره واگر هم خطا کنه قانونی وبدون تبعیض از طرف دستگاه قضا برسی میشه (196132)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۲۸
خب باید فرقی بین عام ( مردم عادی ) و خاص ( نور چشمی ) باشه دیگه (196138)
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۱:۳۱
سلام واقعا جای تاسف داره!!! بهتر مراجع قضایی به این همه شبهات زودتر جواب بدن لااقل تکلیف مردم مشخص بشه!!!
بابا مامورشم براش تعریف شده که چه موقع حق استفاده از اسلحشو داره!!؟؟ (196142)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۲:۳۸
به عنوان یک فرد مذهبی از خانواده محترمی که مورد حمله قرار گرفتند عذرخواهی میکنم.
تورو خدا اینا رو نماد دین نبینید رفتار ائمه اطهار علیه السلام رو مطالعه کنید لطفا (196177)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۲:۳۸
سلام
من که اونجانبودم نمیتونم قضاوت کنم (196178)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۲:۳۹
آقا دانشمند هسته ای ما سلاح نداشت اینها با این کارشون یک دینو زیر سوال بردن (196180)
اذر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۳:۱۶
برای حمل اسلحه دولت به هر کس صلاح بداند مجوز می‌دهد و بین مداح و غیر مداح تفاوتی نیست. اگر مداح جزو افراد نظامی و امنیتی باشد می‌تواند سلاح حمل کند. خوب جواب همه در قسمت بالا داده شده ممکن هست اقای کریمی یه پست امنیتی وغیره داشته باشند که کمتر کسی ازان خبر داره و مداحی شغل ایشان نباشه. خوب خیلیها از این سلاح در اینصورت دارن و ولی نوع استفاده هم مهمه و کسیکه جنبه ان را نداره نباید مجوز داشته باشه حالا برای این اقا کی مجوز داده هم جای سوال هستش!!!!!!!!فقط میشه گفت متاسف . (196196)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۳:۱۹
اگر ان بیچاره ها را کشته بود و میگفت فتنه گر را کشتم کسی از انها دفاع میکرد ؟؟؟اسلحه را از نا اهلان بگیرید الان دیگه همه از مداح میترسند!!!البته اینهاهمه اش کار خداست و خدا این افراد را رصد کرده و با دست خودشان ابرویشان را نزد مردم میبرد ان از دو مداح که با فحش ناموسی ابروریزی کردند ان هم از یکی دیگه که گفت امریکا با یک ماچ که راضی نمیشه و...!!!و این هم دیگری !!! خدا در کمین است (196200)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۳:۲۹
انقدر با آبروی مردم بازی نکنید از خدا بترسید...شبگرد (196202)
۱۳۹۲/۱۰/۱۶ ۲۳:۵۴
اسماعیل هلالی کیه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (196210)