به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۷:۳۴
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۱۲۴۴
براي تصميم‌گيري با خودم کلنجار مي‌روم

نظر حسين فركي در باره كيروش و تيم ملي

گروه ورزشي: سرمربي تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: همچنان براي تصميم‌گيري با خودم کلنجار مي‌روم و اميدوارم در نهايت اتفاقي بيفتد که خير باشد. حسين فرکي در مورد بازي فولاد خوزستان با السد، وضعيتش براي فصل آينده، شرايط تيم ملي و مسائل مختلف ديگر به سؤالات تسنيم پاسخ داد که در زير مي‌آيد:
نظر حسين فركي در باره كيروش و تيم ملي
* تساوي با السد براي‌تان راضي‌کننده بود؟
ما دوست داشتيم اين تساوي با گل بود و انصافاً حق‌مان اين بود که گل بزنيم. مساوي در خانه حريف نتيجه بدي نيست ولي کاش گل هم مي‌زديم تا خيال‌مان براي بازي برگشت راحت‌تر مي‌شد.

* نظرتان در مورد بازي برگشت چيست؟

بازي برگشت سخت‌تر از بازي رفت است. به هر حال شکل بازي السد تغيير خواهد کرد و ما بايد حواس‌مان جمع باشد که گل نخوريم. البته نمي‌خواهم بحث گل نخوردن روي بازيکنان استرس وارد کند و آنها بايد بازي خودشان را انجام دهند. ما تلاش مي‌کنيم تا بازي را ببريم و انشاءالله اين اتفاق هم خواهد افتاد. فقط نبايد در بازي برگشت بي‌گدار به آب بزنيم.

* هنوز براي فصل بعد تصميمي نگرفته‌ايد؟

خير، فعلاً تصميمي نگرفته‌ام.کاش يک نفر باشد که شرايط مرا درک کند. من همچنان براي تصميم‌گيري با خودم کلنجار مي‌روم و اميدوارم در نهايت اتفاقي بيفتد که خير باشد. بعد از بازي برگشت با السد بايد با باشگاه فولاد صحبت کنم اما باز هم مي‌گويم که تصميم‌گيري براي فصل آينده خيلي برايم سخت است.

* اين روزها بحث دعوت نشدن رحمتي و کريمي به تيم ملي سر و صدا کرده است. در اين خصوص چه صحبتي داريد؟
من معتقدم بايد به سليقه سرمربي تيم ملي احترام گذاشت. ما فوتبالي‌ها و رسانه‌ها گاهي اوقات چيزهايي مي‌بينيم يا چيزهايي مي‌خواهيم که خارجي‌ها با آن بيگانه هستند. ما فرهنگ خودمان را داريم و ديگران هم فرهنگ خودشان را دارند. يک جا بازيکن اشتباه مي‌کند و يک جا هم سرمربي کوتاه مي‌آيد اما الان سرمربي تيم ملي نمي‌خواهد نظرش را تغيير دهد و حرفي هم براي گفتن باقي نمي‌ماند.

* ولي برخي معتقدند که کي‌روش بايد نظرش را تغيير مي‌داد...

به هر حال نظرها متفاوت است. بازيکن هم بايد بداند که تيم ملي در اولويت است. وقتي بازيکن از تيم ملي به همه جا مي‌رسد بايد تيم ملي کشورش را هم به همه جا برساند.کريمي بازيکن با تجربه‌اي است و رحمتي هم مي‌تواند کمک کند ولي تصميم‌گيرنده اصلي سرمربي است.

* جاي کي‌روش بوديد آنها را دعوت مي‌کرديد؟
بستگي دارد اين موضوع را از لحاظ فني در نظر بگيريد يا مسائل اخلاقي و انضباطي يا اتفاقاتي که در گذشته رخ داده است. از لحاظ فني بايد بگويم که آنها مي‌توانند به اين تيم ملي کمک کنند. منظورم همين تيم فعلي است اما اين تيم بعد از جام جهاني نياز به تحول اساسي دارد و بايد جوانگرايي صورت بگيرد. تيم ما از لحاظ تجربه شرايط خوبي دارد ولي دوندگي و مسائل فني يک مقوله جداست که بايد روي آن کار شود.

مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۱۴:۴۶
چه سیاستمدار!؟ خوب می داند که الآن بدگویی از کی روش عواقب بدی داره. شاید بعد از جام جهانی همه راحت تر از کی روش انتقاد کنند (226146)
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۱۴:۵۳
خود حسین آقای فرکی ازبهترین گزینه های سرمربیگری هستند. ازلحاظ اخلاقی، تجربه، عشق به میهن و... (226148)
afsaneh
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۱۶:۵۸
بدبختی ورزش این مملکت همینه که فرکی رو با کی روش مقایسه میکنید مثل مقایسه سیب زمینی با کیویه شاید شباهت ظاهری باشه ولی مطمئنا قابل قیاس نیست شما مربی سطح اول اروپا رو میاری با یک مربی ایرانی که حالا فولادو قهرمان کرده برابر میکنی..همه تصمیمات مقطعی و احساسی است (226165)
س.ب
France
۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ۱۹:۱۵
هر مربی که تو لیگ یک دو فصل خوب کار کرد و اسمش افتاد سر زبونا سریع بردنش تیم ملی , 1 سال بهش وقت دادن بعدم انقد تخریبش کردن که نتونست کار کنه و انداختنش بیرون! قلعه نویی , دایی , قطبی , ابراهیم زاده این 4 تا واسه همین 4 5 سالن! بابا بذارین یه مربی چهار پنج سال با یه تیم موفق باشه بعد نتیجه بگیرین مناسب تیم ملیه... (226178)