به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۳۹۰۳۵۴

شاید مهدی تاج زبان انگلیسی بلد نیست!

شاید مهدی تاج زبان انگلیسی بلد نیست!
گروه ورزشی: شاید خنده‌دار یا حتی گریه دار به نظر بیاید، ولی این همه سال گذشته و همچنان مسئولان ما، به ویژه آن‌هایی که در موقعیت‌های بین‌المللی ظاهر می‌شوند در کسب یک مهارت مشکل دارند. بسیاری از آن‌ها زبان نمی‌دانند و به واسطه همین زبان‌نادانی است که فرصت‌های زیادی را در دفاع از حقوق و منافع ایرانی‌ها از دست می‌دهند.
به گزارش فرارو، یکی از این مسئولان مهدی تاج است که حضورش در فدراسیون فوتبال ایران با حاشیه‌ها و انتقادات زیادی همراه است. با این حال تاج با استفاده از یک مفهوم یونیک در مدیریت فوتبال که تنها در ایران رایج است توانست با وجود همه مخالفت‌ها و انتقادات دوباره به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال برسد. او همچنین نائب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست. موقعیتی که می‌تواند منشاء خیرات و برکات زیادی برای فوتبال هر کشوری شود. اگرچه در حال حاضر دستاورد تاج در این پوزیش تحقیر فوتبال ایران در برابر فوتبال عربستان در ماجرای میزبانی است. جایی که مقام‌های فوتبال عربستان توانستند کنفدراسیون فوتبال آسیا را راضی کنند تا در ایران برابر تیم‌های ایرانی بازی نکنند، اما در مقابل تاج و رفقا نتوانستند چنین اقدام متقابلی علیه عربستانی‌ها انجام دهند. به این ترتیب چند سالی است که ما به عربستان می‌رویم، ولی آن‌ها پای‌شان را به ایران نمی‌گذارند.
اما این همه ماجرا نیست. در چند ماه اخیر مهدی تاج به خاطر واکنش ضعیفش در برابر نامگذاری بازی‌های کشور‌های عربی به نام جعلی «خلیج ع ر ب ی» مورد انتقاد قرار گرفت. او در این راستا نه هیچ اعتراضی به کنفدراسیون فوتبال آسیا کرد و نه در دیدار با اینفانتینو به این مسئله اعتراض کرد.
در مقابل، اما علی دایی، چهره بین‌المللی فوتبال ایران که هم به زبان انگلیسی مسلط است و هم وزن و جایگاهی دارد که از سوی رئیس فیفا قابل نادیده گرفته شدن نیست در تنها موقعیتی که از دیدار با اینفانتینو پیدا کرد برای پیش کشیدن این موضوع استفاده کرد. این همان نقشی است که انتظار می‌رفت یک رئیس فدراسیون مستقل و با ابهت برای فوتبال ایران بازی کند. حالا یا مهدی تاج دلش جای دیگری گرفتار بوده یا اینکه به خاطر عدم تسلط به زبان انگلیسی نتوانسته از فرصت‌های دیدار با اینفانتینو برای پیش کشیدن این مسئله استفاده کند.
برچسب ها: مهدي تاج
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها