به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۶۸۷۹

زلزله مهیب در سواحل شمالی شیلی/تصاوير

گروه بين​الملل: زمین‌لرزه‌ای با شدت 2 / 8 دهم ریشتر ساعاتی پیش سواحل شمالی شیلی را تکان داد.
زلزله مهیب در سواحل شمالی شیلی/تصاوير
بنا بر اخبار منتشر شده در این زمین‌لرزه تاکنون 4 مرد و یک زن جان خود را از دست داده‌اند.این زمین‌لرزه همچنین سبب رانش زمین و بلند شدن امواج سهمگین به ارتفاع دو متر شده و احتمال وقوع سونامی، شیلی و پرو را تهدید می‌کند. به دنبال وقوع این زمین‌لرزه همچنین 300 زندانی در شهر بندری «ایکوئیک» واقع در شمال این کشور از زندان گریختند. به گزارش سی‌ان‌ان، این زمین‌لرزه در ساعت 8 و 46 دقیقه شب به وقت محلی و در 96 کیلومتری شمال غرب شیلی رخ داد. مرکز لرزه‌نگاری آمریکا اعلام کرد این زمین‌لرزه در عمق 20 کیلومتری زمین رخ داده است.

 

تاکنون 15 پس لرزه در این منطقه به ثبت رسیده است. اداره ملی اورژانس شیلی نیز از مردم خواست به دلیل احتمال وقوع سونامی مناطق ساحلی را ترک کنند. میشل باشلر، رئیس جمهوری شیلی اوایل امروز ضمن فاجعه‌آمیز خواندن این زمین‌لرزه اعلام کرد با روشن شدن هوا شدت خسارات مشخص خواهد شد. شهر «ایکوئیک»، 200هزار سکنه دارد.

این زلزله در کشورهای اکوادور، پرو و آرژانتین و همه سواحل شیلی احساس شده است و ترس ناشی از سونامی باعث شد مردم سواحل شیلی با خودرو به داخل کشور فرار کنند. سی.ان.ان نیز به نقل از مرکز هشدار سونامی آمریکا گزارش داد سونامی به ارتفاع دو متر سواحل شیلی را تهدید می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
مرجع : ايسنا