به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : ۴۴۳۲۹۳
لیگ قهرمانان آسیا؛ موقعیت‌سوزی پرسپولیسی‌ها

وداع تلخ پرسپولیس؛ از این فاجعه‌‌بارتر نمی‌شد!

گروه ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی برابر الدحیل قطر صعودش به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کند، با قبول شکستی تلخ در ورزشگاه آزادی از دور مسابقات کنار رفت.
وداع تلخ پرسپولیس؛ از این فاجعه‌‌بارتر نمی‌شد!
به گزارش مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و الدحیل در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۳ شامگاه سه شنبه ۱۴ آذر از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان با نتیجه 2 بر یک به سود الدحیل به پایان رسید. شهاب زاهدی در دقیقه ۶ توانست تنها گل پرسپولیس را به ثمر برساند.
ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی، علی نعمتی (۸۶- محمدمهدی احمدی)، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی (۸۶- میلاد سورگی)، میلاد سرلک، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی (۶۵- محمد عمری) و شهاب زاهدی.
ترکیب الدحیل: صلاح زکریا، ابراهیما بامبا (۶۴- کریم بوضیاف)، محمد موسی، سلطان البریک، یوسف ایمن، عاصم مادیبو، ایزاک لیاجی، معز علی، اسماعیل محمد، لطفی ماجر و محمد مونتاری (۶۴- مایکل اولونگا )(۸۵- النعیمی)
بازیکنان پرسپولیس در بسیاری از دقایق نیمه اول بازی برتر از حریف خود بودند و خیلی زود توانستند به وسیله شهاب زاهدی به گل دست یابند اما برتری سرخ‌ها ۱۲۰ ثانیه بیشتر دوام نداشت و مونتاری روی اشتباه مطلق مدافعان پرسپولیس توانست گل تساوی را برای تیمش به ثمر برساند. پس از گلزنی نماینده قطر، پرسپولیسی‌ها موقعیت‌های بیشتری روی دروازه الدحیل خلق کردند اما هیچ دام از آنها راه به دروازه الدحیل نبرد تا بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد.
طبق امتیاز دهی سایت آماری «sofascore» سروش رفیعی هافبک پرسپولیس که پاس گل تیمش را در نیمه اول برای زاهدی فراهم کرد در پایان ۴۵ دقیقه نخست توانست نمره ۵/‏۷‬ از ۱۰ را کسب کند و عنوان بهترین بازیکن پرسپولیس را به دست آورد. علی نعمتی هم که در سمت چپ خط دفاعی برای پرسپولیس بازی می‌کرد عملکرد ضعیفی داشت و از این سایت نمره ۴/‏۶‬ را به دست آورد که پایین‌ترین نمره در بین بازیکنان پرسپولیس بود.

شروع بهتر الدحیل در ابتدای نیمه دوم
شاگردان «کریستوف گالتیه» با اینکه هیچ شانسی برای صعود به مرحله حذفی نداشتند اما بازی را بهتر از شاگردان یحیی گل محمدی آغاز کردند و در دقیقه ۴۹ ضد حمله‌ای را روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند که معز علی به سمت دروازه علیرضا بیرانوند حرکت کرد اما شوت او از کنار دروازه راهی اوت شد. بازیکنان الدحیل از همان ابتدای نیمه دوم بارها اقدام به وقت کشی می‌کردند و در تعجب کامل لیدا جامپی داور ژاپنی اخطاری به آنها نشان نداد.
نخستین حمله جدی پرسپولیس در دقیقه ۵۶ رخ داد و مهدی ترابی توپ را به سمت دروازه الدحیل ارسال کرد که با ضربه سر گئورگی گولسیانی همراه شد و دروازه بان الدحیل به راحتی توانست آن را مهار کند. چند دقیقه بعد باز هم بازیکنان الدحیل به سمت دروازه پرسپولیس حمله ور شدند که با واکنش خوب بیرانوند توپ به بیرون رفت.
هجومی تر شدن پرسپولیس با آمدن عمری
در دقیقه ۶۵ گل محمدی دست به تغییر در ترکیب تیم خود زد و با خروج سعید صادقی، محمد عمری جایگزین این بازیکن شد. عمری پس از حضور خود در زمین خیلی زود پا به توپ شد و هرطور که شده بود توپ را به پشت محوطه جریمه الدحیل رساند و اقدام به شوت زنی کرد که توپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت.
بیرانوند مانع از گلزنی معز علی
معز علی ستاره قطری الدحیل که در ابتدای نیمه دوم هم یک موقعیت گلزنی را در مقابل علیرضا بیرانوند از دست داده بود در دقیقه ۷۰ باز هم در موقعیتی تک به تک با بیرانوند قرار گرفت که ضربه او آرام بود و در اختیار دروازه شماره یک پرسپولیس قرار گرفت تا او باز هم از گلزنی مقابل پرسپولیس ناکام بماند. در ادامه بازیکنان پرسپولیس به سمت دروازه الدحیل حمله ور شدند و پاس ترابی در سمت چپ به زاهدی رسید اما شوت این بازیکن بسیار آرام بود و در اختیار دروازه بان الدحیل قرار گرفت.
گولسیانی مانع از گلزنی پرسپولیس
پرسپولیسی‌ها که برای صعود نیاز به پیروزی در این بازی داشتند، در دقیقه ۸۰ و روی حرکت محمد عمری در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد که با خطای مدافع الدحیل داور به سود پرسپولیس پنالتی اعلام کرد و طبق انتظار گئورگی گولسیانی پشت توپ ایستاد اما ضربه این بازیکن با برخود به تیرک افقی به بیرون رفت تا این بازیکن عملکرد فوق العاده ضعیف خط دفاع پرسپولیس در این بازی را تکمیل کند.
گلزنی اولونگا و پایان رؤیای صعود برای پرسپولیس
روی یک موقعیت ضد حمله مایکل اولونگا به خوبی از گئورگی گولسیانی عبور کرد و سپس توپ را به قعر دروازه سرخپوشان فرستاد. داور پس از بازبینی صحنه توسط VAR این گل را تأیید کرد. با کسب این نتیجه پرسپولیس ۸ امتیازی باقی ماند و با قرار گرفتن در رده چهارم تیم‌های دوم برتر مرحله گروهی از صعود به دور حذفی بازماند.

تماشاکر
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۰۷:۴۵
فاجعه بارتر از باخت پرسپولیس بی مسئولیتی مسئولین مملکت است که مردم را بعد از بازی به حال خود رهامیکنند و حتی یک رام قطار یا سرویس اتوبوس برای مردم در ایستگاه صادقیه نبود تا مردم بتوانند به خانه هایشان برگردند و مردم در به در دنبال وسیله برای رفتن به خان، در حالیکه اگر برای فلان مراسم دولتی خودشان بود اتوبوس و مترو مجانی تا صبح در اختنیارشان بود این است فرق مسئولین ما با بقیه دنیا که مسئولین ما مردم را نه تنها از خوشان نمیدانند بلکه تمام کارهایشان در جهت آزار مردم است ننگ بر این مسئولین بی مسئول (438714)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها