به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۲۳۷۹۴

سوابق ايران مقابل آرژانتين، نيجريه و بوسني

گروه ورزشي: حریفان تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ مشخص شدند و با قرعه‌هایی که فابیو کاناوارو ستاره سابق تیم ملی ایتالیا برداشت، تیم ملی ایران با آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه هم‌گروه شده است.
سوابق ايران مقابل آرژانتين، نيجريه و بوسني
ایران در اولین بازی خود ۲۶ خرداد و در ورزشگاه کوریتیبا که در سرد‌ترین مناطق برزیل واقع شده به مصاف نیجریه خواهد رفت. ایران قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ در تورنمنتی به میزبانی هنگ کنگ، با سرمربیگری تومیسلاو ایویچ به مصاف نیجریه رفت و ۱-۰ شکست خورد.

در دومین دیدار باید ۳۱ خرداد با سرگروه گروه F آرژانتین و در شهر بلوهوریزونته بازی کند که ۵۰۹ کیلومتر فاصله دارد با شهر بازی نخست. ایران در سال ۱۳۵۶ و در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در جشن مادرید، با آرژانتین بازی کرد و به تساوی ۱-۱ رسید.

شاگردان کارلوس کی‌روش چهارم تیر هم در آخرین بازی خود در مرحله گروهی در شهر سالوادور با بوسنی و هرزگوین دیدار می‌کند که با شهر محل بازی دوم کمتر از ۶۰۰ کیلومتر فاصله دارد. از این حیث، فاصله شهرهای محل بازی‌های ایران نسبت به سایر تیم‌ها، ایده‌آل است.

ایران بار‌ها با تیم ملی بوسنی بازی کرده و تاکنون شکست نخورده است. تساوی ۲-۲ در شهر بیهاچ در سال ۱۳۸۰ با سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ. برتری ۴-۰ مقابل همین تیم در تهران باز هم با سرمربیگری بلاژویچ. برد ۲-۱ در سال ۱۳۸۴ با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ. برد ۵-۲ در سال ۸۵ باز هم با سرمربیگری ایوانکوویچ. برتری ۳-۲ با سرمربیگری افشین قطبی در شهر سارایوو در سال ۸۸. گرچه این تیم در چهار سال اخیر، تحولی چشمگیر را سپری کرده است.

۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۱:۵۵
ما نبایدحتی از ارژانتین ونیجریه ترسی داشته باشیم خودمونو باور داشته باشیم همون طور به عنوان سر گروه صعود کردیم با مرحله بعدی هم میتونیم صعود کنیم دیگر تیمها باید از ما ترس داشته باشن (183389)
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۱:۵۹
نباید به گذشته دلخوش بود بلکه باید وضع فعلی تیم ها را در نظر داشت تا با واقعیتها بهتر تصمیم بگیریم . (183394)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۱۲
من که از الجزیره اسپرت دیدم مراسم رو اما ظاهراً شبکه سه خیلی وصله پینه ای نشون داده مراسم رو (183401)
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۲:۱۶
بهار اون خانم فوق منشوری رو خوب سانسور کردیا کلا خذفش میکردی یه وقت خدایی نکرده ما مردم منحرف نشیم (183404)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ۱۴:۲۰
تا کی سانسور؟ (183493)