به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۵ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۳۸۹۲۱۹
رئیس فدراسیون نظر نهایی را می‌دهد

نام سرمربی تیم ملی دقیقا در جیب مهدی تاج است!

نام سرمربی تیم ملی دقیقا در جیب مهدی تاج است!
گروه ورزشی: از همان اولین جلسه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از جام جهانی در هفته دوم دی ماه، تمامی اختیارات برای انتخاب سرمربی تیم ملی بر عهده مهدی تاج قرار گرفت تا او گزینه‌های نهایی و اصلح را از میان مربیان داخلی و خارجی انتخاب کند و‌ به هیئت رئیسه ببرد تا‌ در نهایت سرمربی ایران برای حضور موفق در جام ملت‌های آسیا و بعد از آن مقدماتی حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ انتخاب شود.
با این حال، از ظهر امروز لیستی هفت‌نفره از سرمربیان داخلی دست به دست می‌شود که فدراسیون فوتبال از آن‌ها برای هدایت تیم ملی برنامه خواسته است. امیر قلعه‌نویی، حسین فرکی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، مهدی تارتار، ساکت الهامی و حمید مطهری هفت گزینه سرشناسی هستند که مدنظر روؤسای فدراسیون برای دریافت برنامه قرار گرفته‌اند.
این موضوع قابل‌لمس است که در فدراسیون فوتبال و بین اعضای هیئت رئیسه میل به انتخاب سرمربی داخلی افزایش پیدا کرده و شاید حضور یک مربی ایرانی را بعد از نزدیک به ۱۲ سال روی نیمکت تیم ملی شاهد باشیم.

1768710
اما در این موضوع از نقش غیرقابل‌انکار مهدی تاج به عنوان رئیس قدرتمند فدراسیون فوتبال نباید به راحتی گذاشت. باید گفت که در این جریان اوست که دست بالا و قدرت زیاد برای انتخاب سرمربی تیم ملی را داشته و این ویژگی را هم دارد که نظر اعضای هیئت رئیسه را با خود همراه کند.
پیش از این و در دوره‌های قبلی ریاست تاج، ثابت شده که رئیس فدراسیون فوتبال تمایل زیادی به استخدام سرمربی خارجی دارد. از استخدام دوباره کارلوس کی‌ر‌وش تا سال‌های قبل‌تر از آن که به مذاکره با هروه رنار و لوپتگی اسپانیایی ختم می‌شود، همه و همه ثابت می‌کند که مربیان خارجی نزد رئیس اصفهانی محبوبیت خاصی دارند.
شاید اگر در حال حاضر بحث تحریم‌ها و مشکلات پرداخت پول به سرمربی خارجی نبود، مهدی تاج لیست بلندبالایی از مربیان خارجی تهیه می‌کرد ‌و در بین آن‌ها معدود اسم‌های داخلی را هم قرار می‌داد. اما تجربه تلخ عقد قرارداد با مارک ویلموتس باعث شده تا رئیس فدراسیون دست به عصا حرکت کند.
با این حال، طبق اطلاعات به دست آمده، تاج باز هم به ندای قلبی خود گوش کرده و بیشتر زمان خود را این روزها صرف جست‌وجو برای پیدا کردن گزینه‌ معقول خارجی برای سپردن هدایت تیم ملی به او کرده است. شاید آزاد کردن ۲ میلیون یورو از طلب فدراسیون فوتبال نزد فیفا که آن را به واسطه فدراسیون فوتبال قطر دریافت کرده است هم بی‌ربط با این موضوع نباشد.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: مهدي تاج
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها