به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۳۲۷۸۴

صدور پاسپورت آرژانتینی براي پاپ فرانسیس

گروه بين الملل: پاپ فرانسیس رهبر 77 ساله کلیسای واتیکان هنوز ترجیح می‌دهد با پاسپورت آرژانتینی خود مسافرت کند. وزارت کشور آرژانتین اخیرا تصویر پاسپورت تازه صادر شده برای پاپ فرانسیس را منتشر کرده است.پاسپورت و کارت شناسایی پاپ با نام خورخه ماریو برگوگلیو است.
صدور پاسپورت آرژانتینی براي پاپ فرانسیس

چند روز پيش سرکنسول آرژانتین در رم به همراه معاون خود شخصا به  منظور دریافت امضا، عکس و اثر انگشت پاپ فرانسیس به هتل پاپ در باغ واتیکان رفت و عکس جدید و اثر انگشت پاپ را برای صدور پاسپورت و کارت شناسایی جدید پاپ که تاریخ آن رو به انقضا بوده است، از این رهبر مذهبی گرفت. پاپ طبق قوانین 55 دلار برای صدور پاسپورت و کارت شناسایی جدید آرژانتینی‌اش به کنسولگری این کشور در رم پرداخت‌. وزارت کشور آرژانتین اعلام کرده است فرایند صدور پاسپورت و کارت شناسایی جدید برای پاپ به لحاظ رعایت تشریفات قانونی هیچ تفاوتی با دیگر شهروندان آرژانتینی نداشته است.

پاپ فرانسیس که کمتر از یک سال پیش با استعفای پاپ بندیکت شانزدهم رهبر سابق کاتولیک های جهان به مقام رهبری کلیسای واتیکان رسید، تابعیت آرژانتینی دارد و پیشتر اسقف اعظم کلیسای کاتولیک آرژانتین بوده است.

پاپ هم اکنون با رهبری کلیسای واتیکان به طور اتوماتیک شهروندی واتیکان را نیز دارد اما سرکنسول رم در واتیکان اعلام کرده است  اینکه او ترجیح می دهد همچنان با پاسپورت آرژانتینی خود مسافرت کند، برای دولت بوینوس آیرس مایه مباهات است.