به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۱۹:۰۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۴۴۳۲۵۲

طرح اسرائیل برای پمپاژ آب دریا به تونل‌های غزه

گروه بین‌الملل: روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که ارتش اسراییل یک شبکه بزرگ پمپاژ آب را احتمالا با هدف وارد کردن آب دریای مدیترانه به تونل‌های گروه حماس در نوار غزه ایجاد کرده است.
طرح اسرائیل برای پمپاژ آب دریا به تونل‌های غزه
در گزارش این روزنامه آمده است، در اواسط ماه نوامبر ارتش اسراییل استقرار دست کم پنج پمپ را در فاصله حدودا یک مایلی اردوگاه الشاطی به اتمام رسانده و این پمپ‌ها می‌توانند هزاران متر مکعب آب دریای مدیترانه را در ساعت به این تونل‌ها وارد کرده و در عرض چند هفته آن‌ها را کاملا زیر آب ببرند.
رویترز نوشت که یک مقام آمریکایی در واکنش به این گزارش وال استریت ژورنال مدعی شد، منطقی است که اسراییل این تونل‌ها را از کار بیندازد و بنا بر این در حال بررسی طیفی از راه‌ها برای انجام این کار است. وال استریت ژورنال در ادامه این گزارش خود نوشت، یک مقام ارتش اسراییل از اظهارنظر درباره این برنامه غرق سازی تونل‌ها امتناع کرده و گفت: «ارتش اسرائیل به دنبال بر چیدن توانمندی‌های حماس از راه‌های مختلف و با استفاده از ابزار‌های تکنولوژیک و نظامی مختلف است.» طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، اسراییل ماه گذشته میلادی ابتدا به آمریکا درباره این گزینه اطلاع داد و هم اکنون مقام‌های این رژیم مطلع نیستند که اجرای این طرح از سوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم، چقدر نزدیک است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها