به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۳۴۸۵۱

اینترنت رایگان در كل جهان در سال 2015!

گروه فناوري: یک سازمان آمریکایی با هزینه چند میلیارد دلاری از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کند تا نیمه سال 2015 میلادی در سراسر جهان حتی مناطق دور از دسترس، خدمات اینترنتی رایگان عرضه کند.
اینترنت رایگان در كل جهان در سال 2015!
این سازمان، گران بودن خدمات اینترنتی در برخی کشورها و نظارت دولتی بر اینترنتی در برخی کشورهای دیگر را از علل تلاش خود برای عرضه خدمات اینترنتی رایگان اعلام کرده است. روزنامه المنار فلسطین با اعلام این خبر افزود سازمان « صندوق سرمایه گذاری برای توسعه رسانه‌ها (MDIF) » مستقر در نیویورک برای طرح خود یعنی فراهم کردن اینترنت رایگان برای سراسر جهان از طریق ماهواره،‌ نام « اوترنت OuterneT))» را انتخاب کرده است. این طرح بر شبکه‌ای از صدها ماهواره کوچک مبتنی است که به مدار کوتاهی در اطراف زمین فرستاده خواهد شد.

این ماهواره‌ها اطلاعات را از صدها مرکز زمینی دریافت و سپس در سراسر جهان دوباره پخش خواهند کرد. این شبکه فاش کرد در ابتدای دوره آزمایشی خود برای کسانی که امکان ورود به اینترنت ندارد اینترنت عرضه خواهد کرد و یکطرفه هم خواهد بود اما هدف این سازمان آن است که دو طرفه یعنی بین کاربر و ماهواره باشد. هزینه راه‌اندازی این طرح چند میلیارد دلار است اما صندوق توسعه تلاش خواهد کرد به واسطه کمکهای خیریه آن را تأمین کند.

صندوق سرمایه‌گذاری برای توسعه رسانه‌ها در پایگاه رسمی طرح اعلام کرد تأمین اینترنت بدون وسایل نظارتی دولتی سنتی برای حدود چهار میلیون کاربر جدید از اهدافش است و به ساختن آینده کمک خواهد کرد. این سازمان اعلام کرد بیش از 60 درصد از ساکنان جهان امکان دسترسی به اینترنت را ندارد و علل آن را تشریح کرده که افزایش قیمتهای خدمات اینترنت در برخی کشورها و محدودیتهای دولتی از جمله آنهاست. گفتنی است جدول زمانی اجرای این طرح از نیمه سال کنونی و مشخصا از ژوئن امسال آغاز می‌شود.
مرجع : تيك