به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۳:۱۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۸ ساعت ۲۳:۱۸
کد مطلب : ۳۲۶۷۵
پروين: براي خنده دور هم جمع نشديم!

آنچه در جلسه‌پیشکسوتان‌پرسپولیس گذشت

گروه ورزشی: اظهارات محمد مایلی‌کهن در جلسه امروز پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با واکنش دو پیشکسوت این باشگاه مواجه شد.
آنچه در جلسه‌پیشکسوتان‌پرسپولیس گذشت
جلسه امروز پیشکسوتان پرسپولیس که در این باشگاه و با درخواست پروین برگزار شد حواشی را هم در برداشت. در ابتدای جلسه علی پروین گفت که هدف از تشکیل این جلسه این نیست که پیشکسوتان مقابل وزارت ورزش‌وجوانان قرار بگیرند بلکه مسئله این است که اگر قرار به واگذاری سهام پرسپولیس است پیشکسوتان در اولویت باشند.

او گفت که برخی از شما مربی من، برخی شاگرد و برخی هم همبازیم بوده‌اید و باید کمک کنید تا پرسپولیس از این شرایط خارج شود. شما باید از تیم حمایت کنید. حمید جاسمیان هم در صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که پرسپولیس شرایط سختی دارد و باید کاری برای این تیم انجام شود. همایون بهزادی هم اعلام کرد که اصلی‌ترین عامل انحلال شاهین اختلاف هوادارانش با یکدیگر بوده است. پرسپولیس برای هوادران و تیمی مردمی است و باید به آن توجه شود.

آغاز درگیری...
محمد مایلی‌کهن زمانی وارد جلسه شد که صحبت‌های ابتدایی پروین انجام شده بود و او در آن زمان حضور نداشت. مایلی‌کهن در سخنانش گفت: ممکن است من مشکلاتی با پروین داشته باشم اما در حال حاضر باید از پرسپولیس حمایت کنیم. در ادامه مایلی‌کهن اعلام کرد که کادرفنی پرسپولیس به خاطر اتفاقات اخیر باید 30 درصد جریمه شوند. او گفت: برحی افراد تا امروز یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان گرفته‌اند و باید جریمه شوند.

این صحبت‌های مایلی‌کهن با عکس‌العمل بهروز سلطانی روبرو شد. سلطانی به مایلی‌کهن تذکر داد که بیش از اندازه صحبت کرده است. پس از سلطانی جواد الله‌وردی هم به مایلی‌کهن به خاطر حرف‌هایی که بود انتقاد کرد و گفت که نباید اختلافات شخصی وارد این جلسات شود. الله‌وردی بعد از این با حالت قهر جلسه را ترک کرد و بعد از آن هم آشتیانی در ارتباط با همین موضوع تصمیم به ترک جلسه گرفت. بعد از این قضایا علی پروین وارد بحث می‌شود و دلیل صحبت‌های مایلی‌کهن را غیبتش در ابتدای جلسه عنوان می‌کند. حسین عبدی هم در جلسه می‌گوید که اختلافات بین خانواده پرسپولیس زیاد است.

تنظیم صورت جلسه
بعد از این اتفاقات بهروز سلطانی صورت جلسه‌ای را تنظیم کرد که در آن به وزارت ورزش‌وجوانان اعلام شد که اگر قرار است سهام پرسپولیس واگذار شود پیشکسوتان این باشگاه در اولویت باشند. در جلسه امروز پیشکسوتانی مانند کلانی، زادمهر و پیروانی غایب بودند که گفته می‌شود دلیل غیبت پیروانی به خاطر حمایت‌هایش از علی دایی بوده و خودش دوست نداشته در این جلسه حاضر باشد. همچنین گفته می‌شود پس از جلسه امروز محمد مایلی‌کهن و علی پروین دقایقی به صورت خصوصی با هم صحبت کردند.

پروين: براي خنده دور هم جمع نشديم!
علي پروين درباره جلسه شب گذشته در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: در اين جلسه صحبت‌هاي خوبي در مورد وضعيت پرسپوليس و مشکلات ما که تمام و کمال آن مالي است گفت‌وگو شد و بالاخره طرفين هر کدام اين را اعلام کردند که پرسپوليس الان نياز به 3، 4 ميليارد تومان پول دارد که از جاي خود بلند شود. بالاخره اين بچه‌ها پول نگرفته‌اند و همه به دنبال اين هستند تا قسمتي از قراردادهاي خود را دريافت کنند. به نظرم اين بچه‌ها اگر شارژ شوند با اتفاقاتي که در بازي‌هاي ليگ برتر افتاده مي‌توانند خيلي اميدوار باشند.

 وي افزود: تساوي بالانشينان جدول ليگ برتر و بازي‌هاي رودررو آنها باعث مي‌شود که پرسپوليسي‌ها انگيزه داشته باشند و من باز هم مي‌گويم به نظر هنوز هم ما براي قهرماني اميدواريم اما مشکلات مالي داريم. پروين تاکيد کرد: جلسه بسيار خوبي برگزار کرديم و گفتند قرار است پرسپوليس خصوصي شود ما هم حسود نيستيم، اميدوارم اين اتفاق بيفتد اما مي‌گوييم اگر مي‌خواهند اين کار را انجام بدهند بهتر است به همين بچه‌هايي که جواني خودشان را براي اين تيم گذاشتند بيشتر توجه کنند. تيم را 3 يا 4 سال به همين بچه‌ها بدهند و بازدهي آن را ببينند. ما به بدهي‌هاي گذشته و کارهايي که انجام شده کاري نداريم و فقط مي‌گوييم به ما اعتماد کنيد تا پرسپوليس هيچ‌وقت گردنش جلوي کسي کج نباشد.

وي خاطرنشان کرد: ما به هيچ کس مشکل و دعوا نداريم اگر پيشکسوتان را دور يکديگر جمع کرده‌ايم فقط مي‌خواهيم هر چند مدت اين بچه‌ها دور هم باشند و خودشان باشگاه را اداره کنند مگر چه اتفاقي مي‌افتد؟ اين به نظر شما خواسته نابجايي است؟ خوشبختانه امروز هم همه بچه‌هاي دهه‌هاي گذشته دور هم نشستند و با هم مفصل گفت‌وگو کردند. ما بايد قدر بزرگانمان را بدانيم چون اينها افرادي هستند که به خاطر پيراهن پرسپوليس جنگيده‌اند و جواني خود را به پاي اين تيم گذاشتند.

پروين در پاسخ به سوالي که آيا به نظر شما مشکلات مالي پرسپوليس حل خواهد شد يا خير گفت: من که شب و روز تلاش مي‌کنم و به هرکس که توانستم رو انداختم اميدوارم که بتوانم هرکاري از دستم برآمد انجام بدهم. امروز هم با پيشکسوتان چهار کلام صحبت کرديم و آنها را وارد گود کنيم. بالاخره هر کدام از آنها کساني هستند که مردم به خاطر آنها دست و پا مي‌شکستند تا به ورزشگاه بيايند. اميدوارم که همه را بتوانيم دور هم جمع کنيم و از نظراتشان بهترين استفاده را کنيم.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا برخي پيشکسوتان به اين جلسه دعوت نشدند و چرا بعضي‌ها با همديگر اختلاف نظر داشتند گفت: ما نيامده بوديم که کنار هم بگوييم و بخنديم، خواستيم درباره مشکلات بحث کنيم تا به يک نتيجه برسيم. خواستيم از تجارب يکديگر استفاده کنيم. اگر قرار بود بگوييم و بخنديم تلفني اين کار را مي‌کرديم. بچه‌ها هم بسيار خوب درباره مشکلات با هم حرف زدند و در نهايت باز هم اين مسئله را مي‌گوييم؛ قايان اگر مي‌خواهند تيم را به کسي بدهند به همين پيشکسوتان بدهند تا امورات تيم را برعهده بگيرند. بالاخره بعد از 3، 4 سال مي‌توانند نتيجه آن را ببينند اين خواسته زيادي نيست. البته من مطمئنم وزارت ورزش هم دلش براي تيم مي‌سوزد و قطعا به خواسته پيشکسوتان و هواداران احترام مي‌گذارد. ما بايد کاري کنيم که بچه‌ها و کادر فني بتوانند با خيال راحت کار خود را دنبال کنند چون اين بنده خدا علي دايي نيز هر روز مثل ما به اين طرف و آن طرف مي‌زند تا براي تيم پول پيدا کند.
مرجع : تسنیم